Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Kalmar 26 juni (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26768-v75-kalmar-26-juni/)

olle 2016-06-19 13:11

V75 Kalmar 26 juni

Kalmars V75a som vanligt först nästa söndag. Starttid först 16.20. Jag tycker det är ok med de sena starttiderna normalt men söndagen efter midsommar ska väldigt många, inklusive mig själv, förflytta sig från midsommarfirandet på landet tillbaka till staden så många kommer nog inte ha möjlighet att följa denna V75 omgång från sent på söndagseftermiddagen och långt in på kvällen. Dessutom drar slutspelet i Fotbolls EM igång nästa helg med åttondelsfinaler såväl kl 15 som 18 på söndagen. Har därmed svårt att tro att V75 omsättningen denna omgång utan jackpot kommer nå upp till normala nivåer.

Det är också första försöken till nästa meeting med finaler på Åby först i mitten av augusti. Ett meeting med betydligt bättre geografisk spridning på försöksomgångarna (från Kalmar och Halmstad i söder till Årjäng och Bollnäs längre norrut) än det förra som har finaler nästa lördag på Sundbyholm. Där har de flesta försök körts i Norrland. Nu får även södra Sverige några omgångar, men sen i augusti-september till nästa meeting är det på nytt mest V75 uppe i Norrland (Dannero 7 aug, Bergsåker 27 aug, Hagmyren 10 sept, Solänget 17 sept). Man kan ju tycka vad man vill om det men med facit i hand efter Östersunds- och Bodenomgången finns det inte längre norrlandshästar som duger på rikstoton och Dannero, Hagmyren och Solänget har vad jag vet inte många hästar som har potential att vinna rikstotolopp annat än om de bra hästarna söderifrån stannar hemma.

Det är ett stort sporsligt lyft givetvis med Kalmaromgången jämfört med de mycket ihåliga försöken som körts i Östersund och Boden.

Klass 2

Ser ut att vara väldigt många bra hästar och ser ut som ett spelvänligt klass 2 försök. Pense Kloster vann på 13,6 senast på Åby från tillägg över full distans i voltstart. Starka papper. Dags att plocka av skorna på den nu P Untersteiner ? Erik Sting kom med 5 raka innan det blev stopp senast som V75 favorit på Åby. Ett lopp som vanns av Jörgen Westholms nya megastjärna Copimade. Buick Brodde har två raka vinster på Jägersro och Halmstad sedan man plockade av alla skorna. Det lär bli barfota igen. 11,6 gick den näst senast. Calypso Am har också två raka vinster och mot kvalificerat motstånd. Den blir farlig på söndag. Det är flera andra som skulle kunna nämnas i detta oerhört fina lopp. Fram med garderingspennan är känslan.

Klass 1

Detta blev väl inte ett lika bra lopp. Det ser ut att vara ett antal som nog hade passat bättre i vanliga lopp. Stig H Johansson skickar ner två kapabla hästar i Edge Boko och Antonio Tabac. Känslan är att det står mellan dom när man ser vad som är anmält. Antonio Tabac var ute i amatör SM igår där den galopperade bort sig i finalen när man ryckte alla skorna.

Brons

Väldigt fint bronsförsök där man väl återigen får tippa Claes Svenssons megastjärna King Sir Kir som vinnare. 3a senast i den grymt fina bronsfinalen elitlioppslördagen. Det är dock inga blåbär den möter på lördag. Joakim Lövgrens oerhört fina Xlnt Chili Trippel var tvåa i samma final på Solvalla och den ska såklart räknas mycket tidigt igen liksom Björn Goops Furious F och kanske allra mest Per K Erikssons grymma USA import Pierre som verkligen imponerat på slutet. Dags att plocka av skorna på den nu ?

Silver

Snacka om ojämn silverdivision. Dock är det flera riktiga kanoner med. Nadal Broline ströks sent senast. Hade annars varit stor favorit i Östersund. Det är en högkapabel pålle för klassen. Emmett Brown också en kanon men den har inte startat sedan den gjorde bort sig den 20 april. Star Advisor Joli blir farlig om spetsläge och Sten Juuls danske gäst Takethem duger alla dagar i silver.

Guld

Efter att ha kört om 700 tkr resp 1 mkr i Östersund och Boden är det nu Kalmastsundspokalen med 150 tkr i förstapris, Sett till prissumman blev ju detta ett sanslöst bra lopp. Elitloppshästarna Royal Fighter, BBS Sugarlight och Magic Tonight bland annat och det är ju inte bara dom som är mer än överkvalificerade för 150 tkr lopp. Kort distans så ska inte utse vinnaren förrän spåren är lottade. De tre elitloppshästarna har helt annan chans från spår 1-2 jämfört med 11-12.

Stoeliten

Här borde väl Trinity Zet ha toppchans. Verkar dessutom som att det blir Erik A i vagnen istället för Redén själv som sist.

Kalmarsundsstayern

Alltid kul med sådana här långlopp över flera volter på V75. Borde varit ett sådant varje vecka. Tyvärr ser det rätt ojämnt ut. On Hold borde ha bra chans att runda detta fält men man ska alltid kolla dom längst fram i dessa lopp. Finns flera bra hästar på startvolten som väl skulle kunna vinna.

Lycka till nu med V75an...................

Staketkusken 2016-06-19 13:26

Redan anmält och klart? Blev inte mycket festande på Farmen i Boden inatt alltså :p

incitatus 2016-06-19 20:35

Förstår inte varför man kör Lördagstider på Söndag.

Man har gott om tid att läsa på, de flesta är lediga både fredag o lördag, visst annat att göra också men det är väl tveksamt om extra tid ger extra spel, eller kanske mindre nu kommer V75 när många reser hemåt.

Sen start - sent slut och nu är det Måndag dagen efter inte en skön söndag då man kan slappa och ta 2 timmarsfrukost,

PS för mig får man gärna återgå till gamla lördagstiderna som ger hela lördagskvällen fri, alla spel är väl lite upp i år så säga att sen start på v75 ger mer spel behöver inte vara ett orsakssamband

Ztazze 2016-06-19 21:15

ATG

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 495067)
Förstår inte varför man kör Lördagstider på Söndag.

Man har gott om tid att läsa på, de flesta är lediga både fredag o lördag, visst annat att göra också men det är väl tveksamt om extra tid ger extra spel, eller kanske mindre nu kommer V75 när många reser hemåt.

Sen start - sent slut och nu är det Måndag dagen efter inte en skön söndag då man kan slappa och ta 2 timmarsfrukost,

PS för mig får man gärna återgå till gamla lördagstiderna som ger hela lördagskvällen fri, alla spel är väl lite upp i år så säga att sen start på v75 ger mer spel behöver inte vara ett orsakssamband

ATG tänker inte. De är ett luftslott. Lägger man V64 Galopp på söndagen med JP och går miste om cirka 4 MSEK i omsättinng så är IQ nivån inte speciellt hög.

/C

Stimmet 2016-06-19 21:47

folket från öland kanske hunnit hem så inte så långa köer in till nybro på vägen hem. Nej kalmar midsommar var en tradition. Nu är jag en bitter trött gubbe som gnäller på starttiden
och äter jordgubbar i soffan istället.

biddybye 2016-06-20 00:03

Avd1:

Endast 9 hästar till start, men ett par riktigt fina hästar med, 2 skiljer sig från mängden, ev en tredje skräll.

Spets står emellan Nr 1 Emmett Brown och Nr 2 star advisor joli. Nu har dom spår bredvid varandra och jag blir inte överraskad om Erik kan hålla ut, därav.

Oavsett om Emmett kommer till ledningen, eller SAJ borrar ner huvudet i spets, tror jag båda släpper till Nadal Broline.

Skrällen skulle vara att Erik kör i spets med nr 1, får bli loppets rysare på så vis.

Nadal i ledningen, väl där är frågan, om uhrberg låter coco de vie stå för tempot, eller han lägger sig i dödens med nr 7 Takethem (gillar namnet).

Det kan bli en oerhört sevärd kamp. Fördel Nadal som har ett behagligt lopp i kroppen och får ledningen nu.

Medan Takethem verkligen fick spänna musklerna senast, men han har hårdhet....

5-7-1-2-9-6-3-8-4

spalato 2016-06-20 14:20

Snabb-genomgång

V75-1
7 Takethem imponerade senast och vinner även nu den tunga vägen. Spik !

V75-2
Långlopp. Reijo Liljendahl har stallform. Det fick vi bevis på i lördags (Fire to the Rain ). 15 Token Bi har gjort två kanonlopp från spår åtta. Chansspikas

V75-3
Tar åtta hästar och hoppas på skräll. 11 Tadpole har mött bl a Le Miracle. Loppets bedövare.

V75-4
10 Pajas Face & 3 Cab Hornline blir säkert betrodda. Chansar bort dom till förmån för fem andra hästar. Tipsettan går till 1 Västerbo Arthur , som var ett stallskrik på Boden.

V75-5
3 Edge Boko gynnas av bilstart. Kan anföra hela vägen. 5 Gucci Degato satt fast senast på v75. I striden. 7 Tumble Dryer visar form och bra som tvåa. Dags nu ? Sista strecket går till 11 Lill Hugo som vann på Bjerke. Får ej glömmas ! 4 Tobacco vinner sällan. Platsar ej på kupongen.

V75-6
5 Magic Tonight har haft otur på slutet. Tvekar inte att spika ekipaget. Spets och slut !

V75-7
Tar med sex hästar. 7 Shogun D.K. har dom flesta tröttnat på vid det här laget. Rejält bortglömd nu .

System-förslag
7 Takethem
15 Token Bi
1.2.3.4.7.8.11.12
1.8.11.14.15
3.5.7.11
5 Magic Tonight
1.2.5.7.10.12

480kr (bolagsspel)

Tirich 2016-06-20 14:45

Jag säger syn på Magic Tonight som storfavorit med Kenneth.
Har ingen vinnare i loppet dock, men känslan säger att det är nån annan

spalato 2016-06-20 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 495110)
Jag säger syn på Magic Tonight som storfavorit med Kenneth.
Har ingen vinnare i loppet dock, men känslan säger att det är nån annan

Kan inte se någon annan spetsa i loppet ! Oerhört svårslagen. Blir nog ej favorit i loppet när v75 börjar !!??

Tirich 2016-06-20 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 495112)
Kan inte se någon annan spetsa i loppet ! Oerhört svårslagen. Blir nog ej favorit i loppet när v75 börjar !!??

Det straffar sig ju alltid att ge avslag på någon då de vinner plättlätt efter det, men jag tycker inte Kenneth är den bäste att få fart på hästarna bakom bilen.

Enda gången med framspår bakom bilen som han kört hästen blev det galopp och den har väl i stort sett aldrig galopperat.

Jag tror dessutom det blir svårt att ta sig förbi Harry Haythrow sida vid sida som den öppnade senast, men det är kanske mer osäkert om den körs i spets.
Bergharn tar väl en flygande med Global Money och i stort sett alla med framspår öppnar bra.

Formen Magic Tonight visade i elitloppsförsöket var ju inget vidare heller då det inte hände nånting när Erik försökte hänga på resten av fältet.

Näe, är Magic Tonight favorit på lördag är ingen gladare än jag (sådär, nu vinner han lätt)

spalato 2016-06-20 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 495118)
Det straffar sig ju alltid att ge avslag på någon då de vinner plättlätt efter det, men jag tycker inte Kenneth är den bäste att få fart på hästarna bakom bilen.

Enda gången med framspår bakom bilen som han kört hästen blev det galopp och den har väl i stort sett aldrig galopperat.

Jag tror dessutom det blir svårt att ta sig förbi Harry Haythrow sida vid sida som den öppnade senast, men det är kanske mer osäkert om den körs i spets.
Bergharn tar väl en flygande med Global Money och i stort sett alla med framspår öppnar bra.

Formen Magic Tonight visade i elitloppsförsöket var ju inget vidare heller då det inte hände nånting när Erik försökte hänga på resten av fältet.

Näe, är Magic Tonight favorit på lördag är ingen gladare än jag (sådär, nu vinner han lätt)

Bra & klokt skrivet. Tycker dock spelvärdet är / blir ganska bra på Magic med just Kenneth nu. Om loppet dessutom blir jämnstreckat, är det aldrig fel att spika i sådana lopp. Med tanke på att den suttit fast & fått snälla lopp , gör att det blir full sula mot spets. Därifrån ska den slås ! Hästen är all-round och behöver ej spets för att vinna , även om det vore bäst så

Tirich 2016-06-20 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 495119)
Bra & klokt skrivet. Tycker dock spelvärdet är / blir ganska bra på Magic med just Kenneth nu. Om loppet dessutom blir jämnstreckat, är det aldrig fel att spika i sådana lopp

Nej, kanske är han kraftigt förbättrad, blir släppt till spets och bara vinner. Får höra vad de säger i veckan men den förre elitloppsvinnaren drar nog streck speciellt när värsta motbuden på förhand dragit bakspår.

I övrigt tycker jag Ymer Brick känns grymt intressant i klass 1 då Edge Boko inte visat något i år och Tobacco svek sist

spalato 2016-06-20 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 495120)
Nej, kanske är han kraftigt förbättrad, blir släppt till spets och bara vinner. Får höra vad de säger i veckan men den förre elitloppsvinnaren drar nog streck speciellt när värsta motbuden på förhand dragit bakspår.

I övrigt tycker jag Ymer Brick känns grymt intressant i klass 1 då Edge Boko inte visat något i år och Tobacco svek sist

Ymer Brick känns som ett formtapp och därmed inte lika intressant. Den har haft sitt roliga. Bara storheter som Gidde Palema är konsistent när det gäller form . Hästar som Ymer peakar sin form och behåller den max två - tre starter för att sedan årligen peaka igen ungefär samma tidpunkt

biddybye 2016-06-20 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 495112)

inte jag heller, tror man det blir solfjäder, då kan BBS sitta i spets.

Tirich 2016-06-20 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 495121)
Ymer Brick känns som ett formtapp och därmed inte lika intressant. Den har haft sitt roliga. Bara storheter som Gidde Palema är konsistent när det gäller form . Hästar som Ymer peakar sin form och behåller den max två - tre starter för att sedan årligen peaka igen ungefär samma tidpunkt

Fast jag vet inte vad som skulle indikera ett formtapp på Ymer Brick?
Förvisso var senaste starten första gången han inte var på plats felfri, men det var ju ett ganska bra lopp där han var fastlåst och trots allt rekordsänkte han ju och sköt till helt ok med sen lucka

Edge Boko blir nog svårslagen om han är i samma form som vid vinsten på Färjestad förra året dock vilket man dock kan ställa ett frågetecken för

olle 2016-06-22 14:03

V75an ser alldeles för svår ut den här veckan för en småspelare som mig så får leta andra spelformer. Gick igenom den tidiga infon i travronden tisdag, V75 Guiden, Vi Tippa (som från och med nästa vecka tyvärr har sommaruppehåll), kvällstidningarna och lite annat.

Krockarna med fotbolls EM haglar. Åttondelsfinaler på söndag. Hemmanationen Frankrike spelar sin åttondel kl 15 på söndag och klockan 18 är det Tysklands tur. Både dessa matcher krockar med travet i Kalmar.

Utdelningen denna omgång brukar vara väldigt hög och det brukar ramla in någon helt otippad jätteskräll som anledning till det. I fjor 1,4 mkr för 7 rätt och året innan 440 tkr. Kalmars vinter V75a brukar vara mycket enklare att lösa.

Här är det viktigaste. Inte alls lika mycket viktig info i den tidiga infon som till Boden. Å andra sidan ändrade sig många i Boden och det blev inte alls de balanser som dom informerat spelarna om hela veckan på ett flertal hästar. Mycket ovanligt att det sprids så mycket felinfo när inte vädret ställde till det alls.

V75-1

Detta loppet kunde lika gärna lyfts bort från V75an istället för stoeliten. Nio hästar och det är på förhand kanske fyra som känns som heta.

Enligt intervjun i V75 Guiden kan det bli aktuellt att rycka alla skorna på Stig H Johanssons megastjärna Emmett Brown på söndag. I så fall oerhört intressant. Den har inte gått så sedan derbykvalen i fjor.

Dacke Håleryd ska för första gången i livet tävla med jänkarvagn. Det brukar kunna ge väldig effekt på PU hästar.

Even´s First Boy skor senast. Nu barfota runt om.

V75-2

Lördagsloppet in på V75an. Lågklassigt för att vara V75.

Tudor Kronos blir gigantisk favorit. Varningsklockorna ringer dock av två anledningar. För det första har den varit lätt skadad efter senast och blivit behandlad. För det andra ser jag att samtliga insatser är betalda till sprintermästaren två veckor senare och man har ju lärt sig när det gäller Robert Bergh att han brukar toppa hästarna till rätt tillfällen och att det kan skilja väldigt mellan prestationerna. Ska den ut i sprintermästaren är detta troligen en ren genomkörare för det. Givetvis bra chans men baserat på ovanstående blir den nog rejält överspelad.

Don Crowe skor sist. Nu barfota fram.

Tiger Woodland ska lättas i balansen.

Albir ska gå med skor nu. Troligen klart minus.

Token Bi vanlig vagn nu istället för jänkarvagn

V75-3

Väldigt svårt lopp och inget direkt avgörande utrustningsmässigt.

Dynamite Light vanlig vagn istället för jänkarvagn

Pense Kloster ska testas med urryckare för första gången

Blytung Am ska gå med lätta bakskor nu. Gått barfota bak vid de två vinsterna på slutet.

Jack Bowler ska ev testas med jänkarvagn nu.

Fonda Boko ska gå med öppet istället för med helstängt huvudlag.

Cherie Jaam ska på söndag för första gången någonsin tävla barfota runt om.

V75-4

Tänk på att betrodde Cab Hornline bara har autostarter i raden. Det syns därmed inte att den galopperat bort sig hela 7 av 9 gånger i voltstart som det nu är.

Baron Max ska för första gången på över två år tävla barfota bak nu.

Tomorrowland ska troligen tävla med jänkarvagn denna gång.

V75-5

Här spelar många stressade och bakfulla midsommarspelare på spets och slut för Edge Boko och bläddrar vidare. Ganska troligt att dom får rätt. Eventuellt spikar man på skorna bak på den nu men verkar inte bestämt tidigt i veckan.

Deckhand ska för första gången tävla med jänkarvagn.

Tobacco ska tävla med jänkarvagn nu och stallet pratar även om att rycka alla skorna på den ffg på länge i intervjun i V75-guiden.

V75-6

Kalmarsundspokalen i år känns väldigt svårt. Det vimlar av topphästar och det är en svår faktor eftersom detta nog för flera bara är ett mellanlopp mellan alla stora lopp. 150 tkr i förstapris är ju rena kaffepengarna mot vad dessa djur brukar tävla om. Därmed inte troligt att det maxas på något vis för ett sånt här lopp.

Låter på Bergh (han uttalar sig bara för expressen för det mesta eftersom han får betalt av dom) som att Global Money nu ska gå med skor. För travtidningarna är det stallpersonal som intervjuas.

Standout ska gå med bakskor nu.

Royal Fighter ska inte gå med racerbalans i detta loppet, men ev barfota fram.

BBS Sugarlight verkar man inte ha bestämt sig för hur det blir med huvudlaget nu. Håll koll på den sena infon angående det.

V75-7

Mycket som talar för spets och slut på Furious F. Björn Goop låter uppåt i sin krönika i AB. Ska eventuellt tävla med vanlig vagn nu dock säger man från stallet till tipstidningarna.

