Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25017-v75-jaegersro/)

Manprinsen 2015-10-24 18:46

Grymt lopp av Delicious. Rutinerad styrning av Örjan.

Speedyearl 2015-10-24 18:49

1000:- på V75:an trots jackpott...kul

mackpeter 2015-10-24 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 461472)
Hur vet du det ?
Hon såg inte direkt missgynnad ut när hon gick världsrekord över 2140 :lol:
Örjan smyger till 300 kvar, sen finns det ingen som har en sportmössa :D

Bara att buga och bocka för Puttes nattliga meddelanden om Delicious.:hattenav::cheers:

newbranch 2015-10-24 18:50

Får väl gratulera de stora inom svensk travtippning Spelarservice och macpeter

Manprinsen 2015-10-24 18:50

Hoppas det blir lite roligare på Bergsåker nästa helg. Dubbeljackpot också?

putte64 2015-10-24 18:51

Rak dubbel och man överlevde denna låga utdelning :D

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 462305)
Bara att buga och bocka för Puttes nattliga meddelanden om Delicious.:hattenav::cheers:

ricBLo636 2015-10-24 19:13

Jaha blev någon krona allafall då 7an satt och en rak dd för 50kr.
I vanliga fall hade jag nog lagt dom pengarna på att få till några spel tills imorgon. Men som det har strulat idag så vete fan om jag vill lägga ner tiden på att läsa på när det finns risk att det kan strular igen.
Så grymt jäkla tröttsamt så det finns inte.
Kunde inte ens kolla på loppen så fick gå över till grannen och titta.

ricBLo636 2015-10-24 19:18

"Om lördagens störningar: Vi har fått bekräftat att de problem som ATG.se drabbats av under eftermiddagen beror på flera stora överbelastningsattacker (s k DDOS)."

newbranch 2015-10-24 19:18

Kan det var så att Skarplöth & Co har en "röd linje" till Sepp Blatter, FIFA, för att där få råd hur man ska kunna sitta kvar trots att det mesta går åt helv...?

newbranch 2015-10-24 19:22

V75-7
tvilling 10/12, 8,94

12,1a, Segertiden är svenskt rekord för 5-åriga och äldre utländska ston.

SO 2015-10-24 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av oinkk (Inlägg 462284)
Men SO, problemet är att det nu inte bara krävs tur att få någon av hästarna på ditt system att vinna, du behöver även tur att få tillgång att spela... Och det är Atg's problem.

Ligger nåt i det. Men jag trodde alla problem var lösta när jag (tyvärr) fick in V5 spelet (sprack på chansspiken i sista, Lugauers. Men som du säger, det var nog bara röta att det öppnades just då.

Dyker detta kaos upp igen då är det riktigt allvarligt, synd om bolagsspelen på V75 tillsammans som inte fick vara med. Även om det blev skitdelning. Ju mer avancerat ett system är ju mera mölligheter är det att något strular.

incitatus 2015-10-24 19:36

Var problemet att logga in?

Jag har varit inloggad sedan kl 14 och inte upplevt ngt strul alls.

Migge 2015-10-24 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 462314)
Ligger nåt i det. Men jag trodde alla problem var lösta när jag (tyvärr) fick in V5 spelet (sprack på chansspiken i sista, Lugauers. Men som du säger, det var nog bara röta att det öppnades just då.

Dyker detta kaos upp igen då är det riktigt allvarligt, synd om bolagsspelen på V75 tillsammans som inte fick vara med. Även om det blev skitdelning. Ju mer avancerat ett system är ju mera mölligheter är det att något strular.

Knappast ATG's fel om det finns personer som försöker överbelasta systemet...samma fenomen har vi ju sett på banker mm...

