Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64-Axevalla (fredag) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24387-v64-axevalla-fredag/)

Stekel 2015-07-17 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 445586)
Den kommer max ge fem gånger hos atg om det fortsätter lysa dubbelrött.

Kollade precis resultaten från dagens lunchtrav. Hästen som vann andra V65 loppet tävlade för första gången barfota runt om och gav 5,30 i v odds. Var 2 procentare på V65 spelet. Det är ju sådan enorm skillnad spelvärdesmässigt att man knappt tror sina ögon. Blir bara värre och värre när det gäller v oddsen på barfotahästarna. Undrar vad de internationella spelbolagen hade i startodds. 35 ggr ?

Du hängde tydligen inte med på förutsättningarna eftersom du så tydligt tar det ur sitt sammanhang så där. Eller så har du full koll och skiter i det för att få fram din poäng. Hursomhelst har du här förklaringarna så du kan tro dina ögon nästa gång du ser resultatet:

Jättefavoriten stod på ensamt springspår och blev struken efter att ha varit oregerlig i de första misslyckade startförsöken. Ettan som sedan vann tog med lätthet ledningen i varje omstart.

olle 2015-07-17 19:33

Finns dom som tycker det är trist att derbyuttagningarna för kallbloden hamnar som bortglömda saxbanelopp, men det har ju tidigare år när dom körts på lunchtravet varit totalt iskalla lopp spelmässigt och första uttagningsloppet till derbystoet precis slutade som dessa lopp brukar se ut, dvs en norsk häst vinner med 100 meter till oddset 10 för 10. Det hade väl inte varit speciellt optimalt med sådana lopp på V64 när kallblodskullarna är så fruktansvärt tunna och ojämna. Det är tur det inte ser ut så bland varmbloden för då hade nog travet varit dödsdömt (spelandet hade rasat).

Dalle82 2015-07-17 19:35

Tur jag hoppade v64 hade aldrig haft T Jansson kan inte med han! V4 all in istället :)

olle 2015-07-17 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 445639)
Du hängde tydligen inte med på förutsättningarna eftersom du så tydligt tar det ur sitt sammanhang så där. Eller så har du full koll och skiter i det för att få fram din poäng. Hursomhelst har du här förklaringarna så du kan tro dina ögon nästa gång du ser resultatet:

Jättefavoriten stod på ensamt springspår och blev struken efter att ha varit oregerlig i de första misslyckade startförsöken. Ettan som sedan vann tog med lätthet ledningen i varje omstart.

Jo du. Jag hänger med väldigt bra när det gäller v oddsen på barfotahästar hos atg. Men du har kanske missat det.

Men inte sett lunchloppen idag så det du beskriver förklarar till stor del varför oddset blev som det blev just i det loppet.

mikaels 2015-07-17 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 445640)
Finns dom som tycker det är trist att derbyuttagningarna för kallbloden hamnar som bortglömda saxbanelopp, men det har ju tidigare år när dom körts på lunchtravet varit totalt iskalla lopp spelmässigt och första uttagningsloppet till derbystoet precis slutade som dessa lopp brukar se ut, dvs en norsk häst vinner med 100 meter till oddset 10 för 10. Det hade väl inte varit speciellt optimalt med sådana lopp på V64 när kallblodskullarna är så fruktansvärt tunna och ojämna. Det är tur det inte ser ut så bland varmbloden för då hade nog travet varit dödsdömt (spelandet hade rasat).

...värst vad du blivit ödmjuk Olle, är ju inte så vi vill ha dig;)

Helge 2015-07-17 19:40

Jag har fått en enormt bra bild på ATG-live! Började igår, hela sidan bättre än tidigare.

:clap:

mikaels 2015-07-17 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 445644)
Jag har fått en enormt bra bild på ATG-live! Började igår, hela sidan bättre än tidigare.

:clap:

men laggar den inte mer än vanligt, dagtid?

olle 2015-07-17 19:49

Snyggt Helge. Din spik överlägsen.

Helge 2015-07-17 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 445645)
men laggar den inte mer än vanligt, dagtid?

Funkat perfekt idag, vete tusan vad som hänt!

Helge 2015-07-17 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 445646)
Snyggt Helge. Din spik överlägsen.

Helt överlägsen, totalkross och inte favorit. Köpte Spelvärdes motivering till den. Nu ska Odin Töll vinna om V6 ska överleva denna kassa utdelning.

Dalle82 2015-07-17 19:55

Äntligen V4! Inleder med spik på häst 3 på flerbongen! KBK!

