| magicalrat |
2015-08-24 22:57 |
Jag tycker ändå att det ser hyfsat spelbart. Givetvis kommer någon/några av de tyngre favoriterna vinna, men med ett reducerat system kan man göra lite kul grejer! :D
Al Dente är väl en sån favorit som mycket väl kan rinna undan, men jag släpper inte Lövgrens efter två fina insatser på V75. Trolig favoritvinst givetvis och garderas tunt.
Andra avdelningen känns betydligt öppnare, och jag gissar att både Bergh och Ludde försöker välta Sorbet. Untersteiners tredjefavorit, kriterievinnaren Je T'aime Express känns inte direkt intressant heller med f.n. 16% av insatsprocenten. Hoppas på en skräll här!
Jag har stor respekt för Emmett Brown i tredje avdelningen, men garderar med några stycken. Betel Am från spets eller rygg ledaren? Sämste kusken, men hästen såg riktigt fin ut i senaste starten - bara 3%! Zenit Brick kan vara ledaren efter 500 meter, och Jorma kör nog förnuftigt för att inte släppa in Emmett Brown i matchen. Och hur bra är Västerbo Eclair?
Spikar Flex Lane i fjärde försöket. Gillar hästen skarpt, och även om det inte saknas motstånd så tycker jag detta lopp är det med sämst kvalité eller hur man ska uttrycka sig. Bakom tror jag MT James, Errol Boko och Eagle Shot är farligast emot (i den ordningen...).
Femte avdelningen löser vi med att strecka de fyra mest betrodda. Faller Flemmings segerstaplare?
Cash Gamble är en motiverad favorit till både försöksseger och finalseger. Imponerat! Lägger den som ensam A-häst, men garderar med Carabinieri. Möjligt att Enrico di Quattro kommer med också då Puro brukar veta hur man ställer i ordning. Möter möjligen övermakten, men jag försöker välta Lennartssons storis med brant rank ner till C-hästarna.
Sista känns öppen. Lord Flax imponerade på Eskilstuna och kanske är den mest oskrapade hästen i försöken? Gillade Once For All Face svepning på Halmstad, och det var väl fullt acceptabelt att "bara" sluta fyra i det loppet. Säkert ännu bättre nu, och tydligen bfro igen. Conlight Ås kördes bfro senast, men kördes passivt mot t.ex. Nadal Broline i sikte på detta. Överraskar från bricka 10?
Blir en ram på ca 2000-3000 rader som reduceras ner med 50-75% för att jaga en sjurättsutdelning på åtminstone 10000-20000:-. Vinner det 3 favoriter inkl. Flex Lane finns absolut möjligheten om det studsar lite rätt i övriga lopp.
Lycka till med liren! :thumbup:
|