Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Gävle 21 maj (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26526-v75-gaevle-21-maj/)

Strappa71 2016-05-21 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 491218)
Dagens bästa värde tycker jag är platsspelet på nr 8 Grappa Boe i V75-6 som strukits ner till spår 6 och har betydligt mer på kontot än alla innanför. Hästen är lättplacerad och 5,50 på plats ligger på tok för högt i detta tolvhästarslopp.

Oddset 5,50 finns på Betsafe för er som inte är limmade där. 4,50 finns på Bet365 och Unibet.

Och bland dagens sämsta värde är samma häst på V75.

Det kommer nog att vara mellan 2 och 3 ggr så många som får in den som reserv än som har "riktigt streck" för den hästen om hon vinner.

Stekel 2016-05-21 13:34

Lirar inget V75 idag då det inte är jackpott, men några tidiga nätspel på b365 blir det:

V75-1 Paparazzi M. vinnare till 7,50ggr
Het spetskandidat som nästan är "klar" om han bara tar sig dit.

V75-2 Embrace'Em plats till 9,00ggr
Snabb ut, bra spår, bra kusk. I V75 har han lyckats platsa 2/5 ggr (varav ena gången från tillägg) trots att han alltid gått 15-hästarsfält. Sist var han tränarkörd så om vi räknar bort det är han 50%-ig på plats. Bara 11 motståndare den här gången.

V75-5 Jeter vinnare till 15ggr
Har i princip mest rutin och pengar i fältet. En av de bästa kuskarna som någonsin suttit upp. Okej läge. Skorna rycks för första gången i 27e starten! Finns även till 4ggr på plats.

V75-7 Nimbus C.D vinnare till 2,25ggr
Örjan har redan gett upp spetsstriden med värsta motbudet. Det enda jag ser emot egentligen är väl att Melander eller Ludde går fram i dödens och mördar honom.

moogie 2016-05-21 13:35

1) 1.Seedorf förstahäst, vinner om felfri. Hoppar han tar Duffman spets och vinner. Lås!

2) 3.Spitcam Jubb spets och vi har sett hur Kaj drar i tät. Tänkbar spik, men 2.Sugar Daddy intressant bf ro. 11.Wollafur vid öp.

3) 5.O.O.W tar över spets från Tillman och chansspikas!

4) 11.Björs Viking bäst, men 3.Höstbo Stig står 20m bättre nu än på Romme 10/4. 3-10-11 streckas!

5) Svårt - 5,7,9 Jörgen S i spets?

6) Spelvärdet ligger i att fälla Bergharn. Augusta i spets räcker länge, men 11 Navaj Brodda superintressant bf ro och med Johnny på ett sto!!!!

7) Vilken öppning att vänta :) Har lite feeling att Tillman gör en Royal Fighter igen. Hon följer ryggen på Nimbus och speedar ner dem. Luckan krävs dock!
.

Grant 2016-05-21 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 491219)
Insatsfördelning hade varit ett mycket bättre namn än V75%.

Kärt barn har många namn, för min del är det OK att säga strecklistan.

Någon sammanställning finns väl inte å ATG.se däremot går den att få
ut på bong hos ombudet.

Att ATG bytte namn var det nog någon tanke med men man kunde
lika väl behållt "Strecklistan".

Mvh Uffe

Grant 2016-05-21 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 491193)
Onödigt dyrt och inget bra systemupplägg att köra spiklöst. Dessutom är regler till för att bytas.

Spika bör man. Tveksamheten gäller att spika från spår 7 å 2140a.

Mvh Uffe

Spiken64 2016-05-21 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 491221)
Och bland dagens sämsta värde är samma häst på V75.

Det kommer nog att vara mellan 2 och 3 ggr så många som får in den som reserv än som har "riktigt streck" för den hästen om hon vinner.

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 491228)
Spika bör man. Tveksamheten gäller att spika från spår 7 å 2140a.

Mvh Uffe

Är det därför du säger kör strecklistan rätt av ibland😆

Strappa71 2016-05-21 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 491226)
Kärt barn har många namn, för min del är det OK att säga strecklistan.

Någon sammanställning finns väl inte å ATG.se däremot går den att få
ut på bong hos ombudet.

Att ATG bytte namn var det nog någon tanke med men man kunde
lika väl behållt "Strecklistan".

