Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Färjestad finaler (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24210-v75-faerjestad-finaler/)

AMHC 2015-06-21 19:01

V75-Färjestad finaler

V75-finaler på Färjestad. Startlistorna ute nu.

Vad tror vi om omgången?
Spelintressant? Bästa spikar? Bästa sparloppet? Bästa 0-2 %aren?

:moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag: :moneybag::moneybag:

SO 2015-06-21 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 440758)
V75-finaler på Färjestad. Startlistorna ute nu.

Vad tror vi om omgången?
Spelintressant? Bästa spikar? Bästa sparloppet? Bästa 0-2 %aren?

:moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag: :moneybag::moneybag:

Inget kallblodslopp. Snyft... Hittade en nästagångare i avd 7, nämligen nr 9 Hot Deposit. Daniel olsson liten försvagning men hästen är i sitt livs form.

Kocken14 2015-06-21 19:27

Härligt guldlopp......
6 Melander /Lundström tränade ...

Strappa71 2015-06-21 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 440761)
Härligt guldlopp......
6 Melander /Lundström tränade ...

Usch....fast det är inte deras fel precis.

Chiron 2015-06-21 20:07

Ser ut som en intressant omgång. Oliver Kronos i Silverdivisionen lär nog bli favorit. Sen tycker jag att det är intressant att Kontio ska köra Kamanda, rejält kuskplus. Gulddivisionen håller väl rätt så låg klass, trots distansminus är väl Knows Nothing intressant.

Vi får vänta på intressant information...

olle 2015-06-21 21:54

Det är ju inte i närheten av samma klass på dessa finaler som finalomgången elitloppshelgen. Men två av uttagningsomgångarna har körts uppe i Norrland så det var väl i och för sig väntat. När nu banorna längst i Norr fått med några hästar i V75 finaler så stannar dom hemma i sin skyddade verkstad däruppe. Var är Roger Nilsson med sina försöksvinnare Dialog In och Raz M ?

Sen är det trist att halva fältet i guldloppet består av b laget från Stall Melander trots dubbelt så högt förstapris som i guldloppet i Kalmar idag.

V75-1 vinner Imperator. Oj vilket intryck senast.

V75-2 vinner Tunika men inte stenklar.

Guldloppet V75-2 vinner någon men svårt att säga vilken.

Silverfinalen V75-4 vinner Oliver Kronos

V75-5 vinner Emmett Brown

E3 för hingstarna, V75-6, vinner Mellby Demon. Mycket startsnabb och ruggig barfotaeffekt i tisdags.

V75-7 är rätt svårt men lite körning och Flex Lane blåser ner dom precis som senast den startade i en V75-final.

AMHC 2015-06-21 22:46

Oliver Kronos och Creme De La Creme är tänkbara spikar för mig.
Bara att hoppas att Tunika blir favorit emot läckra Creme De La Creme.
Mellby Demon och Sucre tänkbart lås.
Sista vinner Liberty Face.

Viroid 2015-06-22 03:21

Tråkigt att man kör finaler med endast tre försöksomgångar, det blir rätt så tunna lopp då. Känns som att det blir jackpot, för det ser inte ut att finnas någon direkt skrällpotential i loppen.

Strappa71 2015-06-22 07:25

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 440853)
Tråkigt att man kör finaler med endast tre försöksomgångar, det blir rätt så tunna lopp då. Känns som att det blir jackpot, för det ser inte ut att finnas någon direkt skrällpotential i loppen.

Märkligt att man inte placerar ut silver-försök på icke-V75-dagar. För i de lägre klasserna är det ju i alla fall fem försök.

Fast det är klart. Ett silver-försök på en norrlandsbana kan man både ha och vara utan.

Helge 2015-06-22 07:47

"Det är ju inte i närheten av samma klass på dessa finaler som finalomgången elitloppshelgen. Men två av uttagningsomgångarna har körts uppe i Norrland så det var väl i och för sig väntat."

Är det konstigt? Finalerna Elitloppshelgen är årets mumma, dit siktar alla!
Att ens jämföra den helgen med något annat trav resten av året är ett riktigt lågvattenmärke :skamsen:

eveton 2015-06-22 08:08

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 440816)
Oliver Kronos och Creme De La Creme är tänkbara spikar för mig.
Bara att hoppas att Tunika blir favorit emot läckra Creme De La Creme.
Mellby Demon och Sucre tänkbart lås.
Sista vinner Liberty Face.

