Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Mantorp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25409-v75-mantorp/)

Moonfala 2015-12-14 06:34

V75 Mantorp

Jag såg att de lade silverloppet med Usain Henna utanför V75-ramen och plockade in lördagsloppet istället :p
Dessutom är det lärlingslopp och stolopp spårtrappa och totalt 90 hästar (2 x 15 och resten 12) så det kan nog bli lite klurigt på lördag ;)

Dodo 2015-12-15 12:54

Ja, omgången ser verkligen klurig ut.
Det enda som känns säkert just nu är låset i sjätte, 6-12
I sista blir väl King Sir Kir som vanligt överstreckad :)

Groknak 2015-12-15 19:45

Diggers Elias kanske körs i spets... Men det borde bädda för 12an? Hur klarar Propulsion distansen? Inne på att låsa 4-6 om Erik tar en lugn dödens...

putte64 2015-12-15 21:11

Han har sett okörd ut vid sina bägge segrar på 13 tider över medel, så distansen borde gå bra.

Citat:

Ursprungligen postat av Groknak (Inlägg 470207)
Diggers Elias kanske körs i spets... Men det borde bädda för 12an? Hur klarar Propulsion distansen? Inne på att låsa 4-6 om Erik tar en lugn dödens...

Manprinsen 2015-12-15 21:24

Narold Vox funderar jag på att spika. Finnen har gått bra i guld på hemmaplan, men jag tycker det är klasskillnad mellan svenska och finska hästar. En guldhäst i Finland är på sin höjd en silverhäst i Sverige.

Harryboy1 2015-12-15 22:57

Hej denna v75 omgång vill jag leverera att det blir skräll i sista avdelning ,,,ni vet att jag alltid ger er tidiga Tips.

Harryboy1 2015-12-15 22:59

7an i andra avdelning bör garderas med minst 3 till.

Harryboy1 2015-12-15 23:01

Första avd bör garderas tanke på distansen..

Harryboy1 2015-12-15 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 470243)
Narold Vox funderar jag på att spika. Finnen har gått bra i guld på hemmaplan, men jag tycker det är klasskillnad mellan svenska och finska hästar. En guldhäst i Finland är på sin höjd en silverhäst i Sverige.

yes you got it, silver häst i sverige:cheers:

korpo 2015-12-16 13:29

Citat:

Var det inte SV stora drag ifjol? Det gick inte så bra om jag kommer ihåg rätt?

Espo 2015-12-16 23:56

Citat:

Tomorrowland har slagit Narold Vox de gånger de möts i år, med marginal dessutom. 3a i Harpers med skor och på väg mot toppform.

Jag tror man kör sig till spets och vinner ganska okört och utan större problem precis som det sett ut i Finland. Så här tidigt i veckan tycker jag spiken är solklar!

alle 2015-12-17 08:09

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 470457)
Tomorrowland har slagit Narold Vox de gånger de möts i år, med marginal dessutom. 3a i Harpers med skor och på väg mot toppform.

Jag tror man kör sig till spets och vinner ganska okört och utan större problem precis som det sett ut i Finland. Så här tidigt i veckan tycker jag spiken är solklar!

Faktum är att Narold Vox ser ut att bli rätt klar favorit dessutom!

oggeb 2015-12-17 09:20

Missa inte Tor Mento i sjätte om ni garderar favoriten med några hästar. Han gör bra insatser varje gång, undantaget E-tuna näst sist, och gick i mål med mycket sparat förra gången. Går oftast med skor och nu får motståndarna göra detsamma. Visst är motståndet tufft men ligger han kvar nånstans där nere i botten så är han given på kupongen. Borde få vinna snart!

Harryboy1 2015-12-17 17:28

VALEUR KAN VARA EN VÄTTIG SPIK..

