Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Bollnäs 20/2 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25842-v75-bollnaes-20-2-a/)

mackpeter 2016-02-15 11:28

V75 Bollnäs 20/2

Gulddivisionen har bara nio startande varav två har ägg i de fem senaste starterna. De har inte poäng att få starta annat än i UPPSAMLINGSLOPP - och GULDDIVISIONEN.

On Track Piraten blir stor favorit och vinner väl. Nahar ville inte vara med i lördags. Segade i starten och hoppade utan synlig anledning tidigt.

Många lopp ser svårlösta ut, vilket kan bädda för hög utdelning. I sista blir väl Top Of The World omgångens ankare.

dado 2016-02-15 11:50

Vad säger SO om Modd Brun det här gången? ska vi fortsätta jaga den?nån info?

Emeffeff 2016-02-15 12:10

Hoppas On Track Piraten blir lite baissad för att den inte vann i lördags, även om den lär bli stor favorit ändå. Vinner det här alla dagar i veckan från ledningen.

Jag har en teori om On Track Piraten att han är sämre när han får göra lite jobb i loppen. Går mer eller mindre alltid bra när han kommer till ledningen eller får attackera bakifrån 700 kvar. Däremot är han ofta sämre när han får göra lite jobb mitt i loppen och attackera 1000 kvar eller tidigare, även när får gå i ryggar som senast. Svårt att sätta fingret om det nån slags skalle som hästen plockar fram när han vinner (ibland ser han halvt slagen ut in på upploppet och sen rinner han undan i fin stil ändå 100m senare) men den verkar inte finnas där när han får gå för tidigt i loppen, trots klaff och rätt ryggar.

Shooter 2016-02-15 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 477987)

Jag tog inte med den förra gången och kommer inte att göra det nu heller.

NicklasJ 2016-02-15 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 477991)
Hoppas On Track Piraten blir lite baissad för att den inte vann i lördags, även om den lär bli stor favorit ändå. Vinner det här alla dagar i veckan från ledningen.

Jag har en teori om On Track Piraten att han är sämre när han får göra lite jobb i loppen. Går mer eller mindre alltid bra när han kommer till ledningen eller får attackera bakifrån 700 kvar. Däremot är han ofta sämre när han får göra lite jobb mitt i loppen och attackera 1000 kvar eller tidigare, även när får gå i ryggar som senast. Svårt att sätta fingret om det nån slags skalle som hästen plockar fram när han vinner (ibland ser han halvt slagen ut in på upploppet och sen rinner han undan i fin stil ändå 100m senare) men den verkar inte finnas där när han får gå för tidigt i loppen, trots klaff och rätt ryggar.

Tycker du att han var dålig senast?

Tirich 2016-02-15 12:54

Citat:

Lite osäker på hur han klarar distansen, men Kleppe Manden som hade segern klar senast står nu 20 före Sjö Odin och Valle Jerven.

Den tippar iaf jag

Emeffeff 2016-02-15 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 477995)
Tycker du att han var dålig senast?

Förstår att du tolkade det så men mitt inlägg hade inget med loppet senast att göra. Hade en spontan känsla om On Track Piraten före helgens V75 som gjorde att jag i fredags gick in i lopparkivet och kollade på merparten av hans starter det senaste året. Hittade kanske inte riktigt så många lopp att jag blev helt övertygad om mitt resonemang, men tillräckligt för att motivera en gardering (nu blev det inte så ändå för att jag inte gjorde systemet, men det är en annan femma). Tog loppscenariot senast som exempel för att det låg närmast i tiden, men klart att man inte kan begära att han ska vinna när Tobbe kör perfekt på klockan i täten.

NicklasJ 2016-02-15 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 478000)
Förstår att du tolkade det så men mitt inlägg hade inget med loppet senast att göra. Hade en spontan känsla om On Track Piraten före helgens V75 som gjorde att jag i fredags gick in i lopparkivet och kollade på merparten av hans starter det senaste året. Hittade kanske inte riktigt så många lopp att jag blev helt övertygad om mitt resonemang, men tillräckligt för att motivera en gardering (nu blev det inte så ändå för att jag inte gjorde systemet, men det är en annan femma). Tog loppscenariot senast som exempel för att det låg närmast i tiden, men klart att man inte kan begära att han ska vinna när Tobbe kör perfekt på klockan i täten.

