![]() |
V75 Bergsåker 29/8.
Mums vilket fint guldlopp, Sundsvall Open Trot :) Å Delicious som gräddan på moset ♥
http://piclair.com/data/o5rk8.jpg |
Lär bli rejäl publikfest.
Riktigt fina lopp! |
Frågan är om dom lägger svenskt mästerskap för kallblod på V75an eller lyfter in lördagsloppet. Kallblodsloppet på V75an och det ser ut att finnas tre megafavoriter som troligen vinner i Månprinsen, Order To Fly och Ready For More.
Rätt mycket skräp norr om bergsåker med i flera av loppen men annars är det som det ska under deras stordag en rätt ok omgång sportsligt. Spelmässigt blir det mer intressant om kallblodsloppet inte kommer med på V75 men atg vill kanske skapa en jackpot inför derbyhelgen och då passar det bra med det loppet. Toppchans till låg utdelning i så fall. |
Fortsätter bojkotta V75 tills ATG går tillbaka till 14.30, normal V4 och kastar det korkade pausloppet åt helvete.
Sportsligt blir det en fin lördag dock, med Creatine vs Delicious som absolut höjdpunkt. |
Citat:
|
Citat:
Omgången ser riktigt tråkig ut då alla kommer att sätta sina spikar och det därmed kommer bli usel utdelning. Hade sett fram emot denna omgång då tisdagens Extra-omgång förmodligen inte heller kommer ge bra betalt. Utdelningen för alla rätt de tre senaste åren med derbyuttagningar: 2014: 2 056 kr 2013: 145 kr 2012: 167 kr Visst, man kan spela flerkupong, men känns inte så inspirerande. |
Undra om man ska avstå eller spela en fleris ?
|
Månprinsen stenklar, möter ju ingenting...
|
Dernier Viking bara galopp emot?
|
Citat:
Tolka mig inte fel. SM är inget dåligt kallblodslopp, men spelmässigt tyvärr totalt iskallt då skillnaden mellan Månprinsen och resten av den svenska kallblodseliten är så stor att ett lopp med Melanders häst i dagsläget aldrig kan bli intressant spelmässigt där hästarna startar bakom bilen på samma distans. Men i slutändan kan det bli bra för spelbolaget. Jackpotrisken för spelarna (chansen för spelbolaget) ökar dramatiskt och därmed också sannolikheten får att spelarnas pengar flyttas till Jägersro och att det sen höjer omsättningen där. Kanske en del tycker det blir ointressant att spela V75 på lördag tack vare det men nästan alla spelarna är antingen så spelberoende eller inrutade att alltid lämna in V75 på lördagarna att effekten bara blir marginell. |
Tycker att det blir en trevlig omgång.
Vist några stora favoriter som antagligen vinner. Men det blir ju hur som helst alla fall ett gäng med fina prestationer. Sen tycker jag att kalla allt ovanför Gävle är "skräp" tycker jag är lågt. Norrlands trav har antagligen inte samma förutsättningar att få till lika många topphästar. Men för det så är det inte skräp. Tycker alltid att omgångarna i Norrland brukar kunna vara lite extra intressanta och svårlösta när det brukar komma med lite finska gäster. Så sluta gnyla (vissa) så fort travet är ovanför Gävle. Det börjar bli irriterande att läsa varje gång det är trav uppöver i landet. Vi alla här inne vet att några här inte gillar det. Men du behöver inte mala på varje gång om det. Tröttsamt. Njut av sporten istället. För övrigt så tror jag att P.J Winner kommer klara 4-spår i volten bra och vinner första avd. Sen hoppas jag att Delicious U.S vinner=) |
Är väl skitfina lopp eller har jag missat något?