Harryboy1 2015-12-17 17:32

Ta en lång funderare på Dream trotter...

mackpeter 2015-12-17 18:00

Tror man kan börja med två spikar. Tomorrowland vinner upprepat gulddivisionen i Finland, har slagit favoriten Narold Vox, som nu står med bakspår. Bra spik.
Veijo har tydligen hittat nyckeln till Roses Glory. Såg okörd ut, när hon överlägset vann senast på Åby på 13,8. Heija Veijo!

AndyMart 2015-12-17 18:17

Joe Martini måste vara en riktigt, riktigt kall favorit. Bouncing Ball vinner om felfri!

Ågårds Mats med Johnny måste med även om spåret är åt helvete.

Magnus 2015-12-17 20:09

Angående Narold Vox mot Tomorrowland. Om man bortser från starterna i silver för drygt ett år sen när dom galopperade varsin gång hittar jag bara harpers från i år.
Och där vet jag inte om jag tycker Tomorrowland var så mycket bättre. Fjärde invändigt med lucka i sista sväng medans Narold Vox drogs bak till sista plats och fick runda fram i tredjespår. Stod dessutom på 20 meters tillägg.
Får Tommorowland spets utan för mycket jobb är det klart den kan vinna men jag håller Narold Vox som en bättre häst.

Manprinsen 2015-12-17 23:16

Citat:

Tror du Björn släpper med Spring Erom? Tveksamt. Tycker det luktar dödens här.

hugotheboss 2015-12-17 23:28

Ang Tomorrowland så har den bara vinster i Finland. Jorma har kört den 6 ggr, alla på plats men ingen vinst. Jag tror Narold Vox är mkt bättre....sedan spikar jag Goop, men det är jag det. Min andra spik, än så länge blir 2 Utter med Erik A i avd 7. Tror på samma koncept som senaste starten på Valla. (151202-6). Hästen är dessutom van vid att gå med skor.

greyhound 2015-12-17 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 470543)
Tror du Björn släpper med Spring Erom? Tveksamt. Tycker det luktar dödens här.

Spetsgaranti på Art On Line, sen är frågan om Johnny släpper i sin tur. Jag gissar på att han gör det. Spring Erom då troligast. Björne tror jag definitivt inte släpper till Tomorrowland.

oggeb 2015-12-17 23:39

Citat:

Ursprungligen postat av greyhound (Inlägg 470545)
Spetsgaranti på Art On Line, sen är frågan om Johnny släpper i sin tur. Jag gissar på att han gör det. Spring Erom då troligast. Björne tror jag definitivt inte släpper till Tomorrowland.

Finns inte en chans i helvete att Art On Line spetsar från spår 8 med hästarna han har innanför sig. Goldomaster borde vara snabbast ut och släpper till Björn eller Jorma.

Stekel 2015-12-18 00:13

Mycket snack om guld här och det är onekligen ett intressant lopp. Ni kan snacka hur mycket generellt ni vill om att en guldhäst i Finland är en silverhäst i Sverige och det må vara rätt. Men om man sett facit på starterna den gjort mot svenskt motstånd så förstår man att den här platsar i guld med råge.

Problemet alla de bästa hästarna här har är att de inte är helt kompletta. De öppnar som traktorer hela högen och det är bara Art On Line som är undantaget. I det närmaste spetsgaranti som någon sa, kanske inte för att den är så brutalt mycket snabbare än några (Goldomaster och Bear Dancer kan också lägga iväg från start) men för att de andra nog är nöjda bara med att komma ner på innerspår och för att Takter är en offensiv typ. Även om tvåan öppnar bra har jag väl lite svårt att se Narold komma till i det här loppet. En eller två hack för långt bak kommer den få samtidigt som en av de bättre sitter i ledningen och en annan lär trilla ner i dödens. Och då låses ju loppet lite. Jag gillar Narold väldigt mycket faktiskt och det är väl en av landets bästa på lång distans, men den här gången ska det mycket till för att han ska platsa på min kupong.

