![]() |
Citat:
Citatet taget ifrån inlägg nr 17 |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
v86: http://www.atg.se/dynamic_files/travgurov86.pdf (mån 14:00) v64 söndag: http://www.atg.se/dynamic_files/travgurov64.pdf (fre 14:00) Men jag tycker personligen att jokersystem presenterar allt på bästa sätt än så länge, dom har inte de kraftfullaste funktionerna men allt finns nära till hands känns de som samtidigt som programmet aldrig laggar (vad jag upplevt iaf). |
det är extremt smidigt med dessa kortkommentarer för att få en överblick, klicka på hästen och få se vad han gjort i de fem senaste. Nu får man procent, odds och skoinfo också, samt en snabblänk till travsport.se. Det som kanske saknas är en snabblänk till atg.se med lopparkiven.
Ett väldigt driftsäkert program och inlämningen funkar smidigt! Sen finns de vanligast funktionerna, jag använder inte särskilt avancerade reduceringsfunktioner så för mig funkar det utmärkt! Synd att inte de utländska kommentarerna som brukar finnas med i ronden eller guiden finns med. Däremot måste priset vara rimligt och jag gillar inte månadsbetalning, jag vill betala allt för ett år och slippa den utgiften! Jag saknar att kunna använda allt till en läsplatta, men antar att det är de det nya är till för? Jag hoppas INTE att dom gör om allt till webbläsarformat, jag använder ofta jokern i offlinemode! |
Citat:
Det är väl mest om man inte har tid för lopparkivet det kan fylla en funktion för det tar ju väldigt mycket mer tid att kolla loppen där än att läsa en kort sammanfattning om en hästs fem senaste lopp. Sen kostar ju lopparkivet dessutom ytterligare pengar och rena hobbylirare kanske inte är beredda att betala 100 kr i månaden för tillgång till det. |
Går det inte att lämna in med ipad:en, eller är jag trögfattad?
(Nåja det ena utesluter ju inte det andra) :-) . |
Citat:
För er som absolut vill använda plattan, släng igång remote desktop på er vanliga dator och kör rdp till den. Är stabilaste lösningen i dagsläget och troligen närmaste framtiden... |
Citat:
https://www.reddit.com/r/apple/comme...or_files_from/ http://imgur.com/sgqPUgI |
Det var trevliga nyhter för i<enhet> användarna! Har inte tittat på IOS9 pga tidsbrist men det låter som räddningen för atg/joker/dig(om du vill göra din app till IOS)
|
Jag har hållit på med Joker sen starten. Måste väl ha varit på 90-talet. På Roars tid. Det jag gillat mest med Joker är gränssnittet. Otroligt lättjobbat och överskådligt. Men jag måste hålla med om att det var länge sen det hände något vad gäller nya funktioner. Hur många år tog mac-versionen? Så fort man framförde önskemål fick man höra "när vi har gjort klart macen". Sen blev det webversionen...
När det gällt nya funktioner har man också gömt sig bakom att det ska vara "enkelt". Men det är väl bara att ha ett defaultläge och kunna bygga på efter vad man vill ha, eller vad säger ni som är programmerare? Om inte borde man väl kunna göra en PRO-version. Känns mest slött faktiskt. Jag har genom åren även provat Toto Pro, HTP och Copema. Med all respekt för er som ligger bakom dessa program så var dom i min smak väldigt svårjobbade. Jag är bortskämd med enkla gränssnitt. Synd eftersom det verkligen skulle behövas en konkurrent till Joker - fler funktioner men ändå användarvänligt. Satt förresten och kollade på webversionen och hittade inte hur man kan föra över streckprocenten till poäng??? |
Citat:
|
Citat:
|
Alternativ till Jokersystemet
Citat:
Det är de flesta spelare överens om. Finns det något bra alternativ? Citerat från Addictedtoraw: Toto Pro, HPT och Copema...väldigt svårjobbade. Men jag vet att Strappa gillar HTP. Det känns tryggt med Jokersystemet. Man vet vad man får. Jag spelar mest ABC-system 4 el. 5 lopp + matematiskt. Det kanske är onödigt att betala en tusenlapp för ett år. Jag är rådvill. Heuer "You must stop looking for winners and start looking for value" |
Citat:
snarare prisvärt! ;-) :: |
Citat:
Alla får betala 79 kr/månad. Heuer "When the handicap rank matches the betting rank, the horse probably is not an overlay and should not be bet" |
Citat:
|
Citat:
Idag går det dessutom att "skala av" allt man inte använder i HPT. Med bara ABC-fliken aktiverad går det inte att säga att HPT är särskilt mycket mer komplicerat än t ex Jokern. Det som fattas är loppkommentarerna. Om de är viktiga blir det ENDA alternativet = Jokersystemet. |
Ja man kanske skulle ta och ge HPT ett 3e försök även fast jag varje gång vänt tillbaka till joker pga att jag gillar startsidan där, känns lätt att fokusera på hästarna och inte så mycket lull lull runt (dock över ett år sen jag lekte med HPT sist)
|
Såg att det var en ny version av hpt utgiven 150801. Det var nog några år sen jag tittade på den. Får ge den ett ärligt försök till. Jag skulle gärna betala två tusen per år om det var en produkt som verkligen föll mig i smaken. En hybrid av Joker och hpt kanske.
|
Kör jävligt basic först med flikarna; Avdelningar, Utgångar, Multi ABCD, Enkelrader, Kuponger/Rättning.
