Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Bollnäs 12/9 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24731-v75-bollnaes-12-9-a/)

Helge 2015-09-12 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 455688)
Nej. Den är chanslös oavsett spår i den här omgivningen. Dessutom kuskminus. Ska du ha med en skräll tar du med Talk the talk istället. Iskallt läge kan tyckas men de brukar köra rätt tufft med den här och hon klarar det. Sändning till dödens och vinst därifrån är inte troligt, men heller inte otroligt i min bok. Värd att strecka till 1%!

Men Venka borde ju vinna! En häst vars största problem är att den är hetsig och ligger på kan väl inte ha mer optimala förutsättningar än så här? Sprint och spår 5. Bara att sända och svara allt som kommer. Dansa undan från ledning eller dödens. Lägger bara ett litet system idag och spikar den här knappa favoriten (för den blir väl favorit till slut).

Nimbus kan jag inte med att strecka ens när den är så hårt betrodd. Så mycket bättre att han bara kliver över honom är han inte, det måste lösa sig lite med tempo och positioner. Sen ska Örjan inte vara på smyghumör heller och parkera in sig i rygg ledaren/tredje inner. Ännu en riskfaktor med ekipaget.

Ser på spelvärdes blänkare att de tycker sig ha hittat något intressant i fjärde (rycker skor) och i femte (jänk). Vilka gäller det, någon som vet?

Femte borde du räkna ut med mitt inlägg ovan om Nurmos.

Fjärde Pliggfaksen.

Helge 2015-09-12 10:12

Citat:

Ursprungligen postat av glennoskar (Inlägg 455689)
Hur motiverar spelarservice Coldtown som veckans spik ???

sos

Stekel 2015-09-12 10:12

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 455690)
Femte borde du räkna ut med mitt inlägg ovan om Nurmos.

Fjärde Pliggfaksen.

Det var väl det jag trodde, tack!

Manprinsen 2015-09-12 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 455680)
Jag har Premier Kronos som utgångshäst i sista efter att sett den på Dannero och i lopparkivet. Absolut toppform. Kusken inget fel på. Du går för mycket på kuskstatistik. du minns väl ditt stolpskott på Micael Melander hehe

Ja men det var inte Östman jag syftade på här utan Redén bakom Sorbet. Östman är ju rätt hygglig norrlandskusk. Redén däremot brukar hamna i en del konstigheter. :)

Manprinsen 2015-09-12 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 455683)
Men är inte 4 Order To Fly alldeles stenklar här?

Ska med som ett garderingsstreck men Lennartsson känns totalt iskall just nu. Tror det var doob som skrev om en massa personliga problem plus att det går åt helvete på banan också.

bjarnet 2015-09-12 10:38

Vem ska tokköra sönder favoriterna och fixa skrällarna idag när det inte finns nån kolgjini med på Bollnäs?

mackpeter 2015-09-12 10:54

Så här blev mitt bolagssystem idag, där jag har 1/10.

1) 1 r8-7 (1 håller ledningen med värsta konkurrenten 8 i rygg. Favoriten 7 inte snabb ut trots springspår. 2 i dödens men släpper väl inte ut stallkamraten 8...... 1 SoS)
2) 1,3,7,10,11 r2-6 (2 tar ledningen och släpper - till 3? I så fall har jag slängt bort fyra streck. Vann mycket på 7, när han vann i juli. Om bfro, felfri och offensiv styrning är hon bättre än storfavoriten. 10 kuskförstärkt. 11 luring vid överpace. 1 med Örjan streckvärd)
3) 9 r4-2 (har tidigare motiverat varför 9 vinner här)
4) 1,3,5,8,10,13 r14-12 (mitt norska hästöga säger, att formen på 5 är stigande och att han vinner. Björn säger felaktigt i Björnkollen, att 5 och 10 möttes från lika start i Årjäng 11/7. Korrekt är att Mino även då stod med 20 m tillägg. Mino fick en sanslös snabbstart och placerades snabbt i ledningen med Gandolf i dödens. Idag är Gandolf enormt kuskförstärkt med Örjan och pisk och vinner. Eftersom jag är okunnig om kallblod blir det gardering)
5) 2,3,5,12 r4-7 (känns heltäckt)
6) 4,5,6,7 r9-1 (4 bör spetsa även om de kör med skor idag, 7 skall köras till ledningen med ny jänkarvagn och Björn, 5 kan skentrava till spets och leda med 10 meter runt om på sprint, 6 bra häst med dålig kusk)
7) 1,2,3,4,6,10 r11-12 (svåranalyserat, 3 kan tända till med Björn och jänkarvagn?)

Kostar 1440:-. Lycka till!

Bridgeman 2015-09-12 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 455680)
Jag har Premier Kronos som utgångshäst i sista efter att sett den på Dannero och i lopparkivet. Absolut toppform. Kusken inget fel på. Du går för mycket på kuskstatistik. du minns väl ditt stolpskott på Micael Melander hehe

Tycker att Premier Kronos står på tur att få vinna.

Bridgeman 2015-09-12 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 455695)
Ska med som ett garderingsstreck men Lennartsson känns totalt iskall just nu. Tror det var doob som skrev om en massa personliga problem plus att det går åt helvete på banan också.

Lennartsson tar jag inte med..