I lördagsloppet är jag ganska dåligt påläst på loppet för tillfället, men det ser ut som lite av en straffspark för Goop. Femte utan spring med en bra häst och det saknas ju nästan kuskmotstånd i loppet. Ohlsson har en galopplysten, ska väl mycket till att den ska bjuda upp till spetskamp om den ens travar. Och de övriga på start är statister kuskmässigt, det finns inte att de svarar om de nu skulle kunna. Erik sitter på bricka 8 på tillägget så där ska det till att lösa sig. Paradoxalt nog är det väl avsaknaden av kuskmotstånd som också är den största nackdelen för favoriten. Omstartsrisken med 15 relativt orutinerade hästar och kuskar av halvlåg kvalitet för att vara V75 är ganska överhängande och då missgynnas ju normalt favoriter som ska vara med och köra där framme. Ser toköppet ut bakom spontant så det lutar åt att jag i en knepig omgång sväljer den här lampan och spikar...

Nose Gear och Bison Spiro ser grymt intressanta ut i sista med toppspår och nya kuskar. Kan mycket väl bli att jag tar en rå där och låser på dem...

Stekel 2015-12-18 00:16

Ska höra med farsan imorrn om han har någon intressant info på Goldomaster. Har stuga nästan granne med tränaren och han brukar ha långa utläggningar om träningen och taktiken när man springer på honom.

greyhound 2015-12-18 06:56

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 470546)
Finns inte en chans i helvete att Art On Line spetsar från spår 8 med hästarna han har innanför sig. Goldomaster borde vara snabbast ut och släpper till Björn eller Jorma.

är endast Bear Dancer som kan svara och det gör han knappast när Johnny laddar. Spår 8 bekommer inte när det är idel starttröga invändigt!

greyhound 2015-12-18 07:01

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 470547)

I lördagsloppet är jag ganska dåligt påläst på loppet för tillfället, men det ser ut som lite av en straffspark för Goop. Femte utan spring med en bra häst och det saknas ju nästan kuskmotstånd i loppet. Ohlsson har en galopplysten, ska väl mycket till att den ska bjuda upp till spetskamp om den ens travar. Och de övriga på start är statister kuskmässigt, det finns inte att de svarar om de nu skulle kunna. Erik sitter på bricka 8 på tillägget så där ska det till att lösa sig. Paradoxalt nog är det väl avsaknaden av kuskmotstånd som också är den största nackdelen för favoriten. Omstartsrisken med 15 relativt orutinerade hästar och kuskar av halvlåg kvalitet för att vara V75 är ganska överhängande och då missgynnas ju normalt favoriter som ska vara med och köra där framme. Ser toköppet ut bakom spontant så det lutar åt att jag i en knepig omgång sväljer den här lampan och spikar...
...

Jag tror Bouncing Ball har god chans att spetsa. Såg hur fin ut som sist i kvalet och spetsar han är vinstchansen minst lika bra som Goopens favorit som i mina ögon är rejält överstreckad.

AndyMart 2015-12-18 07:31

Goops häst är ju inte ens bra. Nu dessutom mot äldre mer rutineradd hästar. Nej tack!

gysen 2015-12-18 07:50

Är det någon som vet om Roses Glory (US) är startsnabb för det är ganska viktigt om den ska komma till ledningen?
Känns som favoriten att fälla om det är så.
*Edit* Expressen skriver att den är startsnabb.

Helge 2015-12-18 09:26

Propulsion startar icke, har feber.

capone 2015-12-18 09:27

Tråkiga nyheter, Propulsion står med feber idag och kommer inte till start på lördag

AndyMart 2015-12-18 09:47

Tråkigt, nu blir spelet väldigt ojämnt.

Espo 2015-12-18 10:04

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 470561)
Tråkigt, nu blir spelet väldigt ojämnt.

Kallt värre, mycket bra chans på favoriten givetvis, men överspelad då resten verkar bli ospelade.

