Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25255-v75-jaegersro/)

OskarSvanberg 2015-11-27 14:54

Skötaren var inte nöjd med honom igår.
Skodde honom med tävlingsskor, går med tyngre bak i träning, hade redan tävlingsskor fram i aluminium. Men fortfarande inte bra när jag gjorde en provstart.
Gick igenom honom, är inte startmässig.
Antingen missbedömde jag honom i jobben efter finalen, kändes som han tagit det bra, eller så har han fått en lättare infektion. Tar blodprov, om det är bra blir han behandlad eftersom han är öm på ett par ställen.
Oavsett så är det vila minst en vecka, kanske något mer.
Ny plan är samma upplägg som inför den här finalen. Silver på hemmaplan 19e och final veckan efter. Återhämtar han sig snabbt som jag hoppas så kommer han vara i bra form redan till mantorp.
Var inte allvarligt, gränsfall att han var så pass bra att han kunde starta, men var inget svårt beslut.
Fel både mot spelare men framförallt mot hästen.
Lite ur form och starta är inga problem, men när han kändes ofräsch är det inte aktuellt. Djurskydd i första hand, spelare i andra och inkörda pengar kommer trea där.

Emeffeff 2015-11-27 15:33

Stoffe snackar om eventuellt barfota runt om och jänkarvagn för första gången på Unity Knick, så man får kanske passa den också.

TravFans 2015-11-27 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 467639)
På tal om rejäla typer så måste man ju nämna Per Nordströms Sevilla. Jag gillar också Pajas Face men måste nog hålla PNs Ready Cash-avkomma lika högt. Ser ut att finnas rejäl styrka på den fronten och är säkert mer gynnad än missgynnad trots första på lång distans. Fick ge sig sista biten mot just Pajas Face senast, men det var riktigt bra prestationer av båda hästarna då. Per Nordström skriver att hästen egentligen skulle gjort årets sista start senast men "håller sån form att han nästan kryper ur skinnet hemma". Låter onekligen bra (gör det i och för sig ofta på PN) och jag tror loppet står mellan dessa treåringstalanger. Mycket avgörs säkert i starten och Sevilla har bara gjort en bilstart med framspår (öppnade hyfsat då och fick överta efter 3-400) och har en 100 ggr sämre kusk, men vågar inte säga vem som spetsar ändå. Håll utkik efter bilprovstarterna imorgon!

För er som garderar vill jag nämna 5 Hank Von Håleryd, som kan avsluta bra med lopp på rulle. Spelvärd om han blir bortglömd.

Håller med helt. Båda är rejäla. Men håller Pajas Face insats i just de loppet mkt högre. Hur många 3-åringar kan öppna första 500 på 06,5-07 och ändå ha den spänsten kvar 100 kvar när han studsar förbi Sevilla? ;)

zabatsu 2015-11-27 18:33

Jag ser Timbal som ett solklart motstånd mot Nubbe, om han springer som senast.
Timbal kändes riktigt pigg i hans förra lopp och han hade jämn och bra speed genom hela loppet. Timbal bör inte plocka Nubbe från start, tror Nubbe tar den om underlaget och formen är som sist, vet faktiskt inte hur den hästen beter sig i tungt underlag.

Det är sedan kuskplus med Örjan upp på Timbal. I förra loppet så blåste Timbal på ordentligt innan slutkurvan och gasade om på upploppet utan några direkta svårigheter och jag tyckte det såg ut o finnas sparade krafter. Tror definitivt Örjan utmanar Lugauer!
Sedan får man väl vänta och se tills värmningarna.

joback1 2015-11-27 19:10

Tar Chocolate Gold spets i 5:e? Isåfall, om Rhyme Broline kommer ut och vill överta, tror ni att hon kommer få det? Någon annan än henne lär inte Erik släppa till på 1640?

Spiken64 2015-11-27 19:29

Nyckelkusken i morgon skulle kunna va Christoffer Eriksson med Arazi Boko och Eagle Shot.

