Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Skellefteå 3/10 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24898-v75-skelleftea-3-10-a/)

mackpeter 2015-10-03 01:37

V75-6

1 Sir Ratzeputz är storfavorit med 50 %. Han har inte vunnit i år och endast ett lopp förra året. 29/8 fick han stryk av 7 Usain Swing, som under samma period vunnit 10 lopp. 6 Mellby Apollo har vunnit 8 och 9 Special Promise 9 ggr. Dessutom skall Sir Ratzeputz gå med skor bak efter vad jag förstått.

Strecka 1,6,7, 9 och kanske 10.

putte64 2015-10-03 01:47

TT, SS, SV, SPV, Snoken: A-E = 1-5, resten 6-15.
https://gyazo.com/2da0c7d56ebe14f0f497f91fe9e20fb0

Björnland 2015-10-03 07:51

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 459052)
Med tanke på Per Linderoths träffprocent när det gäller skoryck måste spelvärdet just nu (7 procent) vara oerhört högt på Roxy L.N. Barfota runt om ffg och rycktussar ffg aviserat på den. Det brukar ofta ge väldigt bra effekt när Linderoth gör sådana förändringar ffg på sina hästar.

Har dock inte sett många travlopp senaste månaden så bedömningen grundar sig bara på det. Ingen koll på varken den hästen eller de flesta andra i loppet.

Ett sto mot grabbar över 2640 dessutom men från open strechen kanske. Witasp hade hört att banan inte ska vara gynnsam & köra barfota på också.

Men banpersonalen fixar väl till banan kanske om det han hört stämmer.

Strappa71 2015-10-03 09:14

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 459156)
Många som gnäller på att Lannem Silje är med på V75. Jag tycker det är precis så det ska vara, det är ett storlopp och man kan väl för tusan inte frysa ut världens bästa kallblod gång efter gång? Någon gång måste hon få visa upp sig och sitt enorma kunnande på V75 också.

Typ som att gulddivisionen skulle flyttas ut när Nuncio går ut på V75.

Nej. Inget varmblod på V75 har lika stor vinstchans som de mest överlägsna kallbloden. "Kall" jämförelse helt enkelt.

Nuncio matchas just nu INTE mot guld-loppen på V75 eftersom Melander inte vill riskera skallen på guldklimpen. Om han hade ansett att det var "Super-Silje"-nivå på hans överlägsenhet så hade han aldrig tvekat att starta på i "guld".

Det går heller inte att jämföra en världsstjärna som är stjärna i hela världen med en världsstjärna som är en stjärna i Norden. :)

Strappa71 2015-10-03 09:18

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 459052)
Med tanke på Per Linderoths träffprocent när det gäller skoryck måste spelvärdet just nu (7 procent) vara oerhört högt på Roxy L.N. Barfota runt om ffg och rycktussar ffg aviserat på den. Det brukar ofta ge väldigt bra effekt när Linderoth gör sådana förändringar ffg på sina hästar.

Har dock inte sett många travlopp senaste månaden så bedömningen grundar sig bara på det. Ingen koll på varken den hästen eller de flesta andra i loppet.

Ett icke försumbart problem med spelvärdet på Roxy LN är att den är utsedd till "mest spelvärda spiken" av den bästa spelservicetjänsten. Det brukar sluta med skrik på dessa med bortblåst spelvärde som följd.

Jag gissar på att den landar på 12-13% lagom till 16:20.

olle 2015-10-03 09:25

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 459183)
Ett icke försumbart problem med spelvärdet på Roxy LN är att den är utsedd till "mest spelvärda spiken" av den bästa spelservicetjänsten. Det brukar sluta med skrik på dessa med bortblåst spelvärde som följd.

Jag gissar på att den landar på 12-13% lagom till 16:20.

Ja, men mitt inlägg var baserat på hur det såg ut när jag skrev det. Då hade inga betaltjänster släppt sina tips. 12-13 procent och spelvärdet inte alls lika högt. En god vän bad mig lägga något bra spel till honom igår hos B365, och det blev den jag valde till 10 ggr.

SO 2015-10-03 09:42

Varför funkar inte V75 tillsammans? Man trycker på lägg spel och får fram det och sedan bekräfta och då händer INGET...... help

Fel, det står "fortsätt" och det DÅ det inte händer nåt. Prövade eget spel på atg och det satt klockrent

haha, ange lösenord var så svagt att det inte ens gick att läsa. fixat nu

Migge 2015-10-03 09:43

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 459188)
Varför funkar inte V75 tillsammans? Man trycker på lägg spel och får fram det och sedan bekräfta och då händer INGET...... help

Jag fick precis ett spelkvitto ifrån ett lag så det verkar inte vara något problem med spelinlämning?!