Citat trav365: Det var alltså en överbelastningsattack som orsakade de stora problemen med ATG.se i dag. Mer info på sajt strax = http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/livetrav/

Oblix 2015-10-24 19:43

Man kan ju ha skydd mot ddos attacker också? Det är ju vanligt idag så varför har inte ATG detta? Har ju varit en del strul sedan den nya sidan om säger så?! Tror inte alls på att det är en ddos attack bara lätt att skylla på detta

Migge 2015-10-24 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av Oblix (Inlägg 462318)
Man kan ju ha skydd mot ddos attacker också? Det är ju vanligt idag så varför har inte ATG detta? Har ju varit en del strul sedan den nya sidan om säger så?! Tror inte alls på att det är en ddos attack bara lätt att skylla på detta

Varför blir då banker & större företag konstant drabbat av detta om det finns skydd, även Riksdagen, Försvarsmakten mm blir ju drabbade...detta händer både i Sverige & utomlands...

Manprinsen 2015-10-24 19:47

Det går att skydda sig till en viss del, men det är extremt svårt att vara 100% skyddad mot överbelastningsattacker. Speciellt om attacken sker vid en kritisk tidpunkt då sidan redan är belastad med förfrågningar.

Oblix 2015-10-24 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 462320)
Varför blir då banker & större företag konstant drabbat av detta om det finns skydd, även Riksdagen, Försvarsmakten mm blir ju drabbade...detta händer både i Sverige & utomlands...

Bara att googla dem är skyddade sedan dem blev attackerade men man kan inte skydda sig till 100% beror på attackens omfattning.

overpace 2015-10-24 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av ricBLo636 (Inlägg 462311)
"Om lördagens störningar: Vi har fått bekräftat att de problem som ATG.se drabbats av under eftermiddagen beror på flera stora överbelastningsattacker (s k DDOS)."

Otur att det skulle drabba just travet/ATG. Sällan eller aldrig att det händer märkliga saker i den miljön...

Ändå lär man ta sig en funderare om man får ta mer än vad man tål ( s k överDOS).

Migge 2015-10-24 19:51

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle21641992.ab

coolmanriver 2015-10-24 20:04

Var det en ddosattack igår oxo då,för jag fick inte in filerna till V64(skumt)

Migge 2015-10-24 20:09

ATG svarar på dagens problem på sajten: http://fraga.atg.se/org/ab-trav-och-...blem-pa-atgse/

TravPeter 2015-10-24 20:17

Funkar inte nu heller....

Manprinsen 2015-10-24 20:26

Annars borde väl den nya sidan vara bättre ur säkerhetssynpunkt då den inte bygger på flash som är ett enda stort säkerhetshål.

putte64 2015-10-24 20:28

Den är otroligt säker, eftersom ingen kan använda den :lol:

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 462330)
Annars borde väl den nya sidan vara bättre ur säkerhetssynpunkt då den inte bygger på flash som är ett enda stort säkerhetshål.

sigh 2015-10-24 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 462330)

De använder fortfarande flash

Manprinsen 2015-10-24 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 462333)
De använder fortfarande flash

Står inget om att man behöver flash för att använda sidan i deras egna info i alla fall? Har själv inte heller lyckats identifiera några flashkomponenter på den nya sidan.

Vilka webbläsare och enheter stödjs på nästa ATG.se?

Vi har testat plattformen på följande enheter och programversioner. Vilket betyder att vi vet att det ska fungera för dessa. Det kan fungera på andra versioner och kombinationer men det är inget vi testar och kan därför inte garantera att det fungerar.
- iPad/iPhone senaste IOS version som är möjlig för den iPhone/iPad-modellen + Safari webbläsare (OBS! Vi stödjer inte iPad 1)
- Android med minst version 4 + Chrome webbläsare
- Windows + IE 10 och högre, Firefox eller Chrome.
- Mac + Chrome, Firefox eller Safari
Ambitionen är att i förlängningen stödja Windows Phone men det fungerar inte för tillfället.

tomtom2 2015-10-24 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 462200)
Ja det vore bättre om alla bara släppte fram favoriten och slutade svara upp spets överhuvudtaget!:thumbup:

