![]() |
V86 Solvalla 23/9
Solvalla kör hårt den här veckan och det börjar med V86 i morgon.
1) Victorious Star blir stor favorit, men jag tycker att det finns gott om roliga motbud. Inte minst Nose Gear och Balfour som är väldigt dåligt betrodda idag. 2) Jämnt lopp där jag inte har något särskilt att nämna idag. 3) Brittish Steel har jag hållit på med, men missade senast när den vann. Lucky Luke Zenz ska köras hårt, så det kan bli tokkörning mellan dessa. Amatörer och kort distans. Kommer B.S. till ledning och får vara någorlunda i fred så bör den vinna. Maxmara är tredje häst på strecken och ska så vara. 4) Öppet! 5) Lövgrens Jairo är favorit. Visserligen ska någon vara det, men jag tycker inte att det är första häst i loppet. Seedorf O.M.F. är osäker, men duger annars bra. Den får man nog ranka först trots galopprisken. Kan vara en chansspik. Få se vad Stig H. säger om uppgiften. 6) Digger Lord slog på en gunga senast som hårt betrodd på V75. Revansch? 7) Highspeed Call blir spik för många i morgon och jag är inne på samma linje. Får nog överta spets. 8) I sista har vi en stor favorit i Countrygirl Ås. Inget fel i det, men jag vill nog gardera det här loppet. Tror inte att hon får allt gratis här. |
Trav 365
Ingen mer åsikt, sorry!
Hoppas att Björn G vinner kriteriet trots att hästen inte sett bra ut! |
Citat:
|
Ingen mer åsikt, ursäkta!
|
Digger Lord spik eller..
|
Citat:
|
Citat:
|
kan vi droppa fernlund snälla... langa lite het info ist inför morgondagen.
ps. mister j.p vinner inte kriteriet. |
Ingen mer åsikt, ursäkta, trampade på öm tå.
|
Mister JP vinner Kriteriet med 20 meter.
|
Jag har svårt att se någon utdelningspotential i denna omgång dessvärre.
|
|
|
British Steel som jättelampa på kortdistans. Visserligen skapligt snabb men tycker den känns lite väl stor
|
Alla som såg Ramboldo på Sundbyholm senast lär strecka den i dag. Jag tror att jag chansspikar mig ur det öppna loppet.
|
Jag litar inte riktigt på Mathias.
Han kan trycka på som fan, annars hade jag spikat BS. Citat:
|
Ja, tror också det. BS öppnade 08,5 i somras så kan ju öppna väldigt bra. Ser ju ut att bara vinna egentligen men också lite inne på att Mathias lyckas förstöra för båda. Har ingen tid heller idag. Måste ta ställning och lämna in snart om jag skall lämna in något överhuvudtaget. Svårt.
Tycker Berkut Boko står väldigt bra inne i loppet. En strålande sprinter när han är på rätt humör. Visade lite uppåtform senast. MAXMARA har visat form på slutet. Tror inte det behövs alltför mycket tokigheter för att vinnaren skall vara någon annan än 2 eller 3. |
Jag spikar 8 Ciceron Silas i avd 5 om den går BRO idag. Borde väl gå felfritt när han får starta bakom bilen
|
Hur snabb ut är Persos Bojje från springspår?. Kanske inte blir helt lätt att tugga ner om spets.
|
Citat:
|
Jag börjar luta åt att Björn vinner andra loppet med New Generation.
|
Glöm inte Top of the World satt med mycket kvar sist
Drag ikväll Dizzy River |
mycket svårt 86 ikväll hög utdelning
|
Stig spikar Seedorf O.M.F...vågar man lita på Stigo:innocent:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Man får gilla läget & se det som lite spelvärde att hans hästar blir favoriter ibland. |
Citat:
|
Citat:
Säger inte att den inte kan vinna, men man spelar på hela ekipaget, så jag chansar bort den. Kan vara dumt men gör det pga Per. Streckar några st. där jag vill varna lite för Officer CD som var fin vid senaste vinnsten. Robban upp igen |
Angående British Steel- -
har haft småproblem i sommar men ändå tävlat bra. Nu känns han jättefin och vid segern senast var han enorm då han gick 1.10,5 sista varvet. Jag lämnade spöet hemma och satte på ett norskt huvudlag och det slog väl ut. Gör han om den insatsen här kan jag inte tänka mig att han förlorar. Norskt huvudlag igen, men vi måste köra med lätta alumini umskor fram den här gången. Hoppas och tror att det inte är något större minus, säger Marcus Lindgren. Får den ledningen? Tror lucky luke kanske är snabbare med sida vid sida? svårt. |
Så här tycker iaf Travexperten.com att man ska spela :ful:
SOLVALLA 23/9 V86:1 A. 2 B. 5-8-1-9 C. 3-4-12-7-6-10-11 V86:2 A. 3-2-11 B. 15-1-7-12-10-13 C. 6-14-5-4-9-8 V86:3 A. 2-3 B. 7-4-10-5-8-9 C. 1-6-12-11 V86:4 A. 11-7-3-13 B. 9-1-8-5-4-15 C. 6-2-10-14-12 V86:5 A. 3 B. 8-4-12-1-9 C. 2-5-6-11-10-7 V86:6 A. 9-1-10 B. 11-15-3-2-13 C. 8-6-4-5-7-12-14 V86:7 A. 2 B. 4-7-1-6-5-3-8 C. 9-10-12 V86:8 A. 4 B. 6-7-8-2-1 C. 10-11-5-3-9 V86 System 1 x 9 x 2 x 10 x 1 x 8 x 8 x 1 = 5760 r 5 x 9 x 2 x 10 x 1 x 3 x 1 x 1 = 2700 r Omgångens bästa spik 4 Caviar Sisu (19%) V86:8 Omgångens bästa drag 3 Lucky Luke Zenz (18%) V86:3 kostnad: 2115 kr |
Paribet igen...
Citat:
Mvh Uffe |
Från 17/9
Citat:
Eller är V86 för svårt och för dyrt + att ingen har lyckats spela på den nya sidan? Hög medelålder å Sharps? AndyMart är nog närmast men bara en teoretiker. Mvh Uffe |
Nicklas Westerholm har 18 i segerprocent och hans häst har gjort kanontider på dagens distans mestadels på "landsorten".På Solvalla har han mindre respekt med sig och det krävs att han får en bra start från sitt springspår annars tror jag att Twitter vinner. Avd. 4 gäller det förstås.
|
Citat:
|
bfro på twitter, bara å lasta
|
Citat:
|
Citat:
|