Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby 9/1 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25531-v75-aby-9-1-a/)

bjornxxx 2016-01-05 20:53

Bra start på tråden, bättre än de flesta v75-trådar såhär tidigt i veckan. Är själv inte aktiv men kanske blir om det fortsätter såhär bra, gillar att läsa på tidigt innan man färgas av alla tips på nätet.

Har några jag är mer nyfeken på än andra, vad har ni för info/statistik eller tips på:
V75:2 9 quantum doubleleap
V75:3 7 massitj

Sen har jag en feeling för narold vox i guld också, även om det sällan skräller där.

AndyMart 2016-01-05 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Metatrone (Inlägg 472901)
Bra snack så här tidigt i veckan! Sitter och klurar lite på V75-7, och fyller på med lite från Statistikbibeln (för de som finner det intressant).

1.Onceforallface - Tvåårings-vinnare vilket är ett jätteminus. Kommer nog inte vinna så mycket mer. Även den fattigaste, vilket är en stor nackdel i silver. Aldrig vunnit på distansen.

2.Pioneer FH - Startar från ett uruselt spår på Åby. Är även 9 år och icke-favorit, vilket är ett stort minus.

3.Jonathan Palema - 3:e fattigast. Minusfaktor.

4.Bergshults Leffe - Bra spår. Toppform. 2:a i turordningen vilket är ett stort plus i silverdivisionen. Är dock en 10-åring, och dessa vinner "aldrig" i silver.

5.Pebbe Simoni - Bra spår. Dock 9-årig icke-favorit (se ovan).

6.Talk The Talk - Statistiskt minusläge. Skrik senast. Missgynnad av skor.

7.Go Green Pellini - Statistiskt minusläge.

8.Bailey Sweet Grim - Statistiskt minusläge.

9.Trust Launcher - Bra spår. Form! Dock dålig statistik från bakspår. Bäst på kort?

10.Poker Kronos - Bra spår. Missgynnad av skor runt om. Lite skrik senast.

11.Only One Winner - Statistiskt minusläge. Bra senast. Vinner ofta. Bra statistik från bakspår. 1:a i turordningen vilket är ett statistiskt plus. Näst fattigast i loppet vilket är ett ganska stort statistiskt minus, framför allt från ett dåligt läge.

12.Huge Star - Statistiskt minusläge. 9-årig "icke-favorit" (se tidigare).


Ser att både Expressen och Aftonbladet rankar Onceforallface etta. Det är bra eftersom den kan komma att dra på sig en hel del streck. I och med att hästen gått vettigt på slutet så lär det låta bra från Vomb också (som vanligt). Den hästen står jag över och hoppas att den drar på sig streck.

Hästarna 2-5 har jag svårt att se som vinnare här. Tyvärr så ser OOW ut att bli brakfavorit (om än tidiga streck), men hästen är på väg uppåt och bra nog att slå dessa bakifrån. Verkligen inga stjärnor på framspår. Värst emot tror jag att Untersteiners och Berghs (lät bra inför senast) är.

Ser gärna att du presenterar trovärdig statistik som stärker ditt uttalande om att det är ett jätteminus att vinna som tvååring. De allra bästa har ofta tävlat framgångsrikt som tvååringar.

Nuncio, Ready Cash, Bold Eagle, Muscle Hill, Ourasi, Kesaco Phedo och Viking Kronos är klockrena exempel. Finns många fler.

Kollar vi svenskfödda finns där även där många väldigt framgångsrika som tävlat som tvååringar, till exempel från stall Kolgjini.

Raja Mirchi, Revenue, Micro Mesh, Juggle Face, Joke Face är några av dessa.

Metatrone 2016-01-05 21:42

Citat:

Ser gärna att du presenterar trovärdig statistik som stärker ditt uttalande om att det är ett jätteminus att vinna som tvååring. De allra bästa har ofta tävlat framgångsrikt som tvååringar.

Nuncio, Ready Cash, Bold Eagle, Muscle Hill, Ourasi, Kesaco Phedo och Viking Kronos är klockrena exempel. Finns många fler.

Kollar vi svenskfödda finns där även där många väldigt framgångsrika som tävlat som tvååringar, till exempel från stall Kolgjini.

Raja Mirchi, Revenue, Micro Mesh, Juggle Face, Joke Face är några av dessa.
Sant. Dåligt formulerat av mig då jag utgår från Statistikbibeln (s.206). Det som påpekas där är att de som klarar att gå vidare och vinna som "äldre" hästar är de riktiga stjärnorna (de allra bästa). Många svenska 2-årsvinnare fixar att vinna vidare under 3-årssäsongen, men börjar sedan få svårt att hävda sig på framför allt rikstoton när de möter äldre kamrater.

putte64 2016-01-05 21:50

Tror ingen häst har läst s.206 i den mest onödiga bok som skrivits.

Metatrone 2016-01-05 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 472920)
Tror ingen häst har läst s.206 i den mest onödiga bok som skrivits.

Då är det så. :)

Dodo 2016-01-05 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 472920)
Tror ingen häst har läst s.206 i den mest onödiga bok som skrivits.

Detta är ett typiskt inlägg som tar död på denna tråds egentliga diskussion.
Så tråkigt......

Fruitcake är i ett sällan skådat slag och kan vara en storskräll, trots 40 meter tillägg.

putte64 2016-01-05 23:30

Du menar diskussionen där s.206 används för att avgöra om du ska strecka en häst eller inte ?
Glöm alla böcker, se trav, berätta vad du sett, sedan kan du kanske kalla det en diskussion värdig ett spelforum.

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 472927)
Detta är ett typiskt inlägg som tar död på denna tråds egentliga diskussion.
Så tråkigt......

Fruitcake är i ett sällan skådat slag och kan vara en storskräll, trots 40 meter tillägg.


LeBanner 2016-01-06 00:38

Hur fan benar man ut Gulddivisionen??? Synnerligen intressant spårlottning!

1. Je Taime Express - Nybliven femåring, gulddebut. Ska inte räcka här.
2. J.T's Crown - Inte bekant med hästen, men den verkar inte duga här.
3. Bear Dancer - Bra läge och hyfsad form, men ingen "riktig" gulddivisionare.
4. Amazon Am - Gulddebut, sto.
5. Youana - Bara mött ston de senaste starterna (toppston, visserligen). Lång vila och distansminus.
6. Tano Bork - Oprövad på distansen och vingelläge.
7. Västerboonthenews - Lång vila, skominus, distansminus.

1-7 känns iskalla enligt mig. Enda hästen av dessa som har vunnit lopp senaste 2 månaderna är nr 1, men den ska bara inte vinna detta.

8. Nahar - Vann nyligen efter vila, utan att direkt imponera. Säkert bättre nu, men känns fel att den ska vara favorit från bricka 8. Vinstchansen ligger nog i att ta en dryg start ute i spåren och trycka sig till ledningen.
9. Candor Hall - Starkast och med bäst form. Bakspår och dålig startrygg i nr 2. Lär knappast chansa invändigt.
10. Spring Erom - Guld-vinst från spets senast mot klent motstånd. Ska inte vinna detta från bakspår. Har väl ändå passerat sitt Bäst före-datum?
11. Narold Vox - Lite skrällfeeling trots läget. Alltid tuff i slutstriden efter rätt resa. Bra form dessutom.
12. Dreams Take Time - Kan vinna om den är lika bra som senast på Åby, men spår 12 känns som sämsta tänkbara.


Är det så enkelt att Björn vinner detta efter ett tidigt avancemang? Eller kör Bergh en All in och stjäl loppet? Spurtar Narold Vox ner allt efter att någon kört för hårt där framme?

Lutar nog åt spik på Goopen för min del ändå.

allaballakaitoz 2016-01-06 08:39

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 472927)
Detta är ett typiskt inlägg som tar död på denna tråds egentliga diskussion.
Så tråkigt......