|
Citat:
1. Det finns massor av banor i Norrland förutom Bergsåker 2. Dom tävlar om minst lika mycket pengar som banorna söderöver på sina vanliga dagar, V64 dagar och liknande. 3. Inga hästar från Norrland utanför Bergsåker vinner V75 finaler, och bara några få V75 lopp per år. Då pratar vi om 12 av landets 32 travbanor. 4. Inga hästar från Norrland utanför Bergsåker vinner några större unghästlopp på hela året och då pratar vi också om 12 Norrlandsbanor av landets totalt 32 banor. Sorgligt men sant och därför kommer jag aldrig kunna säga annat än att det satsas alldeles för mycket pengar på Norrlandstravet och att det finns alldeles för många banor där uppe. Då pratar jag sport och inte arbetsmarknadspolitik. |
Man behöver inte alltid vara PK. Bra Olle att du står för din ståndpunkt.Ungefär som att säga att kvinnor och män inte borde köra ett friidrottsVM på samma stadion för att kvinnorna är så mycket sämre på all idrott. Kvinnorna borde få max hälften av männens prispengar osv.Sedan om det bemöts positivt eller negativt ,det är en annan sak.
Du kanske inte behöver spy galla över alla Norrlandsomgångar. Denna är riktigt bra och håller hög klass. sedan om det blir så mycket Norrländska hästar som vinner eller inte tycker inte jag spelar så stor roll.. |
Det är vi spelare som försörjer travsporten. Jag för min del tycker att det är viktigt att travet hålls levande i hela Sverige. Tror att travintresset skulle dala om vi bara körde travlopp i södra Sverige. Så fram för trav i hela Sverige och mindre klagande över norrlandstrav i dessa spalter.
Min hemmabana är för övrigt Solvalla |
Citat:
Alla har självklart rätt till sin åsikt men sedan behöver man kanske inte torgföra den i var och varannan tråd. Det är ingen hemlighet för någon var Olle står i frågan liksom. Otroligt udda jämförelse med friidrottare må jag säga. Ungefär lika korkat som att ston inte kan tävla på samma banor som hingstar/valacker för att de normalt är mycket sämre. Läste förresten att Johaug krossade Northug med 9 minuter nyligen i ett löprace uppför en tokbrant backe. Undrar om det var någon skillnad i prispengar mellan herrarna och damerna i den tävlingen. Förmodligen inte. Sporten håller kanske inte alltid måttet däruppe i norr men spelvänligt är det väldigt ofta till skillnad från exempelvis kompistravandet som inte sällan syns på storstadsbanorna. För övrigt hoppas jag att Delicious US är i samma slag som senast för då kan vi mycket väl få se ännu ett bevis på vilken svensk häst som är kung. |
Ikväll kvalade en massa Norrlands"skräp" in till Derbyna. Taskigt mot mina "elithästar" från Valla, Åby, Färjestad, Axevalla och andra från överlägsna Södern. Usch.:drunk:
|
Citat:
Men Västerbo Eclair är ju hur jäkla snuskigt bra som helst och Orion Tilly som den gick tillsammans med Carabinieri! Olympia Gold bland stona, wow! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Månprinsen blir väl 1.1 ggr pengarna och 90 % på lördag. Om inte mer.
Om ni spelar ett stort system, hur ska han då behandlas tycker ni? Sparlopp tillsammans med Hulte Magnus? Viss galopprisk finns trots allt. Har galopperat bort sig som storfavorit förr. Renset bakom Månprinsen skulle dessutom bli enormt. |
Vet inte om man egentligen vill ge ett råd till detta.. Kul om man skriver. Ja förfan. Dubbla och kör.Du kan bli mångmiljonär,vifta med flaggor,dricka skumpa och få massa bitches överallt.
Så smäller det i alla andra lopp och du har tagit bort de hästarna och lagt krutet på HulteMagnus och missar därför en fet 7a. Eller så skriver man. Totalt bortkastat. Spika och dubbla resten av systemet istället och så hoppar månprinsen och Hultemagnus vinner. Hur man än gör kan man stjälpa istället för att hjälpa.Det beror mest på hur pass" säker" du känner dig i de andra loppen. Du kan ju alltid börja med att kladda i de andra loppen först. Om du har en grovmall som visar att du lätt kan dubbla utan att få alltför mycket torskfrossa på resten av systemet så är det bara din egen magkänsla som bör avgöra vad som är rätt eller fel i det här fallet . Det vill säga. Jag har för liten för att ge dig ett bra råd. Garanterat onykter och 25cm+ i morgon. Då kan du få hur många råd som helst. Sedan om de är så bra, det är en annan sak;). |
Dubbla?
