Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Vaggeryd (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24220-v86-vaggeryd/)

Filmtokig 2015-06-24 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 441350)
Tredje spik får bli Research.

Varför spikar du denne? har du kollat loparkivet eller varför?

Speedyearl 2015-06-24 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 441350)
Tredje spik får bli Research.

Är inne på att spika den jag med men vet fan inte om jag törs!:p

Samtidigt känns det värdelöst att låsa med Raggamuffin.

millekung 2015-06-24 18:58

Jag spelar med tre spikar ikv,

Tokio Hotell Hall, springspår och Goop bör ge goda förutsättningar att ganska omgående ligga långt fram, har visat tidigare att den klarar distansen. Nadal kanske bara visar sig bäst, eller så kanske någon från startvolten rinner undan vilket jag alltså inte hoppas på (Hot Shot? Tudor? Annabelle Dimanche?)

VBOTN, de främsta motbuden har bakspår och inte otimal balans, känns som sos

Top of The World, iom bfro igen ska den väl bara vinna så spikar trots %en haha, mest orolig för att Staro Ivy league ska ha vaknat på springarhumör, då den har fart och man rycker skorna

Systemet är inte särskilt stort (320) rader, så har inga superdrag att bjuda på, men några tankar:

Bascaphi In är ju lite väl stor favorit kan jag tycka, kan bli struligare i starten än vad många verkar tro, främst 4,7,9 emot
Kan Jairo verkligen hålla uppe innerspåret? Har några streck, hoppas på att den blir instängd, Lugauer runt om?
Twins Zindy vann jag en fin peng på vinnare senast, kan vara en chansspik (jag har lås med favoriten)
Sista är svår att bena ut, kan vara så att Doob är helt rätt på det, jag streckar dock många, jobbigaste som jag inte har med på lappen är Goops styrning, hoppas inte den kommer med i matchen då den precis missade mitt system haha

Manprinsen 2015-06-24 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 441352)

Såg fin ut i värmningen idag. Men är du helt 100 på att den är off så spikar jag Raggamuffin?

Shooter 2015-06-24 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 441352)

Kraftig kuskförstärkning och bästa hästen!

Chiron 2015-06-24 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 441355)
Såg fin ut i värmningen idag. Men är du helt 100 på att den är off så spikar jag Raggamuffin?

Enligt Jepson kan inte Raggamuffin göra något själv i loppen, alltså en "spurtare"...

Manprinsen 2015-06-24 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 441358)
Enligt Jepson kan inte Raggamuffin göra något själv i loppen, alltså en "spurtare"...

Barfota runt om nu

olle 2015-06-24 19:12

Inte hunnit läsa på mer än 10 minuter precis och kom fram till följande.

1. Bästa spikarna borde vara dom det är toppchans till spets för. Det är inte lätt med bakspår och tillägg på Vaggeryd. Jag hade valt Västerbo On The News och Top Of The World.

2. Barfota runt om ffg på Beverly Boulevard i avd 2 känns ruggigt intressant trots bakspår men favoriten där känns inte som en start sådan. 8 procent ett fynd. Första barfota på Lövgrens Love You avkomma i avd 5 intressant. En annan Love You häst var som en ny häst senast barfota runt om ffg. Love Me Tender i avd 3.

3. Det ska inte till mycket strul för att bakspårshästarna Nadal Broline, Research och Some Summit ska komma bort. Research kan i alla fall inte vara favorit på senaste insatserna. Some Summit ska gå med tunga PG skor idag läste jag och detta handlar om genomkörare inför stochampionatskvalen. Nadal Broline känns som den mest troliga vinnarna av dessa tre favoriter.

Lycka till !

shasha 2015-06-24 19:18

Lycka till alla!

Manprinsen 2015-06-24 19:26

Uffe lallade bort detta. Inte ofta han är kass men här var han det.

Shooter 2015-06-24 19:26

Kändes som att Uffe och Björn var mer oroliga för varandra och inte tog Mr Hot Shot på allvar. Uffe skulle ha blåst på bara så hade han vunnit.

legolasse 2015-06-24 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 441366)
Uffe lallade bort detta. Inte ofta han är kass men här var han det.

