Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 E-Tuna 2015-11-07 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25118-v75-e-tuna-2015-11-07-a/)

newbranch 2015-11-07 16:44

V75-1
Bestraffningar: Djuse Mattias, 2000 kr, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen.
Lisell Ante, 2000 kr, felaktigt bruk av körspö.
Svanberg Oskar, 300 kr, för att ha försenat starten.
Svensson Erik, 1500 kr, för snäv körning/ridning.

Kommentar idag från Sprite:
1) Long Night är outsidern. Tjänat mest, Örjan upp och perfekt smygläge. När två träter så kan en tredje vinna. Detta om då inte Usain Henna bara vinner. Verkar gå bra på tung bana med en start och en vinst med förstapris 35'.

sigh 2015-11-07 16:46

Westholm förhelvete... Varför släpper han när hästen är klassen bättre i spets och trivs på lite tyngre bana? Dessutom till en häst som saknar skalle...

Jahapp, han verkar ha varit medveten om att hästen var sjuk, då undrar man ju varför han startar öht...

Speedyearl 2015-11-07 16:47

Satan vad bra Unters är!! OJOJOJ...!!!

Känns pinsamt att man garderade med KingSirKir nästan!

Manprinsen 2015-11-07 16:48

Vad skönt att jag inte betalade en krona för Ludde här i alla fall. :claps:

Shooter 2015-11-07 16:48

Väldigt fin häst Johan har. Han försatt i alla fall inte sina chanser. Och skor på King är naturligtvis inte någon fördel.

michel65 2015-11-07 16:48

sådan kør man trav

Johan Untersteiner---bra mand

AndyMart 2015-11-07 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 464165)
V75-2

AndyMart undrar om jag sett 10 Day Or Night In. Det har jag inte. Men jag har hört Johan lyriskt säga, att det är stallets bästa häst. För många innebär det, att man spikar. Med min långa erfarenhet innebär det, att en lovande ganska oerfaren treåring från bakspår inte kommer att pressas ihjäl för att vinna ett V75-lopp. Imorgon sätter Johan på bootsen igen efter att han förra gången blev för lätt och rumlade.
Ledningen tar Erik med 1 Brooklyn Club. Om 3 eller 4 frågar är det möjligt att Erik släpper under löfte att den som kommer inte släpper till någon annan. 3 Polycrates Face har jag sett ett par gånger. Går han felfritt här får Ludde överta. Då får 4 harva i dödens. Blir det galopp för 3 kör 4 mot spets. Claes Svensson spikar sig själv och tror mycket på sin häst.
5 Ebony Boko har bra stam och är på väg uppåt. Han är än så länge steget efter favoriterna. 6 Ocean Face går barfota bak. Erik valde dock 1 före 6.

10 är bästa hästen - men jag streckar 1,3,4 och 10.

Nu har du sett honom. Tur Johan höll i lite så han inte förnedrade ständigt överskattade King Sir Kir för mycket.

Stankarn 2015-11-07 16:50

Lika uppskriven som på Åby i April....

Nä, Claes, bättre om du pratar om en "bra platschans" nästa gång...

Speedyearl 2015-11-07 16:54

King var säkerligen inte på topp heller efter att varit struken för feber...den hästen kan bättre än så!

Stekel 2015-11-07 16:55

Ska bli intressant här nu med Lennartsson som favorit. Jag tror som Jens att det är grymt överstreckat:

"Innerspårsfavoriter ska man akta sig för. I tolvhästarslopp har bara två av nio lyckats infria (sidan 76), och man ser även i de avsevärt vanligare tiohästarsloppen (sidan 73) att innerspåret är en minusfaktor. Visst kan 1 Alvena Pele spetsa, men det kan bli strul eller startgalopp också. Till 45 procent är han inte ett roligt spelobjekt. Kusken har infriat med en av elva favoriter 2014-15, då med en låneuppsittning en söndags-75:a."

znipstern 2015-11-07 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 464324)
Inget att göra?! Slå ihjäl lite tid?! Söka lite 'sällskap'?!

Att bara syssla med spel och pengarullar är f-n så ensamt och tråkigt i
längden. De som jobbar heltid hänger knappast på forum så värst mycket...

Man ska ju ha lite tid för träning, tiokommatvå och tanten också...

Om man dricker 10,2 så slipper man ju dricka så många :claps:

Sprite 2015-11-07 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 464487)
Ska bli intressant här nu med Lennartsson som favorit. Jag tror som Jens att det är grymt överstreckat:

"Innerspårsfavoriter ska man akta sig för. I tolvhästarslopp har bara två av nio lyckats infria (sidan 76), och man ser även i de avsevärt vanligare tiohästarsloppen (sidan 73) att innerspåret är en minusfaktor. Visst kan 1 Alvena Pele spetsa, men det kan bli strul eller startgalopp också. Till 45 procent är han inte ett roligt spelobjekt. Kusken har infriat med en av elva favoriter 2014-15, då med en låneuppsittning en söndags-75:a."

Och då har han inte ens tagit upp att det är just sämste Lennartsson som kör förutom hans dåliga statistik. Under 5%, då hade jag kanske streckat hästkraken :D

newbranch 2015-11-07 16:57

V75-2
Startförbud: 11 UMPIRE SUND (startförbud 151107-151117 + friskintyg (orent trav))

Speedyearl 2015-11-07 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 464487)

Jag hoppas och tror att ni har rätt då jag lämnat AP utanför på jokersystemet!!:cheers:

Gunga beställd Lennartsson!!:KO:

Manprinsen 2015-11-07 16:58

Highspeed Call nu med sin grymma statistik på banan.