Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Sundbyholm (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24417-v86-sundbyholm/)

olle 2015-07-22 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 446740)
Jag var inte så seriös med det där, kunde bara inte låta bli då jag följt era tidigare diskussioner. :)

Jag skrev t ex igår att Stefan Perssons 1 procentare var oerhört spelvärd (blev 6 procentare och tvåa från dödens) då det vankades skoryck ffg och jänkarvagn ffg. Jag skrev inte att den var stenklar.

Det handlar inte bara om utrustningsförändringarna utan även om spelvärdet och vilken tränare det handlar om. Att spela v spel på dom hästarna hos atg innebär dock 9 ggr av 10 saftiga underodds och du blir garanterat ingen vinnare i längden med en sådan spelstrategi. Spelavdraget är redan enormt och att då dessutom gå in till underodds innebär garantitorsk i längden.

tomtom2 2015-07-22 20:36

4 favoriter efter halva omgången är körd och en 50-lapp i värde. Kul spel det här....:rolleyes:

Chiron 2015-07-22 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 446736)
Olle har rätt i hästen blir bättre, men här var det väl rätt givet att det skulle bli dödens på en bra häst, eller invändigt.
För varje som vinner när man gör så finns åter 10 som inte gör det, och det är därför att loppet blir fel, motståndet är tufft osv.
De ska passas för att de blir minst 1s snabbare, men det är inte samma sak som vinst.

Japp, McSteamy vann med den den balans- och utrustningsändringen. Det gjorde inte Digital Bronze... :)

mikaels 2015-07-22 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 446745)
Jag skrev t ex igår att Stefan Perssons 1 procentare var oerhört spelvärd (blev 6 procentare och tvåa från dödens) då det vankades skoryck ffg och jänkarvagn ffg. Jag skrev inte att den var stenklar.

Det handlar inte bara om utrustningsförändringarna utan även om spelvärdet och vilken tränare det handlar om. Att spela v spel på dom hästarna hos atg innebär dock 9 ggr av 10 saftiga underodds och du blir garanterat ingen vinnare i längden med en sådan spelstrategi. Spelavdraget är redan enormt och att då dessutom gå in till underodds innebär garantitorsk i längden.

...var inte stygg med Olle!, även om han har lite taskig uppfattning om vissa saker, så är han jäkligt duktig på detta;)

olle 2015-07-22 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 446746)
4 favoriter efter halva omgången är körd och en 50-lapp i värde. Kul spel det här....:rolleyes:

Det är kört vad gäller 6 rättsutdelningen. Det som krävs nu får hyfsad 8 rättsutdelning är att 2 av de 4 avslutande loppen vinns av hästar som är utanför spelarnas standardramar (sådana finns alltid på V86 i synnerhet). Om jag räknar rätt är det 29 hästar i de fyra avslutande loppen som är 5 procentare eller mindre men bara 14 hästar som är mer streckade.

1William 2015-07-22 20:40

:whistling:
Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 446743)
Det här måste vara den pissigaste omgången på länge :thumbdown:

Det trodde väl du innan oxså , med tanke på hur din enkelrad såg ut,
Eller är den pissig bara för att du åkte ???

putte64 2015-07-22 20:43

Den har visat upp överlägsen kapacitet tidigare, så där var det motiverat att tro på vinst.

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 446747)
Japp, McSteamy vann med den den balans- och utrustningsändringen. Det gjorde inte Digital Bronze... :)

Shooter 2015-07-22 20:44

Kör lite vinnarspel på Borups Nova också.

Manprinsen 2015-07-22 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av 1William (Inlägg 446750)
:whistling:

Det trodde väl du innan oxså , med tanke på hur din enkelrad såg ut,
Eller är den pissig bara för att du åkte ???

Ptja, sällan man har system med potential för miljoner, men 50 spänn är väl lite i underkant eller vad tycker du?

Chiron 2015-07-22 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 446752)
Den har visat upp överlägsen kapacitet tidigare, så där var det motiverat att tro på vinst.

Men Digital fick ju första Goop. :p
Gick den med helstängt förra gången den gick barfota runt om?

olle 2015-07-22 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 446752)

Men på 1640 kunde man i alla fall dra slutsatsen att det skulle gasas med dom ändringarna. Skor och öppet huvudlag och vanlig vagn och det hade väl inte varit lika givet. När PU ändrar till jänkarvagn och barfota är det nästan alltid det samma som iordningställt och att det körs offensivt.

Chiron 2015-07-22 20:49

Blä! Ångrar att man lade ner tid på detta!

Shooter 2015-07-22 20:49

Inte ens Peter ville tävla i det här loppet.

olle 2015-07-22 20:49

HaHa. 5 favoriter i rad nu. Nu är det kört vad gäller utdelningen.

Speedyearl 2015-07-22 20:49

Haha...fantastisk omgång! Får gärna fortsätta så här så värdet inte överstiger 200:-.