Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25017-v75-jaegersro/)

AMHC 2015-10-22 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av Imself (Inlägg 461906)
Tydligen ska Rosso Pomodoro Va iordningställd, tydligen sett lysande ut i jobb? måste bara hitta någon som hört samma info?

Gick ett bra jobb i tisdags sägs det. Virus i kroppen i den senaste starten (V75 Jägersro, 5/9), därav den sämre insatsen. Kommer att vara förbättrad på lördag. Grym i den näst senaste starten (men bra mkt enklare motstånd då än på lördag, 20 k lopp) då han landade utvändigt ledaren varvet kvar, kopplade greppet och såg ut att gå emot överlägsen seger, men slog ihop och galopperade 300 kvar (vrickade sig p.g.a. dålig bana enligt Burman). Första Ulf den här gången också, intressant. Och distansplus gentemot senast (tagit 6 av sina 7 segrar över 2140 m).

Personligen har jag dock mycket svårt att se den slå Takethem och Scellino Luis.

Nedomansky 2015-10-22 20:34

12 Staro Hollywood, V75 4. borde väl ha en bra chans att runda sina konkurrenter?! Lycka till!

AndyMart 2015-10-22 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av Imself (Inlägg 461908)
Min känsla är att det kanske är lite långt sen senaste starten för delicious? samt att det kanske blir lite långt fram när alfas går 1200 kvar?

Oj vad alla verkar säkra på att Alfas ska hamna bra på det. Är väl bäddat för sist utvändigt, eller har jag missat något? Femtespår med en traktor har aldrig varit bra, alltid stor risk för häng i spåren.

Inte främmande för att Delicious sitter två hack före när de har funnit sina positioner. Men säger inte att Delicious vinner för det. Skor på och lång distans ffg. Finns fler i loppet.

Imself 2015-10-22 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 461936)
Gick ett bra jobb i tisdags sägs det. Virus i kroppen i den senaste starten (V75 Jägersro, 5/9), därav den sämre insatsen. Kommer att vara förbättrad på lördag. Grym i den näst senaste starten (men bra mkt enklare motstånd då än på lördag, 20 k lopp) då han landade utvändigt ledaren varvet kvar, kopplade greppet och såg ut att gå emot överlägsen seger, men slog ihop och galopperade 300 kvar (vrickade sig p.g.a. dålig bana enligt Burman). Första Ulf den här gången också, intressant. Och distansplus gentemot senast (tagit 6 av sina 7 segrar över 2140 m).

Personligen har jag dock mycket svårt att se den slå Takethem och Scellino Luis.

Absolut, men tyckte scellino luis inte va som bäst senast samt att det kanske kan häxa för take them? den kanske har en dålig dag? men om allt är på topp så slår den dem inte. Större under har ju inträffat...

AMHC 2015-10-22 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av Imself (Inlägg 461939)
Absolut, men tyckte scellino luis inte va som bäst senast samt att det kanske kan häxa för take them? den kanske har en dålig dag? men om allt är på topp så slår den dem inte. Större under har ju inträffat...

Sant. Ja, antingen tar man ställning och spikar i detta lopp (Takethem eller Scellino) eller så kan det vara vettigt att ta tre (hellre det än att låsa på bara Takethem och Scellino som jag ser det) :)

muumiin 2015-10-22 22:09

Någon som har en intervju där de säg som han ska köra i tätt med zinidine Bob?

AMHC 2015-10-23 00:07

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 461944)

Tränaren säger i tisdagens upplaga av Travronden att "det lär bli ledningen och sedan får vi se om det kommer någon bra att släppa till".

muumiin 2015-10-23 09:28

Läste den! Säger egentligen ingenting...

putte64 2015-10-23 09:54

Ja, det kommer någon bra att släppa till :D

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 461950)
Tränaren säger i tisdagens upplaga av Travronden att "det lär bli ledningen och sedan får vi se om det kommer någon bra att släppa till".

Emeffeff 2015-10-23 13:28

Kanske frågetecken för distansen på Repay Merci (även om det inte känns helt fel) men ändå rejält understreckad som vanligt. Har gått fyra 10-tider på fyra Sverigestarter i år och kan bjuda på avslutningar i Delicious-stil. Känns ju som en stark häst också även den inte gått så mycket på distansen.

Men det blir nog spik Calvin Borel för mig i Müllers Memorial. Har gjort några riktigt bra lopp i Frankrike, precis som Alfas Da Vinci, som inte uppmärksammats. Som alltid är det ett frågetecken om han sköter sig men gör han det är känslan att han kan få överta ledningen relativt tidigt. Samtidigt hamnar de tuffaste konkurrenterna långt bak i fältet, Alfas Da Vinci och Repay Merci är långsamma ut och Global Money och Delicious har bakspår. Fint spelvärde på Conny!

spikpaddy 2015-10-23 13:38

Editor Boko struken.

AndyMart 2015-10-23 14:24

Jag kör ett tillsammans-system till Jägers imorn.

Hör av er i PM eller här om ni vill va med, så skickar jag länk.

10 andelar á 240 kr.

Emeffeff 2015-10-23 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 461977)
Jag kör ett tillsammans-system till Jägers imorn.

Hör av er i PM eller här om ni vill va med, så skickar jag länk.

10 andelar á 240 kr.

Har ingen tid att läsa på själv så är gärna med om du har några vettiga drag. Vad tror du på imorgon?

Grogg12 2015-10-23 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 461970)
Kanske frågetecken för distansen på Repay Merci (även om det inte känns helt fel) men ändå rejält understreckad som vanligt. Har gått fyra 10-tider på fyra Sverigestarter i år och kan bjuda på avslutningar i Delicious-stil. Känns ju som en stark häst också även den inte gått så mycket på distansen.

Men det blir nog spik Calvin Borel för mig i Müllers Memorial. Har gjort några riktigt bra lopp i Frankrike, precis som Alfas Da Vinci, som inte uppmärksammats. Som alltid är det ett frågetecken om han sköter sig men gör han det är känslan att han kan få överta ledningen relativt tidigt. Samtidigt hamnar de tuffaste konkurrenterna långt bak i fältet, Alfas Da Vinci och Repay Merci är långsamma ut och Global Money och Delicious har bakspår. Fint spelvärde på Conny!

aa Jag drog till med ett stort bet på Replay merci till 5.25 top3 :thumbup:

robust 2015-10-23 14:55

Blir det jackpot på femmorna och sexorna inför nästa veckans V75-VM?

AndyMart 2015-10-23 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 461980)
Har ingen tid att läsa på själv så är gärna med om du har några vettiga drag. Vad tror du på imorgon?

Tror att Lugauer får en fin lördag iaf.

Skickar PM så om du är sugen är det bara att hänga på.

muumiin 2015-10-23 15:24

Pratade nyss med tobbe östergren. Blir körning i ledningen som planA. Någon som har spelvärdes nycklar och ranking?

Speedyearl 2015-10-23 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 461970)

Tror inte han får överta ledningen om Paleo Pride kommer dit iaf. Inte utan att det kommer kosta för mkt för att kunna vinna gissar jag iaf.

muumiin 2015-10-23 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 461987)
Tror inte han får överta ledningen om Paleo Pride kommer dit iaf. Inte utan att det kommer kosta för mkt för att kunna vinna gissar jag iaf.

Rökat på?:gun_bandana::gun_bandana::cheers:

Speedyearl 2015-10-23 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 461988)
Rökat på?:gun_bandana::gun_bandana::cheers:

Hahaha....ja det verkar fanimej inte bättre!!:claps::thumbup:

Satt precis och kollade loppet med Breidabliks så det blev kortslutning i huvudet!:hurt:

Calvin har väl lite större möjligheter iaf men jag spikar inte iaf!:cheers:

NoobieClown 2015-10-23 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 461944)

Från TT:
Skall tävla i Tornado-vagn och med helstängt huvudlag och där tänker man
ta emot storfavoriten och köra i ledningen, vilket öppnar upp för skräll.

Om det är ett önsketänkande från dom för att fälla favoriten eller ej får du själv bedöma.

Spiken64 2015-10-23 17:53

Som många säger tråkigt med Jägersro det är en spets och slutbana där favoriterna håller.

Spiken64 2015-10-23 17:55

Vici Lane laddas hårt från 8e sitter i spets efter 500 körda.

lokatten 2015-10-23 18:03

3 Teyla

3 Teyla i avd 4 har fått en enastående kuskförstärkning i form av Erik A. Verkar lugn och travsäker också, bara galopperat 1 gg i år. Tänker ha med henne. Bara hon inte blir överrumplad av kuskbytet och tycker att det här måste man fundera på i lugn och ro, efter en galopp t ex.:lol:

muumiin 2015-10-23 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av NoobieClown (Inlägg 462001)
Från TT:
Skall tävla i Tornado-vagn och med helstängt huvudlag och där tänker man
ta emot storfavoriten och köra i ledningen, vilket öppnar upp för skräll.

