Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-13, 23:06   #1
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75 Momarken 19/3


Nu skickar vi 22 miljoner i jackpot till Norges 7-rättspott på lördag.
Veijo kommer med en en häst - Fredericus - som från spår 10 skall ta sin tredje seger av fem för Veijo.
Stig H skickar två hästar, som båda fått tolftespår. De körs av Erik A. Frode Hamre har gett Erik en styrning med sin andrahäst. Det är allt Erik får köra i denna Norgeomgång.
Vi svenskar får väl hoppas på Veijo och att Untersteiners och kanske Björn Goop kan ta någon seger.
Men spelarna får läsa på ordentligt om de norska ekipagen för att få del av V75-kakan. Inte bara betala.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 04:05   #2
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Underbar omgång, vimlar av segerrika hästar.
Hur kul som helst
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 08:03   #3
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Ser svårt ut och ett uselt Norskt arkiv att söka igenom. Vad norrmännen tror om sina hästar vet jag bäst sent fredagkväll, innan streckfördelningen slås ihop. Kör på det, lägger till lite egna kantbollar, en Goop som u-häst och sätter villkoren på joker till 5 miljoner plus och längtar till påsk typ.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 08:16   #4
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Lite mer statistik om norskt trav;
http://www.travservice.no
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 14:20   #5
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Avd1:

Klart bästa hästen har fått 12e spår, läge, uppehåll + att hästen kommer bli enormt streckad, får mig vilja gardera.

Många startsnabba, det kan bli en häftig inledning.

3 tar sig förbi 1an för att sen släppa.

Goop skulle kunna sitta i ledningen, hästen har haft ett uppehåll,
frågan är om han håller ut bartender in eller han tar rygg på denne,
min känsla är att han släpper. Då seedorf säkert avancerar tidigt, kan
därmed vara en luring med rygg ledaren.

Bra position får random shot som såg ngt förbättrad ut senast, kuskminus nu.

Royal ice pulveriserade Bruno di quatro nyligen från dödens, som har varit betrodd i brons på svenska v75. Hästen är stark, kommer in i matchen om det blir jämnt hårt tempo.

Kemas Magic är kapabel men lär få vandra i spåren en bra bit.

12-7-6-2-11-10

Senast redigerad av biddybye den 2016-03-14 klockan 14:23.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 14:54   #6
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Vilken tid slås den norska spelpotten ihop med den svenska?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 15:43   #7
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vilken tid slås den norska spelpotten ihop med den svenska?
Har för mej att det är lördagmorgon kl 9:00. Vill man ha koll på vad norrmännen tippar brukar det löna sig att skriva ut deras 23:30-23:45 ca på fredagen, sedan är det stängt 24:00.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 16:36   #8
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 209
Sharp$: 2371
Standard

Even Elvenes om omgången:

