![]() |
Skötaren var inte nöjd med honom igår.
Skodde honom med tävlingsskor, går med tyngre bak i träning, hade redan tävlingsskor fram i aluminium. Men fortfarande inte bra när jag gjorde en provstart. Gick igenom honom, är inte startmässig. Antingen missbedömde jag honom i jobben efter finalen, kändes som han tagit det bra, eller så har han fått en lättare infektion. Tar blodprov, om det är bra blir han behandlad eftersom han är öm på ett par ställen. Oavsett så är det vila minst en vecka, kanske något mer. Ny plan är samma upplägg som inför den här finalen. Silver på hemmaplan 19e och final veckan efter. Återhämtar han sig snabbt som jag hoppas så kommer han vara i bra form redan till mantorp. Var inte allvarligt, gränsfall att han var så pass bra att han kunde starta, men var inget svårt beslut. Fel både mot spelare men framförallt mot hästen. Lite ur form och starta är inga problem, men när han kändes ofräsch är det inte aktuellt. Djurskydd i första hand, spelare i andra och inkörda pengar kommer trea där. |
Stoffe snackar om eventuellt barfota runt om och jänkarvagn för första gången på Unity Knick, så man får kanske passa den också.
|
Citat:
|
Jag ser Timbal som ett solklart motstånd mot Nubbe, om han springer som senast.
Timbal kändes riktigt pigg i hans förra lopp och han hade jämn och bra speed genom hela loppet. Timbal bör inte plocka Nubbe från start, tror Nubbe tar den om underlaget och formen är som sist, vet faktiskt inte hur den hästen beter sig i tungt underlag. Det är sedan kuskplus med Örjan upp på Timbal. I förra loppet så blåste Timbal på ordentligt innan slutkurvan och gasade om på upploppet utan några direkta svårigheter och jag tyckte det såg ut o finnas sparade krafter. Tror definitivt Örjan utmanar Lugauer! Sedan får man väl vänta och se tills värmningarna. |
Tar Chocolate Gold spets i 5:e? Isåfall, om Rhyme Broline kommer ut och vill överta, tror ni att hon kommer få det? Någon annan än henne lär inte Erik släppa till på 1640?
|
Nyckelkusken i morgon skulle kunna va Christoffer Eriksson med Arazi Boko och Eagle Shot.
Den sistnämda kan jag inte fatta att den är bara streckad på 5% |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Det var inga 6oo personer på plats på Bergsåker. Nere vid kassorna och under loppet ute på platserna var det möjligen 40-5o st om man räknade alla. Och medelåldern en bra bit över 6o år. 5 vakter gick omkring i gula sina västar. kostnaderna för dessa översteg lätt entrépengarna skulle jag gissa. I och för sig ville många stanna hemma och se Zlatan. Vardagstravet kommer att tappa ÄNNU mer nästa år skulle jag tro. |
Nu sitter den gott folk ;)
har en plats kvar i Miljondragen nr2 på tillsammans. ;) https://pinracer.se/systems/rbugpei4...eg-273p/shared (v75) |
Lurig omgång i morgon. Känns generellt som svaga favoriter och det känns bäddat för hyfsade pengar när en 2-åring och en 3-åring är största favoriterna. Några tankar:
1: Aldrig spik på Lugauer med en treåring. 4, 7, 10 känns givna och ev. 2,5,11 2: Gillar Brediabliks och det är nog mitt förstastreck. Men 10 måste med och 8 känns helt bortglömd. Lurigt lopp där jag nog tar bort favoriten. 3: Är allt mer inne Royal Fighter och kan sluta med spik. Gillar dock Rod Stewart som är farlig om den hittat tillbaka. Samma sak med 5. 4: Som vanligt intressant att läsa Sjödéns tankar i dessa lopp. 2,10,11 är mina förstastreck. 5: Kan inte spika en 2-åring som ska resa. Tror 1-4 räcker långt med 9 och 11 som storskrällar. 6: Många sågar favoriten men den måste ju med trots distansen. 1 och 6 också givna och 8,11 är skrällarna. 2 slinker nog också med. 7: Synd att Usain blev struken. Tror att 5,10 räcker långt och kanske får 11 ett tokstreck. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
:D |
Vilka tar spets egentligen? Lär väl bli ett gäng segrar därifrån i vanlig ordning.
