Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Misshandlad skötare (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27191-misshandlad-skoetare/)

mocka 2016-09-04 01:01

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 503858)
Nej den där objektiviteten hos SR och SVT är det nog si och så med, minns en undersökning för några år sen som visade att 40% av journalisterna på SR röstade på miljöpartiet. Det säger väl allt, att MP, ett litet ynkligt extremistparti, har 10 ggr högre stöd där än hos "vanligt" folk.....

Vad menas med "vanligt folk"?

Spiritus 2016-09-04 04:01

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 504162)

Alla som inte är som du, kanske? :innocent:

Sjukt OT, men tyckte du att SVT:s "granskning" av drivningar och annat - då bl a Mikko Aho hängdes ut som djurplågare - var saklig, opartisk och balanserad?

Det värsta med SVT är inte att man hjärntvättas - det är att de tvingar en att betala för det också.

Fefaifb 2016-09-04 06:37

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 504161)
Japp det gör jag och i princip de allra flesta med mig som har sinnet i behåll! SR och SVT ligger alltid högst upp när SOM-institutet gör sina nationella undersökningar över vilka medier svenskarna har mest tillit till. Det finns en anledning till att det alltid ser ut så och det är för att SVT och SR alltid är oberoende och opartiska och inget har att vinna på att vinkla åt höger eller vänster. Till skillnad från viss annan media.

Tror du verkligen på det där själv?

Speedyearl 2016-09-04 08:04

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 504161)
Japp det gör jag och i princip de allra flesta med mig som har sinnet i behåll! SR och SVT ligger alltid högst upp när SOM-institutet gör sina nationella undersökningar över vilka medier svenskarna har mest tillit till. Det finns en anledning till att det alltid ser ut så och det är för att SVT och SR alltid är oberoende och opartiska och inget har att vinna på att vinkla åt höger eller vänster. Till skillnad från viss annan media.

Det avskyvärda skräp till hittepå, fullt i klass med En Ding Ding Värld, obskyra sektsidor som exempelvis Avpixlat och Fria Tider ägnar sig åt går enbart lågintellektuella på. Inget ont om er stackare men tack gode gud för att ni inte styr denna värld!

Kanske för att svenska folket tillhört de mest indoktrinerade folket i världen när det gäller att lita på farbror staten?!

Eller vänta...du tillhör förmodligen gruppen som menar att det är "hen" staten.:whoco5:

Eftersom du uppenbarligen lyckas ta dig ut på nätet med jämna mellanrum så tycker jag att du skall försöka besöka några andra sidor än DN, ETC och Metro samt Sharps som sagt.

Du får gärna visa vilka hittetå artiklar Fria tider publicerat?

Människor med skygglappar och "allt åt alla" mentalitet som dig är på väg och kommer förpassas till periferin för gott!

Grant 2016-09-04 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 504167)
Människor med skygglappar och "allt åt alla" mentalitet som dig är på väg och kommer förpassas till periferin för gott!

När tror du det blir?

Nej, jag tror tvärtom, Jimmy Boy är en liten parentes.

Men den starke ska alltid hjälpa den svage, så han får några minuter till.

Mvh Uffe

tomtom2 2016-09-04 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 504162)

Vad sägs om att definiera vanligt folk med de som röstar, då kanske du begriper vad som menas.

sskssk 2016-09-04 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 504167)
Kanske för att svenska folket tillhört de mest indoktrinerade folket i världen när det gäller att lita på farbror staten?!

Eller vänta...du tillhör förmodligen gruppen som menar att det är "hen" staten.:whoco5:

Eftersom du uppenbarligen lyckas ta dig ut på nätet med jämna mellanrum så tycker jag att du skall försöka besöka några andra sidor än DN, ETC och Metro samt Sharps som sagt.

Du får gärna visa vilka hittetå artiklar Fria tider publicerat?

Just Fria Tider håller jag personligen högst, har vid ett flertal tillfällen sett att dom gått in och rättat sina artiklar där dom har skrivit/påstått fel från början.

Ordentliga dementier och inga sådana där små rackare på sidan 27 i pappersbilagan om man säger som så.

Men av hälsoskäl så besöker jag dom nog bara en handfull gånger i månaden medans tex aftonbladet besöks 10-talet gånger per dag

Speedyearl 2016-09-04 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 504193)
När tror du det blir?

Nej, jag tror tvärtom, Jimmy Boy är en liten parentes.

Men den starke ska alltid hjälpa den svage, så han får några minuter till.

Mvh Uffe

Att du skulle vara en utav dem med de allra största skygglapparna tvivlade jag inte en sekund på!:thumbup:

Grant 2016-09-04 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 504244)
Att du skulle vara en utav dem med de allra största skygglapparna tvivlade jag inte en sekund på!

Hellre skygglappar än sekterism.

Jimmy från Bulgarien, nja jag är tveksam.

Mvh Uffe

boozty 2016-09-05 14:21

Det är väldigt enkelt att avsluta denna OT diskussion, det finns INGA tidningar/sidor som inte publicerar vinklade artiklar till och från, kan vara från informationskällans sida, de kan vara den som skriver artikeln(eller dess chef) eller det kan till och med vara lite otydligt skrivet så läsarna kan tolka det olika.

Den som kan visa en sida/tidning/företag som ALDRIG vinklat en nyhet kan nämna den annars lämnar vi detta till en egen tråd och återgår till topic.

TOBYTYKE 2016-09-05 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 504288)
Det är väldigt enkelt att avsluta denna OT diskussion, det finns INGA tidningar/sidor som inte publicerar vinklade artiklar till och från, kan vara från informationskällans sida, de kan vara den som skriver artikeln(eller dess chef) eller det kan till och med vara lite otydligt skrivet så läsarna kan tolka det olika.

Den som kan visa en sida/tidning/företag som ALDRIG vinklat en nyhet kan nämna den annars lämnar vi detta till en egen tråd och återgår till topic.

Det kan ju ta 2 år för en vuxen person från det att han blir misstänkt för brott tills han blir hörd, tills det att det blir rättegång.
Kanske utredningen åker gräddfilen i det här fallet när det är så medialt uppmärksammat.

Rob 2017-04-27 21:27

https://www.travsport.se/article/2.292/1.611407

Rob 2018-01-06 01:14

https://www.travronden.se/nyheter/sp...en-laxa-117175

levin1891 2018-01-07 02:13

Vidrigt att han får komma tillbaka.