Den sistnämda kan jag inte fatta att den är bara streckad på 5%

AndyMart 2015-11-27 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av zabatsu (Inlägg 467679)
Jag ser Timbal som ett solklart motstånd mot Nubbe, om han springer som senast.
Timbal kändes riktigt pigg i hans förra lopp och han hade jämn och bra speed genom hela loppet. Timbal bör inte plocka Nubbe från start, tror Nubbe tar den om underlaget och formen är som sist, vet faktiskt inte hur den hästen beter sig i tungt underlag.

Det är sedan kuskplus med Örjan upp på Timbal. I förra loppet så blåste Timbal på ordentligt innan slutkurvan och gasade om på upploppet utan några direkta svårigheter och jag tyckte det såg ut o finnas sparade krafter. Tror definitivt Örjan utmanar Lugauer!
Sedan får man väl vänta och se tills värmningarna.

Om det ändå vore en hingst ;)

zabatsu 2015-11-27 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 467704)
Om det ändå vore en hingst ;)

Haha, ja, om än att, du får ursäkta och jag tackar för korrigeringen ;)

Emeffeff 2015-11-27 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av TravFans (Inlägg 467658)
Håller med helt. Båda är rejäla. Men håller Pajas Face insats i just de loppet mkt högre. Hur många 3-åringar kan öppna första 500 på 06,5-07 och ändå ha den spänsten kvar 100 kvar när han studsar förbi Sevilla? ;)

Tycker det är svårt att jämföra två helt olika insatser sådär. Sevilla schabblade med travet hela vägen och vinner loppet om han håller ihop aktionen. Går trots allt en 12-tid ute i spåren sista 1200, det är starka papper. Tydligt att det finns mer att hämta i hästen när travet börjar flyta.

SO 2015-11-27 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 467617)
Du brukar ju prata om de usla publiksiffrorna på Jägersro. Läste på twitter igår att Bergsåker hade redovisat drygt 600 åskådare i onsdags på V86. Av dessa hade hela 12 st betalat entré.

Jag var inte bland dom 12 kan nämnas

Det var inga 6oo personer på plats på Bergsåker. Nere vid kassorna och under loppet ute på platserna var det möjligen 40-5o st om man räknade alla.

Och medelåldern en bra bit över 6o år. 5 vakter gick omkring i gula sina västar. kostnaderna för dessa översteg lätt entrépengarna skulle jag gissa. I och för sig ville många stanna hemma och se Zlatan. Vardagstravet kommer att tappa ÄNNU mer nästa år skulle jag tro.

Klanke 2015-11-27 21:28

Nu sitter den gott folk ;)

har en plats kvar i Miljondragen nr2 på tillsammans. ;)

https://pinracer.se/systems/rbugpei4...eg-273p/shared (v75)

tvablaa 2015-11-27 22:05

Lurig omgång i morgon. Känns generellt som svaga favoriter och det känns bäddat för hyfsade pengar när en 2-åring och en 3-åring är största favoriterna. Några tankar:
1: Aldrig spik på Lugauer med en treåring. 4, 7, 10 känns givna och ev. 2,5,11
2: Gillar Brediabliks och det är nog mitt förstastreck. Men 10 måste med och 8 känns helt bortglömd. Lurigt lopp där jag nog tar bort favoriten.
3: Är allt mer inne Royal Fighter och kan sluta med spik. Gillar dock Rod Stewart som är farlig om den hittat tillbaka. Samma sak med 5.
4: Som vanligt intressant att läsa Sjödéns tankar i dessa lopp. 2,10,11 är mina förstastreck.
5: Kan inte spika en 2-åring som ska resa. Tror 1-4 räcker långt med 9 och 11 som storskrällar.
6: Många sågar favoriten men den måste ju med trots distansen. 1 och 6 också givna och 8,11 är skrällarna. 2 slinker nog också med.
7: Synd att Usain blev struken. Tror att 5,10 räcker långt och kanske får 11 ett tokstreck.

oggeb 2015-11-27 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 467711)
Jag var inte bland dom 12 kan nämnas

Det var inga 6oo personer på plats på Bergsåker. Nere vid kassorna och under loppet ute på platserna var det möjligen 40-5o st om man räknade alla.

