Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v75 ÖREBRO (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27119-v75-orebro/)

dado 2016-08-18 06:48

v75 ÖREBRO

Vinner Makethemark?? Hur bra är Mellby Apollo från spår ett???
Bästa spik? Bästa drag? Jackpoot ????

nu kör vi :)

oggeb 2016-08-18 10:38

Mellby Apollo från spår 1 på Örebro garderas alla dagar i veckan. Motbud finns absolut i loppet. Dags för Al's Winnermede att vinna nu. Tänkbar spik dessutom om det låter bra från Svante.

putte64 2016-08-18 10:51

I de 16 större loppen Svante kört har AW segrat 1 gång.
Undrar hur det sett ut om Örjan de 16 loppen ? :lol:

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 502294)
Mellby Apollo från spår 1 på Örebro garderas alla dagar i veckan. Motbud finns absolut i loppet. Dags för Al's Winnermede att vinna nu. Tänkbar spik dessutom om det låter bra från Svante.

Spetsochslut 2016-08-18 12:57

Putte64 Har inte Örjan haft andra tränares hästar som gått före Svantes tror du i de 16 loppen? Det tror nog jag..

putte64 2016-08-18 13:30

Det är inte det jag talar om.
Vissa har "tur" och andra har "otur", speciellt de som har "otur" tror att det handlar om det. :lol:

Citat:

Ursprungligen postat av Spetsochslut (Inlägg 502300)
Putte64 Har inte Örjan haft andra tränares hästar som gått före Svantes tror du i de 16 loppen? Det tror nog jag..

Spetsochslut 2016-08-18 14:30

Putte64 Du skrev och undrade hur det hade sett ut med Örjan bakom istället? Tur eller otur kan jag inte läsa någonstans i det här ämnet här ännu.

putte64 2016-08-18 16:08

Tur och otur är i det här fallet en metafor :D

Citat:

Ursprungligen postat av Spetsochslut (Inlägg 502303)
Putte64 Du skrev och undrade hur det hade sett ut med Örjan bakom istället? Tur eller otur kan jag inte läsa någonstans i det här ämnet här ännu.

Grant 2016-08-18 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 502302)
Vissa har "tur" och andra har "otur", speciellt de som har "otur" tror att det handlar om det. :lol:

Sätter jag en 7:a å V75 så är det skicklighet.

Vinner ni andra så är det för att ni har tur.

Jag kallas spelare.

Mvh Uffe

oggeb 2016-08-18 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 502296)
I de 16 större loppen Svante kört har AW segrat 1 gång.
Undrar hur det sett ut om Örjan de 16 loppen ? :lol:

Nej, det är idiotiskt att han inte lämnar bort en sån kapabel häst till någon med bättre körhänder. Hade sannolikt tjänat nära en halvmiljon mer med Örjan i sulkyn. Blir dyrt att köra själv i längden.

MikaF 2016-08-18 17:18

Varför är Duffman så bortglömd i sista? Urstark kuse ju

capone 2016-08-19 09:37

COUNTDOWN FOUGETT borde vara en bra spik spets och hämta ut
Forsätter med ILIKEITLIKETHAT den varna jag för i Rättvik

sejoh 2016-08-19 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av MikaF (Inlägg 502323)
Varför är Duffman så bortglömd i sista? Urstark kuse ju

För att världens sämsta kusk kör den!

Jarmop 2016-08-19 10:30

Roligaste kommentaren på länge när man satt och kollade igenom lite intervjuer :

Citat:

9 Electric Light (Per Lennartsson) var vi nöjda med i försöket. Per vill prova hästen bakifrån en gång och det brukar bli tempo i finalerna. Är vi trea-fyra är det jättebra. Eventuellt jänkarvagn för första gången, säger Linda Nyman i Pers stall.
Ja, han har nog inget större val än att prova bakifrån när han fått ett bakspår :D

Helge 2016-08-19 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 502345)
Roligaste kommentaren på länge när man satt och kollade igenom lite intervjuer :

Ja, han har nog inget större val än att prova bakifrån när han fått ett bakspår :D

Nja, han valde väl bakspår till mångas förvåning med startsnabb häst, till finalen.

Jarmop 2016-08-19 10:44

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 502346)
Nja, han valde väl bakspår till mångas förvåning med startsnabb häst, till finalen.

Ahh, my bad...visste inte att dom fick välja startspåren :) Sämst att välja spår 9 hur som helst...

Helge 2016-08-19 10:51

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 502347)
Ahh, my bad...visste inte att dom fick välja startspåren :) Sämst att välja spår 9 hur som helst...

Minns inte vad som var kvar att välja på efter ettorna valt först.
Men har ingen åsikt om det faktiskt, mot det här gänget förstår jag man vill testa komma till slut ist.

Klanke 2016-08-19 11:47

Roliga spiken:
1 Flo Jo Keeper ledde från start till mål senast, men utan att imponera. Från ett perfekt utgångsläge lär taktiken vara densamma denna gång och jag är inte främmande för att det åter kan räcka hela vägen! 15%

Dragen:
5 Radiux har gjort det bra i sina två senaste starter. Mer stark än snabb, känns tidig om det blir tempo. 7%

2 Jetter har visat full form på slutet och ska åter ses med segerchans.

3 Lea Chip är snabb ut och lär laddas mot ledningen. Skulle det taktiska lyckas och om inledningen inte blir för tuff kan det bära hela vägen till mål.

10 Clint conway Class kommer från dubbla segrar under samma kväll på Axevalla senast, toppform!

Bedövaren:
10 Januus Tooma har gjort det bra varje gång på slutet, men utan att ha vunnit. Satt fast senast och hade låg puls bakom 3 Donatello Sisu. 0% är ett fynd!

levin1891 2016-08-19 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 502350)

Bedövaren:
10 Januus Tooma har gjort det bra varje gång på slutet, men utan att ha vunnit. Satt fast senast och hade låg puls bakom 3 Donatello Sisu. 0% är ett fynd!

"10 Jaanus Tooma (Paw Mahony) var jag nöjd med i försöket och han ska ha gått framåt. Om man vill ha någon rolig med på V75 ska vi streckas. Eventuellt jänkarvagn, säger Paw."

Jag ryggar :)

Shooter 2016-08-19 15:44

Det ser ut att bli en riktigt öppen omgång, och det här kan ge bra betalt om spikarna sitter. Bäst att avvakta morgondagens värmningar och sena infon innan man bestämmer sig.

Stankarn 2016-08-19 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 502340)
COUNTDOWN FOUGETT borde vara en bra spik spets och hämta ut
Forsätter med ILIKEITLIKETHAT den varna jag för i Rättvik

Bara att spika Örjan....

Kyodai 2016-08-19 17:24

Med tre raka DD in är det väl som dags att sjunka i fjärde..

eller så haver man flyt med 9 mot 3-8-10-11

väldigt kul förresten att igår få betalat för ännu en

'Special'-häst i dd1 - som jag förståss trodde var Hapaakangas....

robfri 2016-08-19 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 502391)

Inte likt dej att spela såna skrällar. Spika en 3%-are (på v75 iaf)

Trinity 2016-08-19 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 502391)

Snyggt att få in tre raka dagens dubblar, Grattis!

Min ger inte lika bra betalt som din dagens dubbel (förmodligen)

Kör på, Spets och slut för Donatello Sisu i DD:1!

I avdelning två kommer chansningen i Drancy, Har för mig att jag hörde att vinnaren gick på världsrekord tid i mål men Drancy kom då förre Chelsea Boko
(hoppas jag nu kommer ihåg rätt) men då stod Chelsea 20 meter bakom..
Visst gick på innerspår då och undrar även om Carl Johan Jepson fixar att vinna från ett elfte spår..

Men chansar och kör på, För min raka dubbel!
3 - 11 ! :)
:cheers:

/ Har på senare tid, Bara som mest satt min raka dubbel två lördagar på rad..
minns ej exakt men 24 ggr och sedan 54 ggr..

Denna gången kan det bli mer men det är en ´chansning, Fast vågar man inte...! :)

Trinity 2016-08-19 18:41

På V75:an!
Så är spikarna svåra att finna, Har egentligen inga som är bra nog och får då chansa
och gå på vad jag tror.

Spikarna är, Först spiket..se ovan (Spets och slut i avd:6 för Donatello Sisu)
Sedan har Erik bakom Sapajou en bra chans till att det ska bli spets och slut..

Den tredje spiken blir då en favorit som troligtvis vinner i morgon men är hårt streckad.
För hårt streckad?
Jepp, Därav den tredje spiken!
Och det är Countdown Fougett..

( Vet ej om ni tänkte på det men gjorde en nedräkning! ) ;)

Grant 2016-08-19 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 502385)
Det ser ut att bli en riktigt öppen omgång, och det här kan ge bra betalt om spikarna sitter.

Det kan tom vara så att det ger än bättre utdelning på 7 rätt om inte spikarna sitter.

Mvh Uffe

Trinity 2016-08-19 18:59

Glömde nu min chansspik, Som var en av de första jag tog ut.
I avdelning tre och Radieux tror jag segrar till slut, Då det kommer bli en snabb inledning..
Och är inne på att Adrian tar de andra och är först över mållinjen!
7 % är helt okej, Samt att både Ludde och Christoffer som körde honom senast, De var väldigt nöjda med Radieux, Samt att Adrian sa att hästen var mycket bättre senast!

Shooter 2016-08-19 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 502414)
Det kan tom vara så att det ger än bättre utdelning på 7 rätt om inte spikarna sitter.

Mvh Uffe

Jag tycker absolut att du ska satsa på ett sådant system. Du ska ju inte frångå dina vanliga rutiner. :)

Grant 2016-08-19 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 502419)
Jag tycker absolut att du ska satsa på ett sådant system. Du ska ju inte frångå dina vanliga rutiner.

Jag spelar inte så stort så att det påverkar utdelningen.
Men troligen ryggar jag ditt system som jag sen reducerar ner
till lagom kostnad.

Mvh Uffe

Kyodai 2016-08-19 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 502397)
Inte likt dej att spela såna skrällar. Spika en 3%-are (på v75 iaf)

Efter några bärs var jag och velade på fel dag... det skrivna var ju dagens - men tokfel -- rätt efterhandsdrag skulle varit 4-5 (spårspel) mot 8. Men ibland blir det fel..

Ztazze 2016-08-19 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 502347)

Spår 9 är inte sämst om spåren 1-6 har gått.

Ztazze 2016-08-19 23:50

Citat:

Ursprungligen postat av Trinity (Inlägg 502416)
Glömde nu min chansspik, Som var en av de första jag tog ut.
I avdelning tre och Radieux tror jag segrar till slut, Då det kommer bli en snabb inledning..
Och är inne på att Adrian tar de andra och är först över mållinjen!
7 % är helt okej, Samt att både Ludde och Christoffer som körde honom senast, De var väldigt nöjda med Radieux, Samt att Adrian sa att hästen var mycket bättre senast!

Jo problemet är ju vad hormonstinne Ludde kommer göra när han i princip (som vanligt) sagt att han har bästa hästen i fältet?

1. han kommer att galoppera.
2. han kommer att köra sönder hela fältet och leda 800 kvar och sluta sist.
3. han kommer vinna.

Bara att gissa.

Ztazze 2016-08-19 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 502440)
Jo problemet är ju vad hormonstinne Ludde kommer göra när han i princip (som vanligt) sagt att han har bästa hästen i fältet?

1. han kommer att galoppera.
2. han kommer att köra sönder hela fältet och leda 800 kvar och sluta sist.
3. han kommer vinna.

Bara att gissa.

Sorry det är ju Adrian som kör, han har ju en pungkula mindre än far sin om mat skall mäta till stissighet.

Spiritus 2016-08-20 00:54

Har jagat Standout en längre tid, och nu mot billigare motstånd än på länge - samt Örjan i vagnen - är det dags. När de andra lekt rommen av sig kliver han in och förbi. Spika och bläddra. (Det har ju för övrigt ofta känts så på senare tid - hur mycket man än spekulerar och analyserar slutar det ändå med att Örjan vlnner. Så, varför öda tankemöda?)

spalato 2016-08-20 01:04

Citat:

Ursprungligen postat av Spiritus (Inlägg 502443)
Har jagat Standout en längre tid, och nu mot billigare motstånd än på länge - samt Örjan i vagnen - är det dags. När de andra lekt rommen av sig kliver han in och förbi. Spika och bläddra. (Det har ju för övrigt ofta känts så på senare tid - hur mycket man än spekulerar och analyserar slutar det ändå med att Örjan vlnner. Så, varför öda tankemöda?)

11 Dreams Take Time är min vinnare i loppet. PU ryggar Örjan under slutvarvet och avgör. Vi har ju också sett hästen vinna från dödens !

Shizznit 2016-08-20 01:12

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 502439)

Jag kanske inte hänger med här, men spår 9 är sämst oavsett vilka spår som gått. Men iofs, någon gång ska vara den första som någon vinner från spår 9 med gällande förutsättningar... det kanske är imorgon?

putte64 2016-08-20 01:15

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 502439)

Jo, spår 9 är mycket sämre, bara det att tränarna inte förstår det.
Normalt hamnar du i 5e ut och är chanslös, men med bra rygg kan det förstås bli bättre.

yoozoo 2016-08-20 03:42

Mycket spelvänlig omgång som kan bli både fågel, fisk och mitt emellan utdelningsmässigt då det finns ett gäng motiverade favoriter men faktiskt inga som känns oslagbara (inte ens på förhand ^^)

Lite smått och gott som fastnat i förhandsinfon:

Har tidigare hört ifrån Goop tror jag det var att kusken gör cirka 10-15% och hästen resten om det finns någon som helst sanning i det så bör väl Als Winnermede vara stenklar!?

10 Unter Uns (Joakim Lövgren) var inte lika vass senast som i förra E3-rundan och jag tycker att hon borde ha vunnit försöket. Vi kommer att köra barfota runt om och ryckhuva för första gången, säger Joakim. Klart intressant ifall man streckar fler än 2-3st då det troligtvis blir tempo.

7 Royal Fighter går ner i klass, formen ska vara uppåtgående. Man behöver tjäna in poäng och kommer troligtvis köra bf. SPIK!

En viss expert vid namn Micke Nybrink spikar 1 Amour Winner, kanske inte förstrankade experten för min del men han hittar sådana "psykdrag" emellanåt och jag streckar till kul procent.

Saxat ifrån Berglunds krönika:
10 Staro Jersey Side har slagit favoriten regelrätt tidigare och den gången borde Countdown Fougett ha vunnit från ledningen. Efter det har Staro Jersey Side gått bra ett par gånger även om han var sämre senast. Duger nog bra i det här sällskapet och tidig trots läget.

chompipe 2016-08-20 07:21

Mcspirit är en kanon bra procent på chans spik plus bra kusk..

whalz 2016-08-20 07:40

Här är alla hästar som är nämnda hittills i tråden, kanske är ett miljonsystem:) + Mcspirit

http://www.ladda-upp.se/tumnagel/mjyjmfhmubirda/

Spiken64 2016-08-20 08:33

Är det så lätt att 11.Forever Pace blåser runt hela skiten till 40 gånger degen.