![]() |
V75 Solvalla 24/9 Jackpott
Listorna ute, dags o plugga lite.
Tänk på att det är finaler, och positioner o löpningsförlopp kommer avgöra mer än "normalt" när bra hästar ställs mot varandra. Shadow Woodland lär bli mega favorit. Men visst har den bra chans, kommer ej försöka fälla den denna gång. Delicious i första. Snabb ut. Reden har med 4 hästar här, alla från framspår. Ymer Brick snabb ut, leder länge, får se vad procenten hamnar på. Låg utdelning? :) |
Shadow woodland tror jag inte blir megafavorit och lär inte få fuska bort loppet som i lördags då Nadal säkert kommer fram om dom har vinnarambitioner.
Visserligen är de från samma stall och skulle inte vara helt otänkbart att de släpper med SW över medeldistans om Nadal kommer tidigt. Man får väl höra lite hur Reijo resonerar... |
Delicious årets största favorit? Med 3 andra Redén hästar i fältet är det bara galopp emot 9X%?
|
Le Miracle mot Heartbreak VS fina lopp på lördag och söndag
|
Citat:
|
Delicious borde bli uppåt 90% och därmed årets klart största favorit. Vinner säkert fler gånger än 9 av 10 och således kan vi spika och spela V6 denna vecka.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nadal mosar denne från dödens om de vore 100%:iga konkurrenter! |
Citat:
Skönt om många tänker som dig, blir mycket streck på Nadal. Fördel Shadow! |
Citat:
Nu skrev jag ju inte att Nadal skulle mosa Shadow i dödens på lördag, men jag antar att läsförståelsen är lika bra som hästbedömningen?! Det kommer såklart inte hända eftersom de är tränade i samma stall. |
Något annat än att Shadow Woodland i spets och att Nadal Broline i dödens efter 500-800 meter vore en överraskning och sedan kommer ingen göra någonting i loppet då det innebär att man får köra i tredjespår in i mål.
Det kommer däremot gå mycket fort sista 300-400 och bli en ren speeduppgörelse mellan Shadow Woodland och Nadal Broline är min gissning, då det blir helt omöjligt för någon att ta något bakifrån. Vem som vinner av dessa 2 då det gått mycket sakta i 1500 meter är svårt att säga tycker jag och jag tror inte att det är omöjligt att Shadow Woodland håller undan med det här scenariot även om det tveklöst är så att Nadal Broline är den bättre hästen. Det enda som skulle kunna röra om i grytan är att någon annan synar dödens före Nadal Broline och tvingar Ulf Ohlsson köra i tredjespår, men vem skulle göra det? Tråkigt lopp där man på förhand ville lägga en del av insatsen åtminstone på D.D's Hitman |
Duellen med Ymer Brick i spets och Ottens Casher på utsidan, är vad jag ser mest fram emot på lördag.
Tror att Ottens Casher kan mangla sönder Ymer sista 600. Det blir härligt att se ! |
Citat:
|