Stekel 2015-07-17 19:55

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 445642)
Jo du. Jag hänger med väldigt bra när det gäller v oddsen på barfotahästar hos atg. Men du har kanske missat det.

Men inte sett lunchloppen idag så det du beskriver förklarar till stor del varför oddset blev som det blev just i det loppet.

Jo jag vet det, svårt att missa. Vet du varför? För att du går off topic med det i varannan tråd. Någon borde starta en "Exempel på tillfällen då rödmarkerade barfotahästar överspelas på atgs vinnarspel" åt dig också.

olle 2015-07-17 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 445648)
Helt överlägsen, totalkross och inte favorit. Köpte Spelvärdes motivering till den. Nu ska Odin Töll vinna om V6 ska överleva denna kassa utdelning.

Kass utdelning eller inte beror mest på hur det går i avd 4 och 5. Det är där allas spikar finns. Tyvärr tror jag att både Time Machine och Sauveur vinner lätt. Galopp emot bara troligen.

Helge 2015-07-17 19:57

Westergards hästar går som tusan i Sverige och Norge men alla väntar på dopingdomen.
Vete tusan varför det dröjer..?

Om_sommaren 2015-07-17 19:58

norsk travsport går som tåget just nu:)

Helge 2015-07-17 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 445654)
Kass utdelning eller inte beror mest på hur det går i avd 4 och 5. Det är där allas spikar finns. Tyvärr tror jag att både Time Machine och Sauveur vinner lätt. Galopp emot bara troligen.

Hade gärna vält den i första och de du nämner här är garderade, känns inte som det räcker längre till en ok utdelning.

Om_sommaren 2015-07-17 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 445654)

westholm brukar kunna ställa tilla att. time machine känns överstreckad

hoola 2015-07-17 20:00

Hur många är de där som trängs i studion och intervjuar varann?Tillför de nåt?

Om_sommaren 2015-07-17 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 445660)
Hur många är de där som trängs i studion och intervjuar varann?Tillför de nåt?

nä, de kan ta väck två av dom.

NicklasJ 2015-07-17 20:05

Oroande för de som spikat att man väljer att köra Time Machine barfota runt om.

olle 2015-07-17 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 445650)
Jo jag vet det, svårt att missa. Vet du varför? För att du går off topic med det i varannan tråd. Någon borde starta en "Exempel på tillfällen då rödmarkerade barfotahästar överspelas på atgs vinnarspel" åt dig också.

Det var väldigt vad det skrivs om mig. Varför inte skita i vad jag skriver om det irriterar så mycket. Tror tom det finns en möjlighet på forumet att välja bort inlägg från dom man inte gillar. Så ett tips är att utnyttja den funktionen om man inte vill läsa mina inlägg om barfota och Norrland istället för att bli så upprörd.

Jag kommer i alla fall inte låta andra bestämma vad jag skriver. Till skillnad från vissa andra så skriver jag aldrig något om enskilda medlemmar här och vad jag vet bryter det inte mot några forumregler att skriva om travpolitik eller om överspel på barfotahästar. Däremot är det väl mer tveksamt om det är tillåtet att skriva nedvärderande inlägg om andra medlemmar.

DIF 2015-07-17 20:09

En dansk ska ej mäta kuk med en svensk.....nu bäddade det ju iofs för en annan dansk.
Kul lopp att se på

Helge 2015-07-17 20:10

Bort på V6, bara njuta av Daniels fina hästar nu då ♥

:cheers:

mackpeter 2015-07-17 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 445662)
Oroande för de som spikat att man väljer att köra Time Machine barfota runt om.

Han hoppade i Örebro bfro. Men då var det ett helt annat motstånd.

Dalle82 2015-07-17 20:14

Borta på flerisen V4 så ska jag leva vidare så måste det smälla i nästa! Tvivlar dock på det med sommarbarnor osv! DD kör rank 1-3 i både.Dd1 och 2 håller ju 9 av 10 dagar haha

Draxxler 2015-07-17 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av Draxxler (Inlägg 445611)
Såg inte lopp 3 men tror att 7 Encore Zon vinner v64-3. Den står verkligen på tur nu :) Hoppas den får loppet!