Strappa71 2015-10-03 09:43

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 459185)
Ja, men mitt inlägg var baserat på hur det såg ut när jag skrev det. Då hade inga betaltjänster släppt sina tips. 12-13 procent och spelvärdet inte alls lika högt. En god vän bad mig lägga något bra spel till honom igår hos B365, och det blev den jag valde till 10 ggr.

Så är det såklart. Därför bör varje seriös rek av "häst med bra spelvärde" även innehålla en övre gräns där man tycker att "rätt chans" ligger. Dvs över vilken inget spelvärde finns kvar.

Man kan ( och bör! ) starta tidigt i veckan med analyser av loppen. Annars hinner man inte! :) Men att låsa fast sig vad man tycker är "spelvärt" alltför tidigt är ingen bra idé alls.

Lellvolta 2015-10-03 09:52

V75

konstigt att ens jämföra hur många segrar dom tagit när motståndet skiljer sjukt mycket för nån som bara mött Solvallamotstånd och hästar som mest gått lopp i Norrland...

zarre 2015-10-03 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 459188)

Fel, det står "fortsätt" och det DÅ det inte händer nåt. Prövade eget spel på atg och det satt klockrent

HEJ SO ! Har du något lag på ATG tillsammas ?? ev. har du någon ledig andel?

Viroid 2015-10-03 09:59

Stretchen på Skellefteå är en smal remsa som en del hästar tvekar att gå ned på. Att den är smal gör också att man verkligen får hålla hästen i rakt spår för att kunna komma förbi.

Frasse77 2015-10-03 10:13

Hej!
Är på besök på Skellefteå travet idag för kolla på två start hästar. Men en fråga till er som kan nya ATG sidan. Finns det ngn genväg så man kan lätt lämna in spel i sista minuten utan behöva trycka för mkt?
Har ej med mig plattan utan bara mobilen på stallbacken.
Tacksam för svar!

mackpeter 2015-10-03 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av Lellvolta (Inlägg 459192)
konstigt att ens jämföra hur många segrar dom tagit när motståndet skiljer sjukt mycket för nån som bara mött Solvallamotstånd och hästar som mest gått lopp i Norrland...

Menar du storfavoriten och solvallahästen Sir Ratzeputz, som fick stryk av norrlandshästen Usain Swing på V75 den 29 augusti i Boden? Sir R reser 70-80 mil och Usain tävlar på hemmabana.
Jag menar, att en storfavorit som bara vunnit ett lopp de senaste 19 månaderna kan har tveksam stridsmoral. Därför skall han på min kupong garderas med bl a Usain Swing, som under samma period vunnit nio lopp varav två på V75 - dessutom var bra som fyra i finalen på Solvalla senast.

draken 2015-10-03 10:26

Så här ser jag på loppet. Sir Ratzeputz är en bra häst men ingen kanon. Vinner troligen om spets men det tror jag inte att den tar. Fantasic Ås flyger över den direkt om de vill och släpper till Mellby Apollo.. Chansspik ,eller om man tror att det går för fort så bör 7 eller 9 få loppet.

putte64 2015-10-03 10:36

Bokmärk och använd: https://www.atg.se/spel/2015-10-03/V75/skelleftea

Citat:

Ursprungligen postat av Frasse77 (Inlägg 459195)
Hej!
Är på besök på Skellefteå travet idag för kolla på två start hästar. Men en fråga till er som kan nya ATG sidan. Finns det ngn genväg så man kan lätt lämna in spel i sista minuten utan behöva trycka för mkt?
Tacksam för svar!

putte64 2015-10-03 10:41

???

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 459197)
Menar du storfavoriten och solvallahästen Sir Ratzeputz, som fick stryk av norrlandshästen Usain Swing på V75 den 29 augusti i Boden? Sir R reser 70-80 mil och Usain tävlar på hemmabana.
Jag menar, att en storfavorit som bara vunnit ett lopp de senaste 19 månaderna kan har tveksam stridsmoral. Därför skall han på min kupong garderas med bl a Usain Swing, som under samma period vunnit nio lopp varav två på V75 - dessutom var bra som fyra i finalen på Solvalla senast.

Bonbon 2015-10-03 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av Frasse77 (Inlägg 459195)
Hej!
Tacksam för svar!

