Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Eskilstuna (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26919-v86-eskilstuna/)

Shooter 2016-07-19 09:54

V86 Eskilstuna

Vid en första titt så hittar jag två tänkbara singelstreck: Food Money från andraspår, åter efter en liten vila, och här är Knows Nothing favorit. Och Volstead, vilken kanske inte kan svara spets, men bör komma ut i ett sjuhästarsfält.

karpafan 2016-07-19 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 498235)
Vid en första titt så hittar jag två tänkbara singelstreck: Food Money från andraspår, åter efter en liten vila, och här är Knows Nothing favorit. Och Volstead, vilken kanske inte kan svara spets, men bör komma ut i ett sjuhästarsfält.

Jag tänkte spika Knows Nothing, men jag är en noob på trav!

Shooter 2016-07-19 11:02

Ett par noteringar: Super Photo Genic barfota första gången. Kanske kan snuva ettan på ledningen. Hotchthereitis Sox (Dumma namn på hästarna numera.) förmodligen barfota. Vann förra gången med den balansen.

Shooter 2016-07-19 11:03

Citat:

Ursprungligen postat av karpafan (Inlägg 498236)
Jag tänkte spika Knows Nothing, men jag är en noob på trav!

Om Food Money blir för hetsig så kan det bli så. Det bör stå mellan dessa två.

Shooter 2016-07-19 11:38

Sista bör stå mellan Readly Express och Pacific Broline.

sigh 2016-07-19 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 498237)
Ett par noteringar: Super Photo Genic barfota första gången. Kanske kan snuva ettan på ledningen. Hotchthereitis Sox (Dumma namn på hästarna numera.) förmodligen barfota. Vann förra gången med den balansen.

Var hittar du info om att det är första ggn på Super P?
Vill minnas att den har gått så förr vilket även raden på atg styrker.

Shooter 2016-07-19 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 498256)

Expressen: "Tanken är det ska bli barfota runt om för första
gången på 4 Super Photogenic. Hyperintressant!"

Jag borde kanske ha dubbelkollat. Ser att den hoppat två ggr på den balansen i sin ungdom.

Spiken64 2016-07-19 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 498257)
Expressen: "Tanken är det ska bli barfota runt om för första
gången på 4 Super Photogenic. Hyperintressant!"

Jag borde kanske ha dubbelkollat. Ser att den hoppat två ggr på den balansen i sin ungdom.

Nej det är inte första gången gått så tidigare.

mocka 2016-07-19 21:09

Luktar Jackpot lång väg men om man ändå vill prova någon lågprocentare så är 1,3,9 klart streckvärda i V86-6. I V86-7 är 2,6,12 lite bortglömda. I V86-5 är 6 och 9 kul på strecken även om favoriterna är väldigt bra.

Det får bli en flerbong och ett chanssystem. Längtar till vintern åtminstone när det gäller travspel. Sporten vi bjuds på under sommaren är dock generellt sett helt makalös så man får hålla igen på spelet.

boozty 2016-07-19 21:23

Generellt sett brukar jag alltid säga, njut av travet på sommaren, lira på travet vintertid fast denna sommar har faktiskt varit ganska trevlig spelmässigt. Nu påbörjar man nattens pluggande så får man se om man hittar nåt intressant att återkomma med imorgon bitti.

karpafan 2016-07-19 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 498238)
Om Food Money blir för hetsig så kan det bli så. Det bör stå mellan dessa två.

Jag börjar tänka om lite grand i avd 1, ska ha med 4 st hästar istället för en spik

boozty 2016-07-20 07:20

Det ser ut som en typisk jackpot omgång men nån liten idé skramlade man ihop.

V86:5 12 Utac tråkigt läge och en häst som är osäker men fartresurser finns och med mycket tur på vägen är jag inte förvånad om hon dyker upp i främre träffen.

V86:6 2 Evasion boko bör få ett fint lopp från detta läge och Kajsa låter uppåt, tidig.

V86:7 4 Faloria boko tror jag sitter i spets och därifrån är hon obesegrad, ska dock nämnas att hon går upp lite i klass så inget att satsa mormors löständer på.

capone 2016-07-20 09:28

omgången skräll kan vara DEDES MYTHICAL

Tirich 2016-07-20 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 498271)
Det ser ut som en typisk jackpot omgång men nån liten idé skramlade man ihop.

V86:5 12 Utac tråkigt läge och en häst som är osäker men fartresurser finns och med mycket tur på vägen är jag inte förvånad om hon dyker upp i främre träffen.

V86:6 2 Evasion boko bör få ett fint lopp från detta läge och Kajsa låter uppåt, tidig.

V86:7 4 Faloria boko tror jag sitter i spets och därifrån är hon obesegrad, ska dock nämnas att hon går upp lite i klass så inget att satsa mormors löständer på.

Det här var även 3 av de jag fastnade för och min 4:e var väl strukne Magic Number.
Kanske lutar åt en chansspik på Evasion Boko då loppet annars känns dyrt, men att sitta med spik på Kajsa är ju aldrig kul.

Jag tycker nästan att Faloria Boko går ner i klass nu, han mötte ju trots allt Hawk Cliff, Ceasar Sisu, Takestwoforatango och Kalle Kalas senast förutom Cash a Cheque'Em. Ninepoints GooGoo är nog bättre än de flesta här med.
Kan vara ytterligare en kul chansspik

Klanke 2016-07-20 10:35

http://miljondragen.bloggo.nu/

Grant 2016-07-20 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 498240)
Sista bör stå mellan Readly Express och Pacific Broline.

Han som sköter listorna på ATG är lite inne på din linje. Han har 67 och 17%.

Vi får se vad han mer hittar på då jag tycker han är mycket duktig.
Kanske den som rankar bäst av alla.

Mvh Uffe

Shooter 2016-07-20 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 498276)

Mvh Uffe

Det varnas för Don't Mind Me.

Shooter 2016-07-20 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 498256)

Så här säger tränaren, så det är nog därifrån Expressens uppgift kommer ursprungligen:

Jag har varit sugen på att
testa barfota ett tag och är väder
och vind med oss blir det så för
första gången denna gång. Våra
främsta motståndare har fått
bakspår varför jag ser positivt på
uppgiften, säger Bo Hellkvist.

Manprinsen 2016-07-20 15:00

Den som har nerver av stål spikar blocket.se i första. Finns dock överhängande risk för att Gastillman kör gunga eller att hästen blir för het. Förnuftet säger spika Uffe men spets är ändå spets. Känns ju grymt ludrigt att behöva ta två hästar?

Klanke 2016-07-20 15:17

Walman ville nästan lova seger med Magic Tonight ikväll Roger har hittat felet på honom och lovade en vass insats. 9%. Jag spelar utgång till denna procenten. ;)

Rickart 2016-07-20 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 498290)
Walman ville nästan lova seger med Magic Tonight ikväll Roger har hittat felet på honom och lovade en vass insats. 9%. Jag spelar utgång till denna procenten. ;)

Vart har du hittat denna info?

Manprinsen 2016-07-20 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 498290)

Källa på det tack eller så är du full av skit. Hästen är kroniskt sjuk pga överträning och kommer aldrig bli lika bra igen. Om du minns vad som hände skidåkaren Per Elofsson så är det ungefär samma som hänt Magic Tonight.

Som sagt en källa till ditt påstående, annars är du endast här för att sprida desinformation.

http://www.travronden.se/nyheter/spo...bbloppet-92297

Emeffeff 2016-07-20 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 498237)
Ett par noteringar: Super Photo Genic barfota första gången. Kanske kan snuva ettan på ledningen.

Det är inte alls första gången och det känns tveksamt om det hjälper eller stjälper. Jag tyckte det såg passande ut för Super Photogenic innan skorycket, men ingen man går fullt ut på nu. Tre gånger barfota förut och diskad för galopp i samtliga. Såg förvisso ut att delvis vara kuskens fel när det blev galopp vid senaste skorycket. Kan väl vara tillfälligheter (går inte att se de andra från 2013), men brukar säga en del när en häst har gått med skor runt om i 49 av 52 starter och galopperat i sina tre starter utan.

Manprinsen 2016-07-20 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 498291)
Vart har du hittat denna info?

Information kan dessvärre tjäna olika syften. Uppenbarligen skriver inte alla här av god vilja har jag konstaterat.

Emeffeff 2016-07-20 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 498283)
Så här säger tränaren, så det är nog därifrån Expressens uppgift kommer ursprungligen:

Jag har varit sugen på att
testa barfota ett tag och är väder
och vind med oss blir det så för
första gången denna gång. Våra
främsta motståndare har fått
bakspår varför jag ser positivt på
uppgiften, säger Bo Hellkvist.

Vore roligt att få reda på vad "för första gången denna gång" betyder, lagom luddigt uttalande. Gubben kanske har dåligt minne eller så är det helt enkelt felanmält i de två starter det står att han gick barfota runt om 2013.

Ska tillägga också att hästen galopperade väldigt mycket i övrigt när man ryckte runt om förra gången och att han stabiliserats en del nu.

sirlarsson 2016-07-20 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 498276)

Mvh Uffe

Underbart skrivet.

Klanke 2016-07-20 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 498292)
Källa på det tack eller så är du full av skit. Hästen är kroniskt sjuk pga överträning och kommer aldrig bli lika bra igen. Om du minns vad som hände skidåkaren Per Elofsson så är det ungefär samma som hänt Magic Tonight.

Som sagt en källa till ditt påstående, annars är du endast här för att sprida desinformation.

Har en vän som har 2 hästar hos Roger.

Så här säger annars Kenneth i en intervju: Magic Tonight gjorde ett godkänt lopp senast. Roger har rätt ut vad som är fel med hästen nu och alla vet om det. Vi hoppas att han kommer mer och mer nu. Det var ett fall framåt i alla fall förra gången. Det är svårt att lova någonting men han känns fin här hemma som vanligt, säger Kenneth

mazza4u 2016-07-20 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 498299)

Så här säger annars Kenneth i en intervju: Magic Tonight gjorde ett godkänt lopp senast. Roger har rätt ut vad som är fel med hästen nu och alla vet om det. Vi hoppas att han kommer mer och mer nu. Det var ett fall framåt i alla fall förra gången. Det är svårt att lova någonting men han känns fin här hemma som vanligt, säger Kenneth

Snacka om att göra höns av en liten fjäder!!

Manprinsen 2016-07-20 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 498299)

– Jag har inga krav på honom alls. Veterinären säger att han aldrig kommer att bli fri från det här. Det enda jag hoppas på är att han kan repa sig och bli bättre och bättre, vilket jag tycker att han redan har lyckats med sedan USA. Men han kommer aldrig att bli lika bra som när han vann Elitloppet i fjol.
Överträningssymptom gör sig ofta påmint i slutskedet av loppen när musklerna inte får tillräckligt med syre på grund av att en stressreaktion, som har med hästens naturliga instinkt och fysiologiska disposition som flyktdjur att göra, slår till. Detta är i travsammanhang särskilt vanligt hos hingstar.

Låter ju troligt att han ska städa av Food Money och Knows Nothing över 1640m med dom förutsättningarna.

chompipe 2016-07-20 17:18

gaia sund ..chans spik

Kocken14 2016-07-20 17:30

Spets och slut på MT Insider racerbalans.
Spik punkt slut

Tobnil89 2016-07-20 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 498306)
Spets och slut på MT Insider racerbalans.
Spik punkt slut

Gamblers Value, spikar och lämnar klart likaså.

keewa124 2016-07-20 17:46

11 Augusta barfota runtom ffg? 1%.

Klanke 2016-07-20 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 498302)
– Jag har inga krav på honom alls. Veterinären säger att han aldrig kommer att bli fri från det här. Det enda jag hoppas på är att han kan repa sig och bli bättre och bättre, vilket jag tycker att han redan har lyckats med sedan USA. Men han kommer aldrig att bli lika bra som när han vann Elitloppet i fjol.
Överträningssymptom gör sig ofta påmint i slutskedet av loppen när musklerna inte får tillräckligt med syre på grund av att en stressreaktion, som har med hästens naturliga instinkt och fysiologiska disposition som flyktdjur att göra, slår till. Detta är i travsammanhang särskilt vanligt hos hingstar.

Låter ju troligt att han ska städa av Food Money och Knows Nothing över 1640m med dom förutsättningarna.

Vi får. Se.... Leif skall ladda med cool,

joalore 2016-07-20 18:34

Knows Nothing , Volstead, och Readly Express, känns som tråkiga men bra spikar när det som nu är extra pengar i potten.

spalato 2016-07-20 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 498292)

Man dömde ju ut Uncle Lasse också. Kanske inte lika hårt men ändå

joalore 2016-07-20 18:39

V86 Avd 5. 6,7,8 dom bästa hästarna nerstrukna ett spår, jag låser på dom.

spalato 2016-07-20 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av Tobnil89 (Inlägg 498308)

Jo , den var bra från tolftespår . Kan vinna. Ettan är dock snabb ut , så det lär kosta en del. 9 Pierre kördes passivt från tolfte och håller ettan upp ledningen , så sitter nian i vinnarhålet.

millekung 2016-07-20 18:42

Testar flerbong idag, spikar The Patriot, Volstead, T Rex och Readly.

Kan bli rätt bra betalt ändå med jackpotten.

Wolfman 2016-07-20 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Tobnil89 (Inlägg 498308)

OK. Men kusken får behandlas med viss varsamhet i dessa sammanhang.