![]() |
V75-Gävle 21 maj
Ingen jackpot mer än möjligen en mindre från V75 senare idag nästa lördag. Helgen innan elitloppet och helgen innan lön för de flesta gör nog att omsättningen i bästa fall närmar sig 80 mkr denna lördag. V75 tävlingar norröver innebär också sämre sport. Dock ligger Gävle betydligt bättre till geografiskt än banorna längre norrut för att locka dit bra hästar söderifrån.
Gävle är en extrem spetsbana i paritet med Örebro, så det är risk för ett antal mindre sevärda spets och slut lopp precis som i Örebro förra lördagen. Klass 2 Ett ganska bra klass 2 försök där det väl nästan står solvallaseger i programmet när man ser vad som är anmält. Min söndagsvinnare får bli Nurmos Ceasar Sisu om barfota runt om igen. Snacka om barfotaeffekt senast när den utan skor ffg rekordsänkte över 2 sekunder och vann på 12,2 vilket är starka papper för lägsta klassen. Klass 1 När jag ser vad som är anmält är känslan att det kommer stå mellan två hästar. PG Normans Scarlets Miracel som var ett jätteskrik senast. Speciellt hos de på detta forum oerhört populära betaltjänsttipsen. Då blev det galopp direkt. Tränaren kör själv igen ser det ut som. Kanske Veijos fina Tellmeastory ändå ska ha tipset efter den mycket imponerande vinsten senast i derbytestet på Jägersro. 13,8 över 2640m är oerhört starka papper att komma med till ett klass 1 försök. Bronsdivisionen Spontant inget topplopp när man ser vad som är anmält här. Får Seedorf OMF ett bra spår borde det vara toppchans. Grym näst senast i duellen mot Claes Svenssons megastjärna King Sir Kir och senast i Örebro var det som alla minns hopplöst med bakspår. Den mötte då dessutom bättre hästar än nu är känslan. Loppet vanns av Fossens Bonus. Silverdivisionen Atg vill nog ha jackpot till elitloppshelgen. Annars är detta ett lopp som inte blev fullt och dessutom fyllts ut med några hästar som är rent sk "norrlandsskräp" för att vara V75. Dock några kanoner med och snacka om att spårlottningen blir viktig. Får Veijo äntligen ett bra spår nu med Fridericus är det inte omöjligt att den där 09 tiden kan komma redan på lördag efter spets och slut på en erkänt snabb Gävleoval. Får han dåligt spår igen är det kanske Staro Advisor Joli som blir den som brakar till spets och vinner på en topptid. Vad är statusen på Jeppas Maxi ? Gulddivisionen, vägen till elitloppet Om spårlottningen är viktig i silver vet jag inte vad man ska säga att den är här. Litet men naggande gott fält. 1an och 2an i elitloppet i fjor möts. Det har sagts att Magic Tonight får vara med i elitloppet om man vill och känslan är att Mosaique Face också får en inbjudan bara den gör en ok prestation på lördag. Ett elitlopp utan en luddehäst vore ju som en julafton utan julmat. Därför kan loppet beroende på hur spårlottningen blir vara vanskligt att räkna på. Det är ju massor av startkatapulter med. Det är i alla fall ett härligt race såväl sportsligt som spelmässigt. Hoppas få se samma Mosaique Face som i fjor i detta lopp. Diamantstoet Detta lopp blev ingen höjdare sportsligt. Riktigt dåligt tom för att vara V75. Legoholm Zon startade i Kalmar förra fredagen i ett bättre lopp än det här och kom då med två raka. Bra då igen men fick stryk av en smygkörd Magnesia. Borde ha riktigt bra chans i ett sånt här gäng. Kallblodsloppet Är väl inte heller någon sportslig höjdare direkt men ser ok ut spelmässigt. Tjomslands häst och JO Perssons båda på startvolten. Tangen Haap och Lesja Kongen på 40 meter. Men känner nog mest ändå för Art Nökkve på 20 meter som när man ryckte alla skorna senast uppe i Umeå såg riktigt vass ut i sådana här sammanhang. Men man får ta fram räknedosan och börja räkna på tider innan man tar slutlig ställning i dessa nordislopp. Blir nog dessa 7 lopp på V75an. Ska man flytta ut något så är det väl diamantstoförsöket. Men lördagsloppet ser inte så vasst ut. Mest för spelarna helt okända hästar. Lycka till nu med V75an....... |
Olle
Gävle är ingen spetsbana som Jägersro, Örebro ....