Och medelåldern en bra bit över 6o år. 5 vakter gick omkring i gula sina västar. kostnaderna för dessa översteg lätt entrépengarna skulle jag gissa. I och för sig ville många stanna hemma och se Zlatan. Vardagstravet kommer att tappa ÄNNU mer nästa år skulle jag tro.

..och det kan banorna gott ha. Dom har inte gjort ett skit för att locka yngre publik till banorna. Det ser likadant ut nu som det gjorde för 10 år sedan. Ganska givet att man tappar publik när resten av samhället har utvecklats enormt under samma tid som valla, åkern och jägers har stått stilla. Det är överlägset att sitta på nätet och lira. Man missar inte en värmning eller intervju om man är på nätet nu för tiden. Det är nog till och med en fördel med tanke på att alla inte har möjlighet att skapa ett reducerat system på banorna med hänsyn till sen info. Banverksamheten kommer dö ut totalt om dom inte snäpper upp sig rejält.

oggeb 2015-11-27 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 467720)
Nu sitter den gott folk ;)

har en plats kvar i Miljondragen nr2 på tillsammans. ;)

https://pinracer.se/systems/rbugpei4...eg-273p/shared (v75)

Rocky Egedal får du se upp med. Hade inte spelat ett system utan den kusen.

Klanke 2015-11-27 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 467735)
Rocky Egedal får du se upp med. Hade inte spelat ett system utan den kusen.

Jag tycker dock att läget med Papparazi är riktigt bra, han öppnar bra från start och vann tämligen enkelt senast med norsken kvar. Det blir norskt igen och Johan låter mycket uppåt angående chansen. 8%. Ja jisses. Den är min spik iallafall i en annars rolig omgång.

:D

tvablaa 2015-11-27 23:58

Vilka tar spets egentligen? Lär väl bli ett gäng segrar därifrån i vanlig ordning.
1: Conrad mest trolig. Kan 5 utmana?
2: Många tror på 4 men är den så snabb. 3 kanske kan utmana men släpper väl? Hur öppnar 2 och 6?
3: Arazi Boko
4: 3 kanske men tveksamt om den körs där. 4 eller 7 först fram för att överta.
5: Lutar åt 3 med 4 som första utmanare.
6: Fördel 1 men 7 om Adrian träffar.
7: Kanske 4 till en början men bör väl släppa till 5? Hur snabb är 2?

Emeffeff 2015-11-28 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 467747)
Vilka tar spets egentligen? Lär väl bli ett gäng segrar därifrån i vanlig ordning.
1: Conrad mest trolig. Kan 5 utmana?
2: Många tror på 4 men är den så snabb. 3 kanske kan utmana men släpper väl? Hur öppnar 2 och 6?
3: Arazi Boko
4: 3 kanske men tveksamt om den körs där. 4 eller 7 först fram för att överta.
5: Lutar åt 3 med 4 som första utmanare.
6: Fördel 1 men 7 om Adrian träffar.
7: Kanske 4 till en början men bör väl släppa till 5? Hur snabb är 2?

Vettiga kandidater. Skulle lägga till Apollonia i andra och Harry Haythrow i tredje. Breidabliks G.T. är inte mer än medel ut. Global Racecourse är svårbedömd med bara en bilstart med framspår men gissar på lite mer än medel ut ("medium ut" enligt Svante). Radysin America är snabb ut.

doob 2015-11-28 00:24

Lirar två tunga tvillingar imorgon....

1: 1 Breidabliks Nubbe - 7 Sylvester America

2: 2 Radysin America - 10 Alkalizer Am

500 kr på båda raka tvillingarna. Räknar med 5-6 ggr på båda! Tror på 100% kaka!

