Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Bergsåker/Solvalla 30/3 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26181-v86-bergsaker-solvalla-30-3-a/)

Shooter 2016-03-30 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 483926)
Det är just det du gör, har aldrig någonsin skådat någon med sämre potential i sina system. Finns ingen som blir vinnande över tid med att spika de tre största favoriterna mer eller mindre VARJE omgång. Men fortsätt tro det du, det gynnar oss andra. :lol:

Jag vet och du tror. Dina lir betalar mina vinster. :lol:

Shooter 2016-03-30 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av yoozoo (Inlägg 483923)
Vill varna för en tredje då strullputten Vacqueyras kan mycket de dagar han fungerar, nedspelad till cirka 6 ggr i silverdivisionen senast när V75 gick i Norge...distansen ett frågetecken men tror mest det är dagshumöret som är avgörande.

Jag har tröttnat lite på Vacqueyras och tycker inte att den har gjort särskilt bra ifrån sig på slutet.

legolasse 2016-03-30 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 483913)
Ohlsson är av samma kusktyp som Örjan Kihlström fast en sämre variant. Han är hästägarnas bästa vän och kör oftast efter bästa möjliga placering men inte till vilket pris som helst.

Som spelare föredrar jag att sätta min tilltro till kuskar som har hästägarintresset i bakhuvudet men har en offensivare körstil där de kör för att vinna loppen istället för att utefter förutsättningarna tjäna så mycket pengar som möjligt.

Utifrån dessa kriterier kommer nu min lista på de bästa kuskarna i Sverige i nuläget:

1. Björn Goop: Är min bok outstanding, alltid påläst, är en tvättäkta vinnarskalle och dessutom är han ett taktiskt geni.

2. Johnny Takter: Kör på känsla men allt som oftast offensivt och har en grym vinnarskalle.

3. Örjan Kihlström: Av många ansedd som den bäste men ett par hack ner på min lista då gubben trots allt fastnar i lådan ibland.

4. Erik Adielsson: Liksom Goop är han mycket påläst och kör nästan alltid taktiskt korrekt. Men det taktiska sinnelaget borde varvas mer med offensiva drag typ svepningar a la Svanstedt för att inte han ska bli allt för förutsägbar.

5. Robert Bergh: Offensiv är bara förnamnet och som kusk på en favoritspelad är han guld men har enligt mitt tyckande en bit upp till de allra bästa gällande det taktiska sinnelaget.

Kuskar som jag gärna inte bygger mina system kring: Kenneth Haugstad, Fredrik B Larsson, J-O Persson för att nämna några.

För att inlägget inte ska klassas allt för mycket off topic:

1. Gardera favoriten Moni to spare! Överlägsen kapacitet men bakspår, vila och en kusk som alltför ofta tar fel beslut i loppen.
2. Järvsö Blomster kan vara en bra spik. Inte lika bra kuskförstärkning nu som i förra loppet (Kihlström) men ändå bra mycket bättre med Svensson än tränaren själv. Dessutom en defensiv Ohlsson men andrahandsfavoriten som även den är en smygartyp.
3. Spika inte Chocolate Gold. Årsdebut och både nämnde Ohlsson och tränaren Båth vill säkerligen inte få ett tufft lopp i dödens. Kanske blir spets och slut men om strul finns chansen att det bara kör till slut och då kan ledaren rinna undan.
4. Heartbreaker V.S kan vara en bra chansspik som ny i stall Goop och kraftigt kuskförstärkt.

doob 2016-03-30 13:44

Shaq Is Back struken.... Ja då är Nuncio STENKLAR!
Har dubblat där och satt Smilin Eli som första reserv. Känns ok ändå. Minns Redéns lovord över den och större under har inträffat!

Groknak 2016-03-30 13:55

Chocolate Gold ska heller inte laddas för spets enligt intervju med Båth i ronden. Vill att den ska få en snäll resa.

Streckar 1,2,3 (skoryck på 3)

doob 2016-03-30 13:56

Dagens bästa spikar:

7 Nuncio var omgångens lås med Shaq Is Back - efter strykning bästa spiken!

9 Daddy´s First om barfotabalans lär ju vara stenklar! Oj vad tankad den var sist!

7 Närbyjänta i ett kallblodslopp som kräver en eller så kan man lika gärna ta alla. Närbyjänta har värmt bra och varit i toppform länge nu. Jättebra sist och 20 meter före gänget på linje sist! Några uppåtförändringar i balans och här finns värdet! 10% just nu! Perfekt spik!

Dagens bästa skrällar:

8 Gypsy Brodda som Walmann smygvarnat många gånger för nu. Tråkigt läge men hästen är ett dolt formkort som dessutom har en rejäl speed i sig. Till 5% är den gjuten på mitt system.

7 Filuren till 5% köper jag DIREKT! Tungt formkort som är med dom vid minsta klaff! Kaj Widell är en vaken kusk till skillnad från andra likvärdiga kuskar i samma "segment" (ålder, rutin etc.) som H-O Sundberg, Kontio, Jansson, Ingves!

5 Amor Winner är kanske dagens bästa värde alla kategorier!? 7% är fan i mig inte klokt! Stig H, läge, form, klass, tyngd och rutin! Vad mer begär fyllona??

Där har ni en Harry Boy gott folk! Fyll i spikarna! Fyll i skrällarna och öppna upp för att fylla på... :-)

shjuve9le 2016-03-30 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av Groknak (Inlägg 483932)
Chocolate Gold ska heller inte laddas för spets enligt intervju med Båth i ronden. Vill att den ska få en snäll resa.

Streckar 1,2,3 (skoryck på 3)

Jag spikar 1.an

Shooter 2016-03-30 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 483933)
Dagens bästa spikar:

7 Nuncio var omgångens lås med Shaq Is Back - efter strykning bästa spiken!

9 Daddy´s First om barfotabalans lär ju vara stenklar! Oj vad tankad den var sist!

7 Närbyjänta i ett kallblodslopp som kräver en eller så kan man lika gärna ta alla. Närbyjänta har värmt bra och varit i toppform länge nu. Jättebra sist och 20 meter före gänget på linje sist! Några uppåtförändringar i balans och här finns värdet! 10% just nu! Perfekt spik!

Dagens bästa skrällar:

8 Gypsy Brodda som Walmann smygvarnat många gånger för nu. Tråkigt läge men hästen är ett dolt formkort som dessutom har en rejäl speed i sig. Till 5% är den gjuten på mitt system.

7 Filuren till 5% köper jag DIREKT! Tungt formkort som är med dom vid minsta klaff! Kaj Widell är en vaken kusk till skillnad från andra likvärdiga kuskar i samma "segment" (ålder, rutin etc.) som H-O Sundberg, Kontio, Jansson, Ingves!

5 Amor Winner är kanske dagens bästa värde alla kategorier!? 7% är fan i mig inte klokt! Stig H, läge, form, klass, tyngd och rutin! Vad mer begär fyllona??

Där har ni en Harry Boy gott folk! Fyll i spikarna! Fyll i skrällarna och öppna upp för att fylla på... :-)

Tyvärr så säger de att Daddy's inte ska gå barfota runt om, så frågan är hur de har tänkt göra.

shjuve9le 2016-03-30 14:04

Grändens lomma? Springer nån av dom där framme 24 är den snabb ut ?

incitatus 2016-03-30 14:12

873 personer på lunchtrav Årjäng idag

matchar bergsåker Solvalla det ?

tillsammans ja men enskilt blir det hårt - ja ronden har visst fribiljett idag t valla - kan det locka 50 extra - kanske väl optimistiskt

doob 2016-03-30 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 483935)
Tyvärr så säger de att Daddy's inte ska gå barfota runt om, så frågan är hur de har tänkt göra.

Går förmodligen ändå men hoppas såklart dom kör barfota....

Helge 2016-03-30 14:34

Tycker Whitehouse Express i V86-8 möter ett fisjummet gäng idag.
Felfri borde den blåsa ned dom alla med Örjan där bak.

legolasse 2016-03-30 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 483942)
Tycker Whitehouse Express i V86-8 möter ett fisjummet gäng idag.
Felfri borde den blåsa ned dom alla med Örjan där bak.

Det var min första tanke med framförallt om barfota, vet du? 10 emot då den kan vara kraftigt förbättrad. Men allra bäst hade varit framspår för Redens skjutare då den inte har allt för långt till galopp om lite störningar.

spiifii 2016-03-30 14:44

Några tankar inför ikväll:

Första avdelningen: Långt lopp och mycket kan hända. Ledaren får förmodligen bestämma tempot men det bäddar för att andra hästar i kön får smygresor. 3140 är skrälldistans. Jag tror dock inte att man behöver överanalysera loppet denna gång. 4,7,9 kommer man långt på. 6 Elles W.Fill om man letar skräll. Så gott som aldrig favorit men kan nog få en bra resa och snart kommer denna kuse vinna. Förmodligen till ett jävligt högt odds :)

Avd.4: Glöm inte 8.Token Bi trots spåret. Hans distans och kan gå framifrån såväl som bakifrån. Kan kosta att glömma den.

