Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Jägersro/Solvalla 18/5 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26541-v86-jaegersro-solvalla-18-5-a/)

Shooter 2016-05-17 18:54

V86 Jägersro/Solvalla 18/5

1) Riktigt skräplopp där det kan gå lite hur som helst.
2) Wild Honey blir dunderfavorit igen (Torskade till 1,38 förra gången) trots att hon betedde sig väldigt märkligt. Örjan hoppas att han lärt känna hästen på den starten. Värd att gardera.
3) Ganska öppet stayerlopp där en del väljer att spika Bartender In.
4) Marta Chip lutar jag åt att singelstrecka. Faye Bros tar spets, men har inte övertygat lika mycket och har inte startat på en månad.
5) Smålurigt.
6) Usain Henna blir omgångens största favorit. Ska köras med plastade hovar och ute på medeldistans. Det har gått bra tidigare, men Kihlström och Redén har ett par intressanta motbud och även den här dunderfavoriten är värd att försöka fälla.
7) Västerboonthenews kan vara en chansspik i spets. Spartan Kronos (Knepig sak!) och Royal Fighter (Stallet är positiva) har de sämsta lägena på kort distans.
8) Öppen avslutning.

mocka 2016-05-17 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 490604)
1) Riktigt skräplopp där det kan gå lite hur som helst.
2) Wild Honey blir dunderfavorit igen (Torskade till 1,38 förra gången) trots att hon betedde sig väldigt märkligt. Örjan hoppas att han lärt känna hästen på den starten. Värd att gardera.
3) Ganska öppet stayerlopp där en del väljer att spika Bartender In.
4) Marta Chip lutar jag åt att singelstrecka. Faye Bros tar spets, men har inte övertygat lika mycket och har inte startat på en månad.
5) Smålurigt.
6) Usain Henna blir omgångens största favorit. Ska köras med plastade hovar och ute på medeldistans. Det har gått bra tidigare, men Kihlström och Redén har ett par intressanta motbud och även den här dunderfavoriten är värd att försöka fälla.
7) Västerboonthenews kan vara en chansspik i spets. Spartan Kronos (Knepig sak!) och Royal Fighter (Stallet är positiva) har de sämsta lägena på kort distans.
8) Öppen avslutning.

Flera starka favoriter än en gång dessvärre. Kan mycket väl bli jackpot men ska prova att fälla någon.

Faye Bros startade ju för mindre än 3 veckor sedan, den 29 April, i ett uttagningslopp till Drottning Silvias pokal. Den spetsade och släppte och fastnade invändigt men spurtade bra trots ett småstruligt lopp. Duktige Ulf Eriksson upp som 5:e val(!!??) på den. Martha Chip ska ha bra chans men är ju inte jättekul till 60%. Väldigt bra form på 7 och 8 som inte fått chansen på slutet. Top Notch är ju en grym spurtare men pissigt spår igen.

Första gången över 3 K för Bartender In och visst har han toppchans i ett ihåligt lopp. Ska väl ha ett lopp i kroppen innan finalen. Hur bra är O'Sunday som troligtvis sitter i spets? Tor Mento vinner ju aldrig men har form och 2% är ju för lågt. Alamo Boko är ju inte där han har varit men såg bättre ut senast.

Usain Henna bara vinner!

Funderar på att chansspika Tjurkhults Sigge i V86-5. Gör andra starten för PU och det blir barfota runt om samt jänkarvagn.

Västerboonthenews kommer inte att få sitta ifred då Tillman lär köra tokoffensivt med en maxad Royal Fighter för att få en chans att bli inbjudna till Elitloppet. Spartan Kronos måste också med.

Sista är ju vidöppet om det inte är så enkelt att 2 och 4 gör upp om det. Tar nog 1,2,3,4,5,9,10.

OskarSvanberg 2016-05-17 21:58

Tror du har rätt.
Plast funkade bra på åby sm-dagen. 12,7 2640 i tredjespår fram till dödens.

Men så här hög klass har han knappt varit ute i över medel. Han är sårbar över medeldistans. Lätt att vi hamnar för långt bak. Lagom tempo så kan jag inte kliva fram. Måste vara överpace eller att de pullar upp så jag kan köra fram.
Stor risk att jag blir hängandes.

