![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Spår 1 måste ju vara det absolut sämsta utgångsläget för Maven. Kommer hon ut överhuvudtaget? Att hästen har kapacitet utöver det vanliga är uppenbart, men den kan tyvärr inte flyga.
|
Citat:
Hellre några kalla. :cheers: |
Man har ju märkt dem senaste storloppen, hur enormt viktigt det är med spår m.m.
Exempel anser jag inte att bästa hästen vann elitloppet, utan det gjorde bästa spåret. Timoko hade väl spår 7x2 i Elitloppet? Kanske fältets bästa häst, men spåret var fällan. Vann ju ändå Elitloppet relativt enkelt 2014. Trea i PdA 2015. |
Anmälningslistorna finns klara till kommande V75.
Själv ska jag ta ett bad och en kall nu. Höres! |
Citat:
|
Citat:
Så en sån "himla tur" hade inte Magic Tonight enligt mig. Jag tycker att ekipaget skapade sin egen tur till stor del. Genom åren finns ett flertal exempel på topphästar som lottats till 7 eller 8 i försöket men ändå stod där som slutsegrare. När det gäller Timoko så har väl han helt enkelt inte haft rätta formen de senaste månaderna. |
Betyg
Citat:
slinker ner ibland. Däremot whisky dricker jag oftare. Både blended och singlemalt. Majoriteten av de som uttalar sig om whisky har inte en aning, det är lite som med travspelarna. Mvh Ulf-Eddie |
Citat:
BEN BRACKEN finns bara på Lidhl i Burg Ben Bracken är annat singel märke Googla 160kr 800 på systemet |
Beträffande Västerbo Paymday så svarade han ut en 42-oddsare i starten. Allaballakaitoz följde då med på köpet kan man säga. Släpper VP till 3:an så får han tredje invändigt efter en stund.
Sen brisade Västerbo Paymday bara undan och det blir svårt för Peter Untersteiner att få överta då han springer i dödens 15 meter bakom ledaren. Den första som ställde frågan (förutom 42-oddsaren) var Ulf Ohlsson och han fick överta. Case Closed. :popcorn: |
Citat:
Och angående inledningen så är grundläge för Sjunnesson att släppa med allt om det blir lite körning, med några få undantag. Släpper till Erik gör han även om den hästen är mindre spelad (och nu var de jämnspelade). |
Elin Gustavsson vann på V75 idag. Jag hoppas hon hänger med gubben Ulf Ohlsson och kör mer nu, för hon har körhänder långt över snittet bland svenska kuskar.
För övrigt anser jag att alla tangentbord borde utrustas med alkolås. Så mycket världen hade förskonats ifrån då. |
allt negativa om maven var ju döfött som någon skrev här om en lista på 5 punkter
|