Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Kalmar 26 juni (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26768-v75-kalmar-26-juni/)

olle 2016-06-19 13:11

V75 Kalmar 26 juni

Kalmars V75a som vanligt först nästa söndag. Starttid först 16.20. Jag tycker det är ok med de sena starttiderna normalt men söndagen efter midsommar ska väldigt många, inklusive mig själv, förflytta sig från midsommarfirandet på landet tillbaka till staden så många kommer nog inte ha möjlighet att följa denna V75 omgång från sent på söndagseftermiddagen och långt in på kvällen. Dessutom drar slutspelet i Fotbolls EM igång nästa helg med åttondelsfinaler såväl kl 15 som 18 på söndagen. Har därmed svårt att tro att V75 omsättningen denna omgång utan jackpot kommer nå upp till normala nivåer.

Det är också första försöken till nästa meeting med finaler på Åby först i mitten av augusti. Ett meeting med betydligt bättre geografisk spridning på försöksomgångarna (från Kalmar och Halmstad i söder till Årjäng och Bollnäs längre norrut) än det förra som har finaler nästa lördag på Sundbyholm. Där har de flesta försök körts i Norrland. Nu får även södra Sverige några omgångar, men sen i augusti-september till nästa meeting är det på nytt mest V75 uppe i Norrland (Dannero 7 aug, Bergsåker 27 aug, Hagmyren 10 sept, Solänget 17 sept). Man kan ju tycka vad man vill om det men med facit i hand efter Östersunds- och Bodenomgången finns det inte längre norrlandshästar som duger på rikstoton och Dannero, Hagmyren och Solänget har vad jag vet inte många hästar som har potential att vinna rikstotolopp annat än om de bra hästarna söderifrån stannar hemma.

Det är ett stort sporsligt lyft givetvis med Kalmaromgången jämfört med de mycket ihåliga försöken som körts i Östersund och Boden.

Klass 2

Ser ut att vara väldigt många bra hästar och ser ut som ett spelvänligt klass 2 försök. Pense Kloster vann på 13,6 senast på Åby från tillägg över full distans i voltstart. Starka papper. Dags att plocka av skorna på den nu P Untersteiner ? Erik Sting kom med 5 raka innan det blev stopp senast som V75 favorit på Åby. Ett lopp som vanns av Jörgen Westholms nya megastjärna Copimade. Buick Brodde har två raka vinster på Jägersro och Halmstad sedan man plockade av alla skorna. Det lär bli barfota igen. 11,6 gick den näst senast. Calypso Am har också två raka vinster och mot kvalificerat motstånd. Den blir farlig på söndag. Det är flera andra som skulle kunna nämnas i detta oerhört fina lopp. Fram med garderingspennan är känslan.

Klass 1

Detta blev väl inte ett lika bra lopp. Det ser ut att vara ett antal som nog hade passat bättre i vanliga lopp. Stig H Johansson skickar ner två kapabla hästar i Edge Boko och Antonio Tabac. Känslan är att det står mellan dom när man ser vad som är anmält. Antonio Tabac var ute i amatör SM igår där den galopperade bort sig i finalen när man ryckte alla skorna.

Brons

Väldigt fint bronsförsök där man väl återigen får tippa Claes Svenssons megastjärna King Sir Kir som vinnare. 3a senast i den grymt fina bronsfinalen elitlioppslördagen. Det är dock inga blåbär den möter på lördag. Joakim Lövgrens oerhört fina Xlnt Chili Trippel var tvåa i samma final på Solvalla och den ska såklart räknas mycket tidigt igen liksom Björn Goops Furious F och kanske allra mest Per K Erikssons grymma USA import Pierre som verkligen imponerat på slutet. Dags att plocka av skorna på den nu ?

Silver

Snacka om ojämn silverdivision. Dock är det flera riktiga kanoner med. Nadal Broline ströks sent senast. Hade annars varit stor favorit i Östersund. Det är en högkapabel pålle för klassen. Emmett Brown också en kanon men den har inte startat sedan den gjorde bort sig den 20 april. Star Advisor Joli blir farlig om spetsläge och Sten Juuls danske gäst Takethem duger alla dagar i silver.

Guld

Efter att ha kört om 700 tkr resp 1 mkr i Östersund och Boden är det nu Kalmastsundspokalen med 150 tkr i förstapris, Sett till prissumman blev ju detta ett sanslöst bra lopp. Elitloppshästarna Royal Fighter, BBS Sugarlight och Magic Tonight bland annat och det är ju inte bara dom som är mer än överkvalificerade för 150 tkr lopp. Kort distans så ska inte utse vinnaren förrän spåren är lottade. De tre elitloppshästarna har helt annan chans från spår 1-2 jämfört med 11-12.

Stoeliten

Här borde väl Trinity Zet ha toppchans. Verkar dessutom som att det blir Erik A i vagnen istället för Redén själv som sist.

Kalmarsundsstayern

Alltid kul med sådana här långlopp över flera volter på V75. Borde varit ett sådant varje vecka. Tyvärr ser det rätt ojämnt ut. On Hold borde ha bra chans att runda detta fält men man ska alltid kolla dom längst fram i dessa lopp. Finns flera bra hästar på startvolten som väl skulle kunna vinna.

Lycka till nu med V75an...................

Staketkusken 2016-06-19 13:26

Redan anmält och klart? Blev inte mycket festande på Farmen i Boden inatt alltså :p

incitatus 2016-06-19 20:35

Förstår inte varför man kör Lördagstider på Söndag.

Man har gott om tid att läsa på, de flesta är lediga både fredag o lördag, visst annat att göra också men det är väl tveksamt om extra tid ger extra spel, eller kanske mindre nu kommer V75 när många reser hemåt.

Sen start - sent slut och nu är det Måndag dagen efter inte en skön söndag då man kan slappa och ta 2 timmarsfrukost,

PS för mig får man gärna återgå till gamla lördagstiderna som ger hela lördagskvällen fri, alla spel är väl lite upp i år så säga att sen start på v75 ger mer spel behöver inte vara ett orsakssamband

Ztazze 2016-06-19 21:15

ATG

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 495067)
Förstår inte varför man kör Lördagstider på Söndag.

Man har gott om tid att läsa på, de flesta är lediga både fredag o lördag, visst annat att göra också men det är väl tveksamt om extra tid ger extra spel, eller kanske mindre nu kommer V75 när många reser hemåt.

Sen start - sent slut och nu är det Måndag dagen efter inte en skön söndag då man kan slappa och ta 2 timmarsfrukost,

PS för mig får man gärna återgå till gamla lördagstiderna som ger hela lördagskvällen fri, alla spel är väl lite upp i år så säga att sen start på v75 ger mer spel behöver inte vara ett orsakssamband

ATG tänker inte. De är ett luftslott. Lägger man V64 Galopp på söndagen med JP och går miste om cirka 4 MSEK i omsättinng så är IQ nivån inte speciellt hög.

/C

Stimmet 2016-06-19 21:47

folket från öland kanske hunnit hem så inte så långa köer in till nybro på vägen hem. Nej kalmar midsommar var en tradition. Nu är jag en bitter trött gubbe som gnäller på starttiden
och äter jordgubbar i soffan istället.

biddybye 2016-06-20 00:03

Avd1:

Endast 9 hästar till start, men ett par riktigt fina hästar med, 2 skiljer sig från mängden, ev en tredje skräll.

Spets står emellan Nr 1 Emmett Brown och Nr 2 star advisor joli. Nu har dom spår bredvid varandra och jag blir inte överraskad om Erik kan hålla ut, därav.

Oavsett om Emmett kommer till ledningen, eller SAJ borrar ner huvudet i spets, tror jag båda släpper till Nadal Broline.

Skrällen skulle vara att Erik kör i spets med nr 1, får bli loppets rysare på så vis.

Nadal i ledningen, väl där är frågan, om uhrberg låter coco de vie stå för tempot, eller han lägger sig i dödens med nr 7 Takethem (gillar namnet).

Det kan bli en oerhört sevärd kamp. Fördel Nadal som har ett behagligt lopp i kroppen och får ledningen nu.

Medan Takethem verkligen fick spänna musklerna senast, men han har hårdhet....

5-7-1-2-9-6-3-8-4

spalato 2016-06-20 14:20

Snabb-genomgång

V75-1
7 Takethem imponerade senast och vinner även nu den tunga vägen. Spik !

V75-2
Långlopp. Reijo Liljendahl har stallform. Det fick vi bevis på i lördags (Fire to the Rain ). 15 Token Bi har gjort två kanonlopp från spår åtta. Chansspikas

V75-3
Tar åtta hästar och hoppas på skräll. 11 Tadpole har mött bl a Le Miracle. Loppets bedövare.

V75-4
10 Pajas Face & 3 Cab Hornline blir säkert betrodda. Chansar bort dom till förmån för fem andra hästar. Tipsettan går till 1 Västerbo Arthur , som var ett stallskrik på Boden.

V75-5
3 Edge Boko gynnas av bilstart. Kan anföra hela vägen. 5 Gucci Degato satt fast senast på v75. I striden. 7 Tumble Dryer visar form och bra som tvåa. Dags nu ? Sista strecket går till 11 Lill Hugo som vann på Bjerke. Får ej glömmas ! 4 Tobacco vinner sällan. Platsar ej på kupongen.

V75-6
5 Magic Tonight har haft otur på slutet. Tvekar inte att spika ekipaget. Spets och slut !

V75-7
Tar med sex hästar. 7 Shogun D.K. har dom flesta tröttnat på vid det här laget. Rejält bortglömd nu .

System-förslag
7 Takethem
15 Token Bi
1.2.3.4.7.8.11.12
1.8.11.14.15
3.5.7.11
5 Magic Tonight
1.2.5.7.10.12

480kr (bolagsspel)

Tirich 2016-06-20 14:45

Jag säger syn på Magic Tonight som storfavorit med Kenneth.
Har ingen vinnare i loppet dock, men känslan säger att det är nån annan

spalato 2016-06-20 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 495110)
Jag säger syn på Magic Tonight som storfavorit med Kenneth.
Har ingen vinnare i loppet dock, men känslan säger att det är nån annan

Kan inte se någon annan spetsa i loppet ! Oerhört svårslagen. Blir nog ej favorit i loppet när v75 börjar !!??

Tirich 2016-06-20 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 495112)
Kan inte se någon annan spetsa i loppet ! Oerhört svårslagen. Blir nog ej favorit i loppet när v75 börjar !!??

Det straffar sig ju alltid att ge avslag på någon då de vinner plättlätt efter det, men jag tycker inte Kenneth är den bäste att få fart på hästarna bakom bilen.

Enda gången med framspår bakom bilen som han kört hästen blev det galopp och den har väl i stort sett aldrig galopperat.

Jag tror dessutom det blir svårt att ta sig förbi Harry Haythrow sida vid sida som den öppnade senast, men det är kanske mer osäkert om den körs i spets.
Bergharn tar väl en flygande med Global Money och i stort sett alla med framspår öppnar bra.

Formen Magic Tonight visade i elitloppsförsöket var ju inget vidare heller då det inte hände nånting när Erik försökte hänga på resten av fältet.

Näe, är Magic Tonight favorit på lördag är ingen gladare än jag (sådär, nu vinner han lätt)

spalato 2016-06-20 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 495118)
Det straffar sig ju alltid att ge avslag på någon då de vinner plättlätt efter det, men jag tycker inte Kenneth är den bäste att få fart på hästarna bakom bilen.

Enda gången med framspår bakom bilen som han kört hästen blev det galopp och den har väl i stort sett aldrig galopperat.

Jag tror dessutom det blir svårt att ta sig förbi Harry Haythrow sida vid sida som den öppnade senast, men det är kanske mer osäkert om den körs i spets.
Bergharn tar väl en flygande med Global Money och i stort sett alla med framspår öppnar bra.

Formen Magic Tonight visade i elitloppsförsöket var ju inget vidare heller då det inte hände nånting när Erik försökte hänga på resten av fältet.

Näe, är Magic Tonight favorit på lördag är ingen gladare än jag (sådär, nu vinner han lätt)

Bra & klokt skrivet. Tycker dock spelvärdet är / blir ganska bra på Magic med just Kenneth nu. Om loppet dessutom blir jämnstreckat, är det aldrig fel att spika i sådana lopp. Med tanke på att den suttit fast & fått snälla lopp , gör att det blir full sula mot spets. Därifrån ska den slås ! Hästen är all-round och behöver ej spets för att vinna , även om det vore bäst så

Tirich 2016-06-20 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 495119)
Bra & klokt skrivet. Tycker dock spelvärdet är / blir ganska bra på Magic med just Kenneth nu. Om loppet dessutom blir jämnstreckat, är det aldrig fel att spika i sådana lopp

Nej, kanske är han kraftigt förbättrad, blir släppt till spets och bara vinner. Får höra vad de säger i veckan men den förre elitloppsvinnaren drar nog streck speciellt när värsta motbuden på förhand dragit bakspår.

I övrigt tycker jag Ymer Brick känns grymt intressant i klass 1 då Edge Boko inte visat något i år och Tobacco svek sist

spalato 2016-06-20 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 495120)
Nej, kanske är han kraftigt förbättrad, blir släppt till spets och bara vinner. Får höra vad de säger i veckan men den förre elitloppsvinnaren drar nog streck speciellt när värsta motbuden på förhand dragit bakspår.

I övrigt tycker jag Ymer Brick känns grymt intressant i klass 1 då Edge Boko inte visat något i år och Tobacco svek sist

Ymer Brick känns som ett formtapp och därmed inte lika intressant. Den har haft sitt roliga. Bara storheter som Gidde Palema är konsistent när det gäller form . Hästar som Ymer peakar sin form och behåller den max två - tre starter för att sedan årligen peaka igen ungefär samma tidpunkt

biddybye 2016-06-20 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 495112)

inte jag heller, tror man det blir solfjäder, då kan BBS sitta i spets.

Tirich 2016-06-20 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 495121)
Ymer Brick känns som ett formtapp och därmed inte lika intressant. Den har haft sitt roliga. Bara storheter som Gidde Palema är konsistent när det gäller form . Hästar som Ymer peakar sin form och behåller den max två - tre starter för att sedan årligen peaka igen ungefär samma tidpunkt

Fast jag vet inte vad som skulle indikera ett formtapp på Ymer Brick?
Förvisso var senaste starten första gången han inte var på plats felfri, men det var ju ett ganska bra lopp där han var fastlåst och trots allt rekordsänkte han ju och sköt till helt ok med sen lucka

Edge Boko blir nog svårslagen om han är i samma form som vid vinsten på Färjestad förra året dock vilket man dock kan ställa ett frågetecken för