Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-finaler Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24545-v75-finaler-aby/)

mackpeter 2015-08-15 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 450959)
?

Jag ogillar Åbys banveterinär och open stretch, thats it.
Hoppas vi slipper barfotaförbud idag..

Självklart ska jag njuta av sporten!

Svårt slå upplevelsen av Delicious igår bara :)

Men nya starttiden och alla nyheter ska bli spännande att se, missas ej.

Din bristande entusiasm för Åby kommer idag kl 16.25 att vändas från avsky till olidlig kärlek. Då har just Västerbo Highflyer vunnit första heatet på Åby Stora - tillika Gr. I International UET Masters Series. Från Open Stretch!

Lycka till!

loverr 2015-08-15 12:18

Är det skotvång idag? Står det i appen.

Helge 2015-08-15 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 450975)
Din bristande entusiasm för Åby kommer idag kl 16.25 att vändas från avsky till olidlig kärlek. Då har just Västerbo Highflyer vunnit första heatet på Åby Stora - tillika Gr. I International UET Masters Series. Från Open Stretch!

Lycka till!

Ingen bristande entusiasm alls, ser fram emot dagens tävlingar.
Ni läser in mystiska egna slutsatser i mycket idag :P

Heja Daniel och Heja Jorma 10 000 :clap:

:cheers:

Helge 2015-08-15 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av ricBLo636 (Inlägg 450974)
Glöm inte bort Conrads Wilhem. Spöade detta gäng senast. Vissligen över 2640 men hästen bra spår!
4% för att ha sprungit ifrån dessa för 1 månad sedan är alldeles för lite.
Bara tacka och ta emot!
Loppet före så körde Conrad på en startgalopp.
Sen gick hästen upp i dödens. Tröck sönder ledaren men blev omspeedad av en smygkörd Hausse du gull.

Min/våran Rikshäst, vann med all tur i världen senast. Tror inte den vinner igen men får gärna göra det iaf så vi utökar vår stora ledning till en fullständig kross. :)

Ronden har tro på den med.

http://piclair.com/data/2brjo.jpg

zamora_79 2015-08-15 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av loverr (Inlägg 450973)
När är du på plats på Åby? Hade inte vart fel med fribiljett =)

14.15 är jag där

mijo14 2015-08-15 12:44

Tror och hoppas att omgången slutar med dubbelslag i femmor.
Star Advisor Joli är en spetshäst som utvecklats enormt bra. NTBL sliten efter förra enligt tränaren och i spets tror jag att t.o.m Nadal Broline får för svårt bakifrån. 10% perfekt...
On Track Piraten spikade jag och spelade vinnare på Jägersro. Såg kanon ut och hade blivit sämst två med lucka...lite tradigt att den blivit favorit men det viktigast är ju att den man spikat vinner ��
Sen tror jag inte ett skit på Royal Fighter i första och hoppas att Ludde trycker sig till spets.

oggeb 2015-08-15 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 450932)
Åby i eftermiddag
Två som inte får missas om man skall sätta v75
Avd 1 - Form slår klass
Bevisad form vinner på open strech 1 Västerbo Highflyer.

Avd 4 - Högt tempo och Örjan kommer längst ut.
Tror Venkatesh får loppet, då det blir högt tempo med många racers där framme. Häll ju faktiskt sjukt bra sist, nu ett lopp i ryggar. Ja ja vet 11 spår på Åby, men har en god känsla idag.

Intressanta tankar. På pricken likt K. Huselius!

bjarnet 2015-08-15 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av mijo14 (Inlägg 450982)
Tror och hoppas att omgången slutar med dubbelslag i femmor.
Star Advisor Joli är en spetshäst som utvecklats enormt bra. NTBL sliten efter förra enligt tränaren och i spets tror jag att t.o.m Nadal Broline får för svårt bakifrån. 10% perfekt...
On Track Piraten spikade jag och spelade vinnare på Jägersro. Såg kanon ut och hade blivit sämst två med lucka...lite tradigt att den blivit favorit men det viktigast är ju att den man spikat vinner ��
Sen tror jag inte ett skit på Royal Fighter i första och hoppas att Ludde trycker sig till spets.

Vart har du hört att ntlb ska vara sliten?
För övrigt tror jag mycket på västerbo highflyer i första, när tillman och Ludde hamnar spets och dödens, då sitter redén i en guldsits bakom en sliten rf in på open stretch... Bbs sugarlight ska ju siktas mot heat 2 så den är bortplockad från min kupong

Björnland 2015-08-15 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 450934)
Ja, därav jag skrev att de byter till en Jorma "trivs" bättre i (inte bara som passar Mellby bättre) än den Mellby hade senast. Han kan inte köra i jänkarvagn heller, inte hans grej, nyttjar aldrig vagnens kapacitet för han kör fel stil i den.

Ok såg att du frågade Nurmo också så jag trodde inte du hade fått nåt svar på det.

ricBLo636 2015-08-15 12:55

Intervju från Ebbes värkar det då som att ntbl inte ska vara nå sliten utan bara gått framåt med loppet?

4 Ni Talar Bra Latin (Stefan Söderkvist) var smällfin senast och vi var nöjd med alla delar den dagen. Allting verkar normalt efteråt och han blir bara starkare för varje start han gör. Jag tror inte att vår häst är sämre än Nadal Broline och öppnar han bara normalt borde det vara pang till ledningen för Ni Talar Bra Latin. Han vann på en väldigt fin tid senast och hade låg puls när han kom in i stallet efteråt, säger Lars Brindeborg i Petri Puros stall.

Helge 2015-08-15 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av Björnland (Inlägg 450985)
Ok såg att du frågade Nurmo också så jag trodde inte du hade fått nåt svar på det.

Nej ingen fråga, ett ironiskt inlägg om att vagnen snarare skulle bytas för att passa Jorma, Mellby fungerade ju ypperligt i sin jänkarvagn vid vinsten.

Helge 2015-08-15 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 450987)
Nej ingen fråga, ett ironiskt inlägg om att vagnen snarare skulle bytas för att passa Jorma, Mellby fungerade ju ypperligt i sin jänkarvagn vid vinsten.

http://piclair.com/data/1k849.jpg

bjarnet 2015-08-15 13:09

nån som har koll på nadal brolines spurtkapacitet, tänker mig att han kommer få ligga i ryggar ända till upploppet, men hinner han fram till ntlb och star advisor jolie?

ricBLo636 2015-08-15 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnet (Inlägg 450989)
nån som har koll på nadal brolines spurtkapacitet, tänker mig att han kommer få ligga i ryggar ända till upploppet, men hinner han fram till ntlb och star advisor jolie?

Vet inte hur själva slut speeden är men hästen kan ju alla fall trava riktigt fort och få det att se lätt ut.
Nu finns det stor chans att dom andra gasar från start och kör loppet o Nadals händer (hovar).
Så jag tror Nadal plockar ned dessa två pga att dom kommer köra lite för hårt i inledningen och det kommer synas i sista kurv.

AndyMart 2015-08-15 13:17

V75-finaler Åby

Tror Mosaique kan komma till spets idag. V. Highflyer svarar ut och därefter kommer Ludde och får ta över.