![]() |
Lite dimridåer ang 1 Ekeld i kallblodsloppet. På ett ställe uttalar man att man ska köra i spets på en låg 24-tid, för att i ovanstående intervjuer i Norge säga att man vill ha ett rygglopp och att han måste förbättra sig väsentligt...
|
Citat:
1 Ekeld MÅSTE gå ledningen om han ska kunna vinna. Rygg på 2 duger inte. 1 kan väl en 26-tid. 7 och 8 kan 25-tider. 10 kan en 24-tid. Det mest intressanta i detta lopp är att man inte behöver strecka 9. Här streckas 7,8 och 10. Skrälletaren tar också med 1. Men då måste erkänt duktige kusken Höitomt leda från start till mål. Och Höitomt är väl den kusk som bäst känner Momarkens svårbemästrade bana. 1 är ett vettigt skrällstreck - t ex istället för chanslöse 9. |
Citat:
Punk i spets efter 300 meter! Lätt! |
Citat:
|
Har man alltid kört utan pisk i Norge?
|
Citat:
|
Citat:
rank 8,7,3,10,9 osv enligt mig =) |
Citat:
|
Hur är det med skoinformationen i Norge nu?
|
spännande v75 idag bra betalt väntar Happy Petter spik på allt :drunk:
|
Citat:
|
Är det ingen analys av jens sjöden för dagens omgång?
|
Citat:
http://www.travronden.se/blogg/jens-...kbloggenv75-48 igår 23:01 |
Citat:
|
Så här blev mitt bolagssystem idag.
1) 12 r2-7 (jättebra häst, tränare, kusk och distans) 2) 1,2,4,5,6,7,9,12 r10-8 (spika 2 eller strecka många i detta lopp med oerfarna hästar) 3) 7,8,10 r9-3 (7 kan chansspikas. 10 och 8 slår 9. vill ni ha någon mer är det 1 och 3) 4) 1,2,3,4,5,6,10 r9-11 (2 är förstastreck - startsnabb bfro, jänkarvagn och Momarkenmästerkusken Höitomt i jollen. 5 bra spurtare. Gardera här) 5) 6,10,13 r4-2 (13 är bästa hästen av norskorna. Hon höll senast bra i dödens över sprint mot Punk och Chatain. 10 skall avsluta en framgångsrik karriär med vinst innan hon går till avel. Björn har ställt i ordning 6 för att vinna i ägarens hemland) 6) 4,10 r1-7 (normalt spikas världsmästaren 10. Men Peter U lovar, att 4 idag kan runt en 11-tid. 1 bfro är blixtrande startsnabb och skall köras i ledningen. Men jag tror, att 4 trycker sig till spets. Blir det lång tattarkörning bäddar de för 10) 7) 1,3,9 r6-4 (dunderfavoriten 1 vann i lufsig stil på Åby. Undrar om inte han är en sprinter. Se upp med Untersteiners 3. Min vinnare är halvskrällen 9) Kostar 1512:-. Till Lycke! |