Om det är ett önsketänkande från dom för att fälla favoriten eller ej får du själv bedöma.

De har gett 2 olika scenario , svårt att få klarhet i loppet pga de..

AndyMart 2015-10-23 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 462006)

De kör i ledningen med Z Bob om hästen inte värmer dåligt eller något liknande.

Spiken64 2015-10-23 18:09

7.Blue Tee känns för mig klart bästa spiken i omgången då vi har sveriges bästa voltkung i jollen även om det inte är från snävt spår.

mackpeter 2015-10-23 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 462006)

Zinedine körs till ledningen och kommer inte att släppa i början till 6,8 eller vem som än kommer.
Därmed är storfavoriten i fara. Och 4 Zinedine skall inte behöva streckas.
Om man inte spikar storfavoriten 6 tror jag på 3 Huge Star, som var riktigt bra på Åby.
Som jag ser det skall loppet garderas: 1,3,6,7,8 och 11.

mackpeter 2015-10-23 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 462008)
7.Blue Tee känns för mig klart bästa spiken i omgången då vi har sveriges bästa voltkung i jollen även om det inte är från snävt spår.

Att 7 Blue Tee är streckfavorit är för mig helt obegripligt - även om Uhrberg talar väl om den på sin hemsida. Den var ju helt usel på Åby senast.
Det här loppet är svårt. Jag tar med åtminstone 3,6 och 12. Men sannolikt fler.

Spiken64 2015-10-23 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 462010)
Att 7 Blue Tee är streckfavorit är för mig helt obegripligt - även om Uhrberg talar väl om den på sin hemsida. Den var ju helt usel på Åby senast.
Det här loppet är svårt. Jag tar med åtminstone 3,6 och 12. Men sannolikt fler.

Skall försöka tjäna in strecken här.

spikpaddy 2015-10-23 18:57

Ska man bedöma Blue tee efter senaste insatsen är den ju chanslös. 19% känns överstreckat.

Grant 2015-10-23 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 462011)
Skall försöka tjäna in strecken här.

Det mest idealistiska är att spika och ha rätt. På det sättet spar man
näst intill mest möjliga antal maximala streck.

Mvh Uffe

tvablaa 2015-10-23 19:54

J***a Huselius som alltid ska röja mina drag

whalz 2015-10-23 20:38

Vad tror ni om 13 Geisha Sund? Behöver antagligen något mer lopp men 3 % känns ändå jäkligt lågt?

tvablaa 2015-10-23 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 462030)
Vad tror ni om 13 Geisha Sund? Behöver antagligen något mer lopp men 3 % känns ändå jäkligt lågt?

Schh..
;)

ricBLo636 2015-10-23 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 462003)

Vad har du fått den infon ifrån?

På Ebbes skriver dom såhär.
"8 Vici Lane (Lutfi Kolgjini) är bortlottad i det här loppet. Spår åtta är iskallt på Jägersro. Jag kommer inte att köra speciellt offensivt med honom utan tar det för vad det är. Så det blir lugnt. Han är ingenting för vinnar­spelarna på grund av startspåret, säger Ludde."

Känns ju inte så het eller troligt med spets då.

hanscrispi 2015-10-23 21:30

Vad tror ni?
SS, har Västerbo Highflyer som första häst.
TT, har den som sista och enda D häst.
Vilket är rätt? Eller är det något mitt i mellan?
:rolleyes:

dusagli 2015-10-23 21:38

Någon som vet vad spelvärde spikar?

tvablaa 2015-10-23 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av hanscrispi (Inlägg 462034)
Vad tror ni?
SS, har Västerbo Highflyer som första häst.
TT, har den som sista och enda D häst.
Vilket är rätt? Eller är det något mitt i mellan?
:rolleyes:

På riktigt? För mig känns den som 8-9 typ. Slog förvisso Mosaique Face i Åby Stora men det var ju Open Stretch. Men tänker att scenariot de måste se är att den tar spets och får sitta i fred där. Då måste de samtidigt tänka att ingen av 2-5 vill köra i dödens och sätta upp tempot. Själv tror jag att Calvin Borel, om felfri, slår VF från dödens.

tomtom2 2015-10-23 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 462003)

Aldrig från 8:e spår bakom bilen på Jägersro kan jag lova trots vinklad vinge