Jag var lite osäker på vad du menade så därav frågan. :p Man hade väl inte gåshud av prestationen i lördags men den var helt klart i linje med vad man kunde förvänta sig av honom. Det var en väldigt tuff proposition och han blev groteskt överspelad. Det går emellertid inte att lasta OTP för det.

Angående din spaning håller jag inte med. Få hästar i Sverige har en sån repertoar som On Track Piraten. Han klarar kort, medel och längre distanser, är väldigt oöm för positioner och kämpar hela vägen in i mål. Dessutom är det sällan han underpresterar trots att han i princip startar året om och knappast kan vara i toppform jämt. I många fall annars preppas ju hästarna i den högsta klassen för att prestera så bra som möjligt under perioden maj-september.
Sanningen är att det är väldigt få (om någon) som klarar av att göra allt för mycket jobb i den klass han tävlar i. Det är helt enkelt inte så stor skillnad mellan hästarna.

Emeffeff 2016-02-15 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 478009)
Jag var lite osäker på vad du menade så därav frågan. :p Man hade väl inte gåshud av prestationen i lördags men den var helt klart i linje med vad man kunde förvänta sig av honom. Det var en väldigt tuff proposition och han blev groteskt överspelad. Det går emellertid inte att lasta OTP för det.

Angående din spaning håller jag inte med. Få hästar i Sverige har en sån repertoar som On Track Piraten. Han klarar kort, medel och längre distanser, är väldigt oöm för positioner och kämpar hela vägen in i mål. Dessutom är det sällan han underpresterar trots att han i princip startar året om och knappast kan vara i toppform jämt. I många fall annars preppas ju hästarna i den högsta klassen för att prestera så bra som möjligt under perioden maj-september.
Sanningen är att det är väldigt få (om någon) som klarar av att göra allt för mycket jobb i den klass han tävlar i. Det är helt enkelt inte så stor skillnad mellan hästarna.

Jag tror fortfarande inte att du är riktigt med på vad jag menar. Jag ifrågasätter absolut inte hästens skalle. Sättet han svarade ut Highspeed Call på sista biten för nån månad sen är helt fantastiskt om du minns det loppet, älskar hästar som har förmågan att sträcka på sig sådär. Jag ifrågasätter heller inte att han är oöm för positioner och kämpar ända in i mål, flertalet av loppen jag gick igenom gick han i dödens och han plocka ner Standout bland annat från den positionen. Svårt att förklara kanske, men vad jag menar är att man inte ska ta i honom för mycket för tidigt i loppen. Jag har fått för mig att en del hästar har den förmågan att de blir mer lyhörda till slut när de fått mindre kommandon under vägen, om du förstår vad jag menar. De gynnas sällan av såna aktioner som till exempel när Johnny sände iväg till dödens näst senast och istället för att plocka upp direkt först går upp och "känner" på ledaren (Ed You). De gillar inte när det blir "ryckigt" kört så att säga. Någon förstår säkert vad jag menar. Jag fick en feeling för att det kanske var det som spelade in i några av de loppen han har varit lite sämre (även om han ofta är jämn i sina prestationer, som du säger), men det är bara en teori som sagt.

sirlarsson 2016-02-15 15:56

Alla som räknade lite på loppet i lördags förstod att proppen var mer eller mindre omöjlig för hästen. Han gjorde mer eller mindre så gott han kunde för dagen men det gick inte. Att spelarna har övertro på hästen från det läget är inte hästens fel som Nicke varit inne på.

Problemet är att många stirrar sig blind på namnet och kapaciteten men förstår inte vad det krävs att ta 40M på medel mot V75-djur.

putte64 2016-02-15 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 477997)
Lite osäker på hur han klarar distansen, men Kleppe Manden som hade segern klar senast står nu 20 före Sjö Odin och Valle Jerven.

Den tippar iaf jag

Given utgång, men jag litar inte på travet.

Spiken64 2016-02-15 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 477994)
Jag tog inte med den förra gången och kommer inte att göra det nu heller.