Det spelet satt fint ja :) sa ju att den stod på tur! :cheers:

Dalle82 2015-07-17 20:18

:cry:
Citat:

Ursprungligen postat av Draxxler (Inlägg 445668)
Det spelet satt fint ja :) sa ju att den stod på tur! :cheers:

Grattis! Hade den stått lite högre så hade jag nog satsat en guldpeng på den hahav

Draxxler 2015-07-17 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Dalle82 (Inlägg 445669)
:cry:
Grattis! Hade den stått lite högre så hade jag nog satsat en guldpeng på den hahav

Haha ja oddset var väl inte världens finaste men ändå :)

mikaels 2015-07-17 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 445663)
Det var väldigt vad det skrivs om mig. Varför inte skita i vad jag skriver om det irriterar så mycket. Tror tom det finns en möjlighet på forumet att välja bort inlägg från dom man inte gillar. Så ett tips är att utnyttja den funktionen om man inte vill läsa mina inlägg om barfota och Norrland istället för att bli så upprörd.

Jag kommer i alla fall inte låta andra bestämma vad jag skriver. Till skillnad från vissa andra så skriver jag aldrig något om enskilda medlemmar här och vad jag vet bryter det inte mot några forumregler att skriva om travpolitik eller om överspel på barfotahästar. Däremot är det väl mer tveksamt om det är tillåtet att skriva nedvärderande inlägg om andra medlemmar.

..vi norrlänningar vill aldrig vara elaka...du har lite rätt, fast fel ändå, men det spelar ingen roll, du duger;)

uLFStR491 2015-07-17 20:25

Citat:

Men håll dig on topic så blir allt bra!

Helge 2015-07-17 20:27

Ge fan i Olle nu!

Han är bra och en av anledningarna att besöka denna sida.

Ja, jag är också less på allt snack om norrlandstrav mm. Ibland rinner det över. för mig med gällande det.
Men Olle har en Point och oavsett så har han rätt till den, men helst i rätt tråd.

Så sluta hacka som ena fega kycklingar nu.

:cheers:

hoola 2015-07-17 20:31

Time Matschin...MATSCHIN???

Dalle82 2015-07-17 20:38

Guldtand gör bort dig ikväll!!

Jajjan 2015-07-17 20:39

Citat:

Att bli personlig med påhopp, är inget annat
än att dra ner brallorna på sig själv.

Dock tycker jag du skall lyssna på dagens sommarpratare
som går i repris ikväll på P 1, så tror jag du förstår varför
en och en annan går i taket, när du argumenterar om
Norrlandstravets framtid.

Tolloppa 2015-07-17 20:40

Jorma i jänkarvagn bakom Kapow Hanover. Nu tar vi betalt! :KO:

olle 2015-07-17 20:42

Det är så trist att se uttagningarna till SVENSKT kallblodsderby och derbystoet.

Uttagningslopp 1 derbystoet: Norska hästar 1,3,4a
Uttagningslopp 1 Kallblodsderbyt: Norska hästar 1,2,3a
Uttagningslopp 2 derbystoet: Norska hästar 1,2,3a
Uttagningslopp 2 kallblodsderbyt: Norska hästar 1.2a

Vad har hänt med den svenska kallblodssporten ? Det är riktigt tragiskt att det inte bara saknas bra äldre kallblod (förutom Månprinsen). Det verkar vara ännu värre när det gäller framtidens kallblod. Inte en svensk häst som haft skuggan av en chans hittills i de svenska derbyuttagningarna.

mackpeter 2015-07-17 20:44

Olle är en seriös analytiker på denna sida och kan massor av trav. Jag läser med stor behållning Olles ofta tidiga analyser. Han är en ledare och inte "follower".
Alla kan ju inte älska istrav!

uLFStR491 2015-07-17 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 445679)
Det är så trist att se uttagningarna till SVENSKT kallblodsderby och derbystoet.

Uttagningslopp 1 derbystoet: Norska hästar 1,3,4a
Uttagningslopp 1 Kallblodsderbyt: Norska hästar 1,2,3a
Uttagningslopp 2 derbystoet: Norska hästar 1,2,3a
Uttagningslopp 2 kallblodsderbyt: Norska hästar 1.2a

Vad har hänt med den svenska kallblodssporten ? Det är riktigt tragiskt att det inte bara saknas bra äldre kallblod (förutom Månprinsen). Det verkar vara ännu värre när det gäller framtidens kallblod. Inte en svensk häst som haft skuggan av en chans hittills i de svenska derbyuttagningarna.

Du viil alltså diskutera svensk kallblodssport i denna tråd som handlar om v64 axevalla??

Helge 2015-07-17 20:50

Så nära Call Me Keeper!

Med den ölmagen ♥

olle 2015-07-17 20:50

Äntligen ville JU tävla med Boys Going In. Det lät annars som ännu ett lopp för framtiden, men dagens insats ger hopp om att den har mer att ge.