| Stankarn |
2016-08-06 00:13 |
Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa
(Inlägg 500755)
Tror du slipper bada. Är enig i detta. Men 7 borde nu ha hygglig chans på rygg ledaren. Känns som 3 eller 5 är först fram. Tror inte alls på 6 men åker nog med som B då jag tar alla.
Vad säger du om avd 5?
|
Stenströmer verkar väldigt övertygad om att 6 Donato E kommer att göra en bra insats. Och att det är bästa hästen....Vann övertygande på lunden från dödens på 13 blankt, har över 60% i segerprocent...förlorade lite oväntat från spets på Vaggeryd (kuskinsats?) och var en anständig sexa från tolftespåret på Solvalla för tre starter sedan (med kort galopp). 18% på strecken är helt ok för mig att spika, samtidigt lockar det med 1 Enjoy Boko (11%) eftersom det är Rättvik och 6% på 9 Robic Lane - som kanske t o m är bästa hästen? Ögat spikar 2 Calvados In (bra där om den sitter) men Tobias J Gustafsson är ingen superduperV75-kusk i min bok. Då tror jag nästan att Sjöström har bättre chans bakom 7 New Steel, i ny körstil.
Face-avkommorna tror jag inte ett skit på, kuskarna får sällan till det på V75. Örjan vet man aldrig var man har, hon var bra 8 Top Notch Lady Ås när hon vann (ta en titt i arkivet när hon accar iväg 600-700 kvar), men det här ska ju vara absolut sämsta spåret enligt statistik-jens. Tveksamt. Och lite tveksamma insatser därefter, mot ston.
Svårt!
|