| legolasse |
2016-03-30 12:49 |
Citat:
Ursprungligen postat av legolasse
(Inlägg 483913)
Ohlsson är av samma kusktyp som Örjan Kihlström fast en sämre variant. Han är hästägarnas bästa vän och kör oftast efter bästa möjliga placering men inte till vilket pris som helst.
Som spelare föredrar jag att sätta min tilltro till kuskar som har hästägarintresset i bakhuvudet men har en offensivare körstil där de kör för att vinna loppen istället för att utefter förutsättningarna tjäna så mycket pengar som möjligt.
Utifrån dessa kriterier kommer nu min lista på de bästa kuskarna i Sverige i nuläget:
1. Björn Goop: Är min bok outstanding, alltid påläst, är en tvättäkta vinnarskalle och dessutom är han ett taktiskt geni.
2. Johnny Takter: Kör på känsla men allt som oftast offensivt och har en grym vinnarskalle.
3. Örjan Kihlström: Av många ansedd som den bäste men ett par hack ner på min lista då gubben trots allt fastnar i lådan ibland.
4. Erik Adielsson: Liksom Goop är han mycket påläst och kör nästan alltid taktiskt korrekt. Men det taktiska sinnelaget borde varvas mer med offensiva drag typ svepningar a la Svanstedt för att inte han ska bli allt för förutsägbar.
5. Robert Bergh: Offensiv är bara förnamnet och som kusk på en favoritspelad är han guld men har enligt mitt tyckande en bit upp till de allra bästa gällande det taktiska sinnelaget.
Kuskar som jag gärna inte bygger mina system kring: Kenneth Haugstad, Fredrik B Larsson, J-O Persson för att nämna några.
|
För att inlägget inte ska klassas allt för mycket off topic:
1. Gardera favoriten Moni to spare! Överlägsen kapacitet men bakspår, vila och en kusk som alltför ofta tar fel beslut i loppen.
2. Järvsö Blomster kan vara en bra spik. Inte lika bra kuskförstärkning nu som i förra loppet (Kihlström) men ändå bra mycket bättre med Svensson än tränaren själv. Dessutom en defensiv Ohlsson men andrahandsfavoriten som även den är en smygartyp.
3. Spika inte Chocolate Gold. Årsdebut och både nämnde Ohlsson och tränaren Båth vill säkerligen inte få ett tufft lopp i dödens. Kanske blir spets och slut men om strul finns chansen att det bara kör till slut och då kan ledaren rinna undan.
4. Heartbreaker V.S kan vara en bra chansspik som ny i stall Goop och kraftigt kuskförstärkt.
|