Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Jägersro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24593-v75-jaegersro/)

olle 2015-08-18 17:28

V75-Jägersro

Mycket V75 nu. Idag kom startlistorna till nästa tisdags V75 omgång. Sportsligt en fantastisk kväll naturligtvis med derbykval men spelmässigt tyvärr en av årets totalt meningslösa V75 omgångar. Helt iskallt skulle jag vilja påstå att lägga dessa uttagningslopp på ett streckspel med tre vinstpooler utan möjlighet att bara spela för alla rätt. Njut av sporten och visa att vi inte vill ha det så genom att inte spela V75 denna omgång.

V75-1

Nu har Al Dente körts preparé i varje lopp sedan elitloppshelgen. Men nu är det dags för årets viktigaste uppgift och då lär Örjan köra till spets och sedan stanna där in i mål. Det är viktigt att vinna för bra spår i finalen.

V75-2

Lite mer öppet när Sorbet och Untersteiners kriterievinnare fick bakspår. Har Bergh någon räv bakom öronen vad gäller Love You avkomman Bullyoung som aldrig tävlat barfota runt om ännu ?

V75-3

Emmett Brown bakspår också, men nu kör Erik tidigt fram och övertar och vinner lätt. Motståndet skrämmer verkligen inte för denna kulltopp. Galopp emot.

V75-4

Det troliga är spets och slut för Flex Lane nu när spåret blev perfekt. Det är dock inte en helt säker vinnare men har siktats mot derbyt länge så den borde bli svårslagen på vad den visat att den kan. Som det ser ut ett rätt öppet lopp om man väljer att gardera.

V75-5

Här har man lagt in ett öppet uttagningslopp till derbystoet på V75an. Ett lopp som alla kommer gardera. Badkarsvinnaren får bli BonBon Mearas på att Svante Båth kan ställa i ordning till rätt uppgifter, att den är kapabel och att Erik nu kör den istället för Jimmy H Andersson.

V75-6

Här kommer den stora derbyfavoriten Cash Gamble ut. Fick bakspår men baserat på de fasta oddsen hos nätbolagen att den vinner derbyt vore det en jättesensation om den inte vinner denna uttagning. Ett riktigt bra motbud finns i Carabinieri, men den fick också bakspår. Det troliga är dom två till final.

V75-7

Uttagningslopp till derbyt som ser mer öppet ut även om det precis som i alla loppen finns ett antal som normalt är chanslösa på finalplats. Men vete fan om det är så här. Lord Flax fick kanonspår så den får bli badkarsvinnaren.

Om man får gissa utdelning så säger jag 500-1000 kr på 7 rätt, 0-50 kr på sexorna och jackpot på 5 rätt.

Lycka till nu med Jägersroliren nästa tisdag !

AndyMart 2015-08-18 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 451657)
V75-7

Uttagningslopp till derbyt som ser mer öppet ut även om det precis som i alla loppen finns ett antal som normalt är chanslösa på finalplats. Men vete fan om det är så här. Lord Flax fick kanonspår så den får bli badkarsvinnaren.

Onceforall Face och Ludde tar hand om täten så jag vet inte om jag kan hålla med om att spår fyra för Lord Flax är så bra. Lär ju bli dödens eller iallafall lopp i andraspår.

Min vinnare är Onceforall Face, leder runt om i det försöket. Går kraftigt ner i klass sedan senast och då gick den en fin repa i tredje sista 800 meterna. Spets är kanon i uttagningslopp och Ludde är alltid med och hugger i derbyt.

Eclipse Boko med till final tror jag, även om det finns några till som slåss om andraplatsen, bl.a. Lord Flax, Conlight Ås och Global Revolver.

Grym sportslig klass på tävlingarna och givetvis är man på plats!

olle 2015-08-18 18:22

Själv är jag på plats på en annan idrottsarena i Malmö nästa tisdag. Där kommer trängseln att vara betydligt större än på Jägersro.

Eftersom det är spelmässigt helt ointressant ska jag kolla alla loppen mycket noga när jag kommer hem från fotbollen. Det blir då lika spännande som att se dom direkt.

lelle_16 2015-08-18 19:23

Mycket fina lopp på tisdag Jägersro..bara att ladda lön o allt..

AndyMart 2015-08-18 19:29

Undra om Jägersro kommer visa MFF-Celtic på storbildsskärm under kvällen. Det borde dra en hel del folk som inte fått tag i biljetter till matchen också utöver de riktigt travbitna.

olle 2015-08-18 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 451690)
Undra om Jägersro kommer visa MFF-Celtic på storbildsskärm under kvällen. Det borde dra en hel del folk som inte fått tag i biljetter till matchen också utöver de riktigt travbitna.

