Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Nytt spelbolag (trav) på G... (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24706-nytt-spelbolag-trav-pa-g/)

Migge 2015-09-04 17:32

Nytt spelbolag (trav) på G...

http://www.expressen.se/sport/trav/v...-jp-ar-battre/

hugotheboss 2015-09-04 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 454207)

Såg det också, låter väldigt intressant, om inte annat kanske ATG kan få lite blåslampa i häcken...

NicklasJ 2015-09-04 18:09

Spännande att se vad Rune har kokat ihop för något. Han är ju en riktig eldsjäl för travsporten. Förhoppningsvis slipper man samma aggresiva limiteringar som resten av eu-nätbolagen använder sig av idag.

Grant 2015-09-04 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 454212)
Förhoppningsvis slipper man samma aggresiva limiteringar som resten av eu-nätbolagen använder sig av idag.

Varför har nätbolagen limiteringar?

Mvh Uffe

robfri 2015-09-04 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 454213)
Varför har nätbolagen limiteringar?

Mvh Uffe

Googla vettja.

Grant 2015-09-04 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 454214)
Googla vettja.

Vettja = Vittja?

Fiske?

Mvh Uffe

robfri 2015-09-04 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 454218)
Vettja = Vittja?

Fiske?

Mvh Uffe

Fel.

Mvh Robert

draken 2015-09-04 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 454218)
Vettja = Vittja?

Fiske?

Mvh Uffe

jaktmetoden efter lax är många. vittja är en av dem. Nätar ut ett klart v75 system i morgon.

Strappa71 2015-09-04 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 454212)
Spännande att se vad Rune har kokat ihop för något. Han är ju en riktig eldsjäl för travsporten. Förhoppningsvis slipper man samma aggresiva limiteringar som resten av eu-nätbolagen använder sig av idag.

Kan det verkligen handla om fasta odds?

Jag tvivlar.

Men nu kanske "förhandlingarna" med staten verkligen blir förhandlingar och inte "kvartssamtal".

Så länge ST stått utan alternativ så har man ju inte haft något annat val än att snällt ta emot vad staten erbjudit.

BroderH 2015-09-04 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 454226)

Jag tvivlar.

Men nu kanske "förhandlingarna" med staten verkligen blir förhandlingar och inte "kvartssamtal".

Så länge ST stått utan alternativ så har man ju inte haft något annat val än att snällt ta emot vad staten erbjudit.

Hur går det för dig när du förhandlar om din skatt?

putte64 2015-09-04 19:05

Rune har tidigare sagt att det är det oreglerade nätspelet han siktar in sig på, som tydligen står för mer än hälften av totonettot.
Veta fan om han då tror sig kunna starta ett parallellt V75 också ? :lol:
Annars blir det inte mycket skillnad mot det vi har, förutom att han kanske är villig betala tillbaka mer till sporten än ex. Unibet m.fl.

NicklasJ 2015-09-04 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 454226)

Jag tvivlar.

Det blir íntressant att se. Jag har ingen aning. Det är dock väldigt svårt att starta pottspel eftersom det bygger på hög omsättning.

Strappa71 2015-09-04 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 454231)
Det blir íntressant att se. Jag har ingen aning. Det är dock väldigt svårt att starta pottspel eftersom det bygger på hög omsättning.

Att starta spel med fasta odds, låg wig, "höga" insatser, pengar till sporten och avkastning på satsat kapital är inte särskilt lätt det heller.

SAO 2015-09-04 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 454236)
Att starta spel med fasta odds, låg wig, "höga" insatser, pengar till sporten och avkastning på satsat kapital är inte särskilt lätt det heller.

Precis, det är HELT omöjligt så det kommer att handla om poolspel, vinnare, med 10% avdrag till att börja med. Storspelarna göre sig icke besvär..

Viroid 2015-09-04 21:58

Problemet för alla dem som sätter fasta odds på hästar är att de inte klarar av att ha tillgång till all info. De har inte ens råd att anställa de bästa oddssättarna, de tjänar mer på att spela. Det är helt omöjligt för dem att freda sig mot initierade spelare om de inte limiterar ordentligt.

Om jag skulle försöka ge mig på något sådant här skulle jag börja med de spelformer som inte är så utvecklade av ATG. V4, V5 & V65 har alla rätt så låg omsättning. Det spelas mest av relativt travkunniga spelare, som verkligen förstår skillnaden mellan 35 och 20% spelavdrag. Det är inte så mycket "funny money" i dessa spel idag, så spelavdraget betyder så gott som allt.

Genom att ha allt spel själv utan partners eller ombud som skall dela på kakan och med en mycket låg skattesats och kostnadseffektiv organisation kan man få mer över än vad som blir prispengar idag. Sedan vet jag inte om det var han eller någon annan som lanserade idéen att man delar ut alla medel som kommer till sporten som prispengar, och så avgiftsbelägger man all service med t.ex. startavgifter, registeravgifter etc. Då får man en konkurrens om vem som kan arrangera tävlingar etc på det mest prisvärda sättet. Det är knappast troligt att TV får kosta en tredjedel av prispengarna längre...