Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v75 Färjestad (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26114-v75-faerjestad/)

Dyngjohan 2016-03-20 17:33

v75 Färjestad

http://www.stall77.se/index.php?opti...=200&Itemid=53

Brain 2016-03-20 23:30

spik direkt Peder Mykla

Dyngjohan 2016-03-21 13:49

Jaså.....varför då?

Dodo 2016-03-23 09:26

Är det bara att spika Propulsion, vad tror ni ? Själv är jag inne på det men med en viss tvekan.....möter ju hårdare motstånd nu än vad han har gjort i sina tidigare Sverigestarter.

Candor Hall tappade travet senast. Jag vågar inte spika.

Polycrates Face kan man ju inte spika, galopperar alldeles för ofta.

Lurar på om Roses Glory, trots bakspår, kanske är bästa spikalternativet ?

sirlarsson 2016-03-23 09:54

Till 68% är Propulsion kanske omgångens mest iskalla.

olle 2016-03-23 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 482875)
Till 68% är Propulsion kanske omgångens mest iskalla.

Det känns väl spontant inte som årets roligaste spellopp direkt med tanke på att nästan alla hästarna i loppet årsdebuterar. Hela V75 omgången vimlar av årsdebutanter och hästar som gjort en start. Jag bestämde mig därför för att lägga det spelmässiga krutet på Romme på söndag och ta Färjestadsomgången till att titta på hästar för ev framtida spel.

Aftonbladets Patrik Fernlund skrev så här igår om omgången rent spelmässigt

"Sällan har vi sett en V75-omgång med så många hästar med dunkel form. Det är kul med alla de här fina hästarna som gör årsdebut men ur spelsynvinkel är det nästan lite för slumpbetonat. Tränarnas kompisar får en stor fördel jämfört med den stora majoriteten av spelarkåren".

yoozoo 2016-03-24 02:08

Citat:

Ursprungligen postat av Brain (Inlägg 482700)
spik direkt Peder Mykla

Tidigt streck, men jag tänker inte släppa 12 Benji Dana som det varit mycket "skrik" om på sistone, särskilt inte då han blir bortglömd nu...

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 482874)
Är det bara att spika Propulsion, vad tror ni?

Propulsion är INTE en bra spik även ifall han vinner...

1. Noll rens
2. Årsdebut
3. Tuffare motstånd än tidigare

Visst kan han vinna men jag kommer i alla fall inte lira utan 4 Je Taime Express som är den enda förutom 8 Martiniwithmuscles med lopp i kroppen, de 4 starterna han gjort i år har dessutom varit i gulddivisionen.

korpo 2016-03-24 07:37

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 482878)
Det känns väl spontant inte som årets roligaste spellopp direkt med tanke på att nästan alla hästarna i loppet årsdebuterar. Hela V75 omgången vimlar av årsdebutanter och hästar som gjort en start. Jag bestämde mig därför för att lägga det spelmässiga krutet på Romme på söndag och ta Färjestadsomgången till att titta på hästar för ev framtida spel.

Aftonbladets Patrik Fernlund skrev så här igår om omgången rent spelmässigt

"Sällan har vi sett en V75-omgång med så många hästar med dunkel form. Det är kul med alla de här fina hästarna som gör årsdebut men ur spelsynvinkel är det nästan lite för slumpbetonat. Tränarnas kompisar får en stor fördel jämfört med den stora majoriteten av spelarkåren".

Kanske det blir att rygga någon betaltjänst. Vilken av dom har den bästa kontakten med tränarna och deras kompisar?

sirlarsson 2016-03-24 08:02

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 483069)
Kanske det blir att rygga någon betaltjänst. Vilken av dom har den bästa kontakten med tränarna och deras kompisar?

Spelvärde.

hugotheboss 2016-03-24 11:27

Apropå Propulsion:
"Propulsion (lopp 11) har varit fin i vinter och fantastisk i ett banjobb på Solvalla förra veckan. Jag har lättat hästen i balansen och körde även utan de berömda hängslena. Han landade på 1.12,5/1 600 meter och gick med full spänst över upploppet. Jag är otroligt nöjd med hur hästen lagt på sig kilon och muskler över vintern, men det vore orättvist att begära stordåd av honom i årsdebuten mot tuffa femåringar. Däremot förväntar jag mig en rejäl insats efter de jobb han gått på sistone. Öppet huvudlag och jänkarvagn är tanken, dessutom kan det bli aktuellt att köra barfota bak." Från Stall Zet

Shooter 2016-03-24 11:35

Intressant omgång, men lurig med tanke på flera årsdebuter. Jag kan ha fel, men jag har för mig att det brukar bli ordentliga utdelningar de här påskomgångarna. Banorna är snabba nu och det blir allt svårare att vinna från kön. Ändå finns ett par ev. spikbud från bakspår (Roses Of Glory och Elvira Diablo). I morgon ser det ut att bli nederbörd och det kan ju göra omgången extra lurig. Tangen Stegg ska jag nog spika. Lite osäker, men Björn upp och ledningen inom räckhåll. Propulsion (spikas av Örjan) har gått ett kanonjobb inne på banan, men trots allt årsdebut och väldigt bra hästar emot. Den vore skönt att fälla. Peters häst är i bra form och Al Dente gör även den årsdebut. Finns ett par till man kan ta med.

hugotheboss 2016-03-24 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 483078)
Intressant omgång, men lurig med tanke på flera årsdebuter. Jag kan ha fel, men jag har för mig att det brukar bli ordentliga utdelningar de här påskomgångarna. Banorna är snabba nu och det blir allt svårare att vinna från kön. Ändå finns ett par ev. spikbud från bakspår (Roses Of Glory och Elvira Diablo). I morgon ser det ut att bli nederbörd och det kan ju göra omgången extra lurig. Tangen Stegg ska jag nog spika. Lite osäker, men Björn upp och ledningen inom räckhåll. Propulsion (spikas av Örjan) har gått ett kanonjobb inne på banan, men trots allt årsdebut och väldigt bra hästar emot. Den vore skönt att fälla. Peters häst är i bra form och Al Dente gör även den årsdebut. Finns ett par till man kan ta med.

V75:5 15 Elvira Diablo måste väl va omgångens sämsta favorit?

Starter från bakspår:

Starter
8
Vinster
0%
Plats
0%
Galopp från bakspår
88%
Pengar i snitt från bakspår
2'
Nuvarande streckfördelning
31%

SJAS!

Shooter 2016-03-24 11:44

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 483079)
V75:5 15 Elvira Diablo måste väl va omgångens sämsta favorit?

Starter från bakspår:

Starter
8
Vinster
0%
Plats
0%
Galopp från bakspår
88%
Pengar i snitt från bakspår
2'
Nuvarande streckfördelning
31%

SJAS!

Peters bästa chans i omgången och står bra inne i loppet, men det är klart att gungorna och statistiken oroar lite.

Shooter 2016-03-24 11:47

"Min bästa chans i omgången borde vara 15 Elvira Diablo. Galoppen senast var ett olycksfall. Hon kan mycket när hon fungerar och jag räknar med chans."

capone 2016-03-24 11:50

Spikar Goop med TANGEN STEGG spets och slut tack för kaffet