Citat:
|
Citat:
|
Har funderat mycket på guldloppet. Tänkte hoppa över 8 Delicious. Dåligt spår, dessutom har hon bara gjort fyra lopp över medeldistans, var år -13. Vann ett av dessa. Men hon är ju fantastiskt bra så måste nog med. Samt att Örjan kör. Och när det är miljoner på gång så är herr Kihlström alltid på alerten och tar till hela sitt väldiga kunnande.:p
Ett annat ekipage som jag tror på är 6 El Mago Pellini med Adrian Kolgjini. El Mago är magiskt bra men fråga är om inte Adrian är ännu bättre. Bara 22 år och har vunnit 6 V75-lopp i år! |
Adrian kör väl snäppet bättre än Ludde , men det säger ingenting 😳
|
1 Funny Tornado - 3% har äntligen läge och ofattbart bortglömd varenda start!!?
Flög fram sist och ska absolut vara streckad upp emot 10%!! Morgondagens i skrivande stund bästa värde! |
Des- eller information?
Ur Spelvärdes mail:
"Det blir första barfota runt om, vilket vi sparat på. Det blir däremot ingen jänkarvagn som det står i tidningarna." Min fråga i det läget är: hittar tidningarna (obs.plural!) på eller lämnas det ett info till dem och ett annat till Spelvärde? I så fall är det förstnämnda en desinformation. |
Citat:
http://www.st.nu/sport/trav/nu-jagar...ya-gladjetarar |
Citat:
|
Ska bli roligt att se loppen imorgon, men som vanligt inget spel på lördagarna tills ATG ändrar tillbaka.
|
Citat:
|
Jimmy Jonsson är lärling hos Robert B. Kör ju inte allt för mycket lopp. Har startat 3 ggr på V75 med 1 vinst. Inte så tokigt. Det var dock 2013 med Västerbo Collect i i lärlingslopp. Tuffare nu.
|
Jimmy J hade väll en mindre träningsverksamhet 2005-2007 men idag bara en häst. Nu är det lärling hos Robert B som gäller (hur länge vet jag inte då det är flytt dags snart för Stall Bergh).
|
Citat:
Mvh. Uffe |
Citat:
|
Citat:
|
I V75:2 är Lennartsson favorit med 11 Order To Fly (45%). Scenariobeskrivningarna för att han vinner det där är väl att han går fram till dödens och trycker sönder ledaren - alternativt att han får överta. Klart duglig häst som dock svikit förut och Per Lennartsson har lallat bort kölägen förut....jag har ingen statistik men jag tror att han måste vara bland de fem sämsta i Sverige på att köra från bakspår eller med tillägg. I sällskap med Magnus J och några till.
Andrahandsfavorit är Goop med 6 Gigant Proud. På vilka meriter då kan man undra. Två vinster senaste 16 starterna (en vinst 2014, en 2015) senaste vinsten i ett lopp med 10´ i segerpremie. Antar att det spekuleras i att han blåser till spets här eller att han gick bra senast, kom ihåg dock att Gävlebanan kan vara hur snabb som helst vissa tävlingsdagar och att det ofta presteras glädjetider. Mest förvånad är jag över att en sån som 3 Liberty Face bara är 4%-are. Vann V75 på ett bra sätt i vintras och trots lite sämre insatser några starter så gav han väl ändå nåt formbesked senast? Har också gjort 12-tider på Gävle (medel men auto).... Bästa meriterna och förmodligen (näst) bästa hästen är 5 King City (16%). Kan förmodligen vara ett spikförslag - om Örjan kör för vinst. Viket inte alltid är så lätt att veta. Tycker att 8 Aghinetti borde få riktigt svårt. Ska han köra i tredjespår igen? Kanske t o m kan strula till det för PerL om han tar dödens och försvarar sin position. Nä, nu spekulerar jag. Tror att jag låser på 3,5 här. Alternativt tar med sistarankade 10 Usain Swing, barfota runt om i morrn. Nä, kan väl aldrig gå? |
Citat:
Liberty Face har det bättre läget och gjorde det bra sist i brons. Han kan inte vinna loppet på egen hand utan kräver hängresa i hårt tempo |