Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-02, 16:13   #1
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

V75 Rättvik 6/8


Stärkta av lördagens framgångar är det väl hög tid att börja titta på nästa V75a, på Rättvik om jag såg rätt.

Omgången ser överkomlig ut, lite ojämna lopp, men ändå med en viss "skrällpotential".

Omgångens megalampa
Hittar vi i avdelning 3, gulddivisionen. Nuncios stallkompis 2 Volstead ska tydligen bara vinna det här, efter att enkelt fått överta ledningen av Haugstad och 4 Magic Tonight. 11 On Track Piraten är klar andrahandare på tidiga strecken - men han var ju rent av kass senast och körs nu av en amatör. Går nog fetbort.


Omgångens överstreckade
Det kanske ändrar sig men 63% på Minnestads Dubai i V75-7? 2140m voltstart, inte helt stabil, Djuse i vagnen?

Alla hästar med Olle Goop i sulkyn.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-02, 21:51   #2
 
Reg.datum: maj 2016
Inlägg: 130
Sharp$: 559
Standard

Avd1
Står väl mellan Order by Keeper, Coco de Vie, Mellby Apollo och Al's Winnermede. Har jagat Coco ett tag nu så får hoppas det smäller på lördag. Spåret på nummer 8 Mellby Apollo och strecken nu på 38% är ofattbart högt i mina ögon.

Avd2
Här kommer jag krita på ordentligt. 1-8 är intressanta där Smokey Herman kanske sticker ut lite extra.

Avd3
Antingen spikar man Volstead eller garderar med Standout, On Track Piraten, Traveling Man och Cool Keeper. Magic Tonight om man har råd. Kan inte se Royal Fighter hota från spår 8?

Avd4
Svårt lopp. Här är jag faktiskt inne på nummer 10 Get A Winner. Såg lite statistik på hästen och den har presterat bra i Volt och bakspår samt kommer från en seger.

Avd5
Här tar man ställning och spikar Donato E. eller Oki Doki Face. Jag väljer den förstnämnda.

Avd6
Är det dags för Research nu? Hästen har varit uppsnackad länge och det är frågan hur formen ser ut. Den ska med på kupongen och även Danne Edel, Catch the Cash, Kiss Me Kate TJ, Faith Hill och Topgear är intressanta.

Avd7
Här tycker jag Conrads Definitif har ett bra spelvärde nu på 3%. Sahara One är även den spelvärd sett till överstrecken på Minnestads Dubai. Trovatore och Brilliance även intresseranta motbud. Finns några till här om man vill och har råd att gardera.

Senast redigerad av Rakka den 2016-08-02 klockan 21:54.
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 07:19   #3
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rakka Visa inlägg
Avd1
Står väl mellan Order by Keeper, Coco de Vie, Mellby Apollo och Al's Winnermede. Har jagat Coco ett tag nu så får hoppas det smäller på lördag. Spåret på nummer 8 Mellby Apollo och strecken nu på 38% är ofattbart högt i mina ögon.

Avd2
Här kommer jag krita på ordentligt. 1-8 är intressanta där Smokey Herman kanske sticker ut lite extra.

Avd3
Antingen spikar man Volstead eller garderar med Standout, On Track Piraten, Traveling Man och Cool Keeper. Magic Tonight om man har råd. Kan inte se Royal Fighter hota från spår 8?

Avd4
Svårt lopp. Här är jag faktiskt inne på nummer 10 Get A Winner. Såg lite statistik på hästen och den har presterat bra i Volt och bakspår samt kommer från en seger.

Avd5
Här tar man ställning och spikar Donato E. eller Oki Doki Face. Jag väljer den förstnämnda.

Avd6
Är det dags för Research nu? Hästen har varit uppsnackad länge och det är frågan hur formen ser ut. Den ska med på kupongen och även Danne Edel, Catch the Cash, Kiss Me Kate TJ, Faith Hill och Topgear är intressanta.

Avd7
Här tycker jag Conrads Definitif har ett bra spelvärde nu på 3%. Sahara One är även den spelvärd sett till överstrecken på Minnestads Dubai. Trovatore och Brilliance även intresseranta motbud. Finns några till här om man vill och har råd att gardera.
Är inne på att spika Sahara One som är bästa hästen i loppet fint spelvärde här.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 13:27   #4
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Bra med tidiga tankar men tänk på att strecken kan ändras betydligt i takt med den ökade omsättningen. Spelvärda hästar vet vi först på fredag eftermiddag skulle jag vilja säga. Smokey Herman och Digital Control är mina tidiga spikförslag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1)
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 14:03   #5
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Är man dyngfel ute om jag säger att Max Not Sand är en bra häst....?
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 14:24   #6
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Är man dyngfel ute om jag säger att Max Not Sand är en bra häst....?
Bra häst är ett uttryck som saknar värde i sig. Allt handlar om vilka förutsättningar som gäller. Främst motstånd men även kusk, form, startspår osv...

Men i detta loppet tycker jag absolut att Max Not Sand står sig bra. Form har han bevisligen, trivs på distansen och motståndet är inte värre än flera av de som besegrades i förra starten.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 14:28   #7
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Så klart. Det jag menar är ju att hästen har en hyfsad chans. Även om jag uttryckte mig grumligt. Har dessutom jagat den ett tag nu. Hultman är ju inte helt kass på att styra. Även om spår 4 kanske inte känns som hand i handske direkt....
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 18:19   #8
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Så klart. Det jag menar är ju att hästen har en hyfsad chans. Även om jag uttryckte mig grumligt. Har dessutom jagat den ett tag nu. Hultman är ju inte helt kass på att styra. Även om spår 4 kanske inte känns som hand i handske direkt....
Är han inte kass? 0 vinster senaste 30 starterna, har inte vunnit på V75 sen Sundsvall brann....något superlöfte bakom tömmarna är han f-n inte...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+3)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-04, 08:52   #9
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 378
Standard

Haha Stankarn,
Anser nog Hultman att vara ganska bra för att vara amatör men mera är det inte.
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-04, 22:36   #10
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Såg en hel del kul vid första anblick:
1: 10 bör bli favorit och rätt sådan. Möjlig spik.
2: Garderas nog friskt. 1 lär bli favorit men tveksamt om spik efter G senast
3: vinner väl tyvärr Volstead. Om gardering vill jag ha med Nato Dream.
4: ingen aning men tror 14 blir favorit. 2 är tidig med Örjan.
5: 3 och 6 är väl bäst men jag vill tveklöst ha med 2 som äntligen har bra spår. 10 var skrik senast men lär bli ostreckad nu.
6: svårt. Samtliga med bakspår känns intressanta. Örjan skräller? Tror att 6 har tappat sin hysteriska form. 5 är klar förstarank.
7: intressant. 3 var ruggig senast men känns riskabel. 5,6,9 kommer från bra insatser. På tillägg hoppade 15 ut, flög fram senast och står bra inne som det känns. Är mitt roligaste drag i omgången. Även 13 är intressant, Båth trodde på vinstchans senast om jag minns rätt.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 00:44   #11
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Favoritanalys


10 Als Winnermede: Möter lämpligt motstånd har varit ute i tuffa gäng, de 2 galopperna i raden känns inte särskilt oroande då han knappast kommer vara med i någon spetsrusning ifrån spår 10. Det som oroar en aning är att Rättviks upplopp endast mäter 187 meter och finns en risk att han inte hinner fram och får nöja sig med ännu en silvermedalj, men tror nog att Linderoth löser detta bara han går i tid.

1 Smokey Herman: Galopperade senast i spetskörningen och kan ju knappast låta bli att köra nu ifrån spår 1 för då kan han ju fastna invändigt, visst kan han vinna om han håller upp ledningen eller hittar ut i andraspår men alldeles för chansartad för min del och helt iskall som spik.

2 Volstead: Perfekt spår och förrutom att det är bästa hästen med bästa formen så har man en hjälpryttare i stallkompisen 1 Standout.

13 Coolwater In: Knapp favorit ifrån springspår, formstark och prickar Linderoth starten så kan loppet tidigt vara över. Snackas om skoryck vilket man testat en gång förr med galopp men till nuvarande procent så måste jag likväl säga att det är en bra favorit.

3 Oki Doki Face: Inte helt rätt att räkna på denna kuse som kan mycket när han är på humör men känns alldeles för ojämn för att vara något hett spikbud för min del som klar favorit.

2 Danne Edel: Gick starkt senast och är knapp favorit här men nu så återgår man till vanlig sulky då det är voltstart och knappast något spikbud även ifall jag tycker att han är den ur favorittrion 2,5,6 som verkar ha formkurvan pekandes åt rätt håll.

3 Minnestads Dubai: Rätt favorit? Kanske. Rätt procent? Absolut inte! Sommartravets Final och 300tkr i förstapris. Ingen av de 10 på startfållan har ens tjänat så mycket totalt i karriären så räkna med att det kommer att maxas på alla håll och kanter när det dessutom vankas voltstart och i princip ALLA kommer ha streck för 3 och 5 i sista känns detta som ett solklart garderingsobjekt även ifall jag tror att han har den bästa segerchansen tillsammans med den lika klara andrahandare 5 Sahara One.
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 06:23   #12
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

HansG skriver följande i sin krönika:

"...jag har förälskat mig i 5 Sahara One och måste ha med även honom. En riktig klippare med härlig utstrålning. Ett femtespår förvandlades till ett fjärdespår efter en tidig invändig strykning (bricka två borta) och det gör stor skillnad för Sahara One, samtidigt som favoriten fick ett betydligt knepigare andraspår. "

Behåller inte favoriten spår 3?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 06:50   #13
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
HansG skriver följande i sin krönika:

"...jag har förälskat mig i 5 Sahara One och måste ha med även honom. En riktig klippare med härlig utstrålning. Ett femtespår förvandlades till ett fjärdespår efter en tidig invändig strykning (bricka två borta) och det gör stor skillnad för Sahara One, samtidigt som favoriten fick ett betydligt knepigare andraspår. "

Behåller inte favoriten spår 3?
Jo. Skillnaden blir att 1 voltar själv nu, inget annat.

Kan du fixa länk till denna krönika? Så kasst....
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 07:08   #14
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Jo. Skillnaden blir att 1 voltar själv nu, inget annat.

Kan du fixa länk till denna krönika? Så kasst....
https://tillsammans.atg.se/tips/hans_g
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 07:17   #15
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Jo. Skillnaden blir att 1 voltar själv nu, inget annat.

Kan du fixa länk till denna krönika? Så kasst....
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td