Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 26/9 finaler (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24851-v75-solvalla-26-9-finaler/)

Speedyearl 2015-09-24 21:11

Bergh släpper aldrig med SpacePhoto...no way.

Groknak 2015-09-24 22:33

Om man ska mota strömmen spikar man Knows Nothing som alla garderar samt Balero Mearas som man menar blir fast invändigt. Spets och slut på bägge :)

Stekel 2015-09-24 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av niveon (Inlägg 457848)
Kan inte arazi boko få spets??? knows å västerbo emot, democrat är ju bakom å får bromsa..

Det ska till att han både sänder riktigt aggressivt, att de andra inte gör det så mycket och att de släpper om de (som någon av de bra förmodligen gör) kommer före. Många om. Och ingen av dem speciellt troliga. Kanske det där om att han sänder aggressivt, men det är nästan så jag inte skulle lägga pengar på den heller. Kuskar har en tendens att fega från åttonde. Chrille är visserligen en av dem som skulle kunna gå mot strömmen där och göra det rätta och skicka framåt, men jag tror ändå inte att han gör det fullt ut. De brukar ha en tendens att leta sig ner också om de provar framåt därifrån.

spiifii 2015-09-25 12:31

Okej tror vi måste reda ut avdelning 6 lite grann! Kan vara så enkelt så att Woodland bara vinner det här loppet på form, MEN en fungerande 10.Venkatesh (möjligtvis kuskminus) tar ner det här fältet på vilja och styrka!
Sen vet vi ju att en barfota 5.Aristocat Boko är livsfarlig med Johnny Takter upp, Goop och 9.Bear Dancer kan det blixtra till för emellanåt och 3.Pedro Bi har i alla fall satt mig på Pottan ett par gånger för mycket. Den tar jag alltid med! När vi ändå är framme med penseln i ett relativt öppet lopp så är 6.Coldtown en självklarhet! Duon Jorma/Nurmos på Solvalla är :thumbup:

Så 2,3,5,6,9,10 blir mina streck i loppet :)

eveton 2015-09-25 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av spiifii (Inlägg 457889)
Okej tror vi måste reda ut avdelning 6 lite grann! Kan vara så enkelt så att Woodland bara vinner det här loppet på form, MEN en fungerande 10.Venkatesh (möjligtvis kuskminus) tar ner det här fältet på vilja och styrka!
Sen vet vi ju att en barfota 5.Aristocat Boko är livsfarlig med Johnny Takter upp, Goop och 9.Bear Dancer kan det blixtra till för emellanåt och 3.Pedro Bi har i alla fall satt mig på Pottan ett par gånger för mycket. Den tar jag alltid med! När vi ändå är framme med penseln i ett relativt öppet lopp så är 6.Coldtown en självklarhet! Duon Jorma/Nurmos på Solvalla är :thumbup:

Så 2,3,5,6,9,10 blir mina streck i loppet :)

Mind Your Face?

Jockepo 2015-09-25 15:07

Visst tar 3an spets i V75 1 imorgon

Imself 2015-09-25 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av Jockepo (Inlägg 457925)
Visst tar 3an spets i V75 1 imorgon

Skulle nog tro att ettan håller upp den?

Nedomansky 2015-09-25 17:09

Har fått ett problem på nya ATG sidan. Av ngn anledning har jag tyvärr fått startlistorna med nr 12, 11 osv i den ordningen. Hur återställa till normal nummerföljd?

Nedomansky 2015-09-25 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av Nedomansky (Inlägg 457939)
Har fått ett problem på nya ATG sidan. Av ngn anledning har jag tyvärr fått startlistorna med nr 12, 11 osv i den ordningen. Hur återställa till normal nummerföljd?

Nu funkar det, bara jag som var oteknisk!

bjarnet 2015-09-25 17:33

Usain swing i avd 7 verkar bli rejält understreckad igen, inte omöjligt att han lyckas igen med bra ryggar, knallform och 2 raka på V75 är farligt att ignorera

Manprinsen 2015-09-25 18:10

Eketorpet var jag sugen på att spika men är livrädd för Björn med spår innanför. Känns som Björn snyter Johan på spets om han verkligen laddar?

bjarnet 2015-09-25 18:55

Donna Di quattro är väl lite trög bakom bilen?, men återstår väl att se vad han säger själv ikväll om det ska laddas eller inte, håller hon upp ledning blir hon svårslagen...för övrigt spikar jag ändå aldrig ston,
Damer kostar ALLTID pengar!!!