Helge 2015-09-12 11:03

Derbyförsökshästar denna omgång a la Stekel ;)

Errol Boko

Zenit Brick

Sorbet

Manprinsen 2015-09-12 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 455702)
Derbyförsökshästar denna omgång a la Stekel ;)

Errol Boko

Zenit Brick

Sorbet

Samtliga ska med tidigt! Känns som Nurmos kan få riktigt fin utdelning idag. :)

Helge 2015-09-12 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 455703)
Samtliga ska med tidigt! Känns som Nurmos kan få riktigt fin utdelning idag. :)

Ja verkligen. Robic Lane ffg jänkarvagn och Goop är mumma med.

Stankarn 2015-09-12 11:13

Friberg är optimistisk

4 Mind Your Face (V75-6) är en riktig hedershäst som jagar sin femte V75-seger för året och tränare Lars Friberg låter oförskämt nöjd inför lördagens uppgift.
- Ja, jag tycker nästan att det ser lite för bra ut på förhand. Han gjorde ett mycket bra lopp senast men var då förstås gynnad av att det gick 1.11 första varvet. Han är bättre än de flesta att hålla farten till slut och då är förstås överpace ett stort plus.
Men den här gången hoppas och tror Friberg att få se sin häst i ledningen?
- Ja, han har varit snabb ut de få gånger vi valt att ”lägga på käppen” och köra från start. En gång när vi gjorde det, i V75 på Mantorp i våras, så höll han ju faktiskt ut Royal Fighter. Erik Adielsson som kört honom rätt mycket är smart och har sagt att han vill välja sina strider då det ska laddas och därför har det inte alltid blivit att han kört för fullt. Jag har kollat en del i lopparkivet och jag tror inte att någon av de invändiga kan svara honom och tror heller inte att han släpper förbi sig någon av de utvändiga. Min uppfattning är i alla fall att Coldtown inte är så snabb från spår en bit ut på vingen. Han måste ta 1,5 längd på min för att ta sig förbi och det tror jag blir svårt för Coldtown.
Mind Your Face är redan klar för V75-finalen om två veckor. Påverkar det något angående upplägget?
- Nej, inte alls, speciellt inte när vi fick ett så bra spår. Hade vi fått bricka elva kanske det blivit ett lugnare upplägg men nu är det spetsläge och 125.000 kronor i förstapris så det är fullt ös för seger som gäller.
Ulf Eriksson kör hästen för första gången. Är han på något sätt svårkörd?
- Nej, inte det minsta. Jag tror att han vunnit fyra eller fem gånger då en ny kusk kört honom. Den här killen är fantastisk på alla sätt och vis. Även om jag haft en del bra hästar genom åren känns Mind Your Face lite som en ”en-gång-i-livet-häst” för mig. Han är en riktig humörhöjare på alla sätt och gör allt för allt hjälpa den som sitter bakom.
Han gick barfota runt om senast men nu ska det tydligen bli skor på. Kommentar till det?
- Han är plattfotad och har nästan noll tillväxt i hovarna så det är snarare så att de få gånger vi kan köra honom barfota är en liten överraskning. Kanske ger barfota en liten vinst i effektiviteten men han blir mindre fladdrig och stabilare in i första kurvan om han går med skor. Dessutom ska man veta att alla hans fyra V75-segrar i år kommit med skor runt om.
Vid seger på lördag går han upp i topp i antalet V75-segrar. Han får då lika många segrar som Digital Ink men har fler andrapris.
- Ja, det vore häftigt och jag tycker som sagt att det ser väldigt bra ut förhand, avslutar Lars Friberg.

Jockepo 2015-09-12 11:15

Hur ser ni på sista avd på V75?

Stankarn 2015-09-12 11:17

Omgångens mest intressanta förändringar (snott från internet):

V75-1: Barfota fram för första gången på 2 Verbal Kint, intressant. Barfota runt om på 1 Ajlexes Cubano, plus. Sannolikt barfota runt om på 11 Emil Tuffing, plus.
V75-2: Minst skor fram, eventuellt runt om på 1 Village Surprise, statistiskt inget minus. Troligtvis barfota runt om på 7 Nikita Broline är ett plus. Jänkarvagn på 11 Unique Julia som näst senast gillas.
V75-3: Barfota runt om och halvstängt på 3 Beau Mec, intressant. Barfota fram på 2 Royal Fighter är ett litet plus.
V75-4: Hans Brunlöfs 3 Pliggfaksen ska tävla barfota runt om för andra gången i karriären. 12 Eldvin ska gå med rycktussar för första gången.


V75-5: Skor bak på 3 Voulez Vous som kördes barfota runt om för första gången senast, minus. Vanlig vagn på 4 Sugar Daddy som provades i jänkarvagn för första gången senast, plus. Jänkarvagn för första gången på 12 Robic Lane, mycket intressant!
V75-6: Skor runt om till skillnad mot senast på 4 Mind Your Face, intrycksmässigt minus. Eventuellt skor bak på 6 Time Machine, litet minus.
V75-7: Troligen barfota runt om för andra gången och eventuellt jänkarvagn för första gången på 3 Zenit Brick, intressant! Barfota runt om, halvstängt huvudlag och troligen första rycktussar i nuvarande regi på 8 Aghinetti.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved