Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-12, 16:31   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 174
Sharp$: 57096
Standard

V86 Solvalla/Bergsåker 13 april


Återigen en megakrock med andra sporter denna onsdag.

- Växjö fick till en sjunde och avgörande match i hockeyn mot Skellefteå. Den spelas i morgon kväll och innebär ännu en onsdagskväll utan trav i tv12. V86 xpress flyttas till TV4 sport troligen.

- Avgörande kvartsfinaler i champions leauge fotbollen. Båda kamperna lever i högsta grad och matchen från Madrid direktsänds i tv3 samtidigt som V86 körs.

Svårt att värdera omgången. Det är sannerligen blandad kvalitet. En världsstjärna startar på Solvalla och en superintressant topptreåring i USA i fjor från Redénstallet gör årsdebut och Sverigedebut på Bergsåker. Gemensamt för båda att dom är groteskt överspelade men samtidigt svåra att fälla. Däremellan lopp av inte alls samma kvalitet. Båda banorna ha lagt in tilltänkta ramlopp på V86an. Också att tänka på när det gäller loppen framförallt på Bergsåker är att det verkar vara en och annan häst där som startar för att få ett lopp inför V75 start nästa lördag. Det är då V75 i Umeå.

Det finns ovanligt lite intressant utrustningsinfo i de tidiga intervjuerna. Men dom är inte lika många och omfattande som till lördagarna så det kommer säkert en hel del intressant sådant i morgon.

V86-1

78 procent av insatserna på Wild Honey. Det speglar naturligtvis inte vinstchansen. Struken inför tilltänkta debuten, osynad i Sverige, distansen ett frågetecken osv. Nu möter den ju inte mycket på papperet men spel på trav går ju ut på att vinna andra spelares pengar och det gör man definitivt inte på att spika den hästen.

Mest intressant låter det annars på Ninepoints Luzy. Fernlund som väl har koll på Westholmstallet twittrade idag om ett det kommer vara påställt på den i morgon. Har dessutom ett lopp i kroppen nu. 8 procent av insatserna mot 78 procent på megalampan.

Måste dock säga att det inte är helt säkert att megafavoriten är lika överspelad i morgon. De ständigt hyllade betaltjänsterna t ex väger ju in spelvärde på ett helt annat sätt än vanliga spelare i sin ranking. Och det kan ju bli så att samtliga dessa försöker fälla den på att den är så enormt mycket spelad och då kan tendensen bli sista timmarna att spelprocenten går ner en del. Man ska såklart lämna in så sent som möjligt och göra sin egen spelvärdesanalys då när merparten av spelen är lagda.

V86-2

De vanliga spelarna som lirar sitt system för någon eller några hundringar i morgon singelstreckad i avd 1 men många garderar detta lopp då det på papperet är mer öppet. Global Revolver knapp favorit dagen innan. Man ryckte bakskorna på den senast och det gav fin effekt. Låter som det blir samma i morgon. Den blir en av de hästar massorna tar med. En annan Furious F. Det är en väldigt fin Love Youare som gör årsdebut. Väldigt viktigt att hålla koll på skoinfon där. Blir det inte barfota känns det inte särskilt intressant att betala för den som mycket streckad.

Victor AU ska eventuellt tävla barfota (fram) för andra gången i karriären.

V86-3

Detta lopp ännu mer öppet så om de vanliga spelarna kanske tar 2-3 streck i avd 2 kan det bli flera här.
Random Shot klar favorit dagen innan. Solvallahäst som kommer upp och möter mestadels mycket sämre norrlandshästar innebär såklart normalt bra chans, men man måste återigen påtala att stallet har en usel segerprocent i år. Dock aviseras det skoryck nu kombinerat med norskt huvudlag och jänkarvagn så Örjan Kihlström borde inte resa upp för att ge den ett lopp till i kroppen kan man tycka.

Hövding Star ska troligen gå barfota fram i morgon. Det var ett tag sedan den tävlade barfota.

Den andra intressanta Solvallahästen i loppet är såklart Whitehouse Express. Skitläge och inga intressanta ändringar aviserade där dock.

Läste en intervju där det snackas om att rycka alla skorna på Ninepoints Ariel. Mycket intressant i så fall. Väldigt speedig med rätt lopp och väldigt spelvärd till 6 procent just nu.

V86-4

Här kommer den första intressanta infon från Peter Untersteiner denna omgång. Hästen som i alla starter hittills tävlat med skor ska i morgon för första gången tävla barfota runt om.

I övrigt inget att rapportera just nu.


V86-5

Kallblodslopp som håller god kvalitet men där de norska gästerna inte är så lätta att bedöma. Tekno Odin är dock stor favorit dagen innan och det känns kanske sådär. Den ska vara behandlad efter V75 starten sist då den väl var en besvikelse trots allt.

De tidiga experttipsen verkar tro mest på Fjord Jerven. Ingen koll på den.

Utrustningsmässigt mest intressant att Wik Stjernen ska testas med jänkarvagn för första gången. Den är snabb ut så med rätt effekt på första med biken kan det bli spets och slut kanske.

V86-6

Ännu större favorit än Redéns i första blir Nuncio. 88 procent av insatserna på tisdagskvällen vilket gör den till en av V86 historiens största favoriter. Skor och öppet huvudlag igen.

Jagar man stora pengar så är det intressant på Food Money. Den brukar gå bra efter vila, är startsnabb men framförallt aviseras första barfota bak på länge. Det är ett jätteplus. Den är andrahandare men har bara 4 procent av insatserna så snacka om spelvärde om Nuncio skulle ha en dålig dag eller om Tarzan inte kör från start och Food Money får köra första varvet i inte alltför högt tempo.

V86-7

Ingen högre klass på detta norrlandsrace för att vara V86.

Benji Dana är en av de hästar som ska ha lopp inför V75 starten i Umeå nästa lördag. Man ska rycka framskorna vilket är ett plus.

Intressant info från Per Linderoth på 2 procentaren Julio Gold. Det ska ryckas skor där och eventuellt på alla hovarna. Dessutom meddelar han att den är klart förbättrad i träningen.

Daddys First skulle dagen innan förra starten gå med skor men det blev barfota runt om. Nu säger Henrik Svensson återigen i den tidiga infon att det blir bakskor denna gång.

Favorit blir Stand Bayou och det är en häst som visat att den kan slå annat än Norrlandsmotstånd. Det känns som en berättigad favorit i ett sånt här lopp.

V86-8

Andra intressanta infon från Peter Untersteiner här. Barfota runt om nu ffg på länge på Alvena Take It vilket är ett stort plus. De vanliga spelarna kommer nog låsa loppet på Evelina Palema och ev den. Och det är ju på förhand troligt att antingen leder Evelinan runt om med ett lopp i kroppen eller så blir det körning och då kan Untersteiner med sin barfotadansande häst få loppet kört i halsen.


Lycka till nu med V86an........
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+10), lokatten (+5), elwiz (+10), Ante30 (+5), asgaya3141 (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-12, 16:53   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Krocken för min del i morgon består inte av något annat sportevenemang, utan i att jag ska se A Place To Bury Stranger på Debaser. Så jag får lämna in i vettig tid.

Wild Honey kan naturligtvis vara överlägsen i sin Sverige-debut, men det är inte säkert att det är en ny Nuncio eller Uncle Lasse. Utöver att det är första i Sverige och första på medel så är det ett fyraårigt sto mot äldre. Jag tycker nog att inte bara Ninepoints Lucy räknas, utan även Bostonz Credit som kan få ett fint lopp.

Kallblodsloppet löses också med tre streck (4,5 och 8). Och Nuncio är såklart stenklar! Inte ens Jennifer svarar om Tarzan kör till.

