![]() |
V75-finaler Åby
Åbys Stora Pris och V75-finaler på Åby denna vecka! Dessutom jackpot!
Känns som att det kan bli en riktigt intressant omgång. I morgon kväll kommer ju startlistorna, men redan nu vet vi ju många som ska starta. Så, vad tror ni om omgången? Tänkbara spikar? Sparlopp? Skrällar? :KO: |
Hoppas det blir en spelvärd omg. Denna vecka valde ja o multibonga en del av bolagets, o det är aldrig kul.
|
https://www.travsport.se/polopoly_fs...l%20150815.pdf
Får se vilka spår de får, men det finns några som sticker ut och vinner med bra läge. Citat:
|
Nadal broline
|
Citat:
|
Citat:
|
CREATINE oxså klar för JUP, år tiondets race. för 5åringar
|
Citat:
Haha vadå, Creatine och Ready For More? |
Nu får du vakna, semestern är snart slut, eller .
Det kommer att bli ett grymt RACE, Du vet väl vilka 5åringar som finns ? |
V75-finaler Åby
Citat:
Ja kommer bli ett bra lopp. Men årtiondets, skämtar du? Robert Bi har redan tackat nej och ingen annan fransk lär heller komma då dessa laddas mot Criterium des 5 ans. Blir väl Papagayo och nån till norsk plus de vanliga gänget.. |
Vadå FRANSKhäst , dom har väl inte varit något att skriva hem om, helt klart överskattade,
|
Roligt med ett stayerlopp som är autostart. On Track Piraten - spik...
|
Ser RIKTIGT roligt ut, tycker det luktar JACKPOT
|
Citat:
Har du någon bra indikation på att OTP funkar på långlopp? |
Citat:
|
Efter bortkörningen i Elitloppets final och debaclen i Årjäng och på Jägersro får Tillman ännu en chans med Royal Fighter. Det är vänligt av ägarna och tränaren. Hoppas kusken sköter körningen proffsigt på lördag. Hästen är värd att vinna ett större lopp.
|
On track piraten låter som en klockren spik. Med formen den visat tror jag ingen slår den i spets. Mellby viking blir säkert klar favorit på insatsen sist
|
Citat:
|
Citat:
|
Så som Nadal Broline sett ut på slutet så borde den ju vinna. Trots bra motstånd. Ser ju dessutom ut att kunna bli körning från start som mellan 1.4.5. Skulle gynna Nadal som dessutom åter ska gå barfota runt om. Ett plus. Blir min spik i nuläget! Känns som 2 bra spikar på förhand i OTP o Nadal B! Omgången ser inte ut att bli nån miljonutdelning. Då det är bra klass på loppen.
|
Såvitt jag kan se så har On Track Piraten startat 3 ggr över 3 km, Vincennes 140301 3000 m, 2:a på 14,6. Örebro 140503 3180 m, 0, 14,2. Och senast Vincennes 150228 3000 m, 3;a på 14,2.
OTP är för övrigt en av mina favoriter men är tveksam till om han kan vinna här. Har emellertid ingen annan på förslag just nu, får forska. Älskar stayerlopp, därför tittat först på detta.:) |
Citat:
Kan vara för att de skickat B-laget eller? |
Nu har jag kollat litet närmare på stayerloppet och måste säga att Piraten har inte mycket motstånd. Enda är väl 3 Mellby Viking som gjort massor av fina stayerlopp på dundertider senaste året/åren.
|
Citat:
|
En annan bra spik så här på söndagsnatten kan vara MT Jordan via open stretch på Lass North star.
V75 3 är väldigt roligt lopp där bästa hästarna också fått bästa spåren? 2,3,4,5. Silverdivisionen ovanligt öppen men blir väl Quick fix i spets och trötta ben när Oliver Kronos tar hem det. För inte kommer Naglo del nord tillräckligt bra på det från vingelläge? Åbys stora känns ovanligt svagt. Gissar på Fightern från spets eller open strecth i första och Mosaique face från spets eller dödens på formsvag BBS Sugarlight i andra. Sedan kör Tillman hem sin största seger i skiljeheatet till publikens jubel! |
Äntligen trav. Skönt efter förra veckans tråkomgång
|
Citat:
|
Inget spel på V75 förutom Jubileumspokalen förrän de ändrar tillbaka. Vilket jävla fjantupplägg.
|
Citat:
Dåligt med ett skräplopp mellan avdelning 5 och 6. I det stora hela är det ändå en liten förbättring med tanke på att det startar senare. :thumbup: |
Citat:
/ TT |
Citat:
Så det enda riktiga hotet av stayerhästarna är Mellby Viking. Den gick med jänkarvagn senast när Adielsson körde. Lär nog inte bli samma nu när Kontio kör. Även om det blir så är han inte lika bra som Erik med den vagnen. Dessutom är MV fortfarande lite för "trög" mot dom allra bästa, så OTP lär nog hänga med ganska så bra. Sen finns ju El Mago Pellini, Ed You och Quid Pro Quo. Men 2140 m är väl deras bättre distans och dom skulle klara av 2640 m men 3140 kan nog vara lite för långt. For Pleasure As och Traveling Man känns bortlottade för att ha realistisk chans. Att On Track Piraten bör klara av distansen tvekar jag inte på om han är i form (det verkar den ha). Över 2640 m, barfota runt om, har den gjort 8 starter och vunnit 5 och 3 av dessa tider är 12-tider. Den har gjort 3 starter på 3140 m men två av dom var i Frankrike. Så den har gjort en start på aktuell distans i Sverige och blev oplacerad, fast då var det Hans själv som körde (kuskminus). Den har startat 3 gånger på Åby och vunnit 2. Dessutom är On Track Piraten väldigt startsnabb. Torbjörn måste nog "sova" för att missa ledningen. Sen tycker jag att han har allt i sina egna händer. Vill han köra i ledningen så går det bra (då det finns mycket pengar att tävla om är känslan att ingen kommer att tokpressa). Vill han släppa till exempelvis MV eller EMP så går det nog bra då det är open-stretch. Det bästa vore nog om EMP och MV hade en kamp som gynnade OTP via open-stretch. Oj, blev lite för mycket text. :) Men ville dela med mig av mina tankar eftersom du var nyfiken. Fast detta är mina åsikter. Jag är inte lika kunnig som dig och många andra och det är inget som säger att jag har rätt, men detta är vad jag tycker. Säger inte tränaren något extremt negativt så är On Track Piraten en spik för mig. Hur du ska göra är självklart upp till dig. Lycka till! :cheers: |
Citat:
|
El mago står distansen ( fast med precis allt i malmö stad pris senast ) och bergharn anmäler inte Ed you i ett förväntat getingbo med 500k i första pris om han inte tror på distansplus för Ed You
|
Hur startsnabb är El maggio? Rygg på Piraten och os?
|
Citat:
|
Citat:
|
Glöm inte alfa sa Vincis senaste under Hugo åbergskvällen där han fullständigt pulveriserade de övriga, bland annat el mago pellini, 5 längder tror jag det blev till slut från spår 14! Visst är det tuffare emot nu Men det han visade upp då var ruggigt!
|
Quid Pro Quo i sista eventuellt intressant om han kan gå barfota igen? Vunnit den här tävlingsdagen förut. Distansen i det längsta laget? Erik är dock en favorit på längre distanser.
|
Citat:
|
Är det någon som vet varför Takter inte kör On Track Piraten?
|