![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Solsken i mölndal inte mycket moln på himmeln.
|
Citat:
|
Citat:
|
Enligt SMHI ska det regna totalt ca 3 mm idag, så det kan knappast påverka banan i någon större utsträckning. Sen har det ju regnat en hel del de senaste dagarna, men det borde inte påverka om banskötarna har gjort sitt jobb ordentligt.
|
Det har inte kommit några större mängder regn på banan..Den är i bra skick var ute på den igår kväll..Däremot blåser det ganska bra kan bli tungt för ledarhästen..
|
Citat:
|
Björn Goop och Thomas Uhrberg "lovar" vinst med 2 Un Mec d'Heripre i första och 2 Takethem i tredje. Jag valde att spika en av dem.
Mitt bolagssystem 1) 1,2,3,7 r5-4 (motiverade jag igår. 1 går "all in" enligt Uhrberg och leder så länge lampan lyser. Vid överpace har bortglömde 7 rejäl spurt) 2) 2,3,6,8 r4-1 (se gårdagens motivering. 6 skall gå bfb ffg och är en favorit i fara. 2 tar ledningen och vinner) 3) 2 r11-7 (2 radar upp segrarna och vann finalen i elitloppshelgen. Uhrberg ger klartecken) 4) 2,3,6,8,9,10 r5-7 (knappe favoriten 2 är sprinterbetonad och måste garderas. 10 skrek jag om senast. Jag streckar alla med chans) 5) 1,2,4,6,7 r5-8 (här satsas det för fullt på många händer. Plats för skräll) 6) 9,11 r1-5 (här vinner 11. Tar dock med favoriten 9 också. Hårt betrodde 1 vann knappt senast tack vare skicklige Björn. Måste vara mycket bättre för att slå mina streck. 5 skriks det om - fattar dock inte Redéns kuskval) 7) 4,8,9 r2-7 (stayerloppet står mellan de två favoriterna. Jag blev imponerad av spurten från 9 i Jarlsberg - roligt streck till 1 %) Kostar 1440:-. Lycka till med era kuponger! |
10 Askö Q struken i lopp 7
|
Har stark känsla för Please Mr Please i dag efter två senaste starterna. Senast var han enorm efter inledande galopp då Veijo svepte fältet och hästen stod för en av dagens allra bästa prestationer! Bästa hästen i fältet? 6% gillas skarpt!
|
Oavsett löpningsförlopp så vinner Propulsion i första. Mest troligtvis så får Björn dödens och knäcker Uhrberg på upploppet, men det hjälper föga när han har Propulsion i rygg :)
|
Citat:
|
Citat:
|