Gjorde en tungt spel på Gustav E mot Ulsruds Troll vilket jag nämnde innan loppet för v65 i tv innan sändning.Vad jag vill komma fram till är att Gustav E är ingen dålig häst på startfollan vid felfri avgång så den bör passas igen.

tvablaa 2016-02-15 22:31

Tidiga tankar:
1: i vanlig ordning ska 4-åringarna vara missgynnade. Talar för 1,2 och 12 som känns given med OJA. Vill nog ändå ha med 5 och 8 som kanske är bäst.
2: Var direkt inne på Lesja Kongen som nu har lopp i kroppen. Där bakom 6,12,15 i första hand.
3: Svårt se OTP förlora. Släpper väl med 3 på långt. 1 fin senast men fel läge. Nahar hopplös att räkna på men slår inte OTP från dödens.
4: var direkt inne på 6 som var ruggig senast och nu får Örjan upp. Såg sen en del intressant på tillägg, 10,13,14 i första hand. Får se hur procenten utvecklas.
5: känns som spik på 5. 11 är första motbud men gillar ej läget och alla andraplatser.
6: 2 klar förstahäst men känna inte som spik med många galopper och het kusk. Gillar 14 som dock möter tuffare nu. Getingbo där bakom med många Nästagångare. Tex 8,9,11,13
7: 4 lär bli klar favorit men tycker fortsatt den har saker att bevisa. Tror tveklöst 1 är bättre. Dessa två höjer sig men vill nog strecka fler, främst 2,5 men även 8,11,12.

Lite sugen på tidig inlämning för att undvika förvirring av alla experttips..:)

NicklasJ 2016-02-16 09:40

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 478020)
Jag tror fortfarande inte att du är riktigt med på vad jag menar. Jag ifrågasätter absolut inte hästens skalle. Sättet han svarade ut Highspeed Call på sista biten för nån månad sen är helt fantastiskt om du minns det loppet, älskar hästar som har förmågan att sträcka på sig sådär. Jag ifrågasätter heller inte att han är oöm för positioner och kämpar ända in i mål, flertalet av loppen jag gick igenom gick han i dödens och han plocka ner Standout bland annat från den positionen. Svårt att förklara kanske, men vad jag menar är att man inte ska ta i honom för mycket för tidigt i loppen. Jag har fått för mig att en del hästar har den förmågan att de blir mer lyhörda till slut när de fått mindre kommandon under vägen, om du förstår vad jag menar. De gynnas sällan av såna aktioner som till exempel när Johnny sände iväg till dödens näst senast och istället för att plocka upp direkt först går upp och "känner" på ledaren (Ed You). De gillar inte när det blir "ryckigt" kört så att säga. Någon förstår säkert vad jag menar. Jag fick en feeling för att det kanske var det som spelade in i några av de loppen han har varit lite sämre (även om han ofta är jämn i sina prestationer, som du säger), men det är bara en teori som sagt.

Okej, bra att du förklarade. :) Möjligt att du har rätt till viss grad. Många hästar som inte gillar det men jag har inte noterat det i den omfattning med OTP att jag lagt extra vikt på det.

Dodo 2016-02-16 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 477991)

OTP... jo visst men mitt första streck är Traveling Man.
Snabbt till spets och eventuellt släpp till OTP.
Får perfekt lopp på innerspåret över distansen och swish på upploppet.
Kan dock inte spika då Nahar är med i loppet. Denne måste alltid finnas med på lappen men aldrig ensam.
Med OTP blir det tre streck och stängt.

SO 2016-02-16 20:59

Citat:

Haha, jag ska analysera lite innan jag säger nåt.- Sista starten var ju bedrövligt. Som jag skrev var DJUSE på en sån stor kallis litet frågetecken och han fick ju aldrig någon fart på hästen utom sista 2oo då den spurtade fint.

Jag grämer mig att inte nåt hände gången innan han startade MED JANNE NORBERG. Startsnabbe Janne var långt uppe redan i första kurvan men där rullade han över i galopp. Janne är ändå 30 meter bättre än Djuse på kallisar
tycker jag.