Jag blev medlem i MFF igår också vilket kostade ytterligare 400 kr. Det ger förköpsrätt till biljetter om dom skulle slå ut Celtic och gå till CL gruppspelet. Inte så sugen på att stå i biljettköer i 3 timmar igen och är dessutom troligen i Asien när ev biljetter börjar säljas. Kommer nog kosta 3000 kr för 3 matcher så bara utgifter utan chans till penningmässiga intäkter med fotbollen. Pengarna man lägger på travet är ju till största delen på spelandet.

mackpeter 2015-08-18 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 451725)
Jag blev medlem i MFF igår också vilket kostade ytterligare 400 kr. Det ger förköpsrätt till biljetter om dom skulle slå ut Celtic och gå till CL gruppspelet. Inte så sugen på att stå i biljettköer i 3 timmar igen och är dessutom troligen i Asien när ev biljetter börjar säljas. Kommer nog kosta 3000 kr för 3 matcher så bara utgifter utan chans till penningmässiga intäkter med fotbollen. Pengarna man lägger på travet är ju till största delen på spelandet.

Tack Olle. Intressanta tips till lördag. Tar rygg på dig!

AndyMart 2015-08-21 16:14

http://oi61.tinypic.com/20ixsuq.jpg

znipstern 2015-08-21 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 451690)

Funkade med Ipad och 4G (och Viaplay) senast det begav sig. Kombineras med fördel med en bluetooth-snäcka så övriga på restaurangen slipper oja sig.

znip- som håller på Bajen men älskar att se Malmö fajtas i Champions League.

AMHC 2015-08-23 00:55

När ska de öppna för spel? Måndag? Dagen innan? Vanligtvis brukar det, på V75, gå att spela fem dagar innan. Men tisdagens omgång är inte öppnad ännu och det är spelstopp om två dagar...

hugotheboss 2015-08-23 09:00

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 452415)
När ska de öppna för spel? Måndag? Dagen innan? Vanligtvis brukar det, på V75, gå att spela fem dagar innan. Men tisdagens omgång är inte öppnad ännu och det är spelstopp om två dagar...

Det är ATG vi pratar om, de tycker nog att det är märkligt med så låg omsättning utan att begripa att de glömt att öppna spelet än...

olle 2015-08-23 09:34

Håll koll på vädret för just nu lovas ordentligt väderomslag med regn på tisdag

http://www.svt.se/cachable_image/144.../large/345-jpg

Frasse77 2015-08-23 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 452425)

Aj det verkar ej kul varken för travet eller fotbollen. Man vill ju det är bra förutsättningar på uttagningsloppen så dom bästa djuren också får visa det. Angående fotbollen så håller jag alla tummar att MFF gör om bedriften och vänder även detta års kvalmatch. För svensk fotboll behöver MFF i CL. Och svenskt trav behöver dom bästa 4 åringarna i final.

AndyMart 2015-08-23 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 452425)

Verkar inte som vädret ska få vara fint en enda större travdag på Jägersro..

hugotheboss 2015-08-23 11:09

Det är väl hyfsat låga odds på att den prognosen är fel på tisdag?

Helge 2015-08-23 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 452415)

http://piclair.com/data/4yy77.jpg

draken 2015-08-23 15:47

Spelmässigt så börjar det ju nästan se intressant ut med dåliga lägen för flera tilltänkta och kanske regn och blåst men samtidigt för sportens skull vill man ju inte se en massa lallare i finalen, som snubblar sig dit pga andras missöden.Jag hoppas verkligen att det blir skitdålig utdelning och att de bästa ekipagen gör bra i från sig så vi får ett fint Derby.

AndyMart 2015-08-23 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 452443)
Spelmässigt så börjar det ju nästan se intressant ut med dåliga lägen för flera tilltänkta och kanske regn och blåst men samtidigt för sportens skull vill man ju inte se en massa lallare i finalen, som snubblar sig dit pga andras missöden.Jag hoppas verkligen att det blir skitdålig utdelning och att de bästa ekipagen gör bra i från sig så vi får ett fint Derby.

Håller med.

Riktig skitutdelning och en kanonfinal jobbar vi, men så brukar det bli! ;)

hugotheboss 2015-08-23 16:55

Och vilka gynnas respektive missgynnas mest av regn och skitig bana då?

