Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v64 BERGSÅKER (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24656-v64-bergsaker/)

dado 2015-08-28 05:41

v64 BERGSÅKER
 
Två dagars fest med trav från Bergsåker, vi börjar med v64 idag..Hoppas att Norrlandskungar SO osv har bra info ....
Bästa spik? Bästa drag?

nu kör vi:)

Helge 2015-08-28 08:12

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 453124)
Två dagars fest med trav från Bergsåker, vi börjar med v64 idag..Hoppas att Norrlandskungar SO osv har bra info ....
Bästa spik? Bästa drag?

nu kör vi:)

Vad jag kan se så är SO, Melander och nomis avstängda här, står "banned" på alla tre.

Chiron 2015-08-28 15:20

Intressant med Berghs häst i avd 2. Tredjehandare och 13%. Första barfota runt om, speciellt intressant sett till stammen och tränaren.

SO 2015-08-28 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 453124)
Två dagars fest med trav från Bergsåker, vi börjar med v64 idag..Hoppas att Norrlandskungar SO osv har bra info ....
Bästa spik? Bästa drag?

nu kör vi:)

Funderar på kallblodsloppet. Kvicker Kaxe är absolut första hästen - men spelet på Talls Odin oroar mig. Har sett hästens segerlopp och eftersom den är Härnösandsägd så har jag kollat upp den. Har mycket hög kapacitet, är mera stark än speedig. Vunnit på 26.1 utan att pressas. Info jag fick är att hästen tål inte spö (blir alldeles skakig då) så Ulf Ohlsson är nog rätt man. Verkar som hästen fick stryk hos sin förre tränare ??!! Jag tar 2 U-hästar i detta lopp, 2 och 5, för jag tror mera på skräll (för procentens skull) i detta lopp än i avd 2eller 6. Anledningen är att distansen 3140 gör att det finns möjligheter för annan häst, som inte vinner så ofta, att vinna till bra odds och låg procent.

AndyMart 2015-08-28 15:32

Smilin Eli med Erik idag.

Chiron 2015-08-28 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 453193)
Funderar på kallblodsloppet. Kvicker Kaxe är absolut första hästen - men spelet på Talls Odin oroar mig. Har sett hästens segerlopp och eftersom den är Härnösandsägd så har jag kollat upp den. Har mycket hög kapacitet, är mera stark än speedig. Vunnit på 26.1 utan att pressas. Info jag fick är att hästen tål inte spö (blir alldeles skakig då) så Ulf Ohlsson är nog rätt man. Verkar som hästen fick stryk hos sin förre tränare ??!! Jag tar 2 U-hästar i detta lopp, 2 och 5, för jag tror mera på skräll (för procentens skull) i detta lopp än i avd 2eller 6. Anledningen är att distansen 3140 gör att det finns möjligheter för annan häst, som inte vinner så ofta, att vinna till bra odds och låg procent.

Med så många toppkuskar i loppet känns Kvickers Kaxe som en dålig favorit trots att J-O Persson alltid kör hästen.

Apropå den långa distansen och skrällmöjligheterna så tycker jag att Järbo Harry med Norberg kan vara intressant till 4 %. Van vid längre distanser och vunnit ett par gånger, ett antal segrar på denna bana också. Får se om det blir barfota runt om även denna gång...

Shooter 2015-08-28 15:42

Omgångens näst mest streckade häst - Magic Number - ska gå med skor idag. Känns som att man får gardera hårt i det loppet.

Drphilsner 2015-08-28 15:50

spetsstriden i avd3? någon som har koll?
Väldigt överstreckad favorit och är lite inne på att spika valetta strix. men tyvärr ser den lite seg ut för att kunna överta ledningen från start.

Chiron 2015-08-28 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 453196)
Omgångens näst mest streckade häst - Magic Number - ska gå med skor idag. Känns som att man får gardera hårt i det loppet.

Eller kanske inte? Varför inte chansspika andrahandaren Valetta Strix, 16 %. Relativt startsnabb har jag för mig. Spetsar den finns det nog ingen som är tillräckligt bra för att besegra den, även om den har lite svårt för att vinna.

Annars tycker jag att Sonata Ås är väldigt bortglömd,4 %, trots distansminus. Men både häst och kusk är i form...

Chiron 2015-08-28 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av Drphilsner (Inlägg 453197)
spetsstriden i avd3? någon som har koll?
Väldigt överstreckad favorit och är lite inne på att spika valetta strix. men tyvärr ser den lite seg ut för att kunna överta ledningen från start.

Tyckte också att VS var intressant. Tror att den är snabbare i volt, men är lite osäker på autostart - fast långsam är den nog inte? Berghs häst är nog ganska startsnabb. Men förmodligen blir det Goop som spetsar med favoriten. Han brukar väl kunna få fart på dom flesta hästar. :)

elwiz 2015-08-28 15:58

Valetta och smiling blir mina spikar.

Drphilsner 2015-08-28 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 453199)
Tyckte också att VS var intressant. Tror att den är snabbare i volt, men är lite osäker på autostart - fast långsam är den nog inte? Berghs häst är nog ganska startsnabb. Men förmodligen blir det Goop som spetsar med favoriten. Han brukar väl kunna få fart på dom flesta hästar. :)


Kollade i lopparkivet och tyckt inte VS hängde med så bra i starterna jag kollade på. Men VS går barfota och MC med skor, kan ju vara en chansspik.

Shooter 2015-08-28 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 453198)
Eller kanske inte? Varför inte chansspika andrahandaren Valetta Strix, 16 %. Relativt startsnabb har jag för mig. Spetsar den finns det nog ingen som är tillräckligt bra för att besegra den, även om den har lite svårt för att vinna.

Annars tycker jag att Sonata Ås är väldigt bortglömd,4 %, trots distansminus. Men både häst och kusk är i form...

Jag tycker att loppet är öppet och det finns bra spikbud i andra lopp, så jag garderar.

elwiz 2015-08-28 16:41

ta man några hästar i 3:e så glöm inte 10 Monas..... går alltid stark på slutet.

niveon 2015-08-28 17:44

löjligt i lopp 2 låta favvisen få vinna sådär, ingen bryr sig -.-



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved