Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby 14 maj (jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26465-v75-aby-14-maj-jackpot/)

Manprinsen 2016-05-14 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 490232)
Patetiska Magdalena Eriksson. Kan ingen ta bort den människan från TV-rutan!

Kan du utveckla det där lite mer? Tycker själv hon ser rätt sexig ut... :lol:

Dodo 2016-05-14 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 490235)
Rätta - Resultatkalender - V75 - Gå ner till mellan avd 6 och avd 7, står Eventuell utdelning inför sista avdelningen. Klicka på den fliken.

Lycka till! :)

Tack !

Stankarn 2016-05-14 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 490231)
Händer även de bästa kuskarna. Jag har lagt märke till att det ofta blir sådana felkalkyleringar i lopp när man har flera bra vinstchanser under dagen. Då brukar det bli raka motsatsen, att man kör uselt och inte lyckas vinna något... :)

Finns kuskar som t o m är med i Elitloppet som enda styrning och ändå kör rätt uselt...

Stankarn 2016-05-14 18:42

Var vi överens om att 2 Poet Broline vinner det här från ledningen?

Chiron 2016-05-14 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 490239)
Var vi överens om att 2 Poet Broline vinner det här från ledningen?

Snyggt!:clap:

Manprinsen 2016-05-14 18:47

Uj vilket antiklimax med galopperna... :(

Dalle82 2016-05-14 18:48

Travnet e snuskigt jävla bra i sin ranking idag oxå

Milsson 2016-05-14 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 490236)
Kan du utveckla det där lite mer? Tycker själv hon ser rätt sexig ut... :lol:

Suck... och suck.

Chiron 2016-05-14 18:51

Bra utdelning sett till hur lätt omgången var. Synd att man valde fel spik bara (Legend Brodde).

Grattis alla som vann något idag. Jag och resten får slicka såren och förhoppningsvis vinna nästa omgång. ;)

oggeb 2016-05-14 19:01

Trist med omstarten i andra, annars hade det sannolikt blivit 7 rätt. Får väl prova lyckan imorgon istället. Återinvestera vinsten i Danmark!

olle 2016-05-14 19:02

Drottningpokalen till Jägersro och Kungapokalen till Halmstad. Årets första storlopp för unghästarna. Travets framtid finns i sydvästra Sverige . Men även på Solvalla väldigt många bra unghästar.

Stankarn 2016-05-14 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 490244)
Bra utdelning sett till hur lätt omgången var. Synd att man valde fel spik bara (Legend Brodde).

Grattis alla som vann något idag. Jag och resten får slicka såren och förhoppningsvis vinna nästa omgång. ;)

Riktigt bra betalt.

Idel toppkuskar, förutom Lövgren. Enda "smällarna" (Copimade och Poet Broline) var förstarankade i min bok.

newbranch 2016-05-14 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av Dalle82 (Inlägg 490242)
Travnet e snuskigt jävla bra i sin ranking idag oxå

Om jag räknat rätt i all hast så de/Berglund rankat in 7:an på 12 st.
1-2-2-2-2-1-2

Altoc 2016-05-14 19:05

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 490247)
Riktigt bra betalt.

Idel toppkuskar, förutom Lövgren. Enda "smällarna" (Copimade och Poet Broline) var förstarankade i min bok.

Westholm toppkusk? Den största nollan av alla! Är du helt sinnes? :cry:

Spiritus 2016-05-14 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 490247)
Riktigt bra betalt.

Räknar du Westholm som toppkusk? :D

whaton 2016-05-14 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av newbranch (Inlägg 490248)
Om jag räknat rätt i all hast så de/Berglund rankat in 7:an på 12 st.
1-2-2-2-2-1-2

spelar ju ingen roll hur man rankar när man är helt fel på spikarna kan ja tycka! ;)

newbranch 2016-05-14 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av whaton (Inlägg 490252)
spelar ju ingen roll hur man rankar när man är helt fel på spikarna kan ja tycka! ;)

Håller med men nu var det inte det som frågan gällde.

mocka 2016-05-14 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 489949)
Al Dente tar knappast en längd på Arazi eller Hillustrious...När de springer en 10 tid där framme så har jag svårt att se att det skulle vara en "toppchans" för OTP! Alltid denna övertro på denna häst....fast jag är ju som sagt inget fan av den så jag kanske är överkritisk?!

Egentligen ligger vägen till spets öppen och det blir en enkel seger?

Hoppas OTP blir streckad på 50%.

Gillar inte att komma så här i efterhand men missade denna kommentar! OTP var ju helgrym. Det är en fantastisk häst som trots ett stentufft avslut vinner lätt över en opassande distans. Han var streckad på ofattbart låga 23%!!! Det är sådana finfina spikar man letar efter varje gång men sällan hittar.