Avd.5 Jag spikar Daddys First och bläddrar vidare.

Avd.6: Nuncio, överlägsen häst MEN årsdebut. Jag tänker inte glömma bort Venkatesh då den hästen kan få för sig att bestämma helt själv och en bra dag är den absolut inte att glömma!!
Men för att förtydliga. Nuncio ska vinna, trots årsdebut, men ser jag en chans att gardera största favoriten i omgången så gör jag det.

Avd.8: 10,3,5 i rangordning. Möjligtvis spik på Heartbreaker V.S. Kuskplus med Goop i sulkyn MEN årsdebut. Därför vill jag åtminstone ha med Offensive Erik och känslan själv, Takter.
Errol Boko har aldrig vunnit från spår 1, så varför skulle han göra det just idag? Mot det här motståndet?

Lycka till allihopa!

Helge 2016-03-30 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 483943)
Det var min första tanke med framförallt om barfota, vet du? 10 emot då den kan vara kraftigt förbättrad. Men allra bäst hade varit framspår för Redens skjutare då den inte har allt för långt till galopp om lite störningar.

Skor säger Daniel på hemsidan.

http://piclair.com/data/5hqiz.jpg

Helge 2016-03-30 14:59

Någon som har koll på vad Inchgower Level V86-5 släpptes till för odds?
Från skor och broddar till ffg ¢¢, jänkarvagn, helstängt och KÖRSPÖ.

Helge 2016-03-30 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 483940)

Ska köras ffg barfota fram idag. Oavsett balans så finns det roliga drag där så den ska vältas.

sirlarsson 2016-03-30 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 483946)

12 tror jag.

Helge 2016-03-30 15:39

Walmann redan anmält intressanta skoryck på sina V86 hästar, om det sen blir så återstår att se.

Champinj0nen 2016-03-30 15:42

Avd 2. Favoriterna 1 o 6 är bra men det känns osäkert med dem, 1an mkt galopper och årsdebut, 6 vet vi inte alls hur den står sig. 14 Diora from my vann sist trots ett väldigt tufft lopp och löser det sig med draghjälp en bit kan hon lätt vinna. 13 Quarrel känns lite intressant med 1 lopp i kroppen. 5 Wild cat tidigt streck pga att den lättas, spåret och kusken.

Grant 2016-03-30 15:44

Garberg

Citat:

Det borde göra cirka 3,1 sek på kmtiden och vi landar på 11,0!
Hur mycket bromsar kusken?

Min vinare 4 TMAL H Skoglund

Mvh Uffe

Shooter 2016-03-30 15:48

Jag förmodar att folk redan har läst spelkrönikan på Travnet eftersom hästen kommit på tal här, om inte:

"Jag lyfter upp ett par skrällar i A-gruppen i stället och tipset får fine 3 Inchgower Level som gått bra i Sverige tidigare. Senast sköt han till bra i skymundan och nu ska han tävla barfota runt om för första gången i karriären. Körspö har dessutom en positiv effekt på honom och från ett bra läge känns han helt bortglömd!"

olle 2016-03-30 15:50

Citat:

Se mitt inlägg kl 9.29 idag (sid 2 i denna slinga).

Helge 2016-03-30 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 483954)
Se mitt inlägg kl 9.29 idag (sid 2 i denna slinga).

Vad stod kusen i för odds då?

Eklas skulle de kolla halsen på idag 15:30. Inte struken än så då var väl allt bra.

olle 2016-03-30 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 483955)
Vad stod kusen i för odds då?

Eklas skulle de kolla halsen på idag 15:30. Inte struken än så då var väl allt bra.

B365 släppte den till 12 ggr kl 10 som jag skrev.

Helge 2016-03-30 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 483956)
B365 släppte den till 12 ggr kl 10 som jag skrev.

synd man låg och sov då...

Helge 2016-03-30 16:08

Molle C.D kvalar på Valla 17:00, härligt se honom på banan igen.

shjuve9le 2016-03-30 16:29

Kan nog bli en riktigt bra häst, om inte sölve körde sönder den

Emeffeff 2016-03-30 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 483959)

Och Happy Days samtidigt för Stig H...

Helge 2016-03-30 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 483964)
Och Happy Days samtidigt för Stig H...