1: Conrad mest trolig. Kan 5 utmana? 2: Många tror på 4 men är den så snabb. 3 kanske kan utmana men släpper väl? Hur öppnar 2 och 6? 3: Arazi Boko 4: 3 kanske men tveksamt om den körs där. 4 eller 7 först fram för att överta. 5: Lutar åt 3 med 4 som första utmanare. 6: Fördel 1 men 7 om Adrian träffar. 7: Kanske 4 till en början men bör väl släppa till 5? Hur snabb är 2? |
Citat:
|
Lirar två tunga tvillingar imorgon....
1: 1 Breidabliks Nubbe - 7 Sylvester America 2: 2 Radysin America - 10 Alkalizer Am 500 kr på båda raka tvillingarna. Räknar med 5-6 ggr på båda! Tror på 100% kaka! Räknar kallt med att sätta V5 också.... Blir en bra dag! :-) V5 Inlämnat: 2015-11-27, 23:10 Jägersro Lördag 2015-11-28 Start: 17:05 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12 (11) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12 (6) 3: 3 Racing Mange (2) 4: 2 Rapide du Pommeau (6) 5: 2, 10 (5) 10x10x1x1x2 = 200 rader. 200 x 1 x 1,00 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. V75 börjar med 7-2 och om så är fallet sätter jag V75 också... Härlig lördag va? :drunk: |
|
Citat:
|
Bar Plombier har aldrig vunnit ett lopp med sexsiffrig prissumma. Tillfälligheter?
|
Avd 2? & avd 1
Tycker avd 2 är väldigt svår att komma tillrätta med.:ohmy:
I avd 1 har jag fem hästar, efter massor av grubbel. Chansar på att Breidabliks Nubbe kommer bort på något sätt så jag har garderat och har följande: 1 Breidabliks Nubbe, som alla tror ska vinna. Troligen gör han väl det, blir kanske spik till slut på honom. 4 Timbal. Har ju tjänat miljon fast bara 3 år... 5 Target Kronos. Med Adrian. Hans vilja verkar kunna bära hästarna till vinst... 7 Sylvester America från tillägg. Bra tid över volt medel, 13,6. Med Johan U. 9 Differenceadaymade. Mitt skrällbud. Fin stam, fem starter för Veijo. Kom från Goops där hon blev tvåa i Oaks. Det var dom det, förmodligen chansar jag med spik på favoriten, får se. Sedan gick jag vidare till avd 2 och nu har jag precis kört fast. Tycker alla eller ingen kan vinna. Hopplöst lopp. Ska det va på detta viset så blir det nog inget spel i dag... Tittat in på ATG. Folk verkar gilla följande tre: 4 Caddie Ivory, Uffe O/Reijo. 23% 2 Breidabliks G.T., Lugauer. 21% 6 Global Racecourse, Erik A/Båth. 20% Själv har jag letat på följande: 1 Lumberjack Joe, Per Lennartsson/Fredrik Wallin. Nu kommer jag inte ihåg varför...? Jo, han blev tvåa i ett V75-lopp i somras, med Magnus Jakobsson. Och så var han etta i ett 100 000:- lopp. Sedan pausat och har ett lopp i kroppen. Jag brukar inte tro på Per Lennartsson nu för tiden men det var faktiskt honom han vann 100 000:- loppet med. Och 3 Usain Colt med Johnny Takter, tränas av Ola Samuelsson. Johnny har nu startat i V75 i 28 lopp - utan vinst! Häpnadsväckande! Han står och stampar med sina 20 vinster. Dags nu! Kör Johnny :thumbup: |
Enligt M. Lindgrens twitter såg hovarna bra ut på Alkalizer, barfota bak som senast (det har surrats om skor)
|
Alkalizer ,..,..spik
|
Arazi Boko kommer spetsa och köra hela vägen i mål.. Mycket spelvärd spik.
Har alltid varit lite av en favorithäst, passande gulddivision nu, Alkalaizer Am känns som den andra bästa spiken nu när usain henna struken. oavsett så hade jag spikat.. Klarar av tuffa upplägg å det vet johan om. Kommer tidigt och vinner från dödens om så vore.. |
Sovmorgon idag. Men när jag tittade ut för en stund sedan regnade det rejält i Malmö. Det ska upphöra senare under dagen. När kommer nog ha betydelse för banans beskaffenhet så följ utvecklingen.
|
Synd bara att hästen Alkalizer är så stänkrädd
|
Tur att Jägersro omgången inte fick söndag då hade dom säkert ställt in.
är det klass3 varning nu? |
Känns lätt men ändå svårt idag om ni förstår vad jag menar. Några minus på de två storfavoriterna som dock ända kan ta hem det idag vilket gör att jag har svårt att få bra systemkonstruktioner idag.
Jägers är väl dock spetsbanan nr 1 så skrällgarderingar letar jag först och främst bland spetsbuden. 1. AVD3 - 1. Harry Haythrow (3%) i guld har ju vunnit förr på Jägers vid denna tid. Peter låter försiktigt positiv vad jag läst. Inte omöjligt att han kommer till ledning heller eller är det så enkelt att 3. Arazi Boko tar eller får överta ledningen och sedan är hästen att slå? 2. AVD4 - 2. Unity Knick (3%) till ledning är absolut ett möjligt scenario. Christoffer får en snabb revansch efter Harrys skrällseger i loppet innan :-) redigering: Jag glömde skriva att han ska tävla barfota för första gången! 3. AVD5 - 4. Chocolate Gold (8%) med startsnabbe spetskungen Erik A på gamla hemmaplan leder länge. Vid fin värmning spikar jag nog trots allt 1. Breidablikks i avd1 samt 10. Alkilizer i avd7 som är starkast till slut? Stänkrädd var dock nytt för mig. |
Kan Ryan Kronos vara en chansspik idag?
|
Citat:
|
Storfavoriten i avd V, nr 2 Gareth Boko, tycker jag knappt klarade hålla undan den 7/10 på Valla.
Två andra hästar visade prov på att kunna gå starkare in i mål. Därför är 1 Rhyme Broline och 11 Inga In Heaven givna på min bong! Den sistnämnda är knappt streckad alls. Rhyme Broline lär hamna i vettigt slagläge ifrån bricka 1. När fastnade Örjan med allt kvar i en årgångsfinal senast? :) AndyMart: Lirade du vinnare på 2 Monark Newmen igår på Kalmar? (Var ju nästagångaren bakom Raijin Face senast. Gick då rejält i skymundan);) |
Någon som vet vad Spelvärde spikar idag
|
Citat:
Väntar med spänning på när Raijin ska besöka ovalen igen, och ännu mer inför när Kolgjinis superlöfte Ulisse Kronos gör det! ;) |
Citat:
|
Caliber T.T. struken, feber
|
Så här blev mitt bolagssystem idag
1) 1,4,7 r2-10 (tror fyraåringen slår treåringarna - endast 8 % på 7) 2) 2,4,6,11 r12-3 (svårlöst lopp. 2 bäst men opålitlig. Mycket snack på 6. 11 jättebra debut i ny regi bara streckad på 3 %) 3) 3,4,5,7,10 r12-1 (3 leder med 4 i dödens. 5 på väg in i förra vinterns form. 7 härdad i tuffa lopp. 10 är inte i full form men har hela året mött eliten) 4) 1,2,4,7,8,11 r10-3 (svårlöst - gardera efter plånboken) 5) 2 r3-4 (en eller alla. Jag gillar Lennartsson och hoppas på hans framgång - spikar med hjärtat) 6) 1,2,6,7 r8-5 (tror 2 vinner men mina rådgivare föreslår några garderingar) 7) 2,10 r5-6 (låser på ledaren och den jag egentligen tror på, dvs 10) Kostar 1440:-. Lycka till! |
Det började regna vid tiotiden i morse i Malmö men banmästaren Göran Henriksson låter inte orolig när vi ringer vid lunch.
- Vi la på nytt material på banan i morse och fortsätter jobba med den till tävlingarna. Så det ser bra ut, det är ingen fara med banan. Tydligen ska det regna till tretiden och sedan blir det uppehåll, säger Jägersros banmästare Göran Henriksson. |
Citat:
Vilken skön duell det var mellan Veijos nyförvärv Fridericus och Crebas Condor Motion! Jag trodde Condor var på väg att lyckas kontra sig till vinst.:KO: Jag förmodar att du tänker spela Pajas idag, som vanligt? Det gäller ju att hålla fast vid den linje man tror på!:D |
Citat:
Inte alls konstigt.... |