Räknar kallt med att sätta V5 också.... Blir en bra dag! :-)

V5
Inlämnat: 2015-11-27, 23:10
Jägersro
Lördag 2015-11-28
Start: 17:05
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12 (11)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12 (6)
3: 3 Racing Mange (2)
4: 2 Rapide du Pommeau (6)
5: 2, 10 (5)

10x10x1x1x2 = 200 rader.
200 x 1 x 1,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.

V75 börjar med 7-2 och om så är fallet sätter jag V75 också...

Härlig lördag va? :drunk:

AndyMart 2015-11-28 01:22

https://www.atg.se/services/cms/img/...-fullbredd.jpg

elwiz 2015-11-28 02:37

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 466991)
Sista lördagen på tre månader som hästarna får tävla med valfri balans. Märks verkligen på sporten att de bättre hästarna nu gått till vintervila eller till Frankrike. Det kommer bli ännu sämre sport sen i december för att inte tala om i januari och februari. Dock är det på onsdagarna och lördagarna det som finns kvar och tävlar under vintern som inte är hästar av breddloppsklass kommer dyka upp. Ska bli mycket intressant att följa startlistorna när barfotaförbudet trätt i kraft.

börja grina Olle... börja grina...! du är duktig att tipsa om norrtrav, men att gnälla är väl inte din kostym. Barfotaförbudet är väl inget att gnälla över?? det kommer, punkt slut.. Bara att gilla läget. Eller kanske titta på vad hästarna verkligen kan.

Manprinsen 2015-11-28 04:35

Bar Plombier har aldrig vunnit ett lopp med sexsiffrig prissumma. Tillfälligheter?

lokatten 2015-11-28 06:35

Avd 2? & avd 1

Tycker avd 2 är väldigt svår att komma tillrätta med.:ohmy:

I avd 1 har jag fem hästar, efter massor av grubbel. Chansar på att Breidabliks Nubbe kommer bort på något sätt så jag har garderat och har följande:
1 Breidabliks Nubbe, som alla tror ska vinna. Troligen gör han väl det, blir kanske spik till slut på honom.
4 Timbal. Har ju tjänat miljon fast bara 3 år...
5 Target Kronos. Med Adrian. Hans vilja verkar kunna bära hästarna till vinst...
7 Sylvester America från tillägg. Bra tid över volt medel, 13,6. Med Johan U.
9 Differenceadaymade. Mitt skrällbud. Fin stam, fem starter för Veijo. Kom från Goops där hon blev tvåa i Oaks.

Det var dom det, förmodligen chansar jag med spik på favoriten, får se.

Sedan gick jag vidare till avd 2 och nu har jag precis kört fast. Tycker alla eller ingen kan vinna. Hopplöst lopp. Ska det va på detta viset så blir det nog inget spel i dag...

Tittat in på ATG. Folk verkar gilla följande tre:
4 Caddie Ivory, Uffe O/Reijo. 23%
2 Breidabliks G.T., Lugauer. 21%
6 Global Racecourse, Erik A/Båth. 20%

Själv har jag letat på följande:
1 Lumberjack Joe, Per Lennartsson/Fredrik Wallin. Nu kommer jag inte ihåg varför...? Jo, han blev tvåa i ett V75-lopp i somras, med Magnus Jakobsson. Och så var han etta i ett 100 000:- lopp. Sedan pausat och har ett lopp i kroppen. Jag brukar inte tro på Per Lennartsson nu för tiden men det var faktiskt honom han vann 100 000:- loppet med.