Det kommer du mycket långt med, sedan kan du bygga på efterhand. Övriga profiler kan också göras små från start, för att få en enkel överblick. Vet inte om man kan testköra, men det är bättre än Jokern och värt att testa. Citat:
|
Citat:
Travronden och på atg.se. Dessa betalar jag inte för. Det kan vara värt att prova HPT. HPT Online eller PRO? Heuer "It is highly desirable to bet on horses on the upleg of their form cycles, and conversely, to bet against horses on the downleg of their cycle" |
Citat:
Men av det jag såg under gratismånaden så är väl gränssnittet lite snyggare för online. T ex tror jag att rättningsmodulen är något snäpp bättre. Funktionsmässigt så saknas ett par av de mest avancerade funktionerna online ( målvinst och "egna sannolikheter" ), men om det är ABCD man är ute efter så är det ok ok med online. Priserna får du kolla upp själv på http://www.hpt.nu |
Citat:
Fokus hamnar på EV-beräkningar och annat i den stilen. |
Jag sitter och knåpar lite på en "instrumentpanel" jag vill ha vid spel där jag jämför olika spelformers odds för att kunna spela på den som ger bäst betalt, se värderingsskillnader etc.
Tyvärr är de öppna data man får från ATG en smula kryptiska. Är det någon här som kan förklara hur t.ex. Trioindex är beräknat? Det jag vill få fram är hur mycket pengar som är satsat på att en häst skall vinna inom triospelet, och jämföra det med vinnarspelet. Man kan naturligtvis beräkna det hela baklänges genom att dissekera alla triokombinationers eventuella odds, men i ett lopp med 15 hästar är det ju 2730 odds som skall beräknas, och det tar en väldig massa processorkraft. Dubbelspelet med som högst 225 möjliga kombinationer är lite enklare att beräkna bakvägen, men också där hade det ju varit intressant om man kunnat få en färdig siffra att räkna på. Någon som löst detta? Finns det med som data via AIS? |
TrioIndex verkar vara något slags viktat medelvärde för hur mycket hästen är spelad som 1a, 2a och 3a.
( Har skrivit till ATG och bett att få den exakta formeln för hur det räknas ut ). Det är ett ganska trubbigt sätt att mäta känns det som. Tycker det borde vara olika index för 1a-2a-3a. Om man räknar bakvägen så får man ( om man är noga ) en Trio1a%, Trio2a% och en Trio3a% för varje häst och var och en av dessa summerar till 100% för samtliga hästar. Oddsen uppdateras som mest var 17e sekund. Så nog borde man hinna med att processa alla odds för alla hästar på den tiden? |
Citat:
|
Citat:
Hästen som är mest spelad totalt får index 100, övriga hästar får en lägre siffra proportionellt mot detta. Ska man förenkla det kan man säga att siffran anger hur många kronor som spelats på hästen för varje hundralapp som spelats på favoriten. Intressant diskussion, men väldigt OT här, och borde brytas ut i en egen tråd. |
Citat:
|
Citat:
Precis som du säger så är det inte användbart alls för Viroids syften eftersom han vill läsa av det vinnarodds som Triopoolen ger om man spelar alla andra hästar som 2a+3a med viktade insatser. |
Citat:
Att jag inte gjort mer själv med detta är mest beroende på att intresset varit svalt från användarna. Det är helt enkelt inte så många som spelar Trio, men det betyder ju också att det förmodligen är där man kan hitta riktiga överodds eftersom det är mycket jobbigare beräkningar än på LD/DD och Tvilling. |
Citat:
|
Man skulle även kunna tänka sig att Trio-Poolen ger ifrån sig ett "semi-fast" plats-odds. Självklart är oddsen rörliga. Men man skulle kunna spela så att man får samma odds oavsett vilka andra 2 hästar som platsar.
|
Är det någon som har problem med mobil o surfplatta att lämna in med jokersystem?
Har fungerat bra. Men nu slutat att fungera!! Står att ett fel har inträffat!! Fler som har problem? Jag kör genom Safari. Tips på åtgärd så man får det att fungera igen? |
Citat:
Jag gissar att det kommer att börja fungera snart igen. Bäst är nog att fråga ATGs support. För jag är till 99.99% säker att felet ligger på deras sida. |
Blev bara nyfiken över en liten sak, hur funkar det med HPT och flera datorer? Kör alltid joker både på laptop och stationär (och helst skulle jag vilja köra det på ett VM i esxi servern oxå så jag skulle kunna komma åt det via rdp på jobbet men kanske för mycket att kräva på en licens?) Är HPT licensen bundet till en dator?
|
Nej.
Du kan köra på olika datorer. Citat:
|
Har problem att köra jokersystemet i chrome. Funkar alldeles utmärkt i Edge men kan inte lägga till några hästar i chrome. Nån som har en aning om vad problemet kan vara?
|