Fruitcake är i ett sällan skådat slag och kan vara en storskräll, trots 40 meter tillägg.

Fruitcake och Dernier Viking var i princip jämnspelade för 5 starter sedan.

Spiken64 2016-01-06 09:16

Blev grymt nöjd när jag fick se Örjan på 3.Linslusen A.U istället för T.J. vilket är många mer plus på när det gäller den kusken.

Sen trivs Linslusen A.U på åbyovalen vilket bäddar för min spik i omgången.

För mig är det bästa spiken i omgången hoppas nu att betalsajeterna håller sig borta från den spiken.

Kanske Eves i studion vurmar för mycket så är den över 40% på lördag?


Bästa spik 3.Linslusen A.U

Spiken64 2016-01-06 09:23

När Åke.S hade Linslusen i början så var det bra effekt med barfota.Får man bara till banan ordentligt då det skall komma en hel del snö på fre.lörd så kanske många backar och går på vad Linslusen gjorde förr på banan.

Draxxler 2016-01-06 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 472935)
Hur fan benar man ut Gulddivisionen??? Synnerligen intressant spårlottning!

1. Je Taime Express - Nybliven femåring, gulddebut. Ska inte räcka här.
2. J.T's Crown - Inte bekant med hästen, men den verkar inte duga här.
3. Bear Dancer - Bra läge och hyfsad form, men ingen "riktig" gulddivisionare.
4. Amazon Am - Gulddebut, sto.
5. Youana - Bara mött ston de senaste starterna (toppston, visserligen). Lång vila och distansminus.
6. Tano Bork - Oprövad på distansen och vingelläge.
7. Västerboonthenews - Lång vila, skominus, distansminus.

1-7 känns iskalla enligt mig. Enda hästen av dessa som har vunnit lopp senaste 2 månaderna är nr 1, men den ska bara inte vinna detta.

8. Nahar - Vann nyligen efter vila, utan att direkt imponera. Säkert bättre nu, men känns fel att den ska vara favorit från bricka 8. Vinstchansen ligger nog i att ta en dryg start ute i spåren och trycka sig till ledningen.
9. Candor Hall - Starkast och med bäst form. Bakspår och dålig startrygg i nr 2. Lär knappast chansa invändigt.
10. Spring Erom - Guld-vinst från spets senast mot klent motstånd. Ska inte vinna detta från bakspår. Har väl ändå passerat sitt Bäst före-datum?
11. Narold Vox - Lite skrällfeeling trots läget. Alltid tuff i slutstriden efter rätt resa. Bra form dessutom.
12. Dreams Take Time - Kan vinna om den är lika bra som senast på Åby, men spår 12 känns som sämsta tänkbara.


Är det så enkelt att Björn vinner detta efter ett tidigt avancemang? Eller kör Bergh en All in och stjäl loppet? Spurtar Narold Vox ner allt efter att någon kört för hårt där framme?

Lutar nog åt spik på Goopen för min del ändå.

Min första tanke är också att spika Goopen och Candor Hall här faktiskt. Men kanske ändrar mig ;)

AndyMart 2016-01-06 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 472935)
Hur fan benar man ut Gulddivisionen??? Synnerligen intressant spårlottning!

1. Je Taime Express - Nybliven femåring, gulddebut. Ska inte räcka här.
2. J.T's Crown - Inte bekant med hästen, men den verkar inte duga här.
3. Bear Dancer - Bra läge och hyfsad form, men ingen "riktig" gulddivisionare.
4. Amazon Am - Gulddebut, sto.
5. Youana - Bara mött ston de senaste starterna (toppston, visserligen). Lång vila och distansminus.
6. Tano Bork - Oprövad på distansen och vingelläge.
7. Västerboonthenews - Lång vila, skominus, distansminus.

1-7 känns iskalla enligt mig. Enda hästen av dessa som har vunnit lopp senaste 2 månaderna är nr 1, men den ska bara inte vinna detta.