Manprinsen 2015-09-25 18:56

Eketorpet har levererat förr som spik för mig, riktig järnmärr det där ;)

bjarnet 2015-09-25 18:59

Själv har jag fruktansvärd otur när det gäller flickorna, gardering så blir det favoritvinst även hos den svagaste favoriten och spikar jag blir det galopp och dunderskräll! Har slutat litat på fruntimmer ��

draken 2015-09-25 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnet (Inlägg 457958)
Själv har jag fruktansvärd otur när det gäller flickorna, gardering så blir det favoritvinst även hos den svagaste favoriten och spikar jag blir det galopp och dunderskräll! Har slutat litat på fruntimmer ��

Det där är helrätt min vän. Jag skall konvertera och bli bög. Tror jag får jobba lite för att tycka det är skönt att få något i rumpan men kanske går att jobba in., Angående v75an så tror jag lite på följande

Många börjar bli lite nerviga efter Delicous strykning. Kan mycket väl vara spets och slut på Eketorp. Jag börjar tro på det. Youana spelar jag alltid men med skor,nja,möjligen på ren kapacitet. Jag gillar vad jag såg av Air Frame senast. Kanske blir ett fyllnadsdrag.

Andra trodde jag lite i början på veckan att hanna skulle spöka lite i spetsduellen. Hoppas att det blir så. Eller hoppas. Loppet lär då stå mellan lite entaktade MT Joinville och bakspåren 11 och 12

Tyckte Rede`ns var rätt skaplig senast fast den inte orkade vinna.. förstastreck för mig. Ringostarr är given. Har lite svårt för knows nothing. Finns risk att jag ryker om den vinner

Mescal bara vinner

Balero med hundra från spets. Eller ingen Balero alls för ingen spets. Lite inne på att de flyger över honom från start och det blir lite körning. 10 och 11 känns givna.

Nu börjar jag bli trött i fingrarna men 1,2,5,6,10,12 tror jag att man klarar sig långt på.

suck,gäsp och pust efter allt scrollande på atg så tror jag att Nadal kan vinna sista. Good luck

draken 2015-09-25 20:13

Jo såklart. Lyssna på grotesco

Om_sommaren 2015-09-25 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av PeepingVoucher (Inlägg 457971)
Det är inte bögarnas fel!

MT Jointville måste vara omgången sämsta favorit!

jo, Alla spelare verkar hålla med dig;)

Om_sommaren 2015-09-25 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av PeepingVoucher (Inlägg 457981)
Vad tycker ni om nedan system då?
Två spikar 8 + 10% just nu!

V75
Inlämnat: 2015-09-25
Solvalla
Lördag 2015-09-26
Start: 16:20
Kostnad: 960,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd Hästar
1, 3, 4, 9
4, 8, 10, 11, 12
2, 3, 5
2, 6, 7, 9, 11, 13, 14, 15
2 Emil Tuffing ( Ja jösses! 8% Jorma i spets brukar inte släppa!. 2:a senast och det kan vara dags nu)
2, 5, 10, 12
6 Dominator 10% (Nadal är ju start trög och funkar det nu i en final om BG kör till ledningen? Spelvärdet är ju enormt med BG i ledningen till bara 10%)

4x5x3x8x1x4x1 = 1920 rader.
1920 x 1 x 0,50 kr = 960,00 kr.
Totalt: 960,00 kr.

Håller med om goop i sista som blir min spik också. känns som han kan trycka sig till spets om han laddar max.

draken 2015-09-25 21:53

Troligt!. Vilken betaltjänst har ni tittat på nu?

AndyMart 2015-09-25 22:36

Tror Erik håller spets med Balero Mearas via solfjädern.

Dahle 2015-09-26 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 457999)

Hoppas Björn sänder i väg Only One Winner, då tror jag den sitter i spets ;)

oggeb 2015-09-26 02:57

Citat:

Det gör han säkert. Han torskar dock ändå. Ryktas från Sundsvall att han har haft problem med kistan och att stallet mörkar. Förvånar mig inte om Balero stryks.

parsalian 2015-09-26 04:49

Hörde nåt om att global money ska gå med skor bak.. please tell me it aint so!? Nån med konkret info?

chompipe 2015-09-26 08:29

finalerna kan sluta hur som hälst

hugotheboss 2015-09-26 08:38

Citat:

Ursprungligen postat av parsalian (Inlägg 458012)
Hörde nåt om att global money ska gå med skor bak.. please tell me it aint so!? Nån med konkret info?

Konkret och konkret, men Robban säger bakskor i gårdagens krönika i Expressen.