Ja 16:40. Synd ATG inte kunde starta bansändningen lite tidigare idag :(

http://piclair.com/data/xy1gt.jpg

Shooter 2016-03-30 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 483940)

Anmäld barfota runt om trots allt.

Helge 2016-03-30 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 483959)

http://piclair.com/data/cxqd5.jpg

suzi 2016-03-30 17:25

1. spik 9
2. spik 5
3.1.2.5
4.spik 12
5.1.2.3.4.5.6.8.9
6. spik 7
7.1.7.8.10.11.12.13
8. 4.5.9.10.11
:claps::claps::drunk::cheers:

Om_sommaren 2016-03-30 17:45

12 Nordby Ask (Per Linderoth) var bra när jag fick honom för tre veckor sedan och verkar jättefin. Jag har ställt i ordning honom nu och tror på bra chans. Den med bäst chans av mina, säger Jan-Olov Persson.

intressant intervju i aftonblaskan

Emeffeff 2016-03-30 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 483965)
Ja 16:40. Synd ATG inte kunde starta bansändningen lite tidigare idag :(

http://piclair.com/data/xy1gt.jpg

Alla banor borde lägga ut kvallopp i efterhand som Jägersro till exempel gör.

ricBLo636 2016-03-30 18:07

Tycker att det är en rolig omgång så slängde in ett tidigt system.
Hoppas chansspikarna sitter och att nunico gör sitt.

Spoiler:
V86
Inlämnat: 2016-03-30, 18:05
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2016-03-30
Start: 20:30
Kostnad: 441,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 7, 9 (6, 2)
2: 12 Gloria Sund (8, 5)
3: 1, 2, 3, 5 (6, 7)
4: 2, 5, 6, 7, 8, 10, 12 (11, 1)
5: 3 Inchgower Level (6, 9)
6: 7 Nuncio (5, 3)
7: 2, 5, 10 (7, 1)
8: 1, 3, 4, 5, 9, 10, 11 (6, 7)

3x1x4x7x1x1x3x7 = 1764 rader.
1764 x 1 x 0,25 kr = 441,00 kr.
Totalt: 441,00 kr.

Shooter 2016-03-30 18:11

Daddy's First ser spänstig och fin ut i tidig värmning.

Om_sommaren 2016-03-30 18:16

Är det nån som har koll på vad det har varit för problem med ebony boko de senaste starterna. Imponerade så smått i två raka vinster i höstas, ikväll rycker man dessutom skorna

Enrico1 2016-03-30 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 483913)
Ohlsson är av samma kusktyp som Örjan Kihlström fast en sämre variant. Han är hästägarnas bästa vän och kör oftast efter bästa möjliga placering men inte till vilket pris som helst.

Som spelare föredrar jag att sätta min tilltro till kuskar som har hästägarintresset i bakhuvudet men har en offensivare körstil där de kör för att vinna loppen istället för att utefter förutsättningarna tjäna så mycket pengar som möjligt.

Utifrån dessa kriterier kommer nu min lista på de bästa kuskarna i Sverige i nuläget:

1. Björn Goop: Är min bok outstanding, alltid påläst, är en tvättäkta vinnarskalle och dessutom är han ett taktiskt geni.

2. Johnny Takter: Kör på känsla men allt som oftast offensivt och har en grym vinnarskalle.

3. Örjan Kihlström: Av många ansedd som den bäste men ett par hack ner på min lista då gubben trots allt fastnar i lådan ibland.

4. Erik Adielsson: Liksom Goop är han mycket påläst och kör nästan alltid taktiskt korrekt. Men det taktiska sinnelaget borde varvas mer med offensiva drag typ svepningar a la Svanstedt för att inte han ska bli allt för förutsägbar.

5. Robert Bergh: Offensiv är bara förnamnet och som kusk på en favoritspelad är han guld men har enligt mitt tyckande en bit upp till de allra bästa gällande det taktiska sinnelaget.

Kuskar som jag gärna inte bygger mina system kring: Kenneth Haugstad, Fredrik B Larsson, J-O Persson för att nämna några.

Du glömde den sämsta av dom alla...Leif "Colgate" Witasp

Grant 2016-03-30 18:52

Statistik

Citat:

Ursprungligen postat av Enrico1 (Inlägg 483979)
Du glömde den sämsta av dom alla...Leif "Colgate" Witasp

Alla kan inte vinna, varken häst, ekipage eller kusk.

Det du vet däremot kan du utnyttja och vara tacksam för att du vet.

Mvh Uffe