Och
3 Usain Colt med Johnny Takter, tränas av Ola Samuelsson. Johnny har nu startat i V75 i 28 lopp - utan vinst! Häpnadsväckande! Han står och stampar med sina 20 vinster. Dags nu! Kör Johnny :thumbup:

Groknak 2015-11-28 08:13

Enligt M. Lindgrens twitter såg hovarna bra ut på Alkalizer, barfota bak som senast (det har surrats om skor)

chompipe 2015-11-28 08:22

Alkalizer ,..,..spik

hansson_r 2015-11-28 08:43

Arazi Boko kommer spetsa och köra hela vägen i mål.. Mycket spelvärd spik.
Har alltid varit lite av en favorithäst, passande gulddivision nu,

Alkalaizer Am känns som den andra bästa spiken nu när usain henna struken. oavsett så hade jag spikat..
Klarar av tuffa upplägg å det vet johan om. Kommer tidigt och vinner från dödens om så vore..

olle 2015-11-28 10:17

Sovmorgon idag. Men när jag tittade ut för en stund sedan regnade det rejält i Malmö. Det ska upphöra senare under dagen. När kommer nog ha betydelse för banans beskaffenhet så följ utvecklingen.

Spiken64 2015-11-28 10:18

Synd bara att hästen Alkalizer är så stänkrädd

Spiken64 2015-11-28 10:19

Tur att Jägersro omgången inte fick söndag då hade dom säkert ställt in.

är det klass3 varning nu?

Executive 2015-11-28 10:57

Känns lätt men ändå svårt idag om ni förstår vad jag menar. Några minus på de två storfavoriterna som dock ända kan ta hem det idag vilket gör att jag har svårt att få bra systemkonstruktioner idag.

Jägers är väl dock spetsbanan nr 1 så skrällgarderingar letar jag först och främst bland spetsbuden.

1. AVD3 - 1. Harry Haythrow (3%) i guld har ju vunnit förr på Jägers vid denna tid. Peter låter försiktigt positiv vad jag läst. Inte omöjligt att han kommer till ledning heller eller är det så enkelt att 3. Arazi Boko tar eller får överta ledningen och sedan är hästen att slå?

2. AVD4 - 2. Unity Knick (3%) till ledning är absolut ett möjligt scenario. Christoffer får en snabb revansch efter Harrys skrällseger i loppet innan :-) redigering: Jag glömde skriva att han ska tävla barfota för första gången!

3. AVD5 - 4. Chocolate Gold (8%) med startsnabbe spetskungen Erik A på gamla hemmaplan leder länge.

Vid fin värmning spikar jag nog trots allt 1. Breidablikks i avd1 samt 10. Alkilizer i avd7 som är starkast till slut? Stänkrädd var dock nytt för mig.

korpo 2015-11-28 11:00

Kan Ryan Kronos vara en chansspik idag?

Gus 2015-11-28 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 467776)
Sovmorgon idag. Men när jag tittade ut för en stund sedan regnade det rejält i Malmö. Det ska upphöra senare under dagen. När kommer nog ha betydelse för banans beskaffenhet så följ utvecklingen.

Någon som har koll på hur banans skick är ?

Fidus 2015-11-28 12:16

Storfavoriten i avd V, nr 2 Gareth Boko, tycker jag knappt klarade hålla undan den 7/10 på Valla.

Två andra hästar visade prov på att kunna gå starkare in i mål.
Därför är 1 Rhyme Broline och 11 Inga In Heaven givna på min bong! Den sistnämnda är knappt streckad alls.
Rhyme Broline lär hamna i vettigt slagläge ifrån bricka 1. När fastnade Örjan med allt kvar i en årgångsfinal senast? :)

AndyMart: Lirade du vinnare på 2 Monark Newmen igår på Kalmar? (Var ju nästagångaren bakom Raijin Face senast. Gick då rejält i skymundan);)

dusagli 2015-11-28 12:18

Någon som vet vad Spelvärde spikar idag

AndyMart 2015-11-28 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 467796)
Storfavoriten i avd V, nr 2 Gareth Boko, tycker jag knappt klarade hålla undan den 7/10 på Valla.

Två andra hästar visade prov på att kunna gå starkare in i mål.
Därför är 1 Rhyme Broline och 11 Inga In Heaven givna på min bong! Den sistnämnda är knappt streckad alls.
Rhyme Broline lär hamna i vettigt slagläge ifrån bricka 1. När fastnade Örjan med allt kvar i en årgångsfinal senast? :)

AndyMart: Lirade du vinnare på 2 Monark Newmen igår på Kalmar? (Var ju nästagångaren bakom Raijin Face senast. Gick då rejält i skymundan);)

Dessvärre inte. Följde inte travet igår utan läste på inför idag. Men såg loppet imorse och visst var den mycket fin.