Stand Bayou är Redéns bästa chans i morgondagens omgång, men niondespåret gör det lite mer spännande. Kanske ett singelstreck. Det finns gott om roliga skrällar. Frågan är bara i vilket/vilka lopp.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-13, 06:13   #3
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 209
Sharp$: 2371
Standard

Kan möjligtvis GAIA SUND vara omgångens drag? Har inte haft öppet spår på väldigt länge nu, de två senaste gångerna med öppet spår har det slutat med seger. Stallet har meddelat toppform ett längre tag nu. Till 4% kan det vara värt ett streck.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-13, 07:08   #4
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

I avd 6 är det väl 7 Nuncio då som gäller. Solklar spik förstås. Men - även de största kan falla, behövs bara en liten galopp så... Jag har fastnat för nr 6 Smilin Eli, faktiskt mest pga namnet, vilken expert man är

Smilin Eli har ju en toppenkusk nu t ex, hur bra Daniel Redén än är som kusk så nog är Erik snäppet bättre

Eli har också tjänat många miljoner och har en bra tid över kort.

Nu läser jag i Guiden att Eli gick helt okej bakom Nuncio senast. Förargligt nog så säger man från stallets sida att det är förstås ingen segerchans mot Nuncio! Sånt där hatar jag! Varför ge upp på förhand med en bra häst med bra kusk och hyfsat spår. Man kan väl ge det ett try i alla fall!
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-13, 07:44   #5
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 209
Sharp$: 2371
Standard

Pergenius tycker att Stand Bayou är stallets bästa chans!

Wild Honey 77%

Stand Bayou 34%

Vem är stallets bästa chans inom V86?

– Det tycker jag är Stand Bayou. Men jag blir inte förvånad om någon av de andra vinner heller.

Senast redigerad av Spojs den 2016-04-13 klockan 07:48.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-13, 10:24   #6
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15633
Standard

Nu när 1 Evelina Palema är struken i avd-8 går jag rakt ut på 6 Jeepster som spik!

Känns som garantispets..... Hela vägen Kaj!
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-13, 10:31   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elwiz Visa inlägg
Nu när 1 Evelina Palema är struken i avd-8 går jag rakt ut på 6 Jeepster som spik!

Känns som garantispets..... Hela vägen Kaj!
Känslan är Untersteiner eller många. Utan skor ser det ut som bra chans.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-13, 10:43   #8
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3839
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Känslan är Untersteiner eller många. Utan skor ser det ut som bra chans.
vilka spikas idag???
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-13, 10:45   #9
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 131
Sharp$: 4082
Standard

Spik på Mellby Diamant, SOS, eller vad tror vi?
Ryktas om skoryck på And here I am men från spår 10?
Pappa Untersteiner brukar ju ha sina hästar gott ställda när han tar resan från västkusten till Hufvudstaden.
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-13, 10:51   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
vilka spikas idag???
Nuncio! I övrigt är inget bestämt. Själv då?
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-13, 10:52   #11
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3839
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipBIF Visa inlägg
Spik på Mellby Diamant, SOS, eller vad tror vi?
Ryktas om skoryck på And here I am men från spår 10?
Pappa Untersteiner brukar ju ha sina hästar gott ställda när han tar resan från västkusten till Hufvudstaden.
brottas med samma tanke, vill spika Mellby men rädd för Unter...
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-13, 10:54   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3839
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nuncio! I övrigt är inget bestämt. Själv då?
Nuncio och Melby.. vad tror du om Mellby som spik?? eller kanske chansspika Tekno Odin i kallblodsloppet ...
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-13, 10:56   #13
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 131
Sharp$: 4082
Standard

Jag spekulerar i kallblodsloppet lite. Jag ser att Jan-Olov Persson och Tor Wallebeck i intervjuer för Kvällsblaskan säger att det tror på att Fjord Jerven vinner, är det en spelvärd spik eller är Tekno Odin för bra?
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-13, 11:32   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Nuncio och Melby.. vad tror du om Mellby som spik?? eller kanske chansspika Tekno Odin i kallblodsloppet ...
Mellby är ett bud, men jag tror att jag kommer gadda den. I kallblodsloppet tror jag mest på Fjord Jerven. Jag var inne på att ha tre hästar där, men det kanske räcker med den och Tekno.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-13, 11:59   #15
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3839
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Mellby är ett bud, men jag tror att jag kommer gadda den. I kallblodsloppet tror jag mest på Fjord Jerven. Jag var inne på att ha tre hästar där, men det kanske räcker med den och Tekno.
vad tror du om Redens häst i avd 7 ???
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td