Tror dock på bra chans, kör för vinst, ingen preparé, risk att jag inte kommer med i harpers då. Så jävligt puckat att köra preparé då, sen bli förstareserv. Sen kan det bli att jag kör defensivt ändå, men då är det för att han känns dålig.

Känns som bra form, bra chans, men spelvärdet på Bostonz och några till är högt som det är streckat nu.

OskarSvanberg 2016-05-17 22:03

Det var Shooter jag svarade.

Jag tror iofs också att jag vinner mocka, men inte så lätt.
Jag tror i princip alltid att jag ska vinna varje gång jag åker ut till lopp. Sen handlar det bara om att ge hästen förutsättningarna.
Men klart jag är chanslös ibland. Men oftast åker jag ut med tanken att vinna. Från fjärde in eller dödens.
Sen kör man mkt på känsla.
Aktuell häst har jag sagt några ggr att han måste ha ett snällt race för att vinna, sen känner man att han är på topp idag, bara vill krossa, och kör fram i dödens.
Är rätt fränt när djuren talar till en genom tömmarna så.

Helge 2016-05-17 22:14

Oskar.

Detta är det många här aldrig kommer begripa

"Är rätt fränt när djuren talar till en genom tömmarna så."

Underbart skrivet och sant, dessvärre en spelsida, som bara ser till
egen vinning och få hyllar en bra prestation, bara egen plånbok.

Fidus 2016-05-17 23:35

1) 7 Flyer Boshoeve får tipsnicken efter bra upplopp senast.
2) 12 Pasithea Face är ett fint sto.
3) 10 Bartender In känns klar här. Utrustningsändringar oroar.
4) 7 Dedes Mythical ordnar dagens storskräll? En del vassa avslutningar på sistone.
5) Dagens Love You:are får bli 11 Kax The Flax. Tränaren nöjd, schackrutig kusk.
6) 7 Bostonz Credit vill jag se med fritt i god tid.
7)10 Harry Haythrow gick riktigt vasst till slut senast. Harry har haft otur i flera lopp senaste tiden och dragits långt bak. Flera gånger med mycket krafter kvar. För tufft på Ax och dålig för dan på J. Heja Harry!
8) 1 Victory Pilot lär vänta på luckan. Om den kommer lär det gå undan till slut.

:)

OskarSvanberg 2016-05-17 23:38

Tack Helge.
Rätt många som verkar hylla sporten också tycker jag.
Är iofs bara här och ger lite info när jag har häst till start lördag eller onsdag.
Är själv usel på att spela, förutom på amerikansk fotboll, lite otippat.
Att jag började skriva här var för att jag googlade Usain efter en seger, kul att läsa nyheter och se bilder om sin V75-vinnare. Hittade en text där jag blev helt utdömd, lite udda efter en seger. Försvarade mig, killen som dömt ut mig var sedan helt ok. Och sen har det fortsatt.
Är roligt att få folk att förstå sporten. Det är så mycket mer än bara spelet. Sen är det en del som inte vill, och det är helt ok, bara att skita i att läsa vad jag skriver och gå vidare till nästa inlägg. Men fått en hel del positiv feedback från några här, och då är det värt att lägga lite tid för att öka intresse och förståelse för sporten.

Vi måste bjuda på oss själva och öka intresset för SPORTEN, de som är intresserade är trogna travsporten, de som bara gillar spel kan lika gärna börja lira på hundar eller kameler eller i vilken ordning norrmännen står på pallen i världscupen i skidor.

Det bästa är om man har tid att komma ut och prova att köra häst och hälsa på i stallet. Det fixar vi gratis för de som är med på en häst, men annars går det att ordna också. Kostar 500-1000kr tror jag, är lite olika på olika banor.

Helge 2016-05-17 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 490640)
Tack Helge.
Är iofs bara här och ger lite info när jag har häst till start lördag eller onsdag.
Att jag började skriva här var för att jag googlade Usain efter en seger, kul att läsa nyheter och se bilder om sin V75-vinnare. Hittade en text där jag blev helt utdömd, lite udda efter en seger. Försvarade mig, killen som dömt ut mig var sedan helt ok. Och sen har det fortsatt.
Är roligt att få folk att förstå sporten. Det är så mycket mer än bara spelet. Sen är det en del som inte vill, och det är helt ok, bara att skita i att läsa vad jag skriver och gå vidare till nästa inlägg. Men fått en hel del positiv feedback från några här, och då är det värt att lägga lite tid för att öka intresse och förståelse för sporten.

Vi måste bjuda på oss själva och öka intresset för SPORTEN, de som är intresserade är trogna travsporten, de som bara gillar spel kan lika gärna börja lira på hundar eller kameler eller i vilken ordning norrmännen står på pallen i världscupen i skidor.

Det bästa är om man har tid att komma ut och prova att köra häst och hälsa på i stallet. Det fixar vi gratis för de som är med på en häst, men annars går det att ordna också. Kostar 500-1000kr tror jag, är lite olika på olika banor.

Förstått du nått nya hästägare här, smart!
Alla måste lyfta på kepsen åt en tränare/kusk som delger info här, du är UNIK, före din tid!
Hade min tonår i trav/galoppstall, varje ledig helg från skolan.
Min syn är inte bara spel på denna spelsite.
Skitsamma, tack för att du delger så ärligt.

Helge 2016-05-17 23:56

Sen Oscar minns jag det var Månprinsen som sket i det blå skåpet.

spalato 2016-05-18 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 490632)

Jag tror i princip alltid att jag ska vinna varje gång jag åker ut till lopp. Sen handlar det bara om att ge hästen förutsättningarna.
Men klart jag är chanslös ibland. Men oftast åker jag ut med tanken att vinna. Från fjärde in eller dödens.
Aktuell häst har jag sagt några ggr att han måste ha ett snällt race för att vinna, sen känner man att han är på topp idag, bara vill krossa, och kör fram i dödens.

Hästar är av kött & blod. Form är en färskvara och bra kuskar känner sånt i tömmarna. Tack för att du skriver härinne , Oskar. Kul !

/Spalato

rickyfashion 2016-05-18 00:45

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 490630)
Tror du har rätt.
Plast funkade bra på åby sm-dagen. 12,7 2640 i tredjespår fram till dödens.

Men så här hög klass har han knappt varit ute i över medel. Han är sårbar över medeldistans. Lätt att vi hamnar för långt bak. Lagom tempo så kan jag inte kliva fram. Måste vara överpace eller att de pullar upp så jag kan köra fram.
Stor risk att jag blir hängandes.

Tror dock på bra chans, kör för vinst, ingen preparé, risk att jag inte kommer med i harpers då. Så jävligt puckat att köra preparé då, sen bli förstareserv. Sen kan det bli att jag kör defensivt ändå, men då är det för att han känns dålig.

Känns som bra form, bra chans, men spelvärdet på Bostonz och några till är högt som det är streckat nu.

När travsporten behöver ambassadörer för de som inte är travfrälsta i "vår" generation kommer jag rösta för att du står först vid grindarna! Vackert så man blir tårögd!

mocka 2016-05-18 01:12

Citat:

Kan tänka mig att det måste vara en häftig känsla när UH är på topp och du har en hel massa att åka med och kan vinna från alla positioner.

Det är en underbar häst du har och visst är det ett par bra emot men du vinner ändå Oskar.

Stort lycka till imorgon och även till Harpers så klart!!!:thumbup:

dado 2016-05-18 07:01

Citat:

Tack Oskar...jag spikar dig alltid...TACK:hattenav:

boozty 2016-05-18 07:25

Ännu en spelmässigt tråkig omgång även om sporten är helt ok.

Värdespiken i omgången får nog bli Tjurhults Sigge bfrm och jänkarvagn samt 1 lopp i kroppen låter intressant, dessutom en favorit som kommer från ug-str(hosta)-uag.

Utgångarna får bli Bartender in samt Research

Vill man ha en spik till så är det väl Usain henna eller Marta chip man bör titta på.

Helgarderingsloppet får bli Avd 1

Gissningsvis utdelning under 20k idag.

capone 2016-05-18 08:19

Skrällen ikväll måste vara Blue Martini Ås
USAIN HENNA är bra men är et inte för kort nu

Strappa71 2016-05-18 08:27

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 490653)
Skrällen ikväll måste vara Blue Martini Ås
USAIN HENNA är bra men är et inte för kort nu

https://www.atg.se/spel/2015-11-14/v...lopp5/resultat
https://www.atg.se/spel/2015-03-28/v...lopp6/resultat

När Usain Henna är i form så går det nog bra även över 2140a.

Slog bl a kanonerna Ready For More och Takethem i V75-finaler under 2015.

putte64 2016-05-18 08:44

Som alla spelare har jag mer fel än rätt, men nu tror jag du är ute och cyklar.
Tycker omgången ser helt fantastisk ut.
Många favoriter är överspelade, och det behövs inte mycket förrän det ger Miljonutdelning.

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 490652)
Ännu en spelmässigt tråkig omgång även om sporten är helt ok.

Värdespiken i omgången får nog bli Tjurhults Sigge bfrm och jänkarvagn samt 1 lopp i kroppen låter intressant, dessutom en favorit som kommer från ug-str(hosta)-uag.

Utgångarna får bli Bartender in samt Research

Vill man ha en spik till så är det väl Usain henna eller Marta chip man bör titta på.

Helgarderingsloppet får bli Avd 1

Gissningsvis utdelning under 20k idag.

putte64 2016-05-18 08:47

Tycker Usain Henna och Marta Chip kan torska, även om de har störst chans.
Räcker med en för att det ska ge bra, men bägge snackar vi flis.

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 490655)
Många favoriter är överspelade, och det behövs inte mycket förrän det ger Miljonutdelning.

olle 2016-05-18 09:58

Tjurkhults Sigge i avd 5 låter det påställt på. Andra starten för Untersteiner och ändring från skor och vanlig vagn till barfota runt om och jänkarvagn. P21 loppet den startade i senast var ett grymt bra sådant med bl a silver annie som gick mycket bra på V75 i fjor.

7 ggr hos bet365 skulle jag spelat den till om jag kunde. Drygt hälften hos UB. Runt 3 ggr hos atg i kväll gissar jag.

Shooter 2016-05-18 10:21

Tjurkhults Sigge har bara en vinst i livet och då som storfavorit. Jag vet inte vad Peter kan åstadkomma med honom för att ändra det. Barfota har den gått tidigare. Ska absolut med, men är det verkligen en spik?

Angående diskussionen om att uppskatta sporten, fina styrningar, klassiga hästar och goda prestationer så är vi nog rätt många på den här sidan som kommenterar och uppskattar sådant. När jag blev travbiten i början av 80-talet så ledde till att jag ville se sporten från insidan. Därför köpte jag in mig i ett par travhästar på 90-talet, fick stallbackskort, köpte boken "Travhästen - från föl till ung atlet" etc. Spelet är den andra sidan av myntet, eller den första om man så vill, som leder till att man (i alla fall jag) ville lära mig mer och började föra egen statistik, göra reducerade system etc. Man ser också att många har sina favorithästar och favoritkuskar och det beror nog inte bara på att man tjänat en och annan krona på just dem.

Spiken64 2016-05-18 10:22

Citat:

Tack Helge.

Sjukt att döma ut dig när du gör det du skall.

olle 2016-05-18 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 490661)
Tjurkhults Sigge har bara en vinst i livet och då som storfavorit. Jag vet inte vad Peter kan åstadkomma med honom för att ändra det. Barfota har den gått tidigare. Ska absolut med, men är det verkligen en spik?

Angående diskussionen om att uppskatta sporten, fina styrningar, klassiga hästar och goda prestationer så är vi nog rätt många på den här sidan som kommenterar och uppskattar sådant. När jag blev travbiten i början av 80-talet så ledde till att jag ville se sporten från insidan. Därför köpte jag in mig i ett par travhästar på 90-talet, fick stallbackskort, köpte boken "Travhästen - från föl till ung atlet" etc. Spelet är den andra sidan av myntet, eller den första om man så vill, som leder till att man (i alla fall jag) ville lära mig mer och började föra egen statistik, göra reducerade system etc. Man ser också att många har sina favorithästar och favoritkuskar och det beror nog inte bara på att man tjänat en och annan krona på just dem.

Jag vet inte om det är en tänkbar spik. Den blir troligen överspelad även på V86 på utrustningsändringarna mot debuten för Untersteiner + att han låter oerhört uppåt på den. 7 ggr i fast vinnarodds kändes på det väldigt spelvärt.

AB intervjun idag:

4 Tjurkhults Sigge (Peter Untersteiner) känns riktigt fin. Jag ska köra med jänkarvagn nu. Jag har feeling att han kommer gå ett bra lopp. Nu plockar vi av alla skor. Han har tränat rejält. Ska räknas, säger Peter.

Shooter 2016-05-18 11:57

Går Spartan Kronos iväg felfritt så ska det bli körning säger de. I så fall vinner nog Royal Fighter. Går inte att spika Västerboonthenews om Conny trycker på.

Manprinsen 2016-05-18 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 490642)
Sen Oscar minns jag det var Månprinsen som sket i det blå skåpet.

Jag skiter aldrig i några skåp, oavsett färg. Konstaterade bara att det är sällan andra än toppkuskar som vinner på v75. Oskar har dock en riktig toppstayer i Usain.

Strappa71 2016-05-18 14:25

Citat:

Sporten är självklart mer än bara spelet.

Kruxet är bara att man måste se spelet för vad det är för att ha en sportslig chans att gå lyckosam ur striden ( ja, spelet är en strid spelare emellan ). Och hela den här sajten går ut på att försöka vara de "vassa" spelarna. Men vad är då en "Sharp" spelare? Hur konstigt det än kan låta så är det inte den har rätt flest gånger. Det är den som vinner mest. Och för att lyckas med det måste man sluta jaga vinnare och istället jaga värde.

Det tragiska i sammanhanget tyvärr är att de flesta spelare inte förstår att de inte ska skylla misslyckade spel på några andra än sig själva.

Ett av få undantag från ovanstående är om korrekt objektiv information inte har hanterats på ett så rättvist sätt som möjligt.

Både aktiva och funktionärer får tyvärr alldeles för mycket skit helt i onödan och oftast för helt fel saker.

Att det gnisslar så mycket som det gör beror dock inte enbart på spelarna.

Jag har föreslagit att "liten spelskola för travtränare" borde ingå i tränarutbildningen och även vara obligatorisk fortbildning för befintliga tränare. Det behöver inte vara mer avancerat än vad som hinns med på ett 1- eller 2-dagars seminarium. Jag tror att om tränarna i allmänhet lyfter blicken några millimeter över sin älskade sport så skulle vi kunna ha avsevärt färre dåliga förlorare som trakasserar aktiva i onödan.

Av vad man kan läsa här och på Twitter så kan man konstatera att du Oskar, är ett föredöme.

boozty 2016-05-18 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 490655)

Det är tur vi har rätt att tycka olika, om 7 timmar vet vi svaret =)

Men jag tror vi finner minst 4 vinnare i denna grupp av hästar

Avd2: 5-7-12
Avd3: 10
avd4: 4
avd5: 3-4
avd6: 6
avd8: 4

och då kan jag inte tro på miljonutdelning =)

doob 2016-05-18 14:56

doob´s bästa

Dagens bästa värdespik:

3 Fabrica Pellini 23% - satt fast med mycket kvar sist. Bra läge! Vinner!

Dagens lås:

1 Västerboonthenews och 12 Royal Fighter - spetshästen i form och bästa hästen som ska bomba hela vägen och ta elitloppsbiljett

Dagens bästa värden:

6 Speedy Goldina 2% - liten flygmaskin som spurtade ettrigt sist! Om 1 och 4 kör tufft mot varandra!

9 Noblesse dÍnverne 1% - i samma lopp som Speedy! Äcklig toppform! Kan slå till likväl som Speedy om tempo! Se upp!

5 Silpinge Igor 6% - bara följer bilen. EXTREMT startsnabb. Ikväll ska man köra hela vägen! Kanske lite blöt sista 200 men snabba självspringande banor nu kan fixa det!

11 Kax The Flax 9% - också i femte! Fältets kanske mest kapable häst! Om överpace!! Felade efter lopp i 12-tempo sist! LIVSFARLIG ikväll!

5 Global Ride 5% - bfro! Lär ta spets och hästen är jättekapabel! Folk är fulla! Bra chansspik för den vågade! Valeur oharmonisk, Research får inte överpace och Scampi får tufft från bakspår!

Spiken64 2016-05-18 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 490673)
Jag skiter aldrig i några skåp, oavsett färg. Konstaterade bara att det är sällan andra än toppkuskar som vinner på v75. Oskar har dock en riktig toppstayer i Usain.

Kan inte tänka mig månprinsen sagt så😄

Tirich 2016-05-18 14:59

Man blir väl inlagd på hispan, men lutar åt spikar på Annabelle Dimanche och Spartan Kronos

legolasse 2016-05-18 15:04

Många stora favoriter men det räcker med att en eller två faller så brukar ändå utdelningen sticka iväg så kan bli bra betalt ändå om man garderar i rätt lopp.

Bästa spikarna:

1. Usain Henna. Det mesta är sagt här i och med att den sympatiske tränaren/kusken frikostigt delar med sig av sina tankar kring loppet. Det gäller bara att analysera motståndet och i mina ögon är det ingen häst som kan tävla mot Usain Henna i toppform. Klar spik

2. Bartender In. Toppform och motståndet är ljummet. Dernier Viking i sitt esse kanske hade vart något att bita i men nu ser det upplagt ut för Lill-Unter.

3. Research. Äntligen har hästen hittat tillbaka till den form den hade när den vann åkandes med halva upploppet i några starter. Valeur har många förespråkare men tror inte den har något att komma med mot Research i toppform. Som jag ser det är det bara kusken emot men Stall Walmann går bra nu och Haugstad har fått några vinster på kontot den sista tiden. Självförtroendet är nog på topp vilket brukar göra att kuskarna tar de rätta besluten i loppen.

Favoriter att fälla:

Wild honey: Örjan tog upp senast och då kom galoppen. Ingen risk för samma misstag men jag är inte helt övertygad att det fanns massor kvar när galoppen kom. Som jättefavorit och osynad tycker jag att det är läge att gå emot även om det är lättare motstånd denna gång.

Marta Chip: Wallin gasar och kör för spets? Får svar av Faye Bros och då är favoriten i fara. Faye Bros tänkbar chansspik om inte

Helge 2016-05-18 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 490681)
Kan inte tänka mig månprinsen sagt så��

Vi kan i alla fall tacka Månprinsen för att Oskar hittade hit och gav svar på tal.

http://piclair.com/data/my8yl.jpg

Nu till jobbet, lycka till alla.

olle 2016-05-18 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 490683)
Många stora favoriter men det räcker med att en eller två faller så brukar ändå utdelningen sticka iväg så kan bli bra betalt ändå om man garderar i rätt lopp.

Bästa spikarna:

1. Usain Henna. Det mesta är sagt här i och med att den sympatiske tränaren/kusken frikostigt delar med sig av sina tankar kring loppet. Det gäller bara att analysera motståndet och i mina ögon är det ingen häst som kan tävla mot Usain Henna i toppform. Klar spik

2. Bartender In. Toppform och motståndet är ljummet. Dernier Viking i sitt esse kanske hade vart något att bita i men nu ser det upplagt ut för Lill-Unter.

3. Research. Äntligen har hästen hittat tillbaka till den form den hade när den vann åkandes med halva upploppet i några starter. Valeur har många förespråkare men tror inte den har något att komma med mot Research i toppform. Som jag ser det är det bara kusken emot men Stall Walmann går bra nu och Haugstad har fått några vinster på kontot den sista tiden. Självförtroendet är nog på topp vilket brukar göra att kuskarna tar de rätta besluten i loppen.

Favoriter att fälla:

Wild honey: Örjan tog upp senast och då kom galoppen. Ingen risk för samma misstag men jag är inte helt övertygad att det fanns massor kvar när galoppen kom. Som jättefavorit och osynad tycker jag att det är läge att gå emot även om det är lättare motstånd denna gång.

Marta Chip: Wallin gasar och kör för spets? Får svar av Faye Bros och då är favoriten i fara. Faye Bros tänkbar chansspik om inte

Bartender In är ju spelad som om att den levererar på topp idag. Låter ju inte riktigt så i förhandinfon. V75 final nästa helg att tänka på. Ska därför köras avvaktande idag och inte gå med optimal balans. Frågan är då om den ska ha nästan hälften av insatserna i loppet ?

legolasse 2016-05-18 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 490691)
Bartender In är ju spelad som om att den levererar på topp idag. Låter ju inte riktigt så i förhandinfon. V75 final nästa helg att tänka på. Ska därför köras avvaktande idag och inte gå med optimal balans. Frågan är då om den ska ha nästan hälften av insatserna i loppet ?

Hmm kanske värt att gardera med dessa förutsättningar du nämner? Ser bara inte vilken av de andra som ska kunna utmana favoriten (med eller utan skor). Vi får avvakta sista info innan slutgiltigt ställningstagande. Men spik på Faye Bros istället och utgång på Bartender In kan vara ett möjligt alternativ.:)

putte64 2016-05-18 16:40

Tor Mento till 3.6% ska med.
Dunderstark, vinner inte ofta men har bättre chans än %en !

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 490695)
Hmm kanske värt att gardera med dessa förutsättningar du nämner? Ser bara inte vilken av de andra som ska kunna utmana favoriten (med eller utan skor). Vi får avvakta sista info innan slutgiltigt ställningstagande. Men spik på Faye Bros istället och utgång på Bartender In kan vara ett möjligt alternativ.:)

putte64 2016-05-18 17:10

Bara att hämta pengarna: https://gyazo.com/0bd596bd1cd40f428d0c855754455c31

affe56 2016-05-18 17:19

Spika emot?

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 490691)

5 Breidablicks GT kanske ? Form och distansplus är inte stallet också lite i bra form ?

Shooter 2016-05-18 18:04

Ikväll sänds V86 Direkt med början kl. 20.00 i TV4 Sport och övergår kl. 21.05 till TV12.

Spiken64 2016-05-18 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 490684)
Vi kan i alla fall tacka Månprinsen för att Oskar hittade hit och gav svar på tal.

http://piclair.com/data/my8yl.jpg

Nu till jobbet, lycka till alla.

Va inte den jag tänkte på Minna även om det var svar på tal.

Manprinsen 2016-05-18 18:23

Trist att dom ska sända bassängplaskande istället för trav på 12:an ikväll, och TV4 väljer att visa söndernötta repriser av Solsidan.

mocka 2016-05-18 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 490680)
doob´s bästa

Dagens bästa värdespik:

3 Fabrica Pellini 23% - satt fast med mycket kvar sist. Bra läge! Vinner!

Dagens lås:

1 Västerboonthenews och 12 Royal Fighter - spetshästen i form och bästa hästen som ska bomba hela vägen och ta elitloppsbiljett

Dagens bästa värden:

6 Speedy Goldina 2% - liten flygmaskin som spurtade ettrigt sist! Om 1 och 4 kör tufft mot varandra!

9 Noblesse dÍnverne 1% - i samma lopp som Speedy! Äcklig toppform! Kan slå till likväl som Speedy om tempo! Se upp!

5 Silpinge Igor 6% - bara följer bilen. EXTREMT startsnabb. Ikväll ska man köra hela vägen! Kanske lite blöt sista 200 men snabba självspringande banor nu kan fixa det!

11 Kax The Flax 9% - också i femte! Fältets kanske mest kapable häst! Om överpace!! Felade efter lopp i 12-tempo sist! LIVSFARLIG ikväll!

5 Global Ride 5% - bfro! Lär ta spets och hästen är jättekapabel! Folk är fulla! Bra chansspik för den vågade! Valeur oharmonisk, Research får inte överpace och Scampi får tufft från bakspår!

Victory Pilot spetsar i strid med Emil Tuffing. Kontio vill helst köra på rulle så får se om och vem han släpper till. Global Ride kan hamna helsnett på det och stallet ligger dessutom lågt då han inte gjort något större väsen av sig.

Då är ju Carpenter On Tor mycket roligare och endast streckad på 2%. Det blir barfota runt om för första gången. Formen är bra och perfekt smygläge. Kan dock vara så att Research bara är bäst igen.

Låser på Spartan Kronos och Royal Fighter. Lugauer låter ruskigt nöjd med Spartan och det blir dojjor runt om för bättre balans denna gång. Han är nerstruken ett hack och sänder till dödens för att mosa 1:an. Passar Tillman fint.