Således torde Liberty Face också vara en spik? Eller är inte huvudkriteriet för en spik att den ska vinna??
Själv har jag allt som oftast kommit fel på det med Flex Lane och vågar inte lämna den utanför, men Liberty håller jag som första häst nu när Shiraz Brodde lottats till det på Örebro besvärliga innerspåret. Låser på 3.

Oliver Kronos känns som en sund grundval att bygga systemet kring.

Guld är inte direkt toppklass denna vecka, så Adielsson kanske kan vinna med Hard Livin?

edit: Örebro?!? Så går det när man växlar mellan dagens V4 och lördagens V75. Note to self - vakna! :idiot:

Strappa71 2015-06-22 08:37

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 440859)
"Det är ju inte i närheten av samma klass på dessa finaler som finalomgången elitloppshelgen. Men två av uttagningsomgångarna har körts uppe i Norrland så det var väl i och för sig väntat."

Att ens jämföra den helgen med något annat trav resten av året är ett riktigt lågvattenmärke :skamsen:

Och dessutom är det extremt många försök i det meetinget till skillnad från ovanstående meeting som har extremt få försök. Det tror jag mer är förklaringen till den lägre klassen på den här finalomgången.

Tidigare har två av försöksomgångarna i Elitloppsmeetinget körts i Norrland utan att det har inverkat särskilt menligt på nivån.

olle 2015-06-22 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 440866)
Och dessutom är det extremt många försök i det meetinget till skillnad från ovanstående meeting som har extremt få försök. Det tror jag mer är förklaringen till den lägre klassen på den här finalomgången.

Tidigare har två av försöksomgångarna i Elitloppsmeetinget körts i Norrland utan att det har inverkat särskilt menligt på nivån.

Det är väl tom så att alla tre ordinarie försöksomgångar till denna finalomgång körts i Norrland. Först Gävle helgen innan elitloppshelgen och sedan Östersund och Boden.

Lite märkligt då att inte fler hästar norr om Bergsåker (där det finns 9 travbanor) och där 2 av 3 försöksomgångar till denna finalomgång körts är med i finalerna men det visar väl samtidigt hur vansinnigt det är att överhuvudtaget köra V75 försöksomgångar där uppe.

Klass 2 finalen:

0 hästar tränade norr om Bergsåker

E3 final ston

0 hästar tränade norr om bergsåker

Guld

Silverfinalen

0 hästar tränade norr om Bergsåker (Gimmeheaven Sisu finns på Salmelas solvallafilial)

Klass 1 final

E3 final hingstar

0 hästar tränade norr om Bergsåker (Camelot Sisu finns på Salmelas solvallafilial)

Bronsfinalen

1 häst tränad norr om Bergsåker (Hot Deposit)

Det är således en enda häst med på lördag i denna finalomgång som tränas norr om Bergsåker trots att alla tre försöksomgångarna körts i Norrland. Om man ska ta den andra ändan av landet, dvs Jägersro (1 bana) som haft mellan 80-160 mil till dessa försöksomgångar så finns det 8 Jägersrotränade hästar med i V75 loppen.

Om jag fick bestämma så skulle dom till att börja med stänga ner hälften av banorna norr om Bergsåker och sedan göra resten av skiten där uppe till rent breddtrav. Bättre än så är inte kvaliten på sporten där tyvärr.

Viroid 2015-06-22 11:02

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 440871)
Om jag fick bestämma så skulle dom till att börja med stänga ner hälften av banorna norr om Bergsåker och sedan göra resten av skiten där uppe till rent breddtrav. Bättre än så är inte kvaliten på sporten där tyvärr.

Det är ju tur att det inte är du som bestämmer då. Travet i norr är självfinansierat, dvs det som norrlänningar spelar för räcker gott och väl till för prispengar och driften av banorna där. Utan norrländskt trav får man problem med tävlingsprogrammet, det går inte att öka på antalet tävlingsdagar i söder, för hästarna räcker inte till. Då får man antingen låta bli att köra eller försöka locka spelarna med finskt lunchtrav eller varför inte danskt eller norskt?

Det är ingen dans på rosor för travbanorna i norr, men med rätt mycket ideella arbetsinsatser så klarar de sig med förhållandevis små anslag och relativt låga prispengar. Så här på sommaren när någon miljon utvandrade norrlänningar kommer tillbaka för att fira semester så fylls också banorna med publik. Det är event som håller travintresset vid liv i hela Sverige.

För övrigt tror jag att Nato Dream vinner gulddivisionen på lördag. E3 för ston vinns av Facile Boko och E3 för H/V vinns av Sucre.

SO 2015-06-22 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 440859)

Helge

du skrev

Startar denna tråd i hopp om att den får leva, som en tråd där vi kan posta allt möjligt om trav.

Jag tycker att du ska få en guldstjärna som startade denna tråd, där allt om trav kan samlas. Speciellt som vi har professorn i travkunskap (Viroid) ibland oss och som kan ge svar på det mesta

MatsE 2015-06-22 18:23

Borde inte knows nothing ha en väldigt bra chans i guld, känns som han står för klassen i detta lopp

Chiron 2015-06-22 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 440930)
Borde inte knows nothing ha en väldigt bra chans i guld, känns som han står för klassen i detta lopp

Är nog rätt men lite distansminus? Känns som att Adielsson kan ta en lugn och enkel spetsseger med Hard Livin i detta gäng. Inte första gången en kusk har "lurat" de andra... :)

AMHC 2015-06-22 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 440862)
Således torde Liberty Face också vara en spik? Eller är inte huvudkriteriet för en spik att den ska vinna??
Själv har jag allt som oftast kommit fel på det med Flex Lane och vågar inte lämna den utanför, men Liberty håller jag som första häst nu när Shiraz Brodde lottats till det på Örebro besvärliga innerspåret. Låser på 3.

Oliver Kronos känns som en sund grundval att bygga systemet kring.

Guld är inte direkt toppklass denna vecka, så Adielsson kanske kan vinna med Hard Livin?

edit: Örebro?!? Så går det när man växlar mellan dagens V4 och lördagens V75. Note to self - vakna! :idiot:

Nja, vågar nog inte spika Liberty Face mer än på DD. Dock klar första häst tycker jag. Men ett par spännande bakom också. Tror på Oliver och Creme mest i omgången och får räcka med dessa två spikar. :)

Någon av Melanders alla vinner väl Guld. Illa om han förlorar det med nästan 50 % av hästarna i loppet. Frågan är vilken som vinner. Kanske äntligen dags för Nato Dream eller Porthos Amok? Standout? Disco A.E. verkade lite på gång då han var trea bakom Nuncio på Solvalla för ett tag sedan, men inte visat så mycket av värde efter det. Increased Workload inte helt tokig.

hugotheboss 2015-06-23 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 440930)

Skulle tro att allt annat än en seger från Melander/Lundström är uteslutet när halva fältet är från samma stall....

mackpeter 2015-06-23 23:19

V75-2

Vi spikar väl inte ett 3-årigt sto 5 Tunika. Strecka åtminstone 3 och möjligen 4. Kanske ett par till.

Cleon_9 2015-06-23 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 441243)
V75-2

Vi spikar väl inte ett 3-årigt sto 5 Tunika. Strecka åtminstone 3 och möjligen 4. Kanske ett par till.

Vi spikar definitivt inte Tunika! 3 och 4 ska med. Kantbollar är 8 och 11

mackpeter 2015-06-23 23:41

V75-4

Bara att spika 5 Oliver Kronos?
Vem tar ledningen - putte?
Lite skrik på 1 Nimbus C.D. senast. Nu vettigt spår.

Manprinsen 2015-06-23 23:55

Imperator i v75-1. Gillar inte att spika Haugstad men blev sjukt imponerad av hästen senast.

Tirich 2015-06-24 00:07

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 441248)
Imperator i v75-1. Gillar inte att spika Haugstad men blev sjukt imponerad av hästen senast.

Jag skulle nog spika hästen från alla andra spår, men nu ska Kenneth lyckas hitta ut också.

Dessutom verkar det bli skoryck på en Love You-avkomma och det såg vi ju idag hur det gick så här blir det gardering

Cleon_9 2015-06-24 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 441246)
V75-4

Fege (smarte för vissa) Örjan släpper väl till Oliver efter dennes insats senast? Det är mitt (halvtråkiga) ursprungsscenario i alla fall.

robfri 2015-06-24 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 441250)
Jag skulle nog spika hästen från alla andra spår, men nu ska Kenneth lyckas hitta ut också.

Dessutom verkar det bli skoryck på en Love You-avkomma och det såg vi ju idag hur det gick så här blir det gardering

Förstår inte vad du har emot den gode Kenneth :cheers:

Stankarn 2015-06-24 20:31

Har börjat titta lite på lördagens V75a. Roligast är avdelning 3, Färjestads Jubileumslopp, tillika omgångens Gulddivisionslopp. Den som är rätt här, om det stänker till lite, kan få bra utdelning....Som flera redan har noterat är hälften av hästarna från stall Melander/Lundström och min vinnare kommer faktiskt ur ett av dessa stall. Kan det vara så att många tror på chans och att det kan bli lite körning? Man kan alltid hoppas...