Väntar med spänning på när Raijin ska besöka ovalen igen, och ännu mer inför när Kolgjinis superlöfte Ulisse Kronos gör det! ;)

olle 2015-11-28 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av Gus (Inlägg 467787)
Någon som har koll på hur banans skick är ?

Har väldigt svårt att tro infon på ATG.se om lätt bana stämmer i alla fall. Det har regnat konstant de tre timmar jag varit vaken och gör så fortfarande . På radarbildena ser det ut som att det kommer fortsätta ca 2 timmar till. Såg att Bollnäs tävlingar idag fick flyttas till Gävle och att Umeås V65 tävlingar i kväll är inställda pga banan. Norrland gått från kallt till mildväder och det är väl det värsta som kan hända. I Malmö inga problem med tjällossning i alla fall .

andersson79 2015-11-28 12:40

Caliber T.T. struken, feber

mackpeter 2015-11-28 12:44

Så här blev mitt bolagssystem idag

1) 1,4,7 r2-10 (tror fyraåringen slår treåringarna - endast 8 % på 7)
2) 2,4,6,11 r12-3 (svårlöst lopp. 2 bäst men opålitlig. Mycket snack på 6. 11 jättebra debut i ny regi bara streckad på 3 %)
3) 3,4,5,7,10 r12-1 (3 leder med 4 i dödens. 5 på väg in i förra vinterns form. 7 härdad i tuffa lopp. 10 är inte i full form men har hela året mött eliten)
4) 1,2,4,7,8,11 r10-3 (svårlöst - gardera efter plånboken)
5) 2 r3-4 (en eller alla. Jag gillar Lennartsson och hoppas på hans framgång - spikar med hjärtat)
6) 1,2,6,7 r8-5 (tror 2 vinner men mina rådgivare föreslår några garderingar)
7) 2,10 r5-6 (låser på ledaren och den jag egentligen tror på, dvs 10)

Kostar 1440:-. Lycka till!

Shooter 2015-11-28 12:52

Det började regna vid tiotiden i morse i Malmö men banmästaren Göran Henriksson låter inte orolig när vi ringer vid lunch.
- Vi la på nytt material på banan i morse och fortsätter jobba med den till tävlingarna. Så det ser bra ut, det är ingen fara med banan. Tydligen ska det regna till tretiden och sedan blir det uppehåll, säger Jägersros banmästare Göran Henriksson.

Fidus 2015-11-28 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 467798)
Dessvärre inte. Följde inte travet igår utan läste på inför idag. Men såg loppet imorse och visst var den mycket fin.

Väntar med spänning på när Raijin ska besöka ovalen igen, och ännu mer inför när Kolgjinis superlöfte Ulisse Kronos gör det! ;)

Jag trodde väl det. Att du följer upp tävlingarna i södra delen av landet, alltså.
Vilken skön duell det var mellan Veijos nyförvärv Fridericus och Crebas Condor Motion! Jag trodde Condor var på väg att lyckas kontra sig till vinst.:KO:

Jag förmodar att du tänker spela Pajas idag, som vanligt? Det gäller ju att hålla fast vid den linje man tror på!:D

doob 2015-11-28 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av elwiz (Inlägg 467756)
börja grina Olle... börja grina...! du är duktig att tipsa om norrtrav, men att gnälla är väl inte din kostym. Barfotaförbudet är väl inget att gnälla över?? det kommer, punkt slut.. Bara att gilla läget. Eller kanske titta på vad hästarna verkligen kan.

Som jag har förstått bygger Olle nästan uteslutande spel kring att finna edge i utrustningsändringar och särskilt barfota-info. Med till synes goda resultat över tid dessutom. Klart han då är irriterad över förbudet!?

Inte alls konstigt....