Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Halmstad 9 juli (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26845-v75-halmstad-9-juli/)

olle 2016-07-03 18:23

V75 Halmstad 9 juli
 
Sommarens tätaste V75 race fortsätter med Halmstad på lördag. Jarlsbergs V75a på söndag kommer jag inte hinna med så någon annan får dra igång den tråden.

En riktigt trevlig V75a på lördag. Frågan är vad utdelningen blir. Har ju blivit enorm utdelning denna lördag ett antal ggr om jag minns rätt.

V75-1

Nu kommer chansen för Veijo att visa att det där med 1,08 i sommar för Fridericus inte var tomt prat. Spår 2 och 1609 var ju precis vad han väntade på. Fastlåst igår på Sundbyholm och det kan helt enkelt inte bli bättre förtutsättningar.

V75-2

Qahar QC är fartmässigt överlägsen och Luddes megastjärna rundar detta gäng troligen lätt om felfri. Bakspår perfekt. Vinner nog eller galopperar bort sig igen.

V75-3

Fantastiskt race. Finalen av stosprintern. Treasure Kronos gick 11,4 i försöket och det går inte annat än tippa denna kanonhäst först så här en vecka i förväg.

V75-4

Lärlings & ungdomslopp och ingen vidare V75 klass på detta lopp. Här finns nog rejäl skrällpotential. Svårt att skrika ut någon vinnare. Lovely Sky från Veijos formstall kanske men den har inte startat på länge och spåret uselt. Bula Bula AM ?

V75-5

Spelarna har nog tröttnat nu på att göra Edge Boko till storfavorit när den inte levererar så kanske spelvärde på den nu ? Två fina hästar från finalerna igår i Takewestforatango och Kalle Kalas. Lugauers var bäst igår av dom tyckte jag men problemet är att den är lika långsam ut som ett kallblodssto.

V75-6

Är väl ett ok guldlopp för att tävla om 150 tkr. Kanonerna laddas nog mot bl a Årjängs stora sprinterlopp helgen efter med helt andra prispengar. Solvato borde väl ha bra chans. Osäker på om den kan försvara innerspåret. Kolgjini startar en av sina storstjärnor och Dante Boko laddas nog med liksom givetvis Harry H.

V75-7

Ett grymt bra lopp och spelvänligt. Bravo N imponerade stort vid vinsten elitloppshelgen. Inte startat sedan dess. Statusen ? Lars I Nilsson megastjärna Pajas Face från spår 2 känns mycket intressant. Den gör alltid bra prestationer. Trea i kungapokalen för några starter sedan. Fyraåring mot äldre dock. Valentino Strix var megalampa i Östersund. Galopp då. Vinst nu ? King Sir Kir galopp i Kalmar. Nu bakspår.


Lycka till nu med V75an och ska man vara med på alla V75 omgångarna torsd-sönd så rekommenderas att börja läsa på redan nu. Annars blir det nog tufft att hinna med det. Speciellt till Jarlsberg lär det krävas väldigt mycket tid för de svenska spelarna.

Om_sommaren 2016-07-03 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 496402)
Sommarens tätaste V75 race fortsätter med Halmstad på lördag. Jarlsbergs V75a på söndag kommer jag inte hinna med så någon annan får dra igång den tråden.

En riktigt trevlig V75a på lördag. Frågan är vad utdelningen blir. Har ju blivit enorm utdelning denna lördag ett antal ggr om jag minns rätt.

V75-1

Nu kommer chansen för Veijo att visa att det där med 1,08 i sommar för Fridericus inte var tomt prat. Spår 2 och 1609 var ju precis vad han väntade på. Fastlåst igår på Sundbyholm och det kan helt enkelt inte bli bättre förtutsättningar.

V75-2

Qahar QC är fartmässigt överlägsen och Luddes megastjärna rundar detta gäng troligen lätt om felfri. Bakspår perfekt. Vinner nog eller galopperar bort sig igen.

V75-3

Fantastiskt race. Finalen av stosprintern. Treasure Kronos gick 11,4 i försöket och det går inte annat än tippa denna kanonhäst först så här en vecka i förväg.