Kul med Copimade och Sir Ratzeputz också. Och Björn gjorde allt rätt med Princess Face. Underbar omgång detta och fantastiskt bra betalt för sju rätt.

Executive 2016-05-14 20:35

Ja som vanligt en grym omgång på Schyssta Åby! Satte sjuan i jokerramen men föll tyvärr på kravet. DDn in plus toppsport gjorde det till en mycket trevlig lördag ändå.

tvablaa 2016-05-14 22:41

Störigt bra betalt på den raden. Men anade att det skulle bli en sådan dag när när 4,6 gjorde mig besviken i andra och OTP (all cred) höll undan för Nahar. Bommade spikarna på Angel Rain och Mellby Collector och hur jag än vrider på det hade det varit svårt hitta lämpliga spikar idag. Möjligen i första.

Reflektioner:
Varför satt Erik kvar med Hillustrious??
Det är för tråkigt att de tillåts byta positioner som Malkin och Erik Sting gör.
Mellby Collector synbart märkt av senaste loppet?
Nästagångare (om barfota): Heartbreaker VS och Cruzado Dela Noche.
Erik Adielsson är helt under isen:
1: 13%, näst sist
2: Struken
3: 17%, sist
4: 16%, galopp, sist
5: 7%, 5:a
6: 5%, oplacerad
7: 3%, oplacerad

Stankarn 2016-05-14 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 490251)
Räknar du Westholm som toppkusk? :D

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 490250)
Westholm toppkusk? Den största nollan av alla! Är du helt sinnes? :cry:

Tror att alla härinne - förutom er två - är medveten om vad jag tycker om Jörgens kuskegenskaper.

AndyMart 2016-05-14 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 490195)
Ännu en storseger till Jägersro. Man måste imponeras av alla fantastiska hästar som tränas där. Princess Face har potential att bli ett riktigt supersto även som äldre.

Högst troligt avel efter denna säsong.

Speedyearl 2016-05-15 06:15

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 490261)
Gillar inte att komma så här i efterhand men missade denna kommentar! OTP var ju helgrym. Det är en fantastisk häst som trots ett stentufft avslut vinner lätt över en opassande distans. Han var streckad på ofattbart låga 23%!!! Det är sådana finfina spikar man letar efter varje gång men sällan hittar.

Kul med Copimade och Sir Ratzeputz också. Och Björn gjorde allt rätt med Princess Face. Underbar omgång detta och fantastiskt bra betalt för sju rätt.

Han vann på det enda sätt han kunde vinna detta lopp...får det kört i halsen av Christoffer....men för all del. Höj han till skyarna precis som många andra. Han vinner elitloppet osv....

incitatus 2016-05-15 09:01

Det var 7 dagar och några 10 tal mil mellan V75 omgångarna

men upplevelse skillnaden mellan Örebro och Åby var av astronomiska måttstockar. långloppet på Örebro var helt OK resterande 6 lopp är redan glömda .

Spiken64 2016-05-15 09:18

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 490195)
Ännu en storseger till Jägersro. Man måste imponeras av alla fantastiska hästar som tränas där. Princess Face har potential att bli ett riktigt supersto även som äldre.

Den har man tjänat fina pengar på som vinnare.

mocka 2016-05-16 00:24

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 490281)
Han vann på det enda sätt han kunde vinna detta lopp...får det kört i halsen av Christoffer....men för all del. Höj han till skyarna precis som många andra. Han vinner elitloppet osv....

Vi tycker olika helt enkelt. Han har tjänat 10,5 miljoner och vunnit bland annat SM x 2, Müllers x 2, Prix de Luxembourg, E3-Revanschen plus ett antal Gulddivisionslopp. Det är rätt så hyfsat kan man ju tycka. Och han är ju bara 8 år så bör kunna dra in ett par mille till innan karriären är över om man väljer att fortsätta att starta. Så är det ju rätt skön blandning på hästen med Kool du Caux som farsa och speedkulan Rite On Line (som han hade älskat open stretch!!!) som morfar.

Speedyearl 2016-05-16 09:29

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 490443)
Vi tycker olika helt enkelt. Han har tjänat 10,5 miljoner och vunnit bland annat SM x 2, Müllers x 2, Prix de Luxembourg, E3-Revanschen plus ett antal Gulddivisionslopp. Det är rätt så hyfsat kan man ju tycka. Och han är ju bara 8 år så bör kunna dra in ett par mille till innan karriären är över om man väljer att fortsätta att starta. Så är det ju rätt skön blandning på hästen med Kool du Caux som farsa och speedkulan Rite On Line (som han hade älskat open stretch!!!) som morfar.

Jag har aldrig påstått annat än att det är en riktigt bra häst! Speciellt i gulddivisionen vintertid där han verkligen är överlägsen.

Tycker ändå att han höjs till skyarna alldeles för mycket.