Jag har i lugn och ro fyllt i en kupong vid datorn. Vill avvakta ytterligare info innan jag lägger spelet. När det är dags klickar jag bara på "mitt konto", "påbörjade kuponger" och där ligger mitt spel. Kan öppna från mobil eller annan enhet. Bara att klicka iväg spelet eller om man vill ändra nåt gör man det och sen skickar.

spiifii 2015-10-03 10:49

Mina måstehästar är:
Caligula i avd.1
Narold Vox, Aristocat Boko och Digital Archive i avd.4
Usain Swing i avd.6

Sen i övrigt tror jag det blir ganska favoritbetonat!
Men spelvärda spikar är ändå Usain Swing och Aristocat Boko om man tror på favoritfall i övriga lopp :)

Oblix 2015-10-03 11:00

Är sugen på att gradera lannem silje hehe är nog jävligt dumt men det blir bra med pengar ifall den skulle galoppera

tvablaa 2015-10-03 11:02

Konstig omgång detta där väl favoriterna känns riktigt starka. Lutar åt ett reducerat med ihopparning av lämpliga lopp. Kanske kompletterat med en mångbong som mer eller mindre är en enkelrad. Lite tankar:
1: Risk att 7 rinner undan trots att det inte är någon stjärna. 9 känns bortglömd och spelvärd.
2: Bläddra vidare
3: 1 vinner om han kör i spets och inte gör som Ringostarr Treb förra veckan, dvs. ger bort loppen. Kompletterar ev. med 2 men lite rädd för 3 som TT verkar spika.
4: Bör vara öppet mål för Narold Vox om inte ev- barfotabalans ställer till det.
5: 2 vinner väl om felfri. Men vill gardera med övriga som har lite streck samt 1 och 7 som tokskrällar.
6: 1 bör vinna om den håller spets. 6 och 7 måste nog med liksom 3 om den går barfota - tänker iaf. inte missa på den som jag jagat.
7: 2 och 4 borde räcka långt men åker med på läge och kusk.

tvablaa 2015-10-03 11:03

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 459206)
Konstig omgång detta där väl favoriterna känns riktigt starka. Lutar åt ett reducerat med ihopparning av lämpliga lopp. Kanske kompletterat med en mångbong som mer eller mindre är en enkelrad. Lite tankar:
1: Risk att 7 rinner undan trots att det inte är någon stjärna. 9 känns bortglömd och spelvärd.
2: Bläddra vidare
3: 1 vinner om han kör i spets och inte gör som Ringostarr Treb förra veckan, dvs. ger bort loppen. Kompletterar ev. med 2 men lite rädd för 3 som TT verkar spika.
4: Bör vara öppet mål för Narold Vox om inte ev- barfotabalans ställer till det.
5: 2 vinner väl om felfri. Men vill gardera med övriga som har lite streck samt 1 och 7 som tokskrällar.
6: 1 bör vinna om den håller spets. 6 och 7 måste nog med liksom 3 om den går barfota - tänker iaf. inte missa på den som jag jagat.
7: 2 och 4 borde räcka långt men åker med på läge och kusk.

Menade ju 6 i första avdelningen...

AndyMart 2015-10-03 11:25

Tre jag tror hårt på idag;

- Amaru Boko
- Titan Lavec
- Usain Swing

Speedyearl 2015-10-03 11:28

Det kanske blir som det blir ibland när alla tror att det blir favoritparad och ingen utdelning; Skräll i var och varannat lopp och jätteutdelning/jackpott!:p

Det ser dock fantastiskt mörkt ut...

Om_sommaren 2015-10-03 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av Oblix (Inlägg 459205)
Är sugen på att gradera lannem silje hehe är nog jävligt dumt men det blir bra med pengar ifall den skulle galoppera

Du menar bra med pengar om den skulle torska. Galopp är inte lika med förlust för silje i det här gänget, om det inte sker på upploppet då förstås:)

Frasse77 2015-10-03 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 459200)

Tusen tack för tipset, la in bokmärken nu!!

Grant 2015-10-03 11:56

V75-omgången

V75-omgången ser som vanligt svår ut med möjligtvis en (1) stark
streckfavorit. Det blir som vanligt bra betalt för den som lyckas
få alla sju (7) rätt.

Mvh Uffe

Shooter 2015-10-03 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 459216)
V75-omgången ser som vanligt svår ut med möjligtvis en (1) stark
streckfavorit. Det blir som vanligt bra betalt för den som lyckas
få alla sju (7) rätt.

Mvh Uffe

Okej! Vad har du för tips då? Hur ser systemet ut?

Grant 2015-10-03 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 459217)
Okej! Vad har du för tips då? Hur ser systemet ut?

Bäst chans tror jag att 5 LANNEM SILJE har. Sen målar jag på rejält.

64 rader sammanlagt.