Khiarshoor 2015-12-18 12:22

Mkt snack om Art On Line. Efter den senaste tidens kraftiga turbulens kring reportaget om Mikko Aho o framförallt travsportens djurskydd.. Där Art On Line nämnts. Även om de aldrig sa hästens namn är det bekräftat att de var AOL i reportaget som startat "skadad". Hur kommer detta påverka morgondagens race?? Kommer de köra snällt? Jag själv är totalt förvirrad kring den hästen o alla utlåtanden..

Stekel 2015-12-18 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 470579)
Mkt snack om Art On Line. Efter den senaste tidens kraftiga turbulens kring reportaget om Mikko Aho o framförallt travsportens djurskydd.. Där Art On Line nämnts. Även om de aldrig sa hästens namn är det bekräftat att de var AOL i reportaget som startat "skadad". Hur kommer detta påverka morgondagens race?? Kommer de köra snällt? Jag själv är totalt förvirrad kring den hästen o alla utlåtanden..

Later langsökt att det skulle paverka. Vi far höra vad Johnny säger, men osannolikt att det skulle paverka hans taktikval. Är väl inte en kusk som kör efter stallorder direkt (om de ens skulle komma pa att utfärda stallorder).

niveon 2015-12-18 18:21

Hade husse 7an förra lördan? inget som outades på vass eller kass idag..
Aristocat på distansen med örjan känns som ett streck.
Ser inte ut som regn imorgon, blir det lättsprunget?

Migge 2015-12-18 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av niveon (Inlägg 470604)

Citat Travnet:
Tydligen var jag ute och seglade i mina spekulationer i onsdags angående förra helgens storvinnare. Jag undrade ju om ATG var rädda för negativ reklam när deras egen experttippare tog storvinsten på V75, men enligt säkra källor så har ATG jobbat hårt för att få göra ”vinstartiklar”, men att experttipparen bett om att få stå över.

Är säkert en klok tanke, men då kan jag tycka att det inte direkt är superfiffigt att jubla i sociala medier direkt efter storvinsten. Svårt läge när man vill berätta för alla i ”branschen” att man vunnit mest, men ändå helst vara en anonym storvinnare.

Källa: http://www.travnet.se/berglund/2015/...nstersystemen/

niveon 2015-12-18 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 470605)

Citat Travnet:
Tydligen var jag ute och seglade i mina spekulationer i onsdags angående förra helgens storvinnare. Jag undrade ju om ATG var rädda för negativ reklam när deras egen experttippare tog storvinsten på V75, men enligt säkra källor så har ATG jobbat hårt för att få göra ”vinstartiklar”, men att experttipparen bett om att få stå över.

Är säkert en klok tanke, men då kan jag tycka att det inte direkt är superfiffigt att jubla i sociala medier direkt efter storvinsten. Svårt läge när man vill berätta för alla i ”branschen” att man vunnit mest, men ändå helst vara en anonym storvinnare.

Källa: http://www.travnet.se/berglund/2015/...nstersystemen/

Hah! intressant!

BobGuran 2015-12-18 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av niveon (Inlägg 470604)
Aristocat på distansen med örjan känns som ett streck.
Ser inte ut som regn imorgon, blir det lättsprunget?

"Banan är fin, lite tjäle kvar på upploppet (skuggpartiet från läktaren) i spåren 6-8 ca 50-75 m. Annars en för årstiden, perfekt bana!"

niveon 2015-12-18 19:51

177m upplopp, avd 5 medeldistans, snabb bana. häst nr 12 valeur med ÖK. "..tål ett tungt slutvarv och vid överpace kommer han ta ner många.. ..skall räknas trots 12e spår", enl. PGN. Frågan är vem som spetsar, vilka vill köra, kommer det letas ryggledare, överpace?

Espo 2015-12-18 20:14

Citat:

Goop ska köra Springer Om i spets och då är min tidigare klara spik inte alls så klar. Att Vinna från dödens på långdistans löser inte många. Blir det dessutom lite körning gynnas Narold Vox. Blir det inte körning, så är det klart SpringerOm kan snubbla undan i spets. Ruggigt tråkigt det blev nu.