Langdon 2015-09-26 09:14

Öppet huvudlag och barfota bak på Space Photo står det väl i Expressen?

Speedyearl 2015-09-26 09:25

Då har man landat lite sedan gårdagens V65:a och redo för nya tag!:D

Tycker det är svårare omgång än på mycket länge. Man kan hitta minus/fel spår på flera utav favoriterna och det känns svårt att ens hitta EN "klar" spik!

Som någon tidigare var inne på är Goop i sista en tänkbart spikalternativ! Personligen är jag ju väldigt anti att spika i sista dock. Nadal är definitivt en bättre häst men den är svår att ladda med och Dominator kommer till spets, övertar efter Gigant proud.

Frågan är då om Nadal är bra nog att plocka ner den i dödens?! Svar ja, om han vore i full form. Nu har han ändå haft ett uppehåll efter en lättare halsinfektion i förra starten så det kanske finns lite brist på ork? Det är ju verkligen favoriten man vill fälla så varför inte?

TT spikar Nadal och SV Dominator! Så speltjänsterna är ju inte överens heller! =)

Nåja..under dagen får vi hoppas att det klarnar iaf!:evilgrin39:

Edit: Nackdelen är att flera gånger när jag haft denna känsla har det blivit dålig utdelning! Men tittar på man på tidigare omgångar borde det bli bra!!

hugotheboss 2015-09-26 09:44

Citat:

Ursprungligen postat av Langdon (Inlägg 458017)
Öppet huvudlag och barfota bak på Space Photo står det väl i Expressen?

Ja, på Space Photo, men inte på Global Money som inlägget jag svarade på handlade om. :)

Langdon 2015-09-26 10:13

Sorry, my bad! :idiot:

dado 2015-09-26 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 458018)
Då har man landat lite sedan gårdagens V65:a och redo för nya tag!:D

Tycker det är svårare omgång än på mycket länge. Man kan hitta minus/fel spår på flera utav favoriterna och det känns svårt att ens hitta EN "klar" spik!

Som någon tidigare var inne på är Goop i sista en tänkbart spikalternativ! Personligen är jag ju väldigt anti att spika i sista dock. Nadal är definitivt en bättre häst men den är svår att ladda med och Dominator kommer till spets, övertar efter Gigant proud.

Frågan är då om Nadal är bra nog att plocka ner den i dödens?! Svar ja, om han vore i full form. Nu har han ändå haft ett uppehåll efter en lättare halsinfektion i förra starten så det kanske finns lite brist på ork? Det är ju verkligen favoriten man vill fälla så varför inte?

TT spikar Nadal och SV Dominator! Så speltjänsterna är ju inte överens heller! =)

Nåja..under dagen får vi hoppas att det klarnar iaf!:evilgrin39:

Edit: Nackdelen är att flera gånger när jag haft denna känsla har det blivit dålig utdelning! Men tittar på man på tidigare omgångar borde det bli bra!!

vilket är din bästa spik och drag? du har form nu...

robust 2015-09-26 10:38

Bästa spiken måste väl vara Västerbo Highflyer! Bästa spår, bästa häst. Nu är ju Daniel inte den bästa kusken, men det som slog mig var att de bästa kuskarna (Björn, Örjan, Erik och Jorma) är ju inte heller med i gulddivisionen. Har jag fel?

Spiken64 2015-09-26 10:45

Citat:

Emil Tuffing tar spets

tvablaa 2015-09-26 10:45

Tror Ringostarr vinner och kusken får böter på 3000 för felaktig drivning

Speedyearl 2015-09-26 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 458023)
vilket är din bästa spik och drag? du har form nu...

Som jag skrev i tidigare inlägg tycker jag det verkar svårt på förhand!

Kanske spikar jag VHF även fast det står dödens i programmet. Han slår Knows Nothing från dödens..frågan är om han kan stå emot bakifrån när de kommer med någon smygkörd? Global money kanske?

Jag vet som sagt inte riktigt ännu.

Tycker inte det finns en enda bra favorit faktiskt!!:lol:
Alltså jag menar bra nog för att spika!

Speedyearl 2015-09-26 10:49

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 458029)
Tror Ringostarr vinner och kusken får böter på 3000 för felaktig drivning

Den får förmodligen rygg ledaren och med VHF i dödens har jag svårt att se att den skall få någon lucka?

Kapacitet har den helt klart men jag är tveksam till vinst. Är det dessutom inte så att spår 2 i guld inte vunnit på hur många starter som helst?!