Mvh Uffe

Shooter 2015-10-03 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 459218)
Bäst chans tror jag att 5 LANNEM SILJE har. Sen målar jag på rejält.

64 rader sammanlagt.

Mvh Uffe

Wow! Tror jag snor den spiken. ;)

Manprinsen 2015-10-03 12:15

Jag tycker omgången ser lite lömsk ut. Lockande att köra favoritbetonad flerbong, men i ärlighetens namn är det inga tigrar som reser upp från södra Sverige. Titan Lavec är stenklar utan galopp, och Lannem Silje vinner nog även med galopp.

Elit Håleryd måste med på lappen till 3%. Aristocat Boko vinner alltid här uppe, har stått mig dyrt att utelämna den tidigare gånger. Avd 7 är en helöppen historia, Mr Vox håller inte hela vägen om han blir synad. Rutger Gigant via stretchen om Sandra får till styrningen.

tvablaa 2015-10-03 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 459220)
Jag tycker omgången ser lite lömsk ut. Lockande att köra favoritbetonad flerbong, men i ärlighetens namn är det inga tigrar som reser upp från södra Sverige. Titan Lavec är stenklar utan galopp, och Lannem Silje vinner nog även med galopp.

Elit Håleryd måste med på lappen till 3%. Aristocat Boko vinner alltid här uppe, har stått mig dyrt att utelämna den tidigare gånger. Avd 7 är en helöppen historia, Mr Vox håller inte hela vägen om han blir synad. Rutger Gigant via stretchen om Sandra får till styrningen.

Håller med om det mesta. Hörde dock att U Ohlsson sagt ngnstans att Aristocat Boko inte spelar i samma division som Narold Vox.

Grant 2015-10-03 12:25

Favoritgenomkörare

Favoritgenomkörare;

1- 6 PASTOR DEE = kuskminus - distansminus - åldersminus - spårplus.
2- 5 LANNEM SILJE = kuskminus - stominus
3- 1 COOL KEEPER = kuskminus - distansminus - spårminus
4- 13 NAROLD VOX = kuskminus - lägesminus
5- 2 TITAN LAVEC = distansminus
6- 1 SIR RATZEPUTZ = spårminus - segerminus
7- 1 MR VOX = spårminus - distansminus

Mvh Uffe

Manprinsen 2015-10-03 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 459221)
Håller med om det mesta. Hörde dock att U Ohlsson sagt ngnstans att Aristocat Boko inte spelar i samma division som Narold Vox.

Inte i normala fall, men Aristocat Boko är en helt annan häst när han tävlar i Norrland av nån anledning. Kanske är den friska luften? :evilgrin39:

Tror man kommer rätt långt med ett tvåhästarslås på 13,14 såvida man inte tror att Norberg ska klocka hem detta.

tvablaa 2015-10-03 12:40

Jag tror Narold är stenklar om den går felfritt och hoppas nästan de behåller skorna på

Om_sommaren 2015-10-03 12:46

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 459223)
Inte i normala fall, men Aristocat Boko är en helt annan häst när han tävlar i Norrland av nån anledning. Kanske är den friska luften? :evilgrin39:

Tror man kommer rätt långt med ett tvåhästarslås på 13,14 såvida man inte tror att Norberg ska klocka hem detta.

Det kan inte va motståndet som är lite skralare i norrland? Inget kanonlopp här heller o han är given på kupongen vid gadd givetvis

Shooter 2015-10-03 12:49

Jag blir nog tvungen att sätta ett tredje singelstreck; på Cool Keeper.

AndyMart 2015-10-03 12:50

Tycker också Aristocat ska med även om Narold Vox är min förstahäst. Den gör bra prestationer gång efter gång och anledningen att han vinner en del uppe i norr är att motståndet är sämre där så de prestationerna som räcker till andra-tredje-fjärdeplatser på Solvalla och i syd blir vinster däruppe.

Dock tycker jag att det finns fler om budet. Alltid svårt att plocka in 40 meter när det är 15-hästarslopp och flera bra hästar både på första och andra volten.

Tycker Berghs hästar ska passas, varenda en. Har de en bra dag kan absolut en av de vinna. Mick Jägers t.ex, två procent bara på den och med rygglopp och lucka 500 kvar så finns definitivt chansen till segern. Stark häst.

Manprinsen 2015-10-03 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 459229)
Det kan inte va motståndet som är lite skralare i norrland? Inget kanonlopp här heller o han är given på kupongen vid gadd givetvis

Kanske är en del av förklaringen men jag tycker hästen tävlar bättre här uppe. På Boden t.ex slog han hästar som Montdore och Venkatesh som normalt är ett par nummer för bra.