8. Nahar - Vann nyligen efter vila, utan att direkt imponera. Säkert bättre nu, men känns fel att den ska vara favorit från bricka 8. Vinstchansen ligger nog i att ta en dryg start ute i spåren och trycka sig till ledningen.
9. Candor Hall - Starkast och med bäst form. Bakspår och dålig startrygg i nr 2. Lär knappast chansa invändigt.
10. Spring Erom - Guld-vinst från spets senast mot klent motstånd. Ska inte vinna detta från bakspår. Har väl ändå passerat sitt Bäst före-datum?
11. Narold Vox - Lite skrällfeeling trots läget. Alltid tuff i slutstriden efter rätt resa. Bra form dessutom.
12. Dreams Take Time - Kan vinna om den är lika bra som senast på Åby, men spår 12 känns som sämsta tänkbara.


Är det så enkelt att Björn vinner detta efter ett tidigt avancemang? Eller kör Bergh en All in och stjäl loppet? Spurtar Narold Vox ner allt efter att någon kört för hårt där framme?

Lutar nog åt spik på Goopen för min del ändå.


Du säger det själv. Bergh kör framåt och sitter i spets, sedan rör ingen honom.

Draxxler 2016-01-06 10:38

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 472944)
Blev grymt nöjd när jag fick se Örjan på 3.Linslusen A.U istället för T.J. vilket är många mer plus på när det gäller den kusken.

Sen trivs Linslusen A.U på åbyovalen vilket bäddar för min spik i omgången.

För mig är det bästa spiken i omgången hoppas nu att betalsajeterna håller sig borta från den spiken.

Kanske Eves i studion vurmar för mycket så är den över 40% på lördag?


Bästa spik 3.Linslusen A.U

Är väl lite tidigt att uttrycka sig redan nu egentligen men jag är helt inne på att gardera Linslusen i nuläget.

Tycker det finns några roliga motbud främst i form av dessa: 1,3,5,6,8 :D

Kanske framför allt Shogun DK och Global Respons som imponerade i sina senaste starter!

Benga 2016-01-06 11:40

candor hall
 
Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 472935)
Hur fan benar man ut Gulddivisionen??? Synnerligen intressant spårlottning!

1. Je Taime Express - Nybliven femåring, gulddebut. Ska inte räcka här.
2. J.T's Crown - Inte bekant med hästen, men den verkar inte duga här.
3. Bear Dancer - Bra läge och hyfsad form, men ingen "riktig" gulddivisionare.
4. Amazon Am - Gulddebut, sto.
5. Youana - Bara mött ston de senaste starterna (toppston, visserligen). Lång vila och distansminus.
6. Tano Bork - Oprövad på distansen och vingelläge.
7. Västerboonthenews - Lång vila, skominus, distansminus.

1-7 känns iskalla enligt mig. Enda hästen av dessa som har vunnit lopp senaste 2 månaderna är nr 1, men den ska bara inte vinna detta.

8. Nahar - Vann nyligen efter vila, utan att direkt imponera. Säkert bättre nu, men känns fel att den ska vara favorit från bricka 8. Vinstchansen ligger nog i att ta en dryg start ute i spåren och trycka sig till ledningen.
9. Candor Hall - Starkast och med bäst form. Bakspår och dålig startrygg i nr 2. Lär knappast chansa invändigt.
10. Spring Erom - Guld-vinst från spets senast mot klent motstånd. Ska inte vinna detta från bakspår. Har väl ändå passerat sitt Bäst före-datum?
11. Narold Vox - Lite skrällfeeling trots läget. Alltid tuff i slutstriden efter rätt resa. Bra form dessutom.
12. Dreams Take Time - Kan vinna om den är lika bra som senast på Åby, men spår 12 känns som sämsta tänkbara.


Är det så enkelt att Björn vinner detta efter ett tidigt avancemang? Eller kör Bergh en All in och stjäl loppet? Spurtar Narold Vox ner allt efter att någon kört för hårt där framme?

Lutar nog åt spik på Goopen för min del ändå.

Candor hall har toppform och går bra med skor, det här måste han kunna reglera , spik



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved