![]() |
Citat:
https://www.atg.se/spel/2015-03-28/v...lopp6/resultat När Usain Henna är i form så går det nog bra även över 2140a. Slog bl a kanonerna Ready For More och Takethem i V75-finaler under 2015. |
Som alla spelare har jag mer fel än rätt, men nu tror jag du är ute och cyklar.
Tycker omgången ser helt fantastisk ut. Många favoriter är överspelade, och det behövs inte mycket förrän det ger Miljonutdelning. Citat:
|
Tycker Usain Henna och Marta Chip kan torska, även om de har störst chans.
Räcker med en för att det ska ge bra, men bägge snackar vi flis. Citat:
|
Tjurkhults Sigge i avd 5 låter det påställt på. Andra starten för Untersteiner och ändring från skor och vanlig vagn till barfota runt om och jänkarvagn. P21 loppet den startade i senast var ett grymt bra sådant med bl a silver annie som gick mycket bra på V75 i fjor.
7 ggr hos bet365 skulle jag spelat den till om jag kunde. Drygt hälften hos UB. Runt 3 ggr hos atg i kväll gissar jag. |
Tjurkhults Sigge har bara en vinst i livet och då som storfavorit. Jag vet inte vad Peter kan åstadkomma med honom för att ändra det. Barfota har den gått tidigare. Ska absolut med, men är det verkligen en spik?
Angående diskussionen om att uppskatta sporten, fina styrningar, klassiga hästar och goda prestationer så är vi nog rätt många på den här sidan som kommenterar och uppskattar sådant. När jag blev travbiten i början av 80-talet så ledde till att jag ville se sporten från insidan. Därför köpte jag in mig i ett par travhästar på 90-talet, fick stallbackskort, köpte boken "Travhästen - från föl till ung atlet" etc. Spelet är den andra sidan av myntet, eller den första om man så vill, som leder till att man (i alla fall jag) ville lära mig mer och började föra egen statistik, göra reducerade system etc. Man ser också att många har sina favorithästar och favoritkuskar och det beror nog inte bara på att man tjänat en och annan krona på just dem. |
Citat:
|
Citat:
AB intervjun idag: 4 Tjurkhults Sigge (Peter Untersteiner) känns riktigt fin. Jag ska köra med jänkarvagn nu. Jag har feeling att han kommer gå ett bra lopp. Nu plockar vi av alla skor. Han har tränat rejält. Ska räknas, säger Peter. |
Går Spartan Kronos iväg felfritt så ska det bli körning säger de. I så fall vinner nog Royal Fighter. Går inte att spika Västerboonthenews om Conny trycker på.
|
Citat:
|
Citat:
Kruxet är bara att man måste se spelet för vad det är för att ha en sportslig chans att gå lyckosam ur striden ( ja, spelet är en strid spelare emellan ). Och hela den här sajten går ut på att försöka vara de "vassa" spelarna. Men vad är då en "Sharp" spelare? Hur konstigt det än kan låta så är det inte den har rätt flest gånger. Det är den som vinner mest. Och för att lyckas med det måste man sluta jaga vinnare och istället jaga värde. Det tragiska i sammanhanget tyvärr är att de flesta spelare inte förstår att de inte ska skylla misslyckade spel på några andra än sig själva. Ett av få undantag från ovanstående är om korrekt objektiv information inte har hanterats på ett så rättvist sätt som möjligt. Både aktiva och funktionärer får tyvärr alldeles för mycket skit helt i onödan och oftast för helt fel saker. Att det gnisslar så mycket som det gör beror dock inte enbart på spelarna. Jag har föreslagit att "liten spelskola för travtränare" borde ingå i tränarutbildningen och även vara obligatorisk fortbildning för befintliga tränare. Det behöver inte vara mer avancerat än vad som hinns med på ett 1- eller 2-dagars seminarium. Jag tror att om tränarna i allmänhet lyfter blicken några millimeter över sin älskade sport så skulle vi kunna ha avsevärt färre dåliga förlorare som trakasserar aktiva i onödan. Av vad man kan läsa här och på Twitter så kan man konstatera att du Oskar, är ett föredöme. |
Citat:
Men jag tror vi finner minst 4 vinnare i denna grupp av hästar Avd2: 5-7-12 Avd3: 10 avd4: 4 avd5: 3-4 avd6: 6 avd8: 4 och då kan jag inte tro på miljonutdelning =) |
doob´s bästa
Dagens bästa värdespik: 3 Fabrica Pellini 23% - satt fast med mycket kvar sist. Bra läge! Vinner! Dagens lås: 1 Västerboonthenews och 12 Royal Fighter - spetshästen i form och bästa hästen som ska bomba hela vägen och ta elitloppsbiljett Dagens bästa värden: 6 Speedy Goldina 2% - liten flygmaskin som spurtade ettrigt sist! Om 1 och 4 kör tufft mot varandra! 9 Noblesse dÍnverne 1% - i samma lopp som Speedy! Äcklig toppform! Kan slå till likväl som Speedy om tempo! Se upp! 5 Silpinge Igor 6% - bara följer bilen. EXTREMT startsnabb. Ikväll ska man köra hela vägen! Kanske lite blöt sista 200 men snabba självspringande banor nu kan fixa det! 11 Kax The Flax 9% - också i femte! Fältets kanske mest kapable häst! Om överpace!! Felade efter lopp i 12-tempo sist! LIVSFARLIG ikväll! 5 Global Ride 5% - bfro! Lär ta spets och hästen är jättekapabel! Folk är fulla! Bra chansspik för den vågade! Valeur oharmonisk, Research får inte överpace och Scampi får tufft från bakspår! |
Citat:
|
Man blir väl inlagd på hispan, men lutar åt spikar på Annabelle Dimanche och Spartan Kronos
|
Många stora favoriter men det räcker med att en eller två faller så brukar ändå utdelningen sticka iväg så kan bli bra betalt ändå om man garderar i rätt lopp.
Bästa spikarna: 1. Usain Henna. Det mesta är sagt här i och med att den sympatiske tränaren/kusken frikostigt delar med sig av sina tankar kring loppet. Det gäller bara att analysera motståndet och i mina ögon är det ingen häst som kan tävla mot Usain Henna i toppform. Klar spik 2. Bartender In. Toppform och motståndet är ljummet. Dernier Viking i sitt esse kanske hade vart något att bita i men nu ser det upplagt ut för Lill-Unter. 3. Research. Äntligen har hästen hittat tillbaka till den form den hade när den vann åkandes med halva upploppet i några starter. Valeur har många förespråkare men tror inte den har något att komma med mot Research i toppform. Som jag ser det är det bara kusken emot men Stall Walmann går bra nu och Haugstad har fått några vinster på kontot den sista tiden. Självförtroendet är nog på topp vilket brukar göra att kuskarna tar de rätta besluten i loppen. Favoriter att fälla: Wild honey: Örjan tog upp senast och då kom galoppen. Ingen risk för samma misstag men jag är inte helt övertygad att det fanns massor kvar när galoppen kom. Som jättefavorit och osynad tycker jag att det är läge att gå emot även om det är lättare motstånd denna gång. Marta Chip: Wallin gasar och kör för spets? Får svar av Faye Bros och då är favoriten i fara. Faye Bros tänkbar chansspik om inte |