Tidig favorit är 10 Knows Nothing. På vilka meriter då? En vinst så här långt, på 1.14,0....mot ett riktigt skräpgäng. Tre barfota starter på raken nu. Brydde sig senast inte om (eller kunde inte) svara Panne De moteaur från start. Hade säkert en del sparat men fick aldrig luckan till slut. Näst senast var han med i spetskörningen i ett par hundra meter tills han lurat fram Haugstad (Harry Haythrow) i dödens. Drogs bakåt till sista platsen i sista sväng när den kallnade helt och kördes inget över upploppet. För tre starter sedan avvaktade Uffe lite från start innan han tryckte på gasen, fick dödens ett tag innan Örjan avlöste med PDM. Gav sig iväg när RB stötte bakifrån med Nahar men piskades för att komma före PDM och ledaren. Nja, inte sprudlar det direkt om hästen, tveksam favorit tycker jag.

Andrahandsfavorit är 4 Hard Livin som får EA i sulkyn igen. Kunde inte värja sig i spetsstriden mot Democrat senast, och satt fast i vinnarhålet när tåget gick. Rokkadukko vann, före pensionären Global Investment, 12 år..... Gången innan var det Daniel själv som körde, hade då en liten duell med Adrian och Maffioso Face men fick nöja sig med dödens. Såg slagen ut mitt på upploppet men sluggade sig förbi ledaren (vilket han också borde göra) och fick lite motvilligt ge sig mot Obi Wan sista biten. 1.10 sista 500 är dock inte nåt som imponerar. För tre starter sedan var han ute i guldloppet som gav ttill elitloppet, hade då ett tråkigt sjundespår bakom bilen och Erik ordnade fjärdepar utvändigt. Ingen märklig avslutning direkt, tog inte på någon annan på upploppet…nä, ingen favorit det heller sprudlar kring…Är förmodligen snabbast ut även om jag tror att både 2 Winning Love och (framför allt?) 6 Arazi Boko kan öppna bra.

Tredjehandsfavorit är 9 Porthos Amok och det tror jag kan vara draget i omgången. Var väl mer än godkänd senast? Takter fick bestämma med favoriten (On Track Piraten) och då är det alltid svårt att ta något från kön när det speedas ordentligt sista halvvarvet. Jag har 1.09 i 700 meter och tycker att han gör det hyggligt, drar fram Up Date Hoss och Rocky Winner - blir avslagen av dessa - men tror att den avslutningen han gjorde då räcker långt i det här sällskapet.

12 Standout ska bli riktigt intressant att se. Var hur bra som helst i första starten i år, när han vann på 1.11,6 men sedan dess så verkar den formen försvunnit..... Körde senast i tredjespår i 600 meter innan han blev nersläppt i dödens. Tämligen geistlös därefter. Gången innan kördes han väldigt märkligt av PL. Istället för att gasa från start så hamnade han i fjärdepar utvändigt. Där han lyckades köra sig fast bakom en tröttnande HH och drogs sist… Fastnade alltså i fjärdepar utvändigt…(!). Här märker man vilken skillnad det är på kusk och kusk, Björn lurade upp PL på läktaren....

8 Candor Hall får bli sista möjliga vinnaren. Har varit ute i lite andra lopp på slutet, över längre distanser men var riktigt bra i några starter i våras. Har sämsta läget och förmodligen en kusk som kommer att backa sig sist. Men SS vann ju häromveckan och kanske slår blixten ner två gånger ändå?

Scenario: Hard Livin till spets, alternativt att Guldis kör där, Haraldino och Nato Dream trycker så gott det går, Torbjörn perfekt placerad i andrapar utvändigt. Ingen gör något från kön förrän 700 kvar, Uffe kör väl först med Standout i rygg, lurar ut Jansson som enkelt tar ner ledaren. När det tar emot för Knows Nothing så kommer Klantio med Standout längst ut.

8% på V75 och hyggligt tvillingodds...!

valla94 2015-06-24 20:53

Tycker det viktigaste i Guldloppet är vem som sitter i spets efter 500m körda! Då inte många tål att syna dödens och sätta upp något tempo. Bara 9 o 12 som är sådana hästar vid form som kan det. Spets guld värd på Färjestad!