Mvh Uffe

Absolut inte. Att byta innehåll på ett etablerat begrepp skulle ha varit många ggr vansinnigare än att byta bort ett välbeskrivande begrepp.

tvablaa 2016-05-21 14:33

Var inne på att låsa på 7,8 i avd sex alt. använda dem som A-hästar. Men spelvärdet är ju rätt borta på 8 sedan strykningarna. Är det först efter spelstopp som procenten läggs ihop och blir rättvisande?
Tar dock emot att spika Örjan, han vinner fan aldrig när man gör det..

Shooter 2016-05-21 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av Shizznit (Inlägg 491214)
Nu förstår jag inte vilka andra slumpmässiga saker du tolkar in i resonemanget:
Jag uppfattade det som att du inte hittade några andra hästar med startnummer 7 att spika i V5-omgången. Jag ville därför rikta ditt sökljus mot ett intressant och plausibelt alternativ. Jag uppmärksammade först därefter procenten på hästen och förstod att du troligen avspisat denna då den ej låg i topp på procentlistan och därmed var ett alldeles för vågat spelobjekt. Övriga saker du frågar eller resonerar om har du läst in i sammanhanget själv.

PS. När jag skrev "öppna programmet..." så skulle du inte ta det bokstavligen. Jag kunde istället ha skrivit: "Hörru, kolla fjärdä loppä på vefemman i pulverstan ida!" eller "Haver herren tillägnat det näst sista loppet i femloppsstreckspelet på V75-banan idag någon vidare tankemöda?"

Jag vet inte vad du tolkar in för slumpmässiga saker i olika inlägg. Om du följer med i det som skrivs så kanske du hänger med bättre. Vad är det som du har svårt att förstå i nedanstående?

Mitt inlägg:

Jag ska slänga in en V5:a idag och lutar åt att spika Ceasar Sisu. Spikar inte gärna Jorma och dessutom sjundespår bakom vingen, men jag tror att det är den mest kapabla hästen i loppet och att den kan krossa de här utvändigt. Han får dock inte bli hängades.

Grants inlägg:

Det finns nog bättre sjuor som går att ha i åtanke. Men det går ju att ha hängslor och livrem. Den gamla hederliga garderingen glöms ofta bort å Sharps.
Nimbus tex är tveksam men går ju att ha med utan att spika.

Mitt svar på det:

Det tror jag inte. Jag hittar inga bättre sjuor inom V5 som spikar, dessutom är det knappast spåret som är anledningen att singelstrecka.

Strappa71 2016-05-21 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 491234)
Var inne på att låsa på 7,8 i avd sex alt. använda dem som A-hästar. Men spelvärdet är ju rätt borta på 8 sedan strykningarna. Är det först efter spelstopp som procenten läggs ihop och blir rättvisande?

V75%-en på de strukna hästarna flyttas aldrig över i spellistorna. Det är bara i ATGs rättning som de byts ut mot reserverna.

Det påverkar alltså bara "värdet" ( som är tämligen intetsägande ) och utdelningen. Aldrig V75%en.

Grant 2016-05-21 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 491231)
Är det därför du säger kör strecklistan rätt av ibland.

Ibland? Jag har inte i närheten av den korpulens som ni andra besitter
här på forumet så därför är det bara att lägga karbonpapper emellan.

Å andra sidan så tycker jag att det är sällan som ekipage utom
strecklistan vinner.

Mvh Uffe

denfete 2016-05-21 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 491234)

Är knappast borta på grund av de två strykningarna.

Grant 2016-05-21 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 491233)
Absolut inte. Att byta innehåll på ett etablerat begrepp skulle ha varit
många ggr vansinnigare än att byta bort ett välbeskrivande begrepp.

Det gäller att köra på rätt sida av vägen.

Mvh Uffe

tvablaa 2016-05-21 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av denfete (Inlägg 491238)

Nej så är det förstås:-) Men spelvärdet minskar och Jim O känns väl kanske inte som något plus.

Strappa71 2016-05-21 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av denfete (Inlägg 491238)

Absolut inte. Vinstchansen har t o m ökat ganska mycket.

Men den är i realiteten MYCKET mer spelad än de 2.40% man kan läsa av från insatsfördelningen pga strykningarna.

Och det är förhållandet mellan vinstchans och "verklig" V75% som gör att jag menar att den inte är särskilt spelvärd. Den kommer inte att rensa i närheten av så mycket som den borde.