V75-1 är ett försök i bronsdivisionen.
– Här ställer Frode Hamre upp med Royal Ice som är en av stallet starkaste hästar. Han säger också att det här är en av hans bästa chanser på lördag. Jag har stor respekt för Seedorf O.M.F. som jag tycker sett mycket fin ut, särskilt efter att han blev kastrerad. Men det är fördel Norge och Royal Ice.
V75-2 är klass II, den lägsta klassen.
– Oj, oj, oj, vilket öppet lopp. Här kan alla vinna. Det finns flera som har extrem kapacitet men som är vanskliga för spelarna. Till exempel Happy Petter som haft innerspår två gånger och inte kommit till. Han är riktigt bra. El Diablo B.R. var favorit att vinna norska kriteriet i fjol. Nu sist var han på väg mot segar trots en resa i spåren men galopperade i sista sväng,. Detta är två klasshästar!
V75-3 är Östfoldpokalen för kallblodshästar.
– En som inte fått ut fullt betalt för sin kapacitet är Fjord Jerven. Detta helt enkelt för är han tillhör samma kull som Lannem Silje. Han är tvåa i den årgången. Han har utvecklats i vinter och för mig är han klar favorit. En som är stark som brännvin är Moe Svarten och han räknas också tidigt. Även Myr Faksen som besegrade Tekno Odin på Bergsåker 30 januari bör nämnas.
V75-4 är silverdivisonen och hästarna strax under de bästa.
– Det här är också ett mycket öppet lopp med flera hästar som är på väg mot norska eliten. Choco Sun är mitt förstaval, hästen är kvick ut, har en toppkusk i Erik Adielsson och kanske kan han ta ledningen. Rafolo och Chatain är inte heller så tokiga av de norska hästarna.
V75-5 är ett stolopp med 15 hästar.
– Jag spikar Denise F.Boko som jag vet har styrka och en häst på väg upp i form. Hon har nytta av Momakens extremt långa upplopp. Det är sex meter längre än Axevallas som ju är det längsta i Sverige. Denise F.Boko är mitt förslag till spik.
V75-6 är Steinlagers Äreslopp och omgångens sportsliga höjdpunkt med hästar från högsta klassen. En kvartsmiljon norska kronor väntar vinnaren. – Här gör världsmästaren Papagayo E. årsdebut. Han har sett mycket fin ut i träningen och han är väl förberedd. Läget är inte så tokigt trots allt för han har sin styrka och sin extrema vilja som bästa vapen. En solklar favorit för mig. Detta är en stjärna. Norges startsnabbaste häst är med i loppet och Punk såg fin ut i årsdebuten. Jag vet även att Frode Hamre är imponerad av Ivar Sånna i träningen, han är minst sagt begeistrad av hästen. som jag ser det är det här loppet starten för en ny toppsäsong för eliten i Norden.
V75-7 är ett försök i klass I.
– Det ser mycket öppet ut och jag tycker att det är många med vinstchans. Jag tycker det är intressant att den gamle rikshästen Conrads Wilhelm startar. Han visade sig i fjol att det är en klasshäst. Inget skulle glädja mig mer än att Årjäng får med sig en V75-seger. Vi är ändå grannar och har travet gemensamt historiskt, säger Even Elvenes.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Mikko (+10), chime77 (+5)
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 16:40   #9
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Call me hanover spetsar och släpper till Allaballakaitoz? Måste vara jättechans för Peter.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 17:00   #10
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Papagayo E. slog världseliten i New York i höstas. Han var en av världens tio bästa femåringar och tjänade dubbelt så mycket som Allaballakaitoz gjort i hela sitt liv. Han är en världsstjärna, som nu gör årsdebut. Spika Ulf Ohlsson och strecka i andra lopp.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 17:08   #11
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Papagayo E. slog världseliten i New York i höstas. Han var en av världens tio bästa femåringar och tjänade dubbelt så mycket som Allaballakaitoz gjort i hela sitt liv. Han är en världsstjärna, som nu gör årsdebut. Spika Ulf Ohlsson och strecka i andra lopp.
Ja, men han gör årsdebut nu och från bakspår i sprint tycker jag det är vanskligt. Inte säkert han hinner förbi om Allaballa kutar en låg 11-tid?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 17:12   #12
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Värt att ha i åtanke är att Momarken alltid har ansetts som en "svår" bana att bemästra, både utrustningsmässigt (främst skoning) och de ovanliga kurvorna/doseringen. Att sedan upploppet mäter hela 240 meter, gör inte saken sämre/bättre, hehe... Smalt - endast 20 meter bred bantyp.

Brukar vara en mängd galopper under en tävlingsdag.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 17:31   #13
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Som tillägg kan då vara att plocka bort galopplystna kusar, med hög streckprocent, från svåra spår. Betänk dock att spår 5, 6 och 7 betecknas som springspår och 4:e-spåret är inte lika tight som i Sverige.

Men räkna med en hög med omstarter i voltstartsloppen - om det är några... Har inte studerat detta ännu... Nedan en studie i hur det ser ut och placeringen på hästarna i norsk voltning...

https://www.youtube.com/watch?v=t2NNPjWdB78
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 17:33   #14
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Kallblodsloppet känns omöjligt. Till skillnad från Sverige har vi här ett kallblodslopp där alla är jävligt bra istället för jävligt usla. Helgardering?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 17:45   #15
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Värt att ha i åtanke är att Momarken alltid har ansetts som en "svår" bana att bemästra, både utrustningsmässigt (främst skoning) och de ovanliga kurvorna/doseringen. Att sedan upploppet mäter hela 240 meter, gör inte saken sämre/bättre, hehe... Smalt - endast 20 meter bred bantyp.

Brukar vara en mängd galopper under en tävlingsdag.
Minns jag rätt, att kurvorna är mycket snäva och startsnabba (svenska) hästar ofta hoppar i första kurvan? Bättre att vara kall och ta dom på upploppet.

Min far var husar under kriget och vaktade gränsen mellan Årjäng och Momarken. Det var 30 minusgrader och snö på hans födelsedag. Frös och hungrade ikapp med hästarna. Farmor hade skickat ett paket till honom. Han önskade en bamsig entrecote. Paketet innehöll en Princesstårta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5), Fulsprit (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td