Ang. Geografi-Gävle ligger ca 30 söder om Sveriges mitt. Gävle ligger nära Solvalla. Sluta tjata om Norrlandstrav, här det fyllda lopp inte som Jägersro och Halmstad, verkligen överreklammerade. Gäststallarna under all kritik. Besök andra banor, stallbackar och publikplatser och skapa dig en seriös uppfattning. ÅBY överlägsen bana! Antal banor har jag ingen uppfattning om, politiska beslut.:) |
Citat:
Ang Norrlandstrav så är det inte du som bestämmer vad jag ska skriva om. Tycker du inte det är mer allvarligt med alla inlägg om utvecklingsstörda och inkompetenta kuskar som du hittar här varje dag än mina inlägg om sporten i Norrland om du nu ska agera bror duktig på forumet? |
Gävle
Dina inlägg respekterar jag mycket med undantag -dina nedvärderingar av
travet norr om Halmstad. Respekterar även dina kunskaper om travet. Ang Gävletravet delar jag inte din och andras uppfattning efter haft Gävle som hemmabana mer än 40 år och upplevt tävlingarna där kontinuerligt. Absolut att det finns anledning att kommentera Norrlandstravet och dess status sportsligt. |
i fförhand Winner m face
|
Gävle är ingen extrem spetsbana, ligger på ganska normala 47,4% i min statistik, ja Gävle ligger tom klart undersnittet på dryga 49% i min statistik
visst det är lite svår mätt men kan nästan garantera att Gävle är en ganska normal bana var det gäller andelen spetsvinnare Men i Maj är ledaren lite extra gynnad, men det gäller väl alla banor |
Om seedorf omf galopperar, tycker jag avd1 ser mycket öppet ut.
Kommer bli högt spelvärde. |
V75-1
SPRINGSPÅREN 6,7 KAN VARA AVGÖRANDE I DETTA LÅNGLOPP. CHANSAR BORT FAVORITEN SOM KAN VARA BÖKIG I VOLTSTART. V75-2 4 SCARLETS MIRAKEL HAR NU FRAMSPÅR OCH ÄR SÄKERT MED I AVGÖRANDET. TAR ÄVEN MED NÅGRA KANTBOLLAR, DÄR JAG VILL VARNA LITE EXTRA FÖR 7 BARYTON. V75-3 VEIJO VAR NÖJD MED VÄRMNINGEN SENAST PÅ FREDIRICUS.. GYNNAS NU AV AUTOSTART. LITE KÖRNING VÄNTAS DESSUTOM DÅ ETTAN , FYRAN & FEMMAN LÄR LADDAS. SPIK! V75-4 TAR HELA TIO HÄSTAR I KALLBLODSLOPPET. TIPSETTAN GÅR TILL 10 ART NÖKVE V75-5 2 CLADIUSZ ZAZ FICK EJ FRITT SENAST PÅ UPPLOPPET. SAMMA UTRUSTNING NU D V S BARFOTA & JÄNKARVAGN. SE UPP! V75-6 5 ADRIANS GIRL SÄKERT MOTIVERAD FAVORIT. TAR ÄVEN MED STALLETS ANDRA-HÄST I 14 KIRIN DE ZEUN. ERIK UPP NU. 3 ALVENA ULLABELLA HAR INTE FÅTT TILL DET RIKTIGT. DAGS NU? V75-7 OMGÅNGENS BÄSTA SPIK HITTAR JAG I 2 MAGIC TONIGHT SYSTEMFÖRSLAG 6.7 4.5.6.7.11 9 FRIDERICUS 3.5.6.7.10.11.12.13.14.15 2.5.7 3.5.14 2 MAGIC TONIGHT 900 RADER |
Citat:
|
Citat:
|
[QUOTE=spalato;490489]V75-1
SPRINGSPÅREN 6,7 KAN VARA AVGÖRANDE I DETTA LÅNGLOPP. CHANSAR BORT FAVORITEN SOM KAN VARA BÖKIG I VOLTSTART. ....tråkigt om det blir omstart, då har båda dina streck fått lägga en speed |
[QUOTE=biddybye;490497]
Citat:
|
Jag tror på en skum spik......:rolleyes:
|
Citat:
|
[QUOTE=spalato;490508]
Citat:
Det var en rejäl urblåsare seedorf fick, jag antar det är anledningen till varför du inte tror på den. |
Citat:
|
Olle
Jag håller med Dig om det mesta, Du behöver inte gå till Jägersro, de flesta