Rankad sist, står i 999 i ronden MEN DJUSE IGEN. Klart man smyger in ett streck och lite småkulor, men vill inte gapa för mycket då tror folk att man är galen. Egentligen hårdare motstånd denna gång, Står 40 på Lille Alfred

det blir svårt, men det är då man ska passa den. Sist sjönk han som en sten sista minuterna från 25 till 14.50 så det måste ha varit nåt skrik (sharps hehe)

oggeb 2016-02-16 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 478167)
OTP... jo visst men mitt första streck är Traveling Man.
Snabbt till spets och eventuellt släpp till OTP.
Får perfekt lopp på innerspåret över distansen och swish på upploppet.
Kan dock inte spika då Nahar är med i loppet. Denne måste alltid finnas med på lappen men aldrig ensam.
Med OTP blir det tre streck och stängt.

Det är möjligt att jag får äta upp hatten, men jag tror att Traveling Man är totalt chanslös. Dessutom har han visat upp noll startsnabbhet med skor på. Francais du Gull kanske släpper till honom, men även det är osannolikt då han vet att OTP kommer så småningom och den ryggen lär han vilja ha. Hoppas man på favoritfall borde det räcka med OTP och Francais så vida inte banan är
optimal för Nahar, då håller jag med dig om att han ska med på kupongen som ett lyxstreck. Men.. varför krångla till det? Ingen i det här gänget tar ner OTP när han får bestämma i ledningen.

tvablaa 2016-02-16 23:35

Håller med föregående.

Är det bara hos mig senaste starterna är helt uppfuckade? Ligger inte alla i ordning och det är allmänt rörigt.
Är det månne ATG:s senaste knep för att skrämma bort spelare som inte vill spela Lotto?

oggeb 2016-02-17 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 478216)
Håller med föregående.

Är det bara hos mig senaste starterna är helt uppfuckade? Ligger inte alla i ordning och det är allmänt rörigt.
Är det månne ATG:s senaste knep för att skrämma bort spelare som inte vill spela Lotto?

Kan du inte klicka på datumet och sortera efter det?

mackpeter 2016-02-17 18:29

Sorgligt att ägaren till Elles W. Phedo släpar ut detta 10-åriga sto i Gulddivisionen. Stoet har nästan tjänat 4 miljoner. Förra året tog hon en sjätte- och en sjundeplats och tjänade 27 288 kr i Frankrike. I år har hon startats i några pisslopp och dragit in 31 800 kr.

Kan inte Tarzan eller Daniel Redén rädda detta "elitsto" och betäcka henne med en värdig hingst. Jag tycker det är förnedrande att se denna mångmiljonärska tävla nu på lördag.:no:

tvablaa 2016-02-17 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 478228)
Kan du inte klicka på datumet och sortera efter det?

Det löste problemet, tack. Ändå märkligt att den senaste starten hamnade i mitten, så vill väl ingen ha det sorterat tänker jag:-)

Strappa71 2016-02-18 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 478354)
Det löste problemet, tack. Ändå märkligt att den senaste starten hamnade i mitten, så vill väl ingen ha det sorterat tänker jag:-)

Mest troligt så hade du råkat klicka på något av de andra kolumnhuvudena så att det blev sorterat efter något helt annat än datum.

tvablaa 2016-02-19 00:24

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 478385)
Mest troligt så hade du råkat klicka på något av de andra kolumnhuvudena så att det blev sorterat efter något helt annat än datum.

Sannolikt ja:)

Spojs 2016-02-19 09:56

Avdelning 4 - 2640 m VOLTSTART Flest segrar på distansen hästarna 7, 12,13 har 2 segrar vardera på distansen. Hästarna 4,8,9 har vunnit på lång distans. Spetsstatistik Tyron Power har kommit till ledningen en gång och är obesegrad där, även Berlioz har vunnit från ledning. Snabbast fr start är BERLIOZ.
Även detta lopp känns oerhört svårtippat, mega favorit är Fighting Bax som gjorde ett mycket bra intryck senast på Solvalla. Men hästen är oerhört osäker har galopperat 3 av de 5 senaste starterna, har aldrig visat startsnabbhet och jag tycker det luktar skräll här. Nämner tidigt Dragon Powerfly som startat 2 gånger i rikstotolopp och varit 2a,3a. Kördes passivt senast i lördagsloppet, då som prepare för finalerna, där han inte kom med. Avslutningen då var av absolut bästa märke, riktigt härlig avslutning. Denna gång kör man för vinst och jag tycker han ska räknas mycket tidigt, omgångens bästa speldrag till i skrivande stund 4 %

Spojs 2016-02-19 13:53

Walmann ligger lågt:

5 Sembs Rebir (Örjan Kihlström) har gjort det klart bra i sina nu tre raka vinster. Möter nu bättre motstånd den här gången på V75 men han kan kanske vara med som en platsfidus ändå, säger Roger Walmann.