V75-4

Lärlings & ungdomslopp och ingen vidare V75 klass på detta lopp. Här finns nog rejäl skrällpotential. Svårt att skrika ut någon vinnare. Lovely Sky från Veijos formstall kanske men den har inte startat på länge och spåret uselt. Bula Bula AM ?

V75-5

Spelarna har nog tröttnat nu på att göra Edge Boko till storfavorit när den inte levererar så kanske spelvärde på den nu ? Två fina hästar från finalerna igår i Takewestforatango och Kalle Kalas. Lugauers var bäst igår av dom tyckte jag men problemet är att den är lika långsam ut som ett kallblodssto.

V75-6

Är väl ett ok guldlopp för att tävla om 150 tkr. Kanonerna laddas nog mot bl a Årjängs stora sprinterlopp helgen efter med helt andra prispengar. Solvato borde väl ha bra chans. Osäker på om den kan försvara innerspåret. Kolgjini startar en av sina storstjärnor och Dante Boko laddas nog med liksom givetvis Harry H.

V75-7

Ett grymt bra lopp och spelvänligt. Bravo N imponerade stort vid vinsten elitloppshelgen. Inte startat sedan dess. Statusen ? Lars I Nilsson megastjärna Pajas Face från spår 2 känns mycket intressant. Den gör alltid bra prestationer. Trea i kungapokalen för några starter sedan. Fyraåring mot äldre dock. Valentino Strix var megalampa i Östersund. Galopp då. Vinst nu ? King Sir Kir galopp i Kalmar. Nu bakspår.


Lycka till nu med V75an och ska man vara med på alla V75 omgångarna torsd-sönd så rekommenderas att börja läsa på redan nu. Annars blir det nog tufft att hinna med det. Speciellt till Jarlsberg lär det krävas väldigt mycket tid för de svenska spelarna.

vad är det som säger att qahar qc skulle vara överlägsen tex isor håleryd eller calypso am. Kapaciteten på den hästen är överskattad. fartmässigt inte alls överlägsen vad än ludde eller "expertisen" säger. , bra styrka dock.

StayTheNight 2016-07-03 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 496404)
vad är det som säger att qahar qc skulle vara överlägsen tex isor håleryd eller calypso am. Kapaciteten på den hästen är överskattad. fartmässigt inte alls överlägsen vad än ludde eller "expertisen" säger. , bra styrka dock.

Skulle tro att även en sån som Malkin matchar detta motstånd alla dagar i veckan utan den halsinfektion han hade senast. :)

AndyMart 2016-07-03 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av StayTheNight (Inlägg 496407)
Skulle tro att även en sån som Malkin matchar detta motstånd alla dagar i veckan utan den halsinfektion han hade senast. :)



Jag skulle inte tro det.

biddybye 2016-07-03 23:29

Avd1 Silverdivisionen.

Här kommer nr 2 Frediricus bli väldigt stor favorit. En befogad favorit.
Dock har hästen 5 starter utan vinst, och hästen har inte haft det rätta intrycket.

Värsta motbudet nr 4 Emmett Brown som har felat 2 ggr i rad, och det känns ju inte
tryggt, jag undrar fortfarande hur snabbt den här kan öppna, jag tror väldigt fort,
tyvärr får man troligen inte svaret på lördag, då man säkerligen vill ha felfri avgång,
vilket kanske drar ner segerförhoppningarna ngt.

Startsnabbhet, är för övrigt ngt det finns gott om i det här fältet.

Bakspår blir intressant då. trots 1609 m.

9. Divisionist - visst möjligen, varit ut i årgångslopp.
10. Ja blir ju intressant
11. nej nej
12 ja ja

Sammanfattningsvis är Star Advisor Joli det roliga strecket i fältet.

StayTheNight 2016-07-04 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 496413)
Jag skulle inte tro det.