Thewayiam Ås ska tävla barfota runt om ffg i år. Gick så flera gånger i fjor dock.

King Sir Kir medicinerad efter senaste starten. Ska eventuellt gå med skor denna gång. Tänk på att den aldrig på tre försök vunnit på kort distans.

Old Faithful ska gå med en bredare sulky på söndag.

Mr Hot Shot ska få på sig något racerhuvudlag nu när det är kort distans. Lars I Nilsson pratar om halvstängt.

Lycka till nu med V75an …………

Shooter 2016-06-23 17:52

Inte min tur att göra V75, men kul omgång och det blir en V5:a i alla fall. Jag är inne på att singla On Hold även om tidningarna inte verkar tro på den. Borde ha vettig chans att ta det här. Pense Kloster borde också ha bra möjligheter.

BettingBroder 2016-06-23 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 495375)
Inte min tur att göra V75, men kul omgång och det blir en V5:a i alla fall. Jag är inne på att singla On Hold även om tidningarna inte verkar tro på den. Borde ha vettig chans att ta det här. Pense Kloster borde också ha bra möjligheter.

Tror du att PK tar sig förbi Adrian?

Björnland 2016-06-23 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 495127)
Fast jag vet inte vad som skulle indikera ett formtapp på Ymer Brick?
Förvisso var senaste starten första gången han inte var på plats felfri, men det var ju ett ganska bra lopp där han var fastlåst och trots allt rekordsänkte han ju och sköt till helt ok med sen lucka

Edge Boko blir nog svårslagen om han är i samma form som vid vinsten på Färjestad förra året dock vilket man dock kan ställa ett frågetecken för

Edge såg ju formstark ut sist, flög till spets i första starten men misslyckades i omstarten. Utan omstart hade han nog vunnit sist.

Nedomansky 2016-06-24 13:29

Nr 12 Pierre kanske kan skrälla i V75 7?! Läget ej bra, men om favoriten kommer bort... Lycka till!

Shooter 2016-06-24 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av BettingBroder (Inlägg 495399)
Tror du att PK tar sig förbi Adrian?

Jag vet inte hur snabb ut han är, men det går ju att vinna från andra positioner också.

ExtremtRik 2016-06-24 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 495109)
Snabb-genomgång

V75-1
7 Takethem imponerade senast och vinner även nu den tunga vägen. Spik !

V75-2
Långlopp. Reijo Liljendahl har stallform. Det fick vi bevis på i lördags (Fire to the Rain ). 15 Token Bi har gjort två kanonlopp från spår åtta. Chansspikas

V75-3
Tar åtta hästar och hoppas på skräll. 11 Tadpole har mött bl a Le Miracle. Loppets bedövare.

V75-4
10 Pajas Face & 3 Cab Hornline blir säkert betrodda. Chansar bort dom till förmån för fem andra hästar. Tipsettan går till 1 Västerbo Arthur , som var ett stallskrik på Boden.

V75-5
3 Edge Boko gynnas av bilstart. Kan anföra hela vägen. 5 Gucci Degato satt fast senast på v75. I striden. 7 Tumble Dryer visar form och bra som tvåa. Dags nu ? Sista strecket går till 11 Lill Hugo som vann på Bjerke. Får ej glömmas ! 4 Tobacco vinner sällan. Platsar ej på kupongen.

V75-6
5 Magic Tonight har haft otur på slutet. Tvekar inte att spika ekipaget. Spets och slut !

V75-7
Tar med sex hästar. 7 Shogun D.K. har dom flesta tröttnat på vid det här laget. Rejält bortglömd nu .

System-förslag
7 Takethem
15 Token Bi
1.2.3.4.7.8.11.12
1.8.11.14.15
3.5.7.11
5 Magic Tonight
1.2.5.7.10.12

480kr (bolagsspel)

Och "Oturen" fortsätter, nu lottades Harry Haythrow till spår innanför och på en snabb bana och pappa Peter bakom Sugarlight vore det ju väldigt märkligt om han släpper?

Nedomansky 2016-06-24 18:50

Shogun D.K. struken.....

spalato 2016-06-24 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 495503)
Och "Oturen" fortsätter, nu lottades Harry Haythrow till spår innanför och på en snabb bana och pappa Peter bakom Sugarlight vore det ju väldigt märkligt om han släpper?

Tidiga tankar är bäst ??

Gjorde nyss mitt bolagsspel på Ica-Maxi (utan motivering)

V75-1: 1.2.5.7.9 (6.8)
V75-2: 1.7.8.15 (3.4)
V75-3: 2 Pense Kloster (3.1)
V75-4: 1.3.10.11.14.15 (7.8)
V75-5: 3.4.5.10 (7.9)
V76-6: 4 Harry Haythrow (2.5)
V75-7: 1.2.5.10.11.12

Lycka till med spelet !

spalato 2016-06-24 20:09

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 495506)
Tidiga tankar är bäst ??

Gjorde nyss mitt bolagsspel på Ica-Maxi (utan motivering)

V75-1: 1.2.5.7.9 (6.8)
V75-2: 1.7.8.15 (3.4)
V75-3: 2 Pense Kloster (3.1)
V75-4: 1.3.10.11.14.15 (7.8)
V75-5: 3.4.5.10 (7.9)
V76-6: 4 Harry Haythrow (2.5)
V75-7: 1.2.5.10.11.12

Lycka till med spelet !

P.s enligt Jens blogg är det dock troligt att Johan släpper till en mer betrodd häst i då Magic Tonight. Den som lever får se...

hugotheboss 2016-06-24 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 495507)
P.s enligt Jens blogg är det dock troligt att Johan släpper till en mer betrodd häst i då Magic Tonight. Den som lever får se...

Enligt P Untersteiner är det inte aktuellt att släppa, man siktar på spets och kör där. Det är väl också en taktik som skulle kunna släppa in BBS Sugarlight i matchen.

spalato 2016-06-24 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 495509)
Enligt P Untersteiner är det inte aktuellt att släppa, man siktar på spets och kör där. Det är väl också en taktik som skulle kunna släppa in BBS Sugarlight i matchen.

Den som spetsar vinner , tror jag. Harry kan faktiskt leda runt om . Form slår klass !

joalore 2016-06-24 22:32

rätta mig om iag har fel,men Harry kan väl omöjligt vinna från någon annan plats än ledningen.

spalato 2016-06-24 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av joalore (Inlägg 495511)
rätta mig om iag har fel,men Harry kan väl omöjligt vinna från någon annan plats än ledningen.

Har vunnit bl a från bakspår på Jägersro efter en rykande avslutning. Spets och släpp är inte otänkbart och med lucka in på upploppet kan den absolut utmana !!

ExtremtRik 2016-06-25 00:03

Är förstås också tänkbart att man i högsta klassen är nöjd med en andraplats utan att döda hästen.
Standard att säga att man ska svara och sen släppa till favoriten.

Vi får se...

Kocken14 2016-06-25 00:33

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 495510)
Den som spetsar vinner , tror jag. Harry kan faktiskt leda runt om . Form slår klass !

Veckans bästa spik Harry...
Och spik ett avd 1 nr 7 Taket them
Andra vinner Nr 7 Spirit Laser
Tredje hoppas vi på skräll nr 8 Sevilla
I fjärde Robert Bergh runt om..
Femte Lill Hugo
Sjätte HARRY
Sjunde Helgarderar

Shooter 2016-06-25 11:42

Harry var ett kul drag när Peter U. gick ut och varnade för den, men som 15 procentare och tredjehandsfavorit - nej! Så bra chans har den inte mot de här hästarna.

spalato 2016-06-25 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 495521)
Harry var ett kul drag när Peter U. gick ut och varnade för den, men som 15 procentare och tredjehandsfavorit - nej! Så bra chans har den inte mot de här hästarna.

Mer rens än man tror på 15 %

snasl 2016-06-25 19:05

V75-4, Nr 8 Paleo Pride

Mkt bra senast efter vila, gick då på från 2 utv 250 kvar och var nära till slut på finfina 13,8/2640. Ser nästan ingen som kan matcha den tiden. Särskilt som Jonas säger att han tränat på "som förväntat" efter det. Ingen reaktion på att det skulle varit ett undantagslopp senast utan snarare att han nu löper upp mot en förväntad kapacitet. Ingen utanför sig på volten, behöver inte kämpa sig till 2-3 utv som i två senaste utan går direkt ut i andraspår efter start och kommer att kunna reglera fältet därifrån. Jag har svårt tro att t.ex. 14 On Hold skulle kunna utmana från 40 bakom.

11 Thunder Peak ser jag som främste utmanare. Mkt bra två senaste, seger näst senast på 13,8/2680 efter 10/700 och trea senast efter en sylvass avslutning 9,8/800 på 13,8a/2140 efter att ha inlett som sista häst. Segerstrider trots läget enligt Uhrberg själv. Lite rumplig i volt dock och står på 20, det är den fördel som 8 kan behöva.

Den modige spikar 8. Den försiktige låser på 8/11. Mothugg?

Indeed 2016-06-25 21:49

Xlnt chili tripel 17%?! Helt otroligt.

Man tackar.

Furious Francis överspelad som vanligt, underbart.

Låser på på xlnt chili tripel och research och känner mig trygg!

forbidden_closet 2016-06-25 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av Indeed (Inlägg 495564)
Xlnt chili tripel 17%?! Helt otroligt.

Man tackar.

Furious Francis överspelad som vanligt, underbart.

Låser på på xlnt chili tripel och research och känner mig trygg!

Lås på Lövgren och Haugstad på V75 kan man aldrig känna sig trygg med, oavsett vilka kusar de sitter upp bakom... Men att FF ska fällas är givet.

spalato 2016-06-25 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av forbidden_closet (Inlägg 495565)
Lås på Lövgren och Haugstad på V75 kan man aldrig känna sig trygg med, oavsett vilka kusar de sitter upp bakom... Men att FF ska fällas är givet.

Erik Adielsson från framspår är alltid giftig....

dudaah 2016-06-25 23:51

2 avdelningar kan laddas ner gratis på Maxklaff för er som vill kolla lite statistik och genomgångar av varje hästs tre senaste starter.

http://www.maxklaff.se/genomgangen-f...bjuder-pa-tva/

Strappa71 2016-06-26 03:59

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 495537)
Mer rens än man tror på 15 %

Den rensar bort 15% av de kvarvarande raderna +- lite felmarginal.

Vad systemrenset blir är inte, och har aldrig varit, av nämnvärd betydelse.

lokatten 2016-06-26 08:59

Började titta på v75:an. Fick för mig att skulle pricka för dom som jag fastnade för, bara sådär, utan att veta vad dom gick för. Det sägs ju att första tanken är bäst, fast nu var det inga tankar som låg bakom, utan ett rejält "tanklöst" förprickande. Är inte klar än men dessa har jag prickat för just nu:

Avd 1: 1 Emmet Brown, 5 Nadal Broline, 9 Even's First Boy.

Avd 2:14 Reo, 15 Token Bi.

Avd 3: Här var det visst många som fångade blicken: 3 Calypso Am, 8 Sevilla, 10 Eurocandidcamera, 11 Tadpole.

Avd 4: Men här påverkades jag av On Holds favoritskap men också att det är Berne Gustafssons häst. Tyckte det var kul att följa Bernes och Magnus Jakobssons framfart i V75 för något år(?) sen. Alltså 14 On Hold, 15 Tomorrowland.

Avd 5: Inte tittat på.

Avd 6: 2 Quid Pro Quo, 7 Standout, 8 Tycoon Conway Hall. Beträffande sistnämnde vet jag inte varför fastnade för? 7 Standout.

Avd 7: 1 Furious Francis, 6 Old Faithful.

Detta är absolut en mångmiljonrad! :D

Får se om det blir några av dessa kvar när jag tippar på allvar. :)