Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Mantorp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25409-v75-mantorp/)

zabatsu 2015-12-19 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 470779)
Det var ju surt att avstå den för nian. Sheer Bliss var inte mycket att ha.

Jag tycker snarare det va synd att kusken på Countrygirl Ås, styrde. Skrek oerfaren redan första, andra, tredje, fjärde, femte gången hon inte visste vart hon skulle styra :lol: Slutade fastsvetsad, på inner, på 1640. Vad tror hon ska hända? :lol:

Hade f.ö definitivt varit vinnarhästen annars.

Shooter 2015-12-19 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av zabatsu (Inlägg 470781)
Jag tycker snarare det va synd att kusken på Countrygirl Ås, styrde. Skrek oerfaren redan första, andra, tredje, fjärde, femte gången hon inte visste vart hon skulle styra :lol: Slutade fastsvetsad, på inner, på 1640. Vad tror hon ska hända? :lol:

Hade f.ö definitivt varit vinnarhästen annars.

Den hade gärna fått vinna, men när man väljer en häst bland bakspåren så blev det ju helt fel.

newbranch 2015-12-19 17:14

V75-2
Bestraffningar: Jansson Torbjörn, 1500 kr, för dålig anslutning efter startbilen.

Stekel 2015-12-19 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 470777)
Är väl snarast du som är rejält korkad som påstår att Sprin Erom var favorit, den var bara tredjehandare på såväl strecken som vinnarspelet.För övrigt sa jag aldrig att jag trodde att kärringen Sjunnesson skulle våga svara, men en kusk med lite stake hade kanske gjort det.

Ja det kanske någon annan hade gjort, men då hade han ingen vidare chans att få några pengar med sig hem och en enkelbiljett till åskådarplats av ägaren till nästa gång hästen startar. Jag skulle vilja se en staketkusk som dig göra karriär på banan. Bara att köra vad tygen håller så får det bära eller brista. Det är ytterst få som kan unna sig att använda sig av den körstilen utan att bli arbetslös på kort tid.

SO 2015-12-19 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 470780)
Oskar J Andersson visar återigen att han i stort sett pissar på dom andra lärlingslallarna. Hade han haft en lite bättre häst så hade han dominerat totalt.

Westerholm pissar man inte på. Då har du missat en hel del skulle jag vilja påstå. Du hörde väl vad Reijo sa. Överlägsen kusk i det där gänget hävdar jag

Stekel 2015-12-19 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 470780)
Oskar J Andersson visar återigen att han i stort sett pissar på dom andra lärlingslallarna. Hade han haft en lite bättre häst så hade han dominerat totalt.

Ja man ska inte krångla till lärlingsloppen får man lära sig än en gång. Oskar och Nicklas var de som höjde sig kuskmässigt, och ena hade spetshäst och den andra bästa hästen men dåligt spår. Skämsmössa för oss som plockade bort båda.

zabatsu 2015-12-19 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 470782)
Den hade gärna fått vinna, men när man väljer en häst bland bakspåren så blev det ju helt fel.

Aha, du tänker så. Skall jag vara ärlig, så trodde jag inte på 11an idag.
Men den fick loppet helt enkelt, det är väl så när lärlingar kör tyvärr.. :) och Oskar körde som vanligt riktigt bra. Sheer Bliss skippade jag idag och körde spik på Country, så det va lite synd för min del.

Manprinsen 2015-12-19 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 470786)
Ja man ska inte krångla till lärlingsloppen får man lära sig än en gång. Oskar och Nicklas var de som höjde sig kuskmässigt, och ena hade spetshäst och den andra bästa hästen men dåligt spår. Skämsmössa för oss som plockade bort båda.

Tyckte inte Oskar hade häst till att vinna detta. Nicklas häst var överspelad från det spåret, därför var den kall för mig. Blev lite besviken över att Stirling inte lyckades få spets, vet inte om jag hade analyserat fel eller om Marcus inte prickade starten till 100%?

Stekel 2015-12-19 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 470788)
Tyckte inte Oskar hade häst till att vinna detta. Nicklas häst var överspelad från det spåret, därför var den kall för mig. Blev lite besviken över att Stirling inte lyckades få spets, vet inte om jag hade analyserat fel eller om Marcus inte prickade starten till 100%?

Jo jag tänkte ju lite likadant, men det är nog så att vi underskattar kuskarnas betydelse. Mellan ett bra proffs och ett halvbra är det lite skillnad, men mellan en bra lärling och en halvbra är steget så mycket längre. Både när det kommer till känsla för taktik, tempo och hur mycket de kan få ut av hästarna. Blir mer och mer övertygad om att det är så för varje sånt här lopp jag ser. Sen glömmer jag bort det ibland, som till idag.

Top Of The World var väl ändå lite på gränsen till att inte vara streckvärd den här gången från det läget, men värdet på Oskar var rent uselt att inte lägga streck på.

Shooter 2015-12-19 17:34

Jaha, finnen dög inte och första reserven vann. Då kan det bara bli fem rätt. God natt!

Manprinsen 2015-12-19 17:36

Inte speciellt imponerad av Irris styrning här. Körde fram på tok för tidigt.

asgaya3141 2015-12-19 17:39

Nu blir det till att jobba in Valeur

Manprinsen 2015-12-19 17:53

Örjan hade räknat ut det där på fitthåret :claps:

Stekel 2015-12-19 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 470793)
Örjan hade räknat ut det där på fitthåret :claps:

Man kan inte annat än bli djupt imponerad faktiskt. En gång kan vara tillfälligheter. Men om man sett en så tajt finish med Örjan flygande längst ut 100 gånger så vinner han uppemot 90 av dem :hattenav:

kasse 2015-12-19 17:55

grattis till han som spelade 12