Någon som har info på om Christoffer Eriksson ska köra Arazi Boko i spets eller släpper dom igen??? Om han släpper och Då är det mkt troligt att Hard Livin är först fram. Den kämpar otroligt bra i slutstriderna. En vinnare o spik för mig i sådana fall.

(Om) han svarar känns loppet helt öppet och då rankas: 9-4-10-12-6-1-8

putte64 2015-06-25 12:00

Det tror jag Nimbus CD gör.

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 441246)
V75-4

SO 2015-06-25 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 441234)
Skulle tro att allt annat än en seger från Melander/Lundström är uteslutet när halva fältet är från samma stall....

Jag för min del tror inte att "firman" ens tar en pallplats (4-10-6)

SO 2015-06-25 19:51

Härliga strykningar då är spikarna klara. Oliver Kromos och Shiraz brodde (när Punk och Flex Lane ä borta) Minns när V75 var på Solänget och Shiraz hade spår ett i auto. Skulle bli insängd sas det. Hamnade i tredje invändigt och fick lucka direkt i första kurvan. Senast i Östersund startade Shiraz från spår 7 och var redan efter 1oo framme vid ledaren Gissar att startsnabbheten har förbättrats en smula.

hugotheboss 2015-06-25 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 441597)
Jag för min del tror inte att "firman" ens tar en pallplats (4-10-6)

Nä, så kan det så klart va, men egentligen bryr jag mej inte så mkt. Tycker det är ett av de sämsta guldlopp jag sett de senast 25 åren och dessutom är risken för stallkörning 100 %. Vet inte på vilka meriter 10 blir favorit, men tar alla så slipper man bekymra sig eller bli grymt irriterad över att ngt Melanderök vinner efter stallkörning. Fegt, men hellre det och rätt! :)

AMHC 2015-06-25 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 441609)
Nä, så kan det så klart va, men egentligen bryr jag mej inte så mkt. Tycker det är ett av de sämsta guldlopp jag sett de senast 25 åren och dessutom är risken för stallkörning 100 %. Vet inte på vilka meriter 10 blir favorit, men tar alla så slipper man bekymra sig eller bli grymt irriterad över att ngt Melanderök vinner efter stallkörning. Fegt, men hellre det och rätt! :)

I mina ögon känns i alla fall 10 Knows Nothing som omgångens överlägset sämsta favorit.
Dåligt spår, inte visat något direkt övertygande i Sverige sedan debuten i vintras, stor risk för någon typ av stallkörning i loppet med 6 hästar ifrån Melander/Lundström. Bara minus. Ingen svår favorit att fälla.

Disco A.E. håller upp innerspåret och Melander kommer kunna styra detta lopp som han vill. Tror mest på Porthos Amok.

putte64 2015-06-25 20:50

Han var helt lysande på Umåker.

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 441650)
I mina ögon känns i alla fall 10 Knows Nothing som omgångens överlägset sämsta favorit.
Dåligt spår, inte visat något direkt övertygande i Sverige sedan debuten i vintras, stor risk för någon typ av stallkörning i loppet med 6 hästar ifrån Melander/Lundström. Bara minus. Ingen svår favorit att fälla.

Disco A.E. håller upp innerspåret och Melander kommer kunna styra detta lopp som han vill. Tror mest på Porthos Amok.

hugotheboss 2015-06-25 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 441661)
Han var helt lysande på Umåker.

Umåker håller jag absolut med om, men det är inte direkt samma förutsättningar nu. Dessutom tycker jag inte att han har levt upp till det loppet i starterna efter Umåker.

SO 2015-06-26 08:35

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 441665)
Umåker håller jag absolut med om, men det är inte direkt samma förutsättningar nu. Dessutom tycker jag inte att han har levt upp till det loppet i starterna efter Umåker.

Nä, men de två sista starterna har hästen suttit fast med en del kräm kvar i linorna. Reijo är en av de få tränare jag brukar lyssna på

Groknak 2015-06-26 08:49

Gimeheaven Sisu given om man garderar Oliver med fler än Nimbus, sett fin ut på sistone.

hugotheboss 2015-06-26 08:54

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 441742)
Nä, men de två sista starterna har hästen suttit fast med en del kräm kvar i linorna. Reijo är en av de få tränare jag brukar lyssna på

Ja, det är som vanligt, det slutar alltid med att ngn säger - "Vad var det jag sa!" och en annan grupp idiotförklarar kusken 😀

mikaels 2015-06-26 10:44

Det tål att repeteras, innerspåret på Färjestad är väldigt svårt att spetsa från.