Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Gävle 21 maj (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26526-v75-gaevle-21-maj/)

Cleon_9 2016-05-20 18:18

Magic Tonight alibivann Elitloppet förra året. Inget ont om den k satsen dock. En kapabel häst. Nimbus CD var kanonbra förra året men riskerar att bli fast. Ludde gör en Luddekörning och det blir soppatorsk till slut.

Nää feelingen säger att Melander har en räv bakom örat i Volstead. Spik!

Strappa71 2016-05-20 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 491087)
Det är inte lätt att vara pedagogisk. Men du vet vad jag menar Strappa! Andra raden.
Men det blir än värre med spårtrappa. Som i avd VI. Med tre strykningar. Blir lättare efter middag:cheers:

Det blir rätt så rejält omkastade förutsättningar jämfört med den "handikapp" som spårtrappan avsåg att skapa.

Om de hästar som blivit strukna aldrig hade anmälts i V75-6 så SKULLE t ex 9&10 fått spår 5&6 istället.

7&11 skulle ha fått 9&10 och 8 skulle fått spår 7.

Men spår-omfördelningen efter strykningar tar inte hänsyn till spårtrappsreglerna.

Den stora spår-vinnaren blir därför #7 Augusta som nu både fått spår 5 och förmodat betydligt färre hästar framför sig.

Att det är så pass många som 3 strykningar ( hittills! ) gynnar naturligtvis även hästarna i det allra bakersta ledet.

mackpeter 2016-05-20 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 491092)
Det blir rätt så rejält omkastade förutsättningar jämfört med den "handikapp" som spårtrappan avsåg att skapa.

Om de hästar som blivit strukna aldrig hade anmälts i V75-6 så SKULLE t ex 9&10 fått spår 5&6 istället.

7&11 skulle ha fått 9&10 och 8 skulle fått spår 7.

Men spår-omfördelningen efter strykningar tar inte hänsyn till spårtrappsreglerna.

Den stora spår-vinnaren blir därför #7 Augusta som nu både fått spår 5 och förmodat betydligt färre hästar framför sig.

Att det är så pass många som 3 strykningar ( hittills! ) gynnar naturligtvis även hästarna i det allra bakersta ledet.

Just det. I V75-6 platsar 5,7,14 och 15 på mitt system.

Spojs 2016-05-20 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 491093)
Just det. I V75-6 platsar 5,7,14 och 15 på mitt system.

Glöm inte 8:an GRAPPA BOE . Försöksseger i Diamantstoet i mars, tvåa i finalen i april. Helt borttappad på strecken. Från spår 8 till 6. Garanterat med på målfotot.

hugotheboss 2016-05-20 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Spojs (Inlägg 491112)
Glöm inte 8:an GRAPPA BOE . Försöksseger i Diamantstoet i mars, tvåa i finalen i april. Helt borttappad på strecken. Från spår 8 till 6. Garanterat med på målfotot.

Även med Jim O?

Spojs 2016-05-20 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 491131)
Även med Jim O?

Tja, så är det. Men kusen, kusen

tvablaa 2016-05-20 22:58

Intressanta lopp ändå. Finns väl en risk för låg utdelning men känns ändå spelvärt med några sårbara favoriter.
1: Seedorf ingen spik för mig, strulig häst i lopp med stor omstartsrisk. Känns dock ruskigt öppet bakom. Varför inte Melker?
2: Om 3 eller 4 tar spets så tror jag den vinner som gör det. Men är väl risk att 2 körs där. Spelvärde på många, inte minst bakspåren.
3: Magkänslan säger Veijo och kan bli spik. 7 med Örjan är intressant vid gardering liksom Usain Swing med den bättre av kuskarna.
4: 10,11,12 som många skrivit räcker nog långt. Men frågan är om 12 är huvudet högre.
5: Har en känsla av att 4 bara är bäst. Erik emot, har ju varit helt under isen det senaste. Vid gardering måste jag ha med 8.
6: Synd att 12 blev struken, kändes överspelad. Låser nog på 7,8 som tyvärr även Sjödén har fångat upp. Tokskrällen är 11 med Takter.
7: Känns lurigt och svårt att analysera. MAgic Tonight min förstahäst, såg fin ut senast. Mosaique Face bästa hästen men har känts lite seg i år? Food Money kan få loppet. Och Volstead bör väl vara taggad nu.

Stankarn 2016-05-20 23:12

Har precis lyssnat igenom V75-mixen. Intervju med Erik Adielsson men inte ett ord om hans uppsittningar i V75:3 eller V75:6.....?

spalato 2016-05-20 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av Cleon_9 (Inlägg 491090)
Magic Tonight alibivann Elitloppet förra året. Inget ont om den k satsen dock. En kapabel häst. Nimbus CD var kanonbra förra året men riskerar att bli fast. Ludde gör en Luddekörning och det blir soppatorsk till slut.

Ed You får loppet ??

Amadeus 2016-05-20 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av kallekula (Inlägg 491068)
lär ju vara volstead!

Nr2 magic vinner där

Manprinsen 2016-05-20 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av Cleon_9 (Inlägg 491090)

Ludde har väl redan sagt att han inte tänker köra i dödens? Tycker det luktar Nimbus i spets, Volstead i dödens och smyg-Örjan får loppet till slut.

Cleon_9 2016-05-20 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 491142)
Ludde har väl redan sagt att han inte tänker köra i dödens? Tycker det luktar Nimbus i spets, Volstead i dödens och smyg-Örjan får loppet till slut.

Jag oftast snett ute på Örjan men jag tror inte MT är tillräckligt bra just nu. Volstead är det roliga strecket.

#haftfelförutiofs

Stankarn 2016-05-20 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av PhilipBIF (Inlägg 491060)
Vem är det som ska "dödenskrossa" Nimbus CD i sista då, som är Spelvärdes spelvärde spik?
Mosaquien?

Ja. De orerar lite kring att han öppnade 06,5 på Mantorp, att han fått stryk av Dailey Lovin två gånger och att galoppen senast berodde på alla omstarterna. De darrar inte på manschetten utan tror att Melander synar dödens. Och tror att det är omgångens bästa spik.....

Manprinsen 2016-05-20 23:55

Det ska jävligt mycket till för att vinna från dödens i det här sällskapet. Volstead må vara en blivande kanon men jag är tveksam.

Jarmop 2016-05-21 00:01

Spelvärde är ute och cyklar som vanligt...vi har inte sett botten i Nimbus ännu, och jag tror som Pasi att han springer en 09 tid imorgon om det behövs. Spik!