Från aftonbladet.

Spiken64 2016-02-19 18:35

Står fast vid att Gustav E är vinnaren i loppet.Var ju grym senast efter galopp men mötte en vinnare som va lite bättre den dagen.

Kocken14 2016-02-19 19:51

Förra veckan lyfte jag fram Augustus F som en vinnare, denna veckan så fick jag en härlig känsla redan i söndags, trots femte spår på tillägg så tycker jag Essence ås med Jorma " praa häst " i fjärde avdelningen har en bra chans har ju faktiskt sett ruskigt formstark i de sista tre starterna. 1 % given på kupongen, rygg på Alleyeson sista rundan och skrällen ett faktum.

BroderH 2016-02-19 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av Spojs (Inlägg 478440)
Avdelning 4 - 2640 m VOLTSTART Flest segrar på distansen hästarna 7, 12,13 har 2 segrar vardera på distansen. Hästarna 4,8,9 har vunnit på lång distans. Spetsstatistik Tyron Power har kommit till ledningen en gång och är obesegrad där, även Berlioz har vunnit från ledning. Snabbast fr start är BERLIOZ.
Även detta lopp känns oerhört svårtippat, mega favorit är Fighting Bax som gjorde ett mycket bra intryck senast på Solvalla. Men hästen är oerhört osäker har galopperat 3 av de 5 senaste starterna, har aldrig visat startsnabbhet och jag tycker det luktar skräll här. Nämner tidigt Dragon Powerfly som startat 2 gånger i rikstotolopp och varit 2a,3a. Kördes passivt senast i lördagsloppet, då som prepare för finalerna, där han inte kom med. Avslutningen då var av absolut bästa märke, riktigt härlig avslutning. Denna gång kör man för vinst och jag tycker han ska räknas mycket tidigt, omgångens bästa speldrag till i skrivande stund 4 %

Bakspår på tillägg är ju som att stå ytterligare 20 bakom. Så bra är den väl inte?

xanathaar 2016-02-19 23:54

Jag är mest fascinerad av tipstjänsternas evigt sågande av Top of the World. Torskar aldrig detta vid sunda vätskor. Vunnit 5/6 senaste, samtliga 1640, även från dåliga spår som 8 och 11.

(Ja, jag har läst att Global Millionaire ska köras i spets, men det har jag hört förut...)

oggeb 2016-02-20 00:36

Citat:

Ursprungligen postat av xanathaar (Inlägg 478539)
Jag är mest fascinerad av tipstjänsternas evigt sågande av Top of the World. Torskar aldrig detta vid sunda vätskor. Vunnit 5/6 senaste, samtliga 1640, även från dåliga spår som 8 och 11.

(Ja, jag har läst att Global Millionaire ska köras i spets, men det har jag hört förut...)

När han vann från spår 8 var det garantispets och när han vann från spår 11 var det lärlingslopp. Säger mig inte speciellt mycket. Jag är beredd att syna en favorit som inte kommer få spets i alla fall. I synnerhet till 57%.

peozz 2016-02-20 00:39

Om du tycker att han sett bra ut de sista loppen och anser att han har bättre chans än strecken, så visst ska du spika.
Sist på v86 blev han släppt till spets mot ett gäng som redan gett upp och inte ville tävla, lyckas vinna med möda trots att den fått bestämma. Vi tycker olika....

Wolfman 2016-02-20 01:03

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 478540)
När han vann från spår 8 var det garantispets och när han vann från spår 11 var det lärlingslopp. Säger mig inte speciellt mycket. Jag är beredd att syna en favorit som inte kommer få spets i alla fall. I synnerhet till 57%.

"Stänkrädde Ohlsson" kör så det ryker mot norrlandsmotstånd från perfekt spår, perfekt inne i loppet, Sveriges bästa kusk, hästen vinner c:a 50% av sina lopp och 100% i spets, invändiga motståndare som Richrda NasKoglund lär skita på sig, lycka till :)

:drunk::cheers::smoke:

doob 2016-02-20 01:10

Omgångens bästa spik:

Trots storfavorit och hög procent så vinner bara 5 On Track Piraten! Finns liksom inget att fundera över... Samtliga startsnabba söker bara rygg på favoriten och det blir blufflopp och inte fan sänker vare sig Nahar eller Narold Vox O.T.P på kortspeed! Såg ju ut att äga banan sist och att propositionen skvallrade om torsk sist betyder inget idag... SPIK!

Näst bästa spiken:

Betaltjänsterna går på Hans R´s fina häst rätt ut men jag tror den bara blir tvåa... 1 Ebu B Boko är kanske fältets mest grundkapabla häst och efter lite strul börjar den komma i form igen. Här tror jag man tar spets efter lite solfjäder in i första kurvan och sedan är det slut! 17% är KANONBRA! Folk är fulla... Tvilling 1-8 liras rak!!

Bästa låset:

I femte hänger mycket på om Örjan lyckas hålla spets alternativt ta sig ut med 1 Staro Hey Joe... Över 50% chans att han får fritt och vinner men OM den muppen inte vill vinna så helgarderar jag loppet med 3 Ahsoka från Stall Bergh som har toppform, är startsnabb men skall gå i rygg och därmed väljer man position lite som man vill! Högst troligt till och med släpper ut Örjan för att hoppas på att spetsande 2 Åhlunda Survivor körs i spets!? Där viker den ner sig och då blir kan Örjans patenterade köra-hela-fältet-styrning från dödens misslyckas! Heltäckt på två... För vem skall speeda ner BÅDA mina streck??

Dagens överstreckade i fara:

6 Green Bax i volt där den oftast inte tar ett steg rätt till 58%.... Tjänstefel att inte gardera den! KLART överstreckad!

4 Top Of The World som inte såg supermodig ut sist! Formdippen måste komma när som helst och kanske skvallrade senaste loppet om det!? Reijo är duktig tränare men Untersteiner-formtoppar är han inte känd för att hålla... Nu riskeras dessutom svar inifrån från både 2 och 3 och bakifrån kommer man spurta ettrigt! Då får det inte vara tomt i tanken även om T.O.T.W körs hårt och släpps till front! 57% är hur som helst för mycket!

Skrällarna under 10% som ger degen:

Vi börjar i kallblodsloppet där det finns goda möjligheter till skräll! 3 Essis Lille Alfred stretar emot bra i spets till 6%! 4 Gustav E. är både kapabel och har toppform! Lite osäker på benen och kusken är normalt inget V75-ess att dra fram ur ärmen men till 4% är hästen GIVEN! 8 Liheim Svarten har suttit fast på slutet och sett smällfin ut. Toppform och 4% även här! Kan absolut vara med dom! På det stora hela ett svårtippat lopp! Den som tror på felfri avgång kan spika sig ur loppet för felfri har 12 Tand Tuff riktigt bra chans! Formkurvan pekar spikrakt uppåt efter vila... 16% och inte ens favorit och där finns det värde om man väljer att chansa med singelstreck!

Favoriten i fara i fjärde skall garderas! På start är främsta motbudet 2 Tyron Power 8% ett fynd! Kapacitetsmässigt inte långt ifrån, ja kanske likvärdig med favoriten, men läget? Inte helt stabil på benen men felfri blir det en fin resa i främre träffen! Om favoriten galopperar kanske till och med spets?? Den går lätt 1.12 sista 500 och det räcker långt!! Från bakspår finns omgångens kanske mest streckvärda häst! Tredjespår och Uffe Ohlsson i sulkyn på 9 Alfa Light som endast är streckad på futtiga 3%!! Det är fan i mig inte klokt! Hur tänker folk?? 2-2-1 senaste tre starterna, ofta lirad favorit och tunga spurter! SE UPP FÖR SJUTTON när mer betrodda galopperar och hamnar för djupt i kön! Näst intill lika galet är 1% på 11 Essence Ås som kommer från Valla-vinst där Kontio mumlade nöjt! Fyra Valla-starter i följd har gett hårdhet och säger också något om träningsrundorna... Solvalla är Wembley och Bollnäs är Örjans Vall! GLÖM ALDRIG DET! Min förstahäst i loppet och en av dagens mest bortglömda hästar är 13 Benji Dana!! Varför i helvete är den bara streckad på 6%?? Obegripligt! Kanonspår som dessutom bekräftas i intervju vara optimalt. Såg ut som ett kärnkraftverk när den väl kom loss och vann totalt ohotad näst sist. Såklart skrik på V75 i starten därpå där den blev avslagen kort före mål efter en 750 metersspurt i 12-tempo av Roger Amerika som trivdes på sina breddgrader! SJUUUUUKT värde! Länkarna får köpa Glade och Aerius! Stor risk att det luktar häst i deras lokaler framöver!

I sjätte vinner 2 Miss Prelong om felfri! Jag trodde den skulle fela från sjätte sist och det kostade mitt bolag totalt 2,3 miljoner... Då gick den och verkar ha mognat lite men andraspår är andraspår... Jag vill då slå ett slag för istället spetsande 3 Just Happy som nyligen har bytt regi och trivs YPPERLIGT i spets! 5% är alldeles för lite!
Bakifrån kommer 9 Spring Chicken som förvisso flyger riktigt lågt bfro men kan speeda tillräckligt för att vinna det här även med dojjor! Stormvarning för 15 Kemas Winnie 2% som Reijo varnade kraftigt för sist mot Joy Ribb! Då förstördes dagen av gunga. Läget nu är inte trevligt men vid minst klaff är det här en riktigt käftsmäll!

I sista kör jag massiv gardering där jag tror och hoppas att Top Of The World bränner (läs ovan) och att 11 Random Shot inte hinner fram! Vem ska då göra det? Tror att det finns form hos både 2 Global Millionaire och 3 Dionne Sisu att leda hem det från start till mål. Särskilt den sistnämnde har ju tiderna i raden som matchar Top Of The World! Bäst värdet är kanske 9 Be Spontaneus som kommer igenom fint från bakspåret tack vare nämnda spetsbud. 5%!! Satt fast med massor sparat sist, tränar klart positivt och även tänt till på utrustningsändringar! Är inte främmande för en klassisk helgardering till och med....

Det var doob´s tankar! Lycka till!

spelgameodds 2016-02-20 02:03

slet

spelgameodds 2016-02-20 02:04

Citat:

Ursprungligen postat av spelgameodds (Inlägg 478545)
On Track Piraten vinnare ikke pajas häst og kusk

men good luck:smoke:

spelgameodds 2016-02-20 02:09

Fighting Bax med förra insatsen i minnet, Hästen är rask från start, så med springspårets hjälp blir jag inte förvånad om örjan tidigt placerar henne i tät
spids og slut bäste spike :smoke:

spelgameodds 2016-02-20 02:14

Top of the World , trivs med Ulf Ohlsson och jag tror de sitter i täten efter 500 meter og Hästen känns bra i jobben enligt tränaren

spike nr 2 på v75

oggeb 2016-02-20 02:22

Citat:

Ursprungligen postat av Wolfman (Inlägg 478543)
"Stänkrädde Ohlsson" kör så det ryker mot norrlandsmotstånd från perfekt spår, perfekt inne i loppet, Sveriges bästa kusk, hästen vinner c:a 50% av sina lopp och 100% i spets, invändiga motståndare som Richrda NasKoglund lär skita på sig, lycka till :)

:drunk::cheers::smoke:

Tack :)

sirlarsson 2016-02-20 07:06

Sen när blev Uffe sveriges bästa kusk? Bland det sjukaste jag hört. Skål!

Helge 2016-02-20 09:47

http://piclair.com/1p2eq

Äh, bild syns ej men står iaf.

"Surt som fan, vi får stryka Conrads Elsa pga snökaoset på vägarna."