En av de mest överskattade kuskarna enligt mitt tycke!

olle 2015-06-24 19:27

Nadal Broline var rätt nära men som jag skrev ska det inte mycket till för att dom ska komma bort från bakspår på Vaggeryd. Nadalen var ju gigantisk favorit på V86 ser jag.

shasha 2015-06-24 19:27

fan vad kass man är, 5 hästar men inte 3:an

Manprinsen 2015-06-24 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 441368)
En av de mest överskattade kuskarna enligt mitt tycke!

Han vinner väl mest av alla så överskattad är nog en överdrift :)

Dalle82 2015-06-24 19:28

Nää fortsätter dricka grogg istället! :) puss för många dagar nu så inte konstigt att det skulle sköta sig idag.

shjuve9le 2015-06-24 19:29

Körde som en nybörjare......gasa bara , 1.19 500 meter...varför kör inte sopohlsson fram ? Spetsgasa å kör 1.14 så hade han vunnit

Shooter 2015-06-24 19:29

Har inget emot Uffe som driver, men väldigt tråkigt att han körde bort den här hästen. Han skulle ha litat på att han satt bakom överlägset bästa hästen.

Lillis 2015-06-24 19:29

Lika iskall som Uffe va, lika bra får man väl säga att Magnus J va. Såg att Goop inte hade häst och att Uffe satt fast och satte allt på ett kort i sista sväng.

legolasse 2015-06-24 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 441372)
Han vinner väl mest av alla så överskattad är nog en överdrift :)

Inte svårt att vinna om man kör i spets med bra hästar? Björn Goop däremot är absolut inte överskattad. Det var hans taktiska upplägg som avgjorde till Jakobssons fördel. Det hade ju bara vart för Ohlsson och bita i det sura äpplet och styra på i tredje med urstarke Nadal istället för att ligga kvar i rygg. Stod skrivet i stjärnorna att Goop skulle vänta in i det sista med att försöka hinna ikapp ledaren. Nu räckte inte hans häst till men han körde för vinst vilket inte Ohlsson gjorde!

Chiron 2015-06-24 19:31

:offtopic:

Äh, struntar i det här. Får bli U-21 ikväll istället, Portugal-Sverige. Vinst eller oavgjort är det som behövs! Hoppas på en kämparinsats likt den mot Italien och Frankrike. :KO:

Manprinsen 2015-06-24 19:31

Jag hade spikat Nadal då den eg ska vinna detta. Sällan jag brukar kalkylera med att kuskar som Ulf Ohlsson ska göra bort sig. Då blir det dyrt isåfall.

AndyMart 2015-06-24 19:32

Vaggeryd jättetrevlig bana men hela upplevelsen förstörs framför teven med den där hemska kameravinkeln..

shjuve9le 2015-06-24 19:32

Varför gick han inte när 13 gick ut? Uffe hade vunnit med 20 meter, riktigt dåligt kört

Icor 2015-06-24 19:34

Där fick alla som snackar skit om Uffe svar på varför han inte kunde bränna på för fullt. Tycker Uffe om någon, är en kusk som inte förtjänar skit. Grymt duktig på att köra häst!

(För er som inte hörde intervjun, nadal gick inte riktigt bra, var nära galopp vid upploppet.)

Manprinsen 2015-06-24 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av Icor (Inlägg 441383)
Där fick alla som snackar skit om Uffe svar på varför han inte kunde bränna på för fullt. Tycker Uffe om någon, är en kusk som inte förtjänar skit. Grymt duktig på att köra häst!

Ja han är absolut en toppkusk. Samma kaliber som Erik, Björn och Örjan. Ibland blir det fel helt enkelt.

Shooter 2015-06-24 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 441378)
Inte svårt att vinna om man kör i spets med bra hästar? Björn Goop däremot är absolut inte överskattad. Det var hans taktiska upplägg som avgjorde till Jakobssons fördel. Det hade ju bara vart för Ohlsson och bita i det sura äpplet och styra på i tredje med urstarke Nadal istället för att ligga kvar i rygg. Stod skrivet i stjärnorna att Goop skulle vänta in i det sista med att försöka hinna ikapp ledaren. Nu räckte inte hans häst till men han körde för vinst vilket inte Ohlsson gjorde!

Goops "drag" var ju inte så smart om han ville vinna loppet. Att endast köra mot Uffe och släppa ledaren var en missbedömning.

shjuve9le 2015-06-24 19:36

Hade inte liven på , va så han ?

Manprinsen 2015-06-24 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av shjuve9le (Inlägg 441386)

Uppfattade inte allt men hästen var väl inte helt 100 som det lät. Höll på att galoppera.

denfete 2015-06-24 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av shjuve9le (Inlägg 441386)

Att den inte travade ordentligt och att han därför inte kunde/vågade köra på för fullt. Hade han kunnat det, så trodde han att han hade vunnit och det ganska enkelt.

legolasse 2015-06-24 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Icor (Inlägg 441383)

(För er som inte hörde intervjun, nadal gick inte riktigt bra, var nära galopp vid upploppet.)

Vet inte om du syftar på mig att jag snackar skit om Uffe när jag säger att han är överskattad? Snackar inte skit om honom däremot tycker jag att han ibland kör väl defensivt och inte är lika vass taktiskt som toppkuskarna. Tycker dessutom inte att intervjun gav något som gör att jag ändrar uppfattning. Om han styrt på tidigare hade han ju inte behövt köra lika fort till slut???

Shooter 2015-06-24 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 441387)
Uppfattade inte allt men hästen var väl inte helt 100 som det lät. Höll på att galoppera.

Han hade ju full fart innan han gick ner i rygg på Goopen, då såg det bra ut tycker jag. Tror han skulle ha fortsatt istället för att ta upp.

shjuve9le 2015-06-24 19:39

Aha då får man skylla på reijo ;) men han hade fortfarande. Kunnat gå i 3.e spår hela loppet och ändå vinna ;) med dåligt trav , laga hästen får dom efter loppet ;) nu har ja inte spelat men ändå, känner med alla som spikar den bästa hästen så får den inte vinna

Manprinsen 2015-06-24 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 441390)
Han hade ju full fart innan han gick ner i rygg på Goopen, då såg det bra ut tycker jag. Tror han skulle ha fortsatt istället för att ta upp.

Ja det var inte det mest klockrena loppet han kört helt klart. Kan väl tycka att han borde ha tagit initiativet tidigare istället för Björn och sett till att hamna utvändigt ledaren istället för att bängla på chans.

Manprinsen 2015-06-24 19:41

Nu kör jag V&P på Beverly Boulevard, så får vi se om det var värt något...

Icor 2015-06-24 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 441389)
Vet inte om du syftar på mig att jag snackar skit om Uffe när jag säger att han är överskattad? Snackar inte skit om honom däremot tycker jag att han ibland kör väl defensivt och inte är lika vass taktiskt som toppkuskarna. Tycker dessutom inte att intervjun gav något som gör att jag ändrar uppfattning. Om han styrt på tidigare hade han ju inte behövt köra lika fort till slut???

Syftade inte på någon speciell. Dock håller jag Uffe utan tvekan som en av toppkuskarna. Slår ofta från underläge med hästar som står i bra odds mm genom bra taktik.

Shooter 2015-06-24 19:47

Härligt! Fint med en skräll i det loppet, men synd på nian som jag hade som U-häst.

olle 2015-06-24 19:47

Det var surt för Adrian att det blev galopp när den såg stenklar ut. Kanske han skulle tagit det lite lugnare, för den var ju helt överlägsen som det såg ut.

Manprinsen 2015-06-24 19:48

Fan vad leds jag blir... KUKHELVETE :(

Hade vinnaren på v86 men mitt vinnarspel på Beverly Boulevard gick åt helvete..

Shooter 2015-06-24 19:48

Hade jag haft lite flyt så hade en spik och ett U suttit nu. Känns lite avslaget när det blir bakvänt.