banor,-alla- lider av samma sjukdom utom ÅBY, dom har allt utom publik. Banornas lämnade resultat av publiksiffror oavsett vilken bana är ett löjets skimmer över verkligheten. -bedrägligt beteende enligt Brottsbalken-. Redovisa betalande publik, eller visa inget alls!!!!! "sk" bondbanor tycks trots allt överleva, hur kan man från ST låta Bollnäs av alla köra V 64 på vintern, inga möjligheter finns annat att gå restaurangen eller frysa ihjäl. Sitta i bilen-tomgångsförbud. Gävle står med en ganska bra anläggning 10 mil därifrån och tillhör Trav Gävleborg, den står tom och kör lunchtrav????????????????? Solvalla ligger 10 mil närmare Gävle än Bollnäs. Svaret: Totalt inkompetent ledning i Gävle Travsällskap!!! + + Johan Lindberg gillar Bollnäs. Han bor nära Bollnäs! Jag anser att Bollnäs är en sommarbana liksom Rättvik är vilket Gustav Vasas Dalatrav insett. Mitt och mina-många från Gävle- kompisar har slutat att åka till Bollnäs av ovan nämnda skäl. Travet i Norrland har inte mycket att ge framförallt vintertid. Måste erkänna att som entusiast av trav är det sällan jag ser de norrländska loppen och Kalmar på ATG live, tur att premium finns. Hoppas att jag förklarat min åsikt och inte fortsätter matchen OLLE. Hoppas att politiker/ansvariga vidtar åtgärder är som att tro att månen ramlar ner i morgon.-PUCKOS! God natt trav! |
Jag är från Boden, har haft hästar med min far. Då är det en annan femma. Men som spelare och åskådare suger norrlandstravet hästdonge.
|
Boden
Självklart skall Boden och Östersund finnas kvar!
Geografiskt och hästkultur skall värnas av ST för hela landet. Glöm inte många norrlandshästägare Stall RÖR, HERNÖ...... Alla norrlandstränare som flyttat söderut och lyckats. |
Spalato - en eloge till att du håller dig till trådens ämne - V75-tävlingarna på lördag.
I tredje streckar jag Usain Swing - familjehästen, som sedan i augusti startat i V75 15 ggr och en gång i V86. Nu får dom väl köra för vinst och inte bara "spara" den för framtiden. |
Tror dessvärre att Usain S är numera en icke vinnare den hästen har kostat mig klöver.NU går den fetbort
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Några andra mycket intressanta skoryck aviseras där: Björs Viking i kallblodsloppet barfota runt om ffg någonsin. Jeter i avd 5: Troligen både barfota runt om ffg och jänkarvagn. Gigantiskt kuskplus dessutom. |
Citat:
|
Dannero, världens mysigaste bana.
Alltså jag kan vara ute på lite hal is men jag tar nog tre i första. Sista strecket hamnar på ludde och Owen Face. Blir det en omstart så tror jag den blir farlig att inte ha med på lappen på lördag. |
Intressant info på Premier Kronos i silver i veckans vi tippa intervju
"3 Premier Kronos var fin vid spurtsegern senast, närmast före Usain Swing. Bra läge nu över kort distans och jag tror vi går ”all in”, d v s barfota runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn. Det ska bli spännande att se hur fort han kan springa med den balansen, säger John Östman." |
Off topic
Finns det ngn hos "oss" som för statistik över Gävles utdelningar på V75? Eller är det bara att hoppas på ngn vänlig själ publicerar, statistik Jens, det inom service play? |
Citat:
Dagen före julafton 2014 gav 7 rätt 85 tkr februari i fjor gav 7 rätt 1300 kr Mest intressant kanske motsvarande omgång i fjor då 7 rätt gav 3500 kr, 6 rätt 34 kr och det blev jackpot på femmorna. Inga stora skrällar då. Det var 3 st 7 oddsare som vann och räddade omgången från bottenutdelning. Sex av loppen vanns från spår 1-5 och det sjätte från spår 7. Hästarna var rankade 2-1-2-1-3-4-1 på V75 insatsfördelningen. Gävles enda omgång senaste åren med riktigt bra utdelning var den i augusti i fjor. Då kördes E3 finaler där och det småskrällde i båda men de största skrällarna i andra lopp.. Senast Gävle körde V75 var den 16 januari. Då gav 7 rätt 27 tkr och fem rätt 39 kr. |