Det har jag aldrig påstått, jag gillar när man kör lite mot favoriter, men poängen är att i så fall ska man ha häst till det också, det går inte att komma med vilket ök som helst och tro att man ska göra det omöjliga.

tvablaa 2015-10-24 21:01

Tycker ni som inte fick in raden mest ska vara glada. Men förstår känslan.
Riktigt trist omgång ur ett spelperspektiv. Nästan förvånad att det ändå gav en tusing när raden fanns på 8 rader på strecken. Några kommentarer:
1: Enkelt för Shadow Woodland. Order by Keeper passas nästa gång.
2: Konstig start, hur kunde inte Ritzo landa i spets?? Sedan borde den ändå vunnit när luckan kom. Tråkigt med galopp för Total Value.
3: Grym insats av Alkalizer Am. Breidabliks var också riktigt bra liksom Tor Mento. Tråkigt att man kör invändigt med en häst som Danne Edel.
4: Tack Spelvärde för att ni fick mig att byta spik..:--) Riktigt dålig favorit.
5: Mkt bra vinnare. Även Kax The Flax var bra. Men hur under isen var inte Luddes för andra gången i rad??
6: Ruskig vinnare.
7: Samma sak, fantastisk häst. Och kul att den kunde vinna på det här sättet också. Intressant att Obi Wan tog tredje plats. Dock på behörigt avstånd. Tråkigt att vi inte fick se hur bra Calvin B var.

Får ta nya tag nästa vecka. Liksom ATG:-)

Manprinsen 2015-10-24 21:11

Om det blir jackpot i morgon blir det då superjackpot på lördag på Bergsåker?

Migge 2015-10-24 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 462339)

Ja! :moneybag:

Migge 2015-10-24 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 462339)

Citat ATG: Blir det jackpot igen på Solvalla i morgon då Extra V75 körs i samband med uttagningsloppen till Breeders Crown blir utdelningen till en ensam vinnare nästa lördag avsevärt högre. I så fall en av de högsta utdelningarna på V75 genom tiderna.

http://www.mynewsdesk.com/se/atg/pre...oerdag-1240390

Strappa71 2015-10-24 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 462344)
Citat ATG: Blir det jackpot igen på Solvalla i morgon då Extra V75 körs i samband med uttagningsloppen till Breeders Crown blir utdelningen till en ensam vinnare nästa lördag avsevärt högre. I så fall en av de högsta utdelningarna på V75 genom tiderna.

http://www.mynewsdesk.com/se/atg/pre...oerdag-1240390

Hmm. Det är klart att potten blir stor. Men jag tvivlar på att omsättningen för extra V75 imorrn blir så stor att en ev. jackpott tillför mer pengar till nästa helg än vad en vanlig 6r-JP skulle ha tillfört.

T ex så handlade det om ören ifrån att det skulle blivit 12MSEK till från dagens omgång som gått vidare.

Vi får se. "En av de största" kan såklart tolkas som top 10 eller top 20 med. Och då stämmer ju ordvalet.

Jag tycker att ATG har börjat tänja på gränserna alltmer i sina pressutskick. Man vill så gärna, så gärna att det ska ske positiva saker.

Speedyearl 2015-10-24 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 462335)
Det har jag aldrig påstått, jag gillar när man kör lite mot favoriter, men poängen är att i så fall ska man ha häst till det också, det går inte att komma med vilket ök som helst och tro att man ska göra det omöjliga.

Hästen galopperade och kändes tydligen inte frisk för dagen. Personligen applåderar jag beslutet att köra i spets och dessutom gå ut med det tidigt.