Nej det återstår väl att se... :)
Må hända en aning partisk som delägare, men tankarna Robban har om hästen om den får vara fräsch och fin nu i några starter gör ändå att man måste vara lite optimistisk.
Jaja, till att börja med fokus på kvällen och möjligheter för en annan delägd häst att plocka hem StoSM för kallblod, för visst måste väl iaf Järvsö Blomster ses med liiiite chans ikväll? :)

AndyMart 2016-07-04 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av StayTheNight (Inlägg 496424)
Nej det återstår väl att se... :)

Må hända en aning partisk som delägare, men tankarna Robban har om hästen om den får vara fräsch och fin nu i några starter gör ändå att man måste vara lite optimistisk.

Jaja, till att börja med fokus på kvällen och möjligheter för en annan delägd häst att plocka hem StoSM för kallblod, för visst måste väl iaf Järvsö Blomster ses med liiiite chans ikväll? :)



Grattis och lycka till på lördag. Tror inte han har särskilt stor vinstchans dock, stentufft emot och så bra är han inte.

tvablaa 2016-07-05 21:50

Tidiga tankar:
1: Risk 2 får bluffa bort om den kommer lätt till spets. Men borde gå snabbt i början m så många raketer ut. 10 känns då riktigt spelvärd. Kanske även 12 med smygarn. Tror 2-3 streck räcker långt. 4 är ju bra men både häst och kusk känns kalla.
2: 7 klar förstahäst för mig. Borde kunna komma till spets? Främst 9 emot. 12 känns inte spelvärd om den landar kring 10%. Några roliga skrällbud, 3 i första hand.
3: svårt se ngn annan än 1 och 3 vinna och lutar åt spik på 3.
4: hopplöst svårt. 8 blir väl klar favorit. Bra kusk men måste garderas på läge och oklar form.
Och där la atg.se ner..

tvablaa 2016-07-05 21:57

Fast jag inser ju nu att denna tråd handlar om torsdag:)

Dodo 2016-07-06 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 496575)
Fast jag inser ju nu att denna tråd handlar om torsdag:)

Nej då, detta är lördagstråden :yes:

Helge 2016-07-07 12:16

Peter U i samarbete med Spelvärde.se
http://piclair.com/data/eavs6.jpg

PhilipBIF 2016-07-08 16:26

Årets bästa spik finner vi i V75-6-DD1; 10 Mellby Viking, 20% just nu.
Som ni säkert känner till kom den 4.a bakom Timoko, Trebol och Univers de Pan senast i Kymi Grand Prix, slavade dock lite med travet på upploppet. Kanske hade varit ännu närmare annars om den hållit ihop 100%?
Då hade Vikingen spår 7, nu är han ensam på bakspåret. Jag ser inget annat än att Jorma går fram i dödens 1500 kvar, dirigerar fältet och tar dem på upploppet.
Spelvärd spik, enligt mig!

Kocken14 2016-07-08 17:01

För 11 årsedan så på min 32årsdag körde jag ett reducerat
system med 3 utav 5 A hästar skulle sitta.
Spikade Citation vann enkelt
4 av 5 a satt (Finders keepers, Pulpa,Tadashi boko, komet value)
Men låset utan favoriten Spring Ray gick åt pipan, körde med Tag the devil, Mr Eero och Solero Briljant.
V75 gav 2,4 miljoner .....
Nu över till morgondagen.
Avd1- Trust Launcher , tror att PU är grymt sugen på att köra i spets med Trust Launcher och få vinna Strålfors loppet som lite kompensation för torsdagen...
Avd2-Calypso Am bilstart, felfri avgång vinner från dödens,tänkbar spik.
Avd3-Faye Bros spets och slut omgångens bästa spik.
Avd4-Sugen på helgardera men nämner snow Angel och Abov all.
Avd5- Tumble dryer dags imorgon blir väl mer påpassad denna start
Avd 6- Mellby viking eller ed youbra lås.
Avd7- Krävs väl att Lars I Nilsson eller Juuls hästar går fram och sätter fart på loppet annars vinner nog Bravo Navaronne. Men om det blir fart så pass upp 8 Spitcam jubb från tredje inner.

Lycka till

chompipe 2016-07-08 17:29

Faye bros spets och slut.;)

Groknak 2016-07-08 18:04

Sist Mellby vann 2140 var väl i brons... :)

Harry spetsar släpper den här gången Spring Erom först fram?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved