Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-09, 08:41   #1
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

V75 Åby 9/8


Klart roliga lopp på lördag och open strech är ju alltid en positiv krydda som förhöjer det sportsliga.

De taktiska valen i uttagningsloppen till Åby Stora Pris kan bli avgörande. Smyger Örjan på innerspår när det är open strech? Dundrar Adrian på för ledningen (Mosaique Face går troligen med skor i första försöker)? Hur vill Björn ha det med Un Mec D'Heripre? Andra uttagningsloppet är svårt att spekulera i när man inte har sett hur det första föll ut, så där är det nog värt att gardera på.

Isor Håleryd måste ha en bra chans i sitt lopp. Takethem från framspår har fördel mot Nadal Broline, som är en topphäst, från bakspår. Stay Alert trodde jag på senast, men det krånglade för honom. Hade nog vunnit annars och ser ut att bli bortglömd igen. Sauveur klar favorit i sista loppet, men man är uppåt på Dante Boko (spets) och så får man inte glömma Alfas da Vinci vid gardering.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 16:50   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Jag vet inte hur jag fick till datumet, vilket naturligtvis ska vara 13/8, men det går inte att ändra.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 18:03   #3
 
Moonfalas avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 265
Sharp$: 5142
Standard

Angående de taktiska valen.. detta är från Uhrbergs tips:

Min och danske Tyccon Conway Halls chans att ta sig till ett skiljeheat i Åbys Stora Pris är att vinna i V75-1, det från ledningen. Experterna tycks tro att jag släpper spets – fast jag funderar på att gå ”all in”!

Förstår mig rätt. Vi har spår 1 i Heat A och då finns det en liten segerchans, vi har spår åtta i Heat B och för att vinna där krävs nog att de sju motståndarna galopperar eller är sjuka ...


Så, vad ska jag satsa på?!
Ja, för mig är det enkelt så här före loppet. Tycoon Conway Hall är tillräckligt snabb ut för att spetsa.
Vi gjorde det mot Nuncio, ledde i 1610 av 1640 meter men åkte dit till slut på 1.09,8 mot Nuncios 1.09,7.
Västerbo HighFlyer var trea, On Track Piraten fyra och Chelsea Boko femma.

Tänk om de inte är så bra

Många påstår att Un Mec d´Heripre är i fint slag. Tänk om han inte är det.
Propulsion fick en drömresa vid segern i Hugo Åbergs Memorial. Tänk om han inte får det nu.
Ja, min plan A är att satsa på ledning runt om med Tycoon Conway Hall.
Efter cirka hundra meter kommer känslan; det är rätt gjort – eller ...
Egentligen har jag inget att förlora på att gå ”all in”, för från spår 8 i Heat B finns det alltså inga möjligheter att vinna lopp på den här nivån på Åby med dubbla open stretch.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+1)
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 18:42   #4
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moonfala Visa inlägg
Angående de taktiska valen.. detta är från Uhrbergs tips:

Min och danske Tyccon Conway Halls chans att ta sig till ett skiljeheat i Åbys Stora Pris är att vinna i V75-1, det från ledningen. Experterna tycks tro att jag släpper spets – fast jag funderar på att gå ”all in”!

Förstår mig rätt. Vi har spår 1 i Heat A och då finns det en liten segerchans, vi har spår åtta i Heat B och för att vinna där krävs nog att de sju motståndarna galopperar eller är sjuka ...


Så, vad ska jag satsa på?!
Ja, för mig är det enkelt så här före loppet. Tycoon Conway Hall är tillräckligt snabb ut för att spetsa.
Vi gjorde det mot Nuncio, ledde i 1610 av 1640 meter men åkte dit till slut på 1.09,8 mot Nuncios 1.09,7.
Västerbo HighFlyer var trea, On Track Piraten fyra och Chelsea Boko femma.

Tänk om de inte är så bra

Många påstår att Un Mec d´Heripre är i fint slag. Tänk om han inte är det.
Propulsion fick en drömresa vid segern i Hugo Åbergs Memorial. Tänk om han inte får det nu.
Ja, min plan A är att satsa på ledning runt om med Tycoon Conway Hall.
Efter cirka hundra meter kommer känslan; det är rätt gjort – eller ...
Egentligen har jag inget att förlora på att gå ”all in”, för från spår 8 i Heat B finns det alltså inga möjligheter att vinna lopp på den här nivån på Åby med dubbla open stretch.
Det är helt rätt val om han kör i spets!

Lite synd att han går ut och säger det bara...alla får gärna tro att Goop blir släppt till spets!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 19:10   #5
 
Moonfalas avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 265
Sharp$: 5142
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Lite synd att han går ut och säger det bara...alla får gärna tro att Goop blir släppt till spets!
Jo, fast är inte det halva grejen.. att om någon startsnabb går ut och säger att de kommer köra i spets så minskar risken att någon annan slösar bort bådas krafter på att försöka komma förbi.. Han vill antagligen att Goop inte ska tro att han blir släppt till spets för att han vet att han inte skulle kunna vinna heatet om han blir råpressad av en stark häst i dödens och det hoppas han kunna undvika med att röja sin plan.. men håller samtidigt med, det skulle ju räcka om han berättade för konkurrenterna + oss och att alla andra skulle spekulera vidare
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 19:27   #6
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moonfala Visa inlägg
Jo, fast är inte det halva grejen.. att om någon startsnabb går ut och säger att de kommer köra i spets så minskar risken att någon annan slösar bort bådas krafter på att försöka komma förbi.. Han vill antagligen att Goop inte ska tro att han blir släppt till spets för att han vet att han inte skulle kunna vinna heatet om han blir råpressad av en stark häst i dödens och det hoppas han kunna undvika med att röja sin plan.. men håller samtidigt med, det skulle ju räcka om han berättade för konkurrenterna + oss och att alla andra skulle spekulera vidare
Finns väl få i heatet som skulle kunna vinna med stygg press i dödens. Goop är så påläst så han vet nog vad som gäller.

TCH har ju varit riktigt bra och verkar utvecklas fortfarande så blir det ingen idiot körning är det helt rätt att testa i spets!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 21:20   #7
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 378
Standard

Helt rätt! Han har koll på läget Uhrberg!
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 00:26   #8
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Får propulsion vinnarhålet? Isåfall vinner denne, annars kanske Tycon kan hålla undan!?
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 06:06   #9
 
Moonfalas avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 265
Sharp$: 5142
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spetsochslut Visa inlägg
Helt rätt! Han har koll på läget Uhrberg!
Japp, visserligen beror det nog lite på hur uthållig Goop eventuellt är för att ändå försöka få spets. Så här skriver Uhrberg längre ned i sitt tips:

1 Tycoon Conway Hall kör jag och vi har spetschans. Om jag sedan kör i den positionen eller släpper till Un Mec d`Heripre beror helt på känslan efter cirka 100 meter.
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 07:09   #10
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2720
Standard

Gött med nån som ändå vill tävla. Sedan får vi se hur han gör om det blir körning. Björn sitter ju ganska bra på det i andraspår och AdrIan sparar sig väl till försök 2 om han nu klara att hålla adrenalinet i styr. Så TCH kan mycket väl få spåra länge i loppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+1)
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 10:29   #11
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

Jag funderar på att stå över spel på lördag. Jag gillar inte sena strykningar och därmed ändrade förutsättningar i sista stund, finns klar risk för sånt med nuvarande bemanning av veterinärfunktionen.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 10:35   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Jag kommer definitivt att lira. Skitkul omgång och jag gillar open strech.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 10:45   #13
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag kommer definitivt att lira. Skitkul omgång och jag gillar open strech.
Du...din svartfot!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 11:35   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

B.B.S. Sugarlight struken!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 12:03   #15
 
Moonfalas avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 265
Sharp$: 5142
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
B.B.S. Sugarlight struken!
Det innebär sämre spår för Mosaique Face i heat 2 och bättre för Montgomery Hill och Propulsion. Färre hästar brukar ju också gynna favoriten enligt Jens Sjödén.
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td