Grant 2015-08-23 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 452443)
samtidigt för sportens skull vill man ju inte se en massa lallare i finalen

Alla vinnare i samtliga travlopp borde röstas fram av en jury. Ofta fel vinnare när
loppen körs i verkligheten.

Mvh. Uffe

hestfaust 2015-08-23 17:24

jeg 3 gode spiker til v75;)

jeg rammer altid v75 med min experttips

jeg kommer med min tips madagafton;)

hestfaust 2015-08-23 17:25

det gratis,snart skal i betale for mine experttips;)

robfri 2015-08-23 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av hestfaust (Inlägg 452451)
det gratis,snart skal i betale for mine experttips;)

Haha, den var rolig.

hestfaust 2015-08-23 17:35

jeg har arbejdet hos SS,travnet,TT,;)

hestfaust 2015-08-23 17:36

bare vent min experttips blever succe;)

AndyMart 2015-08-23 17:38

SÅ mycket regn kommer inte. Banförhållandena blir säkert bra.

hestfaust 2015-08-23 17:50

hvornår är du blevet vejrgud;)

AndyMart 2015-08-23 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av hestfaust (Inlägg 452456)
hvornår är du blevet vejrgud;)

När du blev spelgud.

rrylander 2015-08-23 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av hestfaust (Inlägg 452450)
jeg 3 gode spiker til v75;)

jeg rammer altid v75 med min experttips

jeg kommer med min tips madagafton;)

Kanon, kommer tipsen på tisdag eller onsdag? Kan knappt bärga mig.

robfri 2015-08-23 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av hestfaust (Inlägg 452453)
jeg har arbejdet hos SS,travnet,TT,;)

självklart har du det.

Spiken64 2015-08-23 21:53

Årets idrottskrock i skåne.

AndyMart 2015-08-23 22:51

V5 Flerbong tror jag är det enda vettiga spelet denna tisdagskväll.

olle 2015-08-24 01:10

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 452471)

Ja verkligen. Älskar att kolla derbykvalen men jämfört med en avgörande playoff match till champions leauge for MFF är det tyvärr ingenting värt. Finns inte en enda Malmöbo som både gillar fotboll och trav som väljer travet en sådan kväll som väntar på tisdag. Skulle möjligtvis vara dom som inte fick biljett om dom visar matchen på Jägers (vilket dom troligen inte gör då det troligen skulle kosta rejält att köpa rättighet från Viasat att visa matchen där).

En tröst är att det är en travkväll där sporten är enormt intressant men spelet iskallt och då duger det bra att kolla derbykvalen när man kommer hem från fotbollen. Det hade varit svårare om man även skulle spela på tisdag.

AndyMart 2015-08-24 07:52

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 452474)
Ja verkligen. Älskar att kolla derbykvalen men jämfört med en avgörande playoff match till champions leauge for MFF är det tyvärr ingenting värt. Finns inte en enda Malmöbo som både gillar fotboll och trav som väljer travet en sådan kväll som väntar på tisdag. Skulle möjligtvis vara dom som inte fick biljett om dom visar matchen på Jägers (vilket dom troligen inte gör då det troligen skulle kosta rejält att köpa rättighet från Viasat att visa matchen där).

En tröst är att det är en travkväll där sporten är enormt intressant men spelet iskallt och då duger det bra att kolla derbykvalen när man kommer hem från fotbollen. Det hade varit svårare om man även skulle spela på tisdag.

Jo, här har du en.

Jakob84 2015-08-24 10:03

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 452476)
Jo, här har du en.

En till här

Shooter 2015-08-24 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 452471)

Jag ser då ingen krock! Skulle vara på dagens saxbana i så fall. :D

hugotheboss 2015-08-24 14:29

Ointressant spelkväll jämfört med en plats på stadion i evt ösregn? Tror jag väljer fotboll i tv-soffan, pizza och några kalla och väntar med V75 tills på lördag. :cheers:

AndyMart 2015-08-24 16:24

http://oi60.tinypic.com/331m97p.jpg

AndyMart 2015-08-24 18:29

Ska regna ganska mycket under förmiddagen men sedan avtar det och Jägersro brukar vara ganska duktiga på att få banan i ordning, så lär inte bli några problem överhuvudtaget.

http://oi58.tinypic.com/2en00zm.jpg

robfri 2015-08-24 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 452522)
Ska regna ganska mycket under förmiddagen men sedan avtar det och Jägersro brukar vara ganska duktiga på att få banan i ordning, så lär inte bli några problem överhuvudtaget.

http://oi58.tinypic.com/2en00zm.jpg

O fy sablans va kallt ni har därnere i Danmark