![]() |
4 Wild Honey i avd 1 sätter myror i huvudet på mig. Hur är det möjligt? 8 lopp som 2-åring och tjänade cirka 3,3 miljoner. Ta en titt på svenska hästar som tjänat mkt pengar som 2-åringar. Nästan undantagslöst går det sämre för dem i följande starter. Men icke så Wild Honey. Tvärtom.
Som 3-åring gjorde hon 16 lopp! och sprang in 8,7 miljoner! Ja, så kom hon då till Sverige och nu är det upp till bevis. Redén är mycket skicklig tränare (kan det bero på att han tycker om sina hästar och "känner" intuitivt vad som fattas dem eller vad som har fört dem framåt?) Kan inte kolla upp om hon någonsin startat över medel. Kunde ju vara bra att veta. Men hon måste med (Örjan, finfint spår) men vill gardera här. Fast vet inte med vad. |
doob tja vad har du för system förslag till ikväll
|
http://www.worldclasstrotting.com/TR.../WildHoney.htm
Citat:
|
Lopp 1 Bergsåker!
Har 2 och 3 rak tvilling samt etta och tvåa på trio med alla bakom.... Torskar jag nu får jag SPEL!! |
Citat:
|
Citat:
Jagärdum:sad: |
Jag tror att 8 Tekno Odin är fullständigt överlägsen här. Nu kör pappa Öystein igen och kan visa Ulf Ohlsson hur man egentligen ska köra kallblod. Det är bara att gå till näst senaste starten där han hade ungefär motsvarande förutsättningar - bara att köra rakt fram och hålla i sig, är hyfsad från start och vinner det här från spets (efter att ha fått överta gratis) eller dödens (mosar ledaren).
Värt att notera är att Ulf O gjorde en av sina sämre insatser senast som kallblodskusk (är förmodligen därför som han får sitta på läktaren ikväll och titta på) när han lät Örjan Kihlström köra 1.48 i täten första 1000. Klart som f-n att det inte går att vinna då. Jag har 1.22 sista varvet där det går nedåt 1.21 sista 500-600 - i fjärdespår! - det är klart att det inte går att plocka in ljusår till en ledare som har allt spurtkrut kvar. Om jag ska spela tvilling eller spela på en riktig stänkare så får det bli 4%-aren 4 Kringelandtellus. Vad många inte noterat är att den gick bra förra loppet, till 66 ggr pengarna och ryckta dojor runt om. Om Tjomsland hade varit säker på vad han hade att köra med så hade han aldrig i h-ete fastnat bakom klOAparen utan varit minst tvåa (han följer ju Tekno Odin i rygg utan problem sista 50 in mot mål). Detta tog Tjomsland fasta på i senaste starten där han körde offensivt och var helt överlägsen efter en avslutande 23-runda Den här har vi nog inte sett botten i och det är nog inte många som uppmärksammat vilken effekt barfotarycket ger på just den här kusen. Började starta sent, som 11-åring, men gick en 23-tid i sin nionde start - också barfota runt om. |
Oskar Kylin-Blom.... Som en stenstod i sulkyn.... DRIV DÅ FÖR I HELVETE!!!
|
Citat:
Inlämnat: 2016-04-13, 15:25 Avd 1: 1, 2, 3, 4 (7) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 (12) 3: 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, 12 (11) 4: 4 Mellby Diamant (10) 5: 4, 5 (8) 6: 7 Nuncio (2) 7: 9 Stand Bayou (2) 8: 1, 3, 4, 8, 9, 12 (10) 4x10x8x1x2x1x1x6 = 3840 rader. Bolag! |
Citat:
|
Citat:
Ikväll är tex V86 - Avd 1 = Bergsåker Lopp 6. V86 - Avd 2 = Solvalla Lopp 7. Osv Mvh Uffe |
Wild Honey Vann Hambletonian Oaks förra året och det är suveränt att vi nu får ta del av henne i Sverige. Skall normalt tävla i egen division
1.17/1.18 första 1000? Örjan fintar bort dem likt en 1000 meters bana.. |
Citat:
|
Jävlar vad alla inklusive mig missade Walmannhästen nu!
"Har inte riktigt gjort vad vi hoppats på . Är dock en fin travare och vi gör en del utrustningsändringar och slår det väl ut kan det bli en bra prischeck." |
Citat:
|