Citat:
|
Citat:
/Spalato |
Citat:
Att välja att vara en nolla är nog mest något för dom riktigt pålästa. Mvh Uffe |
Citat:
Den grad av övervärde per inlämnad rad som krävs för att man ens ska vara i närheten att gå plus i längden är i praktiken omöjlig att uppnå om man spelar med 61-74% "faktiskt" spelavdrag ( vilket man gör om 2-fels- och kanske t o m 1-felspotten går vidare som jackpot ). Undantaget är om omgången man bedömer är en jackpot-omgång. Det finns dessutom massor av omgångar där spelfördelningen är sådan att det 35%iga spelavdraget räcker för att man ska stå över. Exempel på detta är när spel%en ligger nära den verkliga vinstchansen för majoriteten av hästarna i omgången. |
Citat:
|
Visst är Gävle en spetsbana, dock långt ifrån så extrem som Jägersro-
Det har varit vanligare med låg eller medelhög utdelning än hög på Gävle. I de senaste tio V75-omgångarna har 30 har 70 V75-favoriter (43%) vunnit, vilket är över genomsnittet. 61 av 70 vinnare (87%) har funnits bland de fyra mest spelade. Genomsnittet på V75 är 75%. I 34 av de 70 senaste V75-loppen (49%) har vinnaren suttit i ledningen tidigt. Det är över genomsnittet på V75. Att säga att Gävle är en spetsbana är inte fel |
Spetsstrider:
Avd 1: SEEDORF, är snabb från start, dock ingen blixt första metrarna. Snabbast till ledningen är förmodligen M.T INSIDER som ”alltid” frontar med öppet spår. Risk att SEEDORF blir instängd men om han spetsar är chansen stor att han vinner, han har vunnit alla 5 ggr han kommit till ledning. Avd 2: SUGAR DADDY har haft liknande läge 6 ggr alltid spetsat. Har 5 av sina 6 segrar från spets. Även CIGOR COYOTE är startsnabb men spår för långt ut för att kunna utmana. Avd 3: DRAGON TOOMA och ONLY ONE WINNER samt STAR ADVISOR JOLI är alla mycket snabba från start. I kraft av innerspåret tror jag att DRAGON TOOMA håller upp då den visat otrolig explosivitet. Star advisor joli har vunnit 15 av de 18 gånger han gått i ledning, blir dock svårt att nå dit direkt. gissar att OOW eller SAJ får sen överta. Avd 4: HÖSTBOSTIG och SKUMMIS är de snabbaste fr start Bägge har gått i ledning 6 ggr vunnit 3. Avd 5: Här tror jag att spetsstriden står mellan CLAUDIUS ZAZ och M.T.KING OF CASH fördel för den först nämnde. Men detta lopp är svåranalyserat. CEASAR SISU är väldigt snabb i volt, oklart hur snabb den är med bil. Avd 6: Även detta lopp är svåranalyserat när det gäller spetsstriden, gissar att INDIANA SUND håller upp ledningen även ADRIANS GIRL kan öppna och har vunnit 3 ggr av de 4 hon gått i ledning. Avd 7: Svår tolkat, bäst spetsstatistik har MAGIC TONIGHT som vunnit 6 av de 8 ggr han gått i ledning. NIMBUS C.D, har segrat 10 av de 14 han gått i spets. Nästan alla kan öppna otroligt fort och därmed blir spåren väldigt avgörande. Tror ändå att MAGIC tar sig förbi NIMBUS i starten. Obs all statistik gäller på svenska banor, utländska starter ej medräknade |
Min rysare denna omgång blir Benji Dana (trots att kusken är usel). Jag hoppas på bra tempo med resa invändigt och lucka till slut. Tycker den ska vara streckad mer än nuvarande 1%. Är inte, kapacitetmässigt, speciellt sämre än övriga (var före Wollafur 13% senast).
|
Nr 1 & 3 strukna i V75-6
|
Citat:
|
Sören och en felfri Queerfish som tar över ledningen från M.T Insider. Sen är loppet slut :D
|