Wagner 2015-10-24 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 462324)

Citat:

ATG har polisanmält händelsen.
Så bra. Då löser sig allt till slut. :p

mackpeter 2015-10-25 00:25

Mina spikar Alkalizer AM, Quintessense och Takethem satt som en smäck. Problemet var att i mina garderingslopp vann Shadow Woodland, Victorious Star, Staro Hollywood och Delicious. Systemet kostade 160 kronor och gav nästan 10 ggr tillbaka. Varför gjorde man inte flerbong?

putte64 2015-10-25 00:32

VS blev av med ledningen, nästan 2 längder efter.
Varför Jepson inte går ner vet jag inte, men du visste nog den inte skulle hålla spets av egen kraft.
Då kan man inte ha den på flerbong.

Har försökt hitta anledningen till Jepsons konstiga styrning, men inte hittat något.
Kanske tog han inte töm ???
På Svensk Travsport finns ingen info alls.
Skandal, de måste höra och förmedla informationen !!!!

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 462360)
Mina spikar Alkalizer AM, Quintessense och Takethem satt som en smäck. Problemet var att i mina garderingslopp vann Shadow Woodland, Victorious Star, Staro Hollywood och Delicious. Systemet kostade 160 kronor och gav nästan 10 ggr tillbaka. Varför gjorde man inte flerbong?

mackpeter 2015-10-25 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 462362)
VS blev av med ledningen, nästan 2 längder efter.
Varför Jepson inte går ner vet jag inte, men du visste nog den inte skulle hålla spets av egen kraft.
Då kan man inte ha den på flerbong.

Har försökt hitta anledningen till Jepsons konstiga styrning, men inte hittat något.
Kanske tog han inte töm ???
På Svensk Travsport finns ingen info alls.
Skandal, de måste höra och förmedla informationen !!!!

På mitt 160 kronorssystem hade jag åtta streck i Jepsonloppet. Det fanns inte på min karta, att Victorious Star skulle hålla ledningen. Aldrig att jag skulle spika den på en flerbong. Men Harryamatörerna fick rätt och jag fick lång näsa.:D

putte64 2015-10-25 01:17

Nej, det är ju det jag säger.
Den höll inte ledningen, utan många är förbi och Jepson är 2 längder förbi.
Det spelade jag på, och du med antar jag.
Varför Jepson inte går ner MÅSTE funktionärerna ifrågasätta, eller så kan vi lägga ner allt som har med reglemente att göra.

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 462363)
På mitt 160 kronorssystem hade jag åtta streck i Jepsonloppet. Det fanns inte på min karta, att Victorious Star skulle hålla ledningen. Aldrig att jag skulle spika den på en flerbong. Men Harryamatörerna fick rätt och jag fick lång näsa.:D

Emeffeff 2015-10-25 02:08

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 462364)
Nej, det är ju det jag säger.
Den höll inte ledningen, utan många är förbi och Jepson är 2 längder förbi.
Det spelade jag på, och du med antar jag.
Varför Jepson inte går ner MÅSTE funktionärerna ifrågasätta, eller så kan vi lägga ner allt som har med reglemente att göra.

Jag förstår inte. Varför bryter han mot reglementet? Får man inte lov att välja rygg ledaren på favoriten med en femprocentare när man kan ta spets? Man måste såklart köra för bästa möjliga position, men det kan ju man argumentera för att man gör från vinnarhålet. Tror också ledningen hade varit bättre men förstår inte varför man ska bestraffas för att inte köra där.

Widman sa dessutom att hästen bröt ut och inte var lättreglerad i första sväng så troligen därför det blev rygg ledaren när Lugauer fick fart på sin häst.

lokatten 2015-10-25 05:07

ATG vs Delicious

Detta usla förbaskade ATG. Nu lyckas dom förstöra mitt "efterhandsnöje" också. Kan vara underhållande att läsa tidningarnas kommentarer efter V75, Ville nu läsa om lilla Delicious nya bragd men i stället är tidningarna fulla av ATG-strulet. Någon/några ska ha saboterat ATG. Prat! Det är ATG själv som är olidligt gräsligt inkompetent, är säker på det. Dom vill bara skylla ifrån sig på andra nu. :idiot: