![]() |
Citat:
|
Mycket synpunkter på banan i flera intervjuer.
"Liten nackdel kan Skellefteås bana vara för barfotahästar som alla Reijos, då jag flera gånger fått feelingen att hästar som alltid går barfota kan bli lite tassiga och ömma i fötterna - speciellt bak uppe i Skellefteå då de kan känna sig för. Som om vi går barfota på en sandstrand med lite vassare grus på ungefär, säger Ulf Ohlsson." Ulf om Aristocat Boko. "Vi får se hur det blir med balansen, det ryktas om att Skellefteå har ett ganska hårt och vasst grus som sliter hårt och det är också något jag minns från ett tidigare besök förra året eller året innan. Vi måste helt enkelt se banan på plats innan vi fattar några beslut, man ska komma ihåg att det är tre varv fötterna ska hålla för också och vi tar inga risker eftersom det inte är någon enorm skillnad på honom barfota eller med skor. Men om banan ser bra ut så är utgångspunkten i alla fall att köra utan skor fram åtminstone." Krister Jakobsson om Narold Vox. "Dom säger att den där banan inte är som bäst att köra barfota på, att det är för vass. Skulle den vara fin blir det nog barfota, men jag räknar med att kör med skor den här gången också." Leif om Cool Keeper. Kan bli sena ändringar. |
Dessutom har Skelleftetravet ett kort upplopp.
|
Citat:
Att man medvetet har lagt på vasst grus för att hindra "Ståckholmshästa" att springa barfota. Eller är det av ekonomiska skäl? "-f-n, nu spara vi inn tjuge tusn på gruse, tur vi kunne stjäla från vägvärke....ehh, fick e billigt av n linnberg...":) |
Så här blev mitt bolagssystem
1) 1,2,4,5,6,7,9,11 r3-12 (vidöppet lopp garderas) 2) 5 r4-8 (njut av detta fenomen) 3) 1,3 r2-8 (bra lås - den fege tar även med 2) 4) 1,8,9,10,13,14 r5-11 (har streckat de bästa på varje volt men fick inte plats med 5 som det skriks om - 40-volten har bäst kapacitet för den som vill gå kort) 5) 2 r4-6 (gardera 2 om du tror att han felar) 6) 1,6,7,9,10 r3-2 (har tidigare i två inlägg motiverat varför storfavoriten skall garderas) 7) 1.2.4.5.6.7 r10-12 (vill inte ryka i sista) Kostar 1440:-. Lycka till! |
Citat:
Kanske provar en V5 då slipper man Lannem Silje iaf. |
Citat:
|
|
Citat:
Vilken iskall omgång på förhand. Väldigt märkligt att inte fler som tror på låg utdelning väljer V5 spel istället för V75. |
Citat:
Pastor Dee har "spårplus" men Lannem Silje har inga plus? "stominus" hmmm ja tur för övriga superkallblod (som inte syns i dagens lista) att hon i alla fall har det :) Skulle själv kunna tänka mig skriva "varmblodsminus", för kanske hon kan vara sjuk något oftare än kallblod i gemen ... Sir Ratzeputz, ja sant de minus du nämner, fast finns väl en del plus osså!? Tycker du kunde skrivit "kuskminus" med VERSALER på Cool Keeper, men vilken distans menar du vore bättre, 400 meter? ;) God Tur! |
Citat:
|
|
Lannem Silje vinner säkert. Om sedan Nurmos hästar torskar så kan det bli fina pengar. Om man inte är helt ny på trav så vet man att väldigt mycket kan hända.
|
Citat:
Men tror många spelar efter att få alla rätt och skiter helt i utdelning. Sen säger dom "vad synd det inte gav mer när man äntligen satte sjuan". |
Citat:
Har själv för dålig koll på travet just nu för att lira annat än något enstaka v spel eller tvillingspel. Tror jag avstår helt idag. |
Citat:
Jag tycker inte omgången är helt kall. Silje bär sig själv med sina 88% då jag gissar på 90% chans. Gillar även Sir Ratzeputz trots favorittrycket. Visst kan det bli infrusna potter och dubbeljackpot men jag har iaf lyckats hitta tillräckligt många vad jag tycker undervärderade skrällbud för att lämna in valda rader. Är sällan iskalla omgångar bara iskalla upplägg. Har man inga idéer kan man självklart stå över, särskilt om man inte har systemverktyg och/eller "vågar" chansa. |
Favoritplus
Citat:
Jag är på många sätt en travromantiker som hoppas på att sätta sjuan och att vinna en liten peng när den sitter. Men att strecka samtliga favoriter och få fyra rätt och sen ondgöra sig över att sjuan gav väldigt liten utdelning, det är inte riktigt jag. Det kan bli som vanligt att jag kör en Joker med utdelningsram på 0-70000:- och sen ler jag lite när utdelningen blir 423 917:- på 7 rätt. Mvh Uffe |
En 5 % som dom tror hårt på om spets.
http://piclair.com/data/oa2mt.jpg Gratis intervju från SS så vågar posta den. |
Citat:
2) vi hoppas på en normal dag på jobbet för Silje. 3) den fege tog även med nr 8 men lämnade nr 2 därhän. 4) 2 o 9 saknar jag, fast trolige vinnaren är nr 13. 5) jag gaddar, måste prova någonstans. 6) Spik nr 1. Ignorerar spår o segerprocent, den senare förbättras nu. 7) 1, 4 outs 11 9 Lycka Till Verner! http://liverattning.se/trav/2015-10-03/v75/lillen101 |
Kan ni, som inte tänker spela omgången, sluta att gnälla ner tråden?
Jag tror att det kan bli hyfsad utdelning idag: Vek favorit i första, chanslös om den missar ledning. Witasp vinner sällan och spelas aldrig som favorit. Titan L kan galoppera bort sig. Sir R kan missa ledning och är överstreckad. Tuff inledning i sista avd för 1 och 4 talar för en skräll. |
Cool Keeper anmäld barfota runt om nu. Vill Erik Lindgren tokköra så går det kanske åt helvete för Witasp, annars bör han vinna från spets. Erik borde vilja ha rygg då Francais du Gull inte brukar imponera i de här gängen. Vid tokkörning vinner nog Stig H:s häst. Berghs form är jag fortsatt lite tveksam till. Han behöver nog komma igång ordentligt på nya gården.
|
Citat:
|
Citat:
http://https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23416-systemkuponger-foer-v75-omgangar-utan-krav-pa-motivering-samlingstrad/ Mvh Uffe |
Citat:
Ta för all del inte mitt svar som kritik. Att jag själv har svårt att se att den gången Silje förlorar så är det för att hon har "stominus", då hon hittills presterat hyggligt som sto ;) Särskilt nu i oktober, när brunst är ett mindre problem, tror jag inte att det kommer vara orsaken om hon torskar. Tyckte bara det var kul att Lusen i första hade spårplus men Silje inget plus, men förstår att du kanske anser det vara överflödig info med plus för något på Silje. Stort lycka till Grant o alla andra ! |
narold vox spik;)
|
Tycker deras system är lite skrattretande tbh. Hade varit roligare om ATG hade gjort lite spelarvänliga system också. Är ju inte direkt svårt att betta på trav när ens kassapung är på 20000 :) ännu roligare är der när dr hoppar över att fem fått i en skräll ;)
|
Mina spikar är nu klara. Jag behåller självklart dem jag sagt från början: Narold Vox och Lannem Silje, och kompletterar med Cool Keeper istället för att göra sparlopp. Nu kör vi!
|
Kritikkrisiskt
Citat:
alla minus. 6 PASTOR DEE har ett statistiskt bra startspår men plusset är kopplat till spåret och inte ekipaget. Mvh Uffe |
Då var systemet inlämnat och klart. Provar en Joker idag med spikar på Silje och Narold. I övrigt kreativt poängsystem ungefär enligt följande:
Pastor Dee (2,3,4,7,9,11 gard) och/eller Titan Lavec (1,4,6,7,9,10 gard) Cool Keeper (2,3,8 gard) och/eller Sir Ratzeputz (3,6,7 gard) och/eller Unique Julia (1,4 gard) Med tuffa poängkrav. |
Tveksamt spelvärde tycker jag men då detta är ett andelslir så vill övriga ha ett system.. Så jag satsar väl som vanligt på 7r hehe ;)
Avd1. Alla (här måste det hända ngt, samt svårt att ranka) Avd2. 5 Lannem Silje (tar emot att spika ett sto i kallblod men det är ingen målvakt idag) Avd3. 1,2 (hoppas på "vettig" körning, då ska spets vinna detta. Annars kommer KC in) Avd4. 13 Narold Vox (tror han rundar detta. Aristocat och Lucky L annars) Avd5. 2,4,10 (lite rädd för galopp därav spetsbudet på 4an samt skrällfeeling på 10) Avd6. 1,3,6,7,9,10 (svårt att se någon annan vinna detta) Avd7. 1,2,4,5,7,10 (vill ha alla men kortas pga kostnadsskäl) Kan man hoppas på 5k in? Lycka till gott folk! |
100%
Citat:
Lannem S & Titan L & & Sir R, där ser man. GodTur Mvh Uffe |
Fan vilket spån man är!!!!
Provence Gel är en häst jag av nån anledning fattat tycke för och allt som oftast har med på kupongen..tror jag fastnade när han la av en långspurt för länge sen. Nu stod jag över den på V4:an trots hemmaplan och allt...:idiot: |
Citat:
|
Citat:
Tack!:hattenav: |
Citat:
|
Glöm inte att redovisa era spel.
Glöm inte att redovisa era spel.
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-samlingstrad/ 1 timme till start Mvh Uffe |
Citat:
Att det blir lättare att få 7 rätt är såklart en självklarhet. Men det är inte så lätt som att om man ökar insatsen så blir man automatiskt en vinnare. |
Citat:
|
Garanti
Citat:
Mvh